Uncategorized

اسكريبت هو عشقي الجزء الأول 1 بقلم ملك وائل

 اسكريبت هو عشقي الجزء الأول 1 بقلم ملك وائل

اسكريبت هو عشقي الجزء الأول 1 بقلم ملك وائل

اسكريبت هو عشقي الجزء الأول 1 بقلم ملك وائل

سليم:يا مريم 
مريم:نعم يا روح مريم 
سلي:ممكن يا مريم تجبيلي شيبسي 
مريم:عيوني ليك 
سليم:بسرعه بقا 
نتعرف ده سليم اخو مريم الواحيد عندو ٥ سنين ذكي جدا وشاطر وجميل جدا بيحب مريم اوي لان هي عودتو عن امو وابوه…
مريم:عندها ٢٠ سنه جميله جدا رقيقه وبتحب سليم اوي وهي في كليه فنون ودي اخر سنه ليها 
مريم:حاضر يا قلبي 
سليم:مريم ممكن توديني عند بابا وماما 
مريم بحزن:حاضى بس انت لسه تعبان مينعش تخرج من البيت 
سليم بحزن:بس هما وحشوني اوي 
مريم:طب كل انت بس وخف بسرعه وانا اخدك كل يوم موافق 
سليم:موافق 
فلاش باك 
ابو مريم وامو مريم اتوفو ازاي في حدثت عربيه هما اتوفو وكان معاهم سليم بس سليم وشو اتشوه وكان في حروق من النار علي شان ملحقوش يطلعو قبل ما العربيه تتحرق ملحقوش غير سليم بس 
باك 
وهما دلوقتي عيشين مع عمهم في البيت بتاعو 
كانت مريم نازله علي المليه بتعاتها وكان سليم قاعد بيلعب فوق راح عمو مسكو وقالو تعالي اخدك واديك المرجيح 
 سليم: بجد يا عمو 
محمود بخبث: اه بجد يلاا 
ونزلو وكانو مشيين وفجأه العربيه وقفت ونزل عم سليم واخد سليم وقولو خليك هنا هروح اجيب حاجه بس خالي معاك الورقه دي واي حد تشوفو دهالو 
سليم: حاضر يا عمو ممكن طلب 
محمود: مش وقتو انا همشي وانت خليك 
سلي: حاضر 
فضل سليم واقف لحد ما المغرب اذان ولسه عمو مرجعش تاني قعد وفضل يعيط هو كان جعان اوي ووشو وجعو علي شان كان واقف في الشمس كتير الجروح الي في وشيو نزلت دم كتير وهو معهوش المرهم بتاعو 
عند مريم 
مريم: سليم حبيبي انا جيت 
لا رد 
مريم: سليم انزل انا تحت 
لا رد
مري: يا سليم انا تحت انت نايم ولا اي 
طلعت اوضته وفتحتها وملقتهوش فضلت نزله تشوفو في كل مكان ومكنش موجود راحت بسرع طلعه بره وفضلت تبص وخلاص مكنتش لقيه خالص ولقست عمها بيقزل 
محمود: متتعبيش نفسك خالص مش هتلقيه سليم دلوقتي بقا في الجنه 
مريم بعيط: انت عملت اي سليم فين 
محمود: بصي انا مش هقولك انو مات بس انتي لو مسمعتيش الكلام والي هقولهولك دلوقتي مش هتعرفي سليم فين 
مريم: انت عوز اي 
محمود: عوز الڤيلاا والشركه
مريم: طيب وانا هعيش ازاي انا واخويا 
محمود: مش لمه تلقيه الاول 
مريم: اه هلقيه وهعرف هو فين وهبلغ عنك 
محمود: طب ولو وريتك صورتو دلوقتي وشكلو عامل ازاي بصي بعينك وكانت صورت سليم و الدم مغرق وشو من الشمس 
مريم: انت انت عملتلو اي سليم فين 
محمود: ها تتنزلي عن الحاجات الي قولتلك عليها ولا اخوكي يموت 
مريم: طيب طيب بس تقولي هو فيم 
محمود: التنازل الاول 
مريم بدموع: حا حاضر هات ورق التنازل 
وفعلا محمود كان معاه الورق ومريم اتنزلت عن كل حاجه في وسط دمعاها وعيطوها 
محمود: وبكده اقدر اقولك 
مريم: تقولي اي 
محمود: اكلعي بره ومشوفش وشك هنا تاني فهما 
مريم: انت بتقول اي 
محمود: زاي ما سمعتي دلوقتي البيت بيتي انا واختار الي يقعد فيه والي ميقعدش فيه 
مريم: طب سليم فين علي شان خاطري قولي 
محمود: بره 
مريم: علي شان خاطري ومش هتشوف وشي تاني 
 محمود: طلعو الزبا*له دي بره 
مريم وهما بيشدوها وهي بتقوم وبتعيط وبتقول 
مريم: قلي هو فين بس حرام عليك قولي ومش هتشوف وشي بس اخويا عوزه اخويا 
وكلعوها بره وقفلو الباب وهي فضلت تعيط 
عند سليم كان قاعد بيعيط وحاطت راسو جو رجلو وبيعيط 
ادهم: مالك يا عسل بتعيط ليه ومين مزعلك وفين بابا وماما 
سليم بعيك: ماما وبابا ماتو وعمي جبني هنا وقالي خد الورقه دي قالي هيجب حاجه وهيرجع تاني يخدني بس مجاش 
ادهم: طب وريني الوراقه كده 
ادهم مسك الوارقه وكان مكتوب 
.. الي يلاقي الولد ده يخدو انا مش قادر علي مصاريفو 
ادهم اتصدم وبص لسليم وقالو ت
ادهم: انت اسمك اي 
سليم: سليم 
ادهم: طب تعالي معايه هات ايديك كده 
سليم مسك ايد ادهم وادهم قرر يخدو وكده كده هو معهوش حد في البيت يعني 
نتعرف 
ادهم  السيوفي  السيد عندو ٢٨ سنه جسمو رياضي عينو زرقه وابيض وطويل  صاحب شركه كبيره جدا امو وابوه منفصلين  وهو اختار يعيش لوحدو 
نرجع
مريم: قامت وفضلت ماشيه تدور في كل مكان وتبص بس مفيش اي نتيجه 
وسليم روح مع ادهم ادهم اكلو وجبلو اكل ولمه شاف وشو اخدو لدكتور والدكتور ادالو علاج وكانت الدنيا تمام ولحد ما روحو وكان ادهم قاعد وسليم قاعد معاه 
سليم: ممكن طلب 
ادهم: قول 
سليم: عوز اروح لمريم 
ادهم: مين مريم دي 
سليم: اختي 
ادهم: طب انت اسمك اي هلي شان اعرف اجيبلك اختك 
سليم: اسمي سليم السيوفي السيد 
ادهم: بصدمه نعم……
يتبع…..
لقراءة الجزء الثاني : اضغط هنا
لقراءة باقي أجزاء الاسكريبت : اضغط هنا

اترك رد

error: Content is protected !!