Uncategorized

رواية وقعت في عشق صبي الفصل السادس والعشرون 26 بقلم بدور عاطف

 رواية وقعت في عشق صبي الفصل السادس والعشرون 26 بقلم بدور عاطف

رواية وقعت في عشق صبي الفصل السادس والعشرون 26 بقلم بدور عاطف

رواية وقعت في عشق صبي الفصل السادس والعشرون 26 بقلم بدور عاطف

كانوا الجميع يهنون سعد 
صلاح،،اخير هفرح بيك
محمد،،و انا هخلص منك
سعد،،لي بس كدا يا حماده دا انت الحب الاول يا راجل
محمد،،يا اخي اوعي كدا
حازم،،هههه سيبه في حاله بقا يخربيتك
اسر،،مبروك يا برو
سعد،،الله يبارك فيك ياسو
ام عن مصطفي و فهد كان كلا منهم شاردا في حكايته
كان فهد يتذكر منظرها و وضع يده علي شفتيه ليتذكر طعم شفتيها فقال ،،هتكوني ليا كشماء
ام مصطفي فقد قرر ان بتحدث مع بدر و يقول لها الحقيقه
عاد الجميع للمنزل و سأل مصطفي عن بدر و مراد
فاطمه،،عرسان بقا يا مصطفي سبهم يفرحوا شويا
نظرت له امينه و لم تتحدث
في الاعلي ارتدت بدر ملابسها و قررت النزول 
مراد،،مش قولنا ما فيش نزول 
بدر،،انا زهقت من القعده في الاوضه تعال ننزل شويا و بعدين نطلع
مراد،،لا
بدر بزن،،عشان خاطري عشان خاطري يلا يلا
مراد،،بس بس خلاص هلبس و انزل اصبري
بدر،،هههه طويب
و بعد مده نزلوا و استقبلهم الجيع و باركوا لهم
مصطفي،،احم مراد انا عاوزك انت و بدر في موضوع كدا ممكن نتكلم في لواحدنا
اسرعت امينه قائله،،بعد الاكل يلا الاكل جاهز
التف الجميع حول طاوله الطعام و كانت هناك نظرات متبادله بين مصطفي و امينه
و ها قد انتهوا
مصطفي،،ممكن نتكلم بقا
مراد،،خير يا عمي في اي
مصطفي،،افضل اننا نكون لواحدنا
امينه،،ما فيش داعي يا مصطفي الي هتقولوا مراد عارفه
بدر،،في اي يا ماما
مراد،،حصل اي يا عمي و اي الي انا اعرفوا دا يا حاجه امينه
ان بدر بتكون بنت عمك يعني بنت مصطفي المهدي مش بنت سالم الوكيل
نظروا الجميع بصدمه لمصدر الصوت و كان فهد
مراد،،انت بتقول اي 
مصطفي،،فهد انت ع…قاطعه فهد قائلا،،ايو عارف ماما قبل ما تموت حكتلي كل حاجه و انا عملت تحرياتي و عرفت انها ماتت و هي بتولد و عرفت ان سالم الوكيل ما لوش غير ولد واحد و هو عمرو و ان بدر بتكون بنتها و بنتك و الي اكدلي دا عينه التحليل اخت شعره من بدر و منك و النتيجه موافقه معني كدا انها بنتك و اختي طبعا
مراد،،انت بتقول اي يا فهد
عمرو،،اي كان الي بتقولوا بدر اختي و بنت سالم الوكيل
نظر مصطفي لبدر الواقفه تشاهد ما يحدث حولها و لا يظهر علي وجهها اي ملامح ثم تحركت و صعدت الي الاعلي صعد خلفها مراد سريعا وجدها تجلس علي الفراش شارده فجلس بجوارها و ضمها و قال،،انت… قاطعته بدر قائله،،انا عارفه من زمان
مراد،،بصدمه،،قصدك اي
بدر،،هارفه اني مش بنت سالم الوكيل يوم ما كنت في المخزن لما كان حسن خاطفني و عمرو جابكوا و اتكلم معكوا و انا سمعت كل حاجه انت قولتها و هو قالها انا الي مستغرباله هو سالم الوكيل نفسه الراجل الي كنت بقوله يا بابا و كان تعاملوا معايا علي اني حته منه عمرو كان معاه حق  في كل كلمه قالها انا لو بنته فعلا مافتكرش كان هيحبني للدرجه دي 
مراد،،و ما قولتيش لي
بدر بعتاب،،علي اساس انت الي قولت
مراد،،معاكي حق بس ما كنش هيغير حاجه انتي بدر البنت الي اتنكرت في صوره ولد و خالتني احبها و عملت المستحيل عشان اتجوزها انا يمكن عملت حاجه واحده تزعلي مني فيها
بدر،،اي هي
