Uncategorized

رواية مالك قلبى الفصل الثامن 8 بقلم بسكوتة

 رواية مالك قلبى الفصل الثامن 8 بقلم بسكوتة
رواية مالك قلبى الفصل الثامن 8 بقلم بسكوتة

رواية مالك قلبى الفصل الثامن 8 بقلم بسكوتة

رنين:مالك 
مالك:بابتسامه :اي يا حبي
رنين:مش هنقوم باه ولا اي 
مالك :سبيني شوويه
رنين طبعا مبسوطه اوي فا سبته لحد ما يصحي برحتو 
**عند اسلام ومصطفي**
مصطفي :اي يا اسلام العربيه هتيجي ايمتا 
اسلام :انا اتفقت مع الشركه انهم يجبوها هنا
مصطفي :انا هاجي معاك 
اسلام:طيب يلا العربيه وصلت اهه يلا نخدها ونوديهالهم 
اسلام ومصطفي فرحانين انهم هيشوفو هنا واميره 
.ودخلو الفلا عباره عن قصر كبييير اوووي وانبهرو من كبر القصر 
الامن:حضرتكم مين 
اسلام طلع البطاقه يوريهالو هو ومصطفي 
الامن:اتفضلو اتفضلو 
اسلام ومصطفي نزلو قصاد البيت والامن رحب بيهم 
مصطفي طبعا شاف اميره لبسه دريس ابيض منقط بالاسمر بيظهر جمالها الفتان وطرحا سمره وقفا في الجنينه بتشم في ورده وداب فيها وحبها اكتر فراح لما شفها 
مصطفي بصلها بحب وقال:وجمالا فتان يتنشق ورده البستان 
وعجبي(مي عبد العزيز)????????
اميره ابتسمت بكسوف  :ومشيت 
مصطفي:وابتسