Uncategorized

رواية نصف جناني الآخر الفصل السادس عشر 16 بقلم ايزيس بنت الصعيد

 رواية نصف جناني الآخر الفصل السادس عشر 16 بقلم ايزيس بنت الصعيد

رواية نصف جناني الآخر الفصل السادس عشر 16 بقلم ايزيس بنت الصعيد

رواية نصف جناني الآخر الفصل السادس عشر 16 بقلم ايزيس بنت الصعيد

صافي …بص يا زياد  مهمتك بقي  انك تبعد أسر حتي لو يومين عن مصر كلها أسر لازم يسافر 
معتز بحماس …واحنا هنعمل كل حاجة وانت بعدها هتبقي الهيرو ههههههههه
زياد بحماس اكبر …موافق بس الخطة ايه بقي 
صافي….الخطة ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
زياد بضيق …اوك 
معتز  بحماسة…موافق 
&&&&&&&&&&
تاني يوم 
خالد قاعد بيشتغل ف مكتبه .زياد خبط ودخل 
خالد…اتفضل يا زياد يا ابني عامل ايه 
زياد …أنا كويس يا خالد باشا 
خالد …أنا قلتلك قبل كده علي الرغم من أن علاقتي بوالدك الله يرحمه كانت سطحية الا اني متعاطف جدا مع وضعك وهاقف جمبك يا ريت تقولي يا اونكل 
زياد ابتسم …اوك يا اونكل حضرتك كده سهلت عليا الموضوع اللي كنت جي عشانه
خالد…قول أنا سامعك 
زياد…بصراحة فرع شركتنا في دبي فيه مشكلة هناك وانا طبعا معنديش اي خبرة في شغل الشركات وكمان داخل علي امتحانات وعايز اركز في محاضراتي فقلت ياريت لو حضرتك تكلم أسر يسافر بدالي يحل المشكلة دي هو طبعا شاطر في شغله  وهيعرف يتصرف ويحل المشكلة 
خالد …ما تقلقش أنا هاكلمه وهو مش بيرفضلي طلب 
زياد بفرحة…شكرا بجد يا اونكل خالد أنا بجد مش عارف اشكرك ازاي 
خالد اكتفي بهز رأسه وابتسم …زياد خرج وخالد طلب أسر وقاله ع حوار السفر واسر اضطر أنه يوافق عشان والده 
&&&&&&&&&&&
شادي كان خارج من أوضته وياسمين رايحة تطمن عليه خبطوا ف بعض 
شادي …انتي كويسة 
ياسمين …امم جيت اطمن عليك عشان امبارح 
شادي باحراج ..بقيت كويس ..ياسمين انتي هتكوني فاضية بعد المغرب 
ياسمين …اه ليه 
شادي ابتسم …هاعرفك علي حبيبتي وسابها ومشي قبل ما يسمع ردها وكان مبتسم …وياسمين حست أن قلبها بيدق جامد 
&&&&&&&&&&&
بالليل 
أسر رجع من شغله وطلب من هنا تلبس عشان هيتعشوا برا البيت وقالها أنه هيسافر اسبوع شغل 
هنا بزعل …أنا مخصماك عشان هتسافر وتسبني 
أسر باس ايديها …يا روحي أنا مسافر ف شغل يعني هكون مشغول وانتي هتملي م القعدة لوحدك ..اوعدك بعد ما تخلصي امتحانات هاخدك ونسافر باريس يلا بقي فين الضحكة الحلوة ..هنا ابتسمت 
أسر …قمر ..بصي عشر دقايق بالظبط وتكوني جاهزة والا هاخرج لوحدي 
هنا …دقيقة بالظبط واكون جاهزة أخرج انت بقي بسرعةةةةةة 
بعد نص ساعة 
أسر …خلصتي ????
هنا ….دقيقة بالظبط واكون جاهزة 
بعد خمس دقايق 
أسر….خلصتي ????????
هنا خرجت وكانت جميلة جدا بفستان نبيتي طويل وحجاب اوف وايت وهيلز اوف وايت
أسر …وااااو لا ليكي حق تتأخري وقوس دراعه وهي حطت أيدها في دراعه و وخرجوا وراحوا مطعم مشهور وف نفس الوقت كان شادي واخد ياسمين نفس المطعم 
&&&&&&&&&
في المطعم 
ياسمين ….هي فين حبيبتك دي يا شادي 
شادي مسك ياسمين من أيدها وكان في مرايا كبيرة ف الفندق كنوع من الديكور أخدها شادي ووقفها قدام المرايا 
شادي بحب …هي دي حبيبتي 
ياسمين بفرحة لفت ل شادي وحضنته تزامنا مع دخول أسر وهنا 
أسر شاف المشهد دا واتحول لشخص تاني ساي ايد هنا بعنف وجري علي شادي شده من قميصه وضربه بوكس
شادي…أسر افهمني الاول 
ياسمين خافت وعيطت وهنا حضنتها 
أسر …افهم ايه انت ابن عمها المفروض تخاف عليها تعمل كده يا سا*فل و*سخ
شادي….أسر أنت عارف انا اد ايه بحب ياسمين وبخاف عليها وعمري ما أذيها بس وكنت هاكملك في موضوع ارتباطنا بس مش من حقي اعيش لحظة رومانسية معاه لما اعترف لها اني بحبها حرام عليك يا اخي 