مراد،،انا قولتلك حلك الوحيد اننا نتجوز عشان لو العيال عرفوا انك بنت فهبلغوا اخةكي او البوليس  بس انا هدفي كان اني اتجوزك مش اكتر 
بدر،،حسابك معايا بعدين
مراد،،سماح يا بيه
بدر،،هههه طويب
طبع قبله علي شفتيها و قال،،ما تيجي انسيكي كل الي حصل دا عشان انا حاسك زعلانه خالص
بدر،،فعلا انا زحلانه خالص
مراد،،ههه يا خلاشي ع الجمال يا ولاد
و فجاه طرق احدهم الباب
مراد،،عارف ان الجوزاه دي مبصوصلي فيها ثم ذهب و فتح الباب و كان فهد
مراد،،يا نعم
فهد،،و دا من اي ان شاء الله
مراد،،عاوز اي
فهد،،عاوز اختي
مراد،،و حيات امك امشي يالاه
سحبه فهد للخارج و دخل و اغلق الباب بالمفتاح
مراد،،يا بن ال ولاه افتح ياض انت يلاه الله يخربيتك
بدر،،انا عرفت دلوقت اي سبب الاحساس الي بحسه كل ام اشوفك
فهد،،كنت مستيكي من زمان و من وقت ما عرفت كنت هتجنن و اشوفك و بعد ما شوفتك كان نفسي اجري عليكي و احضنك 
وقفت بدر و قالت،،و مستني اي تعال
اسرع فهد و احتضنها بشده ثم بكي و قال،،كنت محتاجك اوي يا بدر
بدر و هي تحتضنه بشده و ترتب علي ظهره،،اول مره احس بطعم الدف دا يااااه
فهد،،و ها يكون احلا من مصطفي المهدي نفسه
بدر،،يمكن يحتاج وقت
فهد و هي يطبع قبله علي رأسها،،هتعدي و هيتلم شمل العيله من تاني
بدر،،مش معقول سبب الدموع دي انا 
فهد،،هه هتلعبي عليا دور الكبيره بقا
بدر،،اكيد
فهد،،يبقا الكلام محتاج قعده طويله بعيدا عن الي ةاقف ع الباب دا 
بدر،،هههه اكيد يلا افتحلوا عشان دا شويا و هيجيب مدفع و يفجر البيت
فهد،،سبيه يتربي بس حلوه حركه الحمام بتاعت ليله الدخله دي 
بدر،،وانت عرفت ازاي
فهد،،انا الفهد يا دودو ثم تركها و فتح الباب 
بدر،،ولاه انت ياض تعال هنا
مراد،،راحه فين
بدر،،انت طلعت ازاي من الحمام و دخلت الاوضه ازاي ليله الدخله انطق
مراد،،تعالي و انا اقولك ثم حملها و وضعها علي الفراش و اخذ يقبلها و يهمس لها بكلمات العشق و فجأه طرق الباب 
بدر،،هههه افتح
مراد،،و النبي ما تحصل 
(تفتكروا مين الرزل الي ع الباب ????????????)
(وقعت في عشق صبي) بقلمي#بدور عاطف
افتح يا حيوان
مراد،،يا لهويي عمي مش تقولي
بدر،،انا الي اقول بردوا 
اسرع مراد و فتح الباب وجده مصطفي و معه اسر
مراد،،هي جوازه منيله انا عارف
مصطفي،،بتقول اي 
مراد،،بقول اتفضلوا مش هنتكلم ع الباب كدا 
دخل مصطفي و كانت بدر تقف تنظر له حتي ات و وقف امامها 
مصطفي،،انا عارف انك مضايقه من الي حصل و انا هقبل بكل الي هتعمليه و الب انتي عاوزاه 
بدر،،انا كل الي عاوز اعرفه هي روح انا سمعت الاسم قبل كدا كتير بس مهتمتش و سمعته اكتر لما كبرت بس ما سألتش لكن من حقي اعرف عنها دلوقت
مصطفي،،و انا هحكيلك كل حاجه 
مراد،،و انا اولع بجاز بقا 
اسر،،انا اسر 
بدر،،هههه و انا بدر 
اسر،،هتكوني اخت فرفوشه كدا و لا شكل الفهد الاسود
بدر،،هههههه اه لو سمعك هههه لا ما تقلقش انا الفهد الاسود مايجيش فيا حاجه 
اسر،،بابا رجعها و هاتلي ناس طبعين
مصطفي،،اسر خلاص
مراد،،احم اي هتحكوا دلوقت 
مصطفي،،عندك مانع 
مراد،،لا خالص هسبكوا براحتكوا بقا ثم ذهب 
مصطفي لأسر،،و انت مستني اي يلا وراه
جلست بدر و مصطفي يتحدثون
في الخارج كان مراد يستشيط غيظا مما يحدث 
اسر،،كدا بدر بقت بنت عمك و مراتك في نفس الوقت 
مراد،،فعلا بس مش دي المشكله
اسر،،امال اي المشكله
مراد،،المشكله في ال….اي دا انت مالك امشي يالاه
اسر،،اي دا انا بقت اخو مراتك مش ابن عمك انا ممكن اخليها تزعلك و تبيتك بره كمان
