Uncategorized

اسكريبت هو عشقي الجزء الثالث 3 بقلم ملك وائل

 اسكريبت هو عشقي الجزء الثالث 3 بقلم ملك وائل

اسكريبت هو عشقي الجزء الثالث 3 بقلم ملك وائل

اسكريبت هو عشقي الجزء الثالث 3 بقلم ملك وائل

مريم: س سلللليمم 
كلو اتخض 
وادهم اخد بالو ان في نقطه حمره علي سليم راح بسرعه واخد سليم علي جنب وكانت مريم بتجري علي شان تلحق سليم الطلقه حت في مريم 
مرين: س سل سليم متخافش متعيطش دموعك غاليه عليا 
سليم بعيط: مريم قومي انا مقدرش اعيش من غيرك يا مريم قومي علي شان خاطر انا لسه صغير يا مريم قومي بقا 
ادهم اخد سليم وشال مريم بسرغه وركب العربيه ونزل علي المستشفي واول ما واصل واحد اخد منو مريم وكان سليم قاعد بيعيط طبعن عيطت الاطقال بيقطع القلب 
ادهم اخد سليم في حضنو وغصب عنو عينو دمعت 
ادهم: متعيطش علي شان خطري وهجبلك الي انت عوزه 
سليم بعيط:  انا عوز اختي هات اختي مليش دعوه 
ادهم:طب ممكن تهدا انا اخوك برضو علي فكره يعني 
سليم:لاء انت وحش وبتتعصب اختي احلي بتجبلي الي عوزو وبتفضل تقزلي قصه قبل ما انام وبتنيمي في حضنها 
ادهم بئعجب :اه واي كمان 
سليم:وانت مالك اصلن انا بقولك ليه 
ادهم بغضب:ولاا انا هربيك واعرفك ازاي تتكلم مع اخوك الكبير كده 
سليم بدنوع:خ خلاص انا عوز اختي 
ادهم بداء يهداء:خلاص تعالي انا كانت بهزار بس 
سليم:لاء مش عوزك انت وحش 
ادهم:سليم خلاص انت الي بتعصبني ولو خرجت عن شعوري متعرفش هعمل فيك اي 
سليم بعيط:خلاص ع عوز اختي بس 
وبعد مرور شويه من الوقت معرفش اد اي ???? ده شويه هبد من بتوعي 
كان الدكتور خرج وكان سليم واقف مع ادهم 
الدكتور:البقاء الله 
سليم بعيط:ادهم يعني اي عايشه صح 
ادهم:خلاص يا سليم تعالي بس 
سليم بعيط وبيجري زاي المجنون ويصوت لاء انا عوز اختي مليش دعوه لو مجبتهاش دلوقتي هموت نفسي مليش دعوه انا عوز اختي مين هيقعد معايه مين هيربيني 
ادهم:وهو بيجري وارا سليم 
ادهم:سليم يا سليم تعالي بقا يخرب بيتك المستشفي كلها شافتا ياض 
وفضل يجري لحد ما مسكو وحضنو 
ادهم:ينغع كده اجري كل ده وبعدين هي عند ربنا ممكن تهدا شويه بقا علي شان كده غلط وبص وشك بقا عامل ازاي علي شان حضرتك مش بتاخد العلاج 
سليم:
ادهم:طب هخليك تقعد معاها ممكن تهدا بقا وراح نداه لممرضه تخدو وتشوف وشو واول ما خدتو طلع يطري علي الاوضه الي فيها مريم ادهم:مريم دلوقتي هما عرفين انك ميته تمام وسليم بس انا هخدك اوديكي في حته بعيد عن هنا وهنقول ان سليم وقع من علي السلم بعد ما عرف انك موتي لحد ما اعرف مين الي عمل كده علي شان لو عرف ان انتو عيشين هيموتك انتي وسليم تمام 
مريم بصوت واطي:حاضر 
وفضل يسئال شويه اسئالها ومريم كانت بتجاوب وخلص كل حاجه كلع علي شان سليم اول ما اخدو سليم مكنش بيتكلم خالص وكان لزام انو ياخد سليم يخبين علي شان الخطه تكمل 
وفعلا اخد سليم وداه عن واحد صحبو ادهم:محدش يعرف ان سليم هنا ومش عوز حد يعرف ولا يخرج من الشقه اصلن 
محمد:تمام 
وراح المستشفي وجاب عربيه اسعاف علي حسب انها هتنقل مريم المقابر بس اخد عربيتين وحده ركبت فيها مريم ومحمد صاحب ادهم ركب معاها علي شان يخدها علي الشقه بتاعت ادهم الي محدش يعرف عنها حاحه 
والتانيه كان فيها وحده تاني بدل مريم  وكان في عربيه تاني وفي العربيه ولد صغير بدل سليم وادهم كان موجود وكان في ناس كتير  جدا وافعلا كل حاجه خلصت وكان ادهم روح عند ابوه علي شان يعرف كل حاجه وكمان يعرف ازا كانت مريم اختهم ولا لاء 
ادهم:بابا انا عوز اعرف كل حاجه وحالا  
عمار:حاضر 
عمار:انت وسليم من ام وحده الي هي صفاء اخت ام سليم الي ماتت يعني الي كان سليم عايش معها دي تبقا خالتو وامك الحقيقيه احنا خدناك منها وانت صغير علشان امك مكانتش بتخلف وخدنك وابنها التاني الي هو سليم جابتو واختها خدتو وربتو ومريم من دار ايتام علي شان تبقا عندها ولد وبنت علي شان مبتخلفش بس 
ادهم بصدمه:يعني اي طب مين عوز يموت سليم ومريم 
عمار:انا هقولك بس متقولش لحد خاالص انا كانت في بيت محمود عم سليم وسمعتو بيخطط علي شان يموت خالت سليم وجوزها علي شان ياخد كل املكهم وطبعن كان سليم معاها بس سليم طلع سلايم واكيد هو عمل كده علي شان يموت سليم علشان يكلع اعلان وراثه ان سليم مات وهو ياخد كل حاجه 
ادهم  :طب مريم عايشه يعني لسه مخلصش عليهم كلهم 
عمار:مريم اتنزلت عن كل حاجه علي شان هو هددها بسليم 
ادهم:يعني هو كده خلاص هيطلع اعلان الوراثه وهياخد كل حاجه 
احنا لزام نسبت كل ده قبل ما يأخد حاجه 
عمار:عارف طبعن انا مش هسمع كل ده وهسكت سجلت كل الي قالو معايه علي التلفون…..
يتبع…..
لقراءة الجزء الرابع والأخير : اضغط هنا
لقراءة باقي أجزاء الاسكريبت : اضغط هنا

اترك رد

error: Content is protected !!