ولا انت نسيت يوم اعترافك بحبك ل هنا  عملت ايه 
هنا مسكت ايد أسر وهمست …أسر اهدي ما حصلش حاجة شايف ياسمين خايفة ازاي 
أسر …هنا أنا اكتر حاجة بكرها ف حياتي الخيانة بكرهها فما بالك لما تكون من اقرب الناس الزفت دا زي اخويا وأكتر كمان 
شادي حضنه ..وانت كمان يا مجنون عارف انك اخويا يلا دانا يتيم وقلت هاخدك ولي امري قدام عمي 
أسر حضنه اكتر …ولي امرك علي اساس اني قد ابوك يعني دانا اصغر منك بسنة 
شادي …افهم من كده انك مش زعلان 
أسر …مابقدرش ازعل منك بس من انهاردة تاخد بعضك وتروح تنام في شقتك مافيش قعاد في الفيلا الا بعد ما تكتبوا الكتاب انت فاهم 
شادي …فاهم يا عم ما تزقش ..شايفة اخوكي بيطردني بالذوق 
ياسمين ضحكت وكملوا سهرتهم سوا وبعدها رجعوا البيت 
&&&&&&&&&&
تاني يوم
اسر حاضن هنا …هتوحشيني خلي بالك علي نفسك 
هنا بدموع …انت كمان هتوحشني اوعي عينك تزوغ كده ولا كده وتبصبص للستات هناك 
أسر ضحك…وهو فيه حد يكون معاه القمر دا ويبص برا 
هنا ضحكت….طب امشي يلا لأنك لو قعدت دقيقة واحدة هعيط ومش هخليك تروح اي حتة 
أسر ابتسم وباس راسها وخرج وهي بصت ل طيفه وقالت مش عارفة ليه قلبي مقبوض ومش مطمنة للسفرية دي يا رب احفظ لي أسر و رجعه بالسلامة 
وبعد وقت هنا لبست وراحت جامعتها 
قصت يوم روتيني جدا واستمرت ع الوضع دا تلات ايام واسر لسة مسافر وفي يوم هنا خارجة هي وصاحباتها من الجامعة وفجأة تقع ويغمي عليها وأحمد اخوها كان جي ياخد خطيبته ندي شافها لما وقعت جري عليها وشالها وحطها ف العربية واخدها ع المستشفي 
بعد فترة 
الدكتورة فحصت هنا وقالت لهم انها حامل في الشهر الاول 
هنا وصاحبتها كانوا هيتجننوا م الفرحة ومش مصدقين أنه في حاجة صغيرة بتنمو جوا هنا 
&&&&&&&&&&&&
هنا رواحت فرحانة جدا 
صافي كانت مستعدة أنها تنفذ خطتها عشان شادي وخالد مش في البيت  
صافي ….تعالي يا هنا اشربي قهوة 
هنا….ما باثقش في القهوة الا اللي بعملها بأيدي يا خالتي سوفاچ????وطلعت لسانها لصافي وطلعت اوضتها قفلت علي نفسها الباب كويس 
واخدت شاور وكلمت أسر 
هنا …وحشتني يا اسورتي
أسر …انتي ما وحشتنيش اصلا كل ما امشي ف مكان بتخيلك جمبي دا حتي شوفت ماليكان محجبة افتكرتها انتي
هنا فرحت جدا …محضرالك مفاجأة ..استاهل عليها عقاب زين الجارحي 
أسر ضحك …لااااا عقاب زين الجارحي اتلغي دلوقتي في عقاب أسر المسيري فاكراه ..وبعدين انا كمان عندي ليكي مفاجأة 
هنا ضحكت …اوك هنشوف مفاجئة ميت الاجمد ..يلا بقي تصبح علي عشان تعبانة وهنام 
أسر …تصبحي علي خير يا روحي 
&&&&&&&&&&
تاني يوم هنا صحيت بتعب وكسل وعملت روتينها اليومي و راحت الجامعة ..
بعد ما خلصت محاضرات كانت خارجة هي وصاحبتها كالعادة واحمد كان مستنيهم عشان يوصلهم 
هنا …احمد خد ندي وصلها وانا هاروح المعمل بتاعي في الشركة هاعمل هدية لأسر بمناسبة البيبي وهاراوح ف عربيتي 
احمد …اوك وغمز لندي ومشيوا 
شيري…اوعدنا يارب ????????????
&&&&&&&&&&&
هنا راحت الشركة وعملت تركيبة برفيوم جميلة جدا سمتها بيبي وكانت مبسوطة اوي وفجأة يدخل العامل متوتر 
…..العصير بتاعك يا مدام 
هنا …شكرا يا عمو وشربت العصير كله 
وفجأة تفقد وعيها ويدخل معتز بعد ما اتأكد ان كل الموظفين مشيوا وشال هنا ونزل بيها بسرعة 
بعد فترة في شقة معتز 
هنا علي السرير ومعتز بص ل صافي بابتسامة قذ*رة 
صافي بضحكة انتصار …يلا نفذ …..
يتبع……
لقراءة الفصل السابع عشر : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

اترك رد