مراد،،لي ان شاء الله كنت سوسن انا و لا اي 
اسر،،سوسن اي يا راجل هو في سوسن تتحبس في الحمام ليله الدخله
مراد بصدمه،،ولاه مين الي قالك الكلام دا 
اسر،،هههه شوفتك و انت معدي مع فهد بلبوص يا معلم و عرفت طبعا من حازم و فهد لما اتكلموا لما النور جه بس خطه حلوه عشان ما تنكشفش 
مراد،،هو حازم كمان عارف
اسر،،اه و فهد و انا و اي ممكن يكون حد تاني عرف و شكلك هيكون وحش اوي 
مراد،، بس انتوا التلاته الي عارفين و مفيش حد تاني عرف 
اسر،،احنا التلاته اااه يعني مش اوي 
مراد،،لي هو في حد تاني 
اسر،،ما هو انا يعني اااه العيال بنتكلم و قولتلهم و…..قاطعه مصطفي قائلا،،عيال يعني فضحتوني يا ولاد مصطفي
اسر و هو يبتعد،، و الله ضحكنا و نسينا الموضوع عادي يعني يا برو سو ايذي
مراد،،دا انا الي هخليك زيزي 
جري اسر مسرعا و خلفه مراد
اسر،،عااا عااا الحقوني 
سعد،،في اي ياض 
اسر،،اجريييي
جري سعد مسرعا و هو يقول،،في اي ياض
اسر،،اجري و انت ساكت
محمد،،في اي مالكوا
سعد،،طور هايج في عنبر سبعه طور هايج في عنبر سبعه
اسرع محمد خلفه و لا يعلم ماذا يحدث
فهد،،اي دا في اي و اي الدوشه دي احنا مش في بتنا عيب كدا 
مراد،،ااه فعلا عيب يا كبير يا عاقل بقا بتقول لحازم و اسر عرف و فضحتوني 
فهد و هو يتراجع للخلف،،مراد اعقل كدا محصلش حاجه لدا كله
مراد،،طب سيبك من دا انا تخرجني بره الاوضه و تدخل و تقفل الباب عليك انت و مراتي
فهد،،ما هي اختي
مراد،،جاتك خوت تعال بقا
قفز فهد سريعا و جري و خلفه مراد
خرج صلاح و قال،،مراد اي دا في اي
مراد،،ما تجري انت كمان
صلاح،،اجري لي هو حصل حاجه
مراد،،لا لسه هيحصل
صلاح،،اكتر من الي حصل ليله الفرح انا سمعت من اسر و مكنتش قادر ابطل ضحك ههههههه
خلع مراد الحزام و ضرب صلاح و قال،،انا بجري وراهم عشان كدا
صلاح،،عاااا عااا و الله و الله 
مراد،،ضحكتك اوي طااااخ
صلاح،،عااااا و الله ما انا سايبك يا اسر ثم جري و خلفه مراد
خرج الجميع
مصطفي،،اي دا في اي 
فاطمه،،في اي يا ولاد
امينه،،مين الي بيصرخ دا
خرجوا للخارج فوجدوا الجميع يجري و خلفهم مراد
مصطفي،،بس انت و هو 
وقف الجميع في صمت
مصطفي،،في اي انت و هو انتوا صغيرين احنا مش في بيتا حصل اي لدا كله
اسر،،اصل مراد كان ف …
مراد،،هتتكلم تاني
مصطفي،،مراد في اي سيبه يتكلم حصل اي يا أسر حكي اسر كل ما حدث في تلك الليله
ضحك الجميع علي ما حدث و كان مراد يستشيط غيظا ثم صعد الي الغرفه مسرعا و صعدت خلفه بدر
بدر،،مراد حبيبي
مراد،،لا رد
بدر،،مش عاوز تبصلي
التفت لها مراد و قال،،جهزي شنطتك عشان مسافرين
بدر،،لي هنروح فين
مراد،،القاهره و لا انتي مش عاوزه تشوفي بيتك يا عروسه
بدر،،يا ريت نمشي من هنا بسرعه
مراد،،انا عارف انك مضايقه من كل الي حصل عشان كدا لازم نمشي بقا و صدقيني محدش هيجي و لا يكلمك غير لما تهدي و تتأقلمي ع الوضع
احتضنته بدر و قالت،،ياريت انا فعلا مش حاسه بأي حاجه و لا عارفه افرح و لا ازعل و لا عارفه اعمل اي 
مراد،،اكيد تفرحي يا عروستي و يلا بقا عشان نمشي و نروح لعش الزوجيه
ابتسمت بدر و قررت ان تعيش لزوجها و لحياتها الجديده و ها قد تجهزوا و انطلقوا الي منزلهم الجديد عاشت به في سعاده مع حبيبها مراد
يتبع..
لقراءة الفصل السابع والعشرون والأخير : اضغط هنا
لقراءة جميع فصول الرواية : اضغط هنا

اترك رد

error: Content is protected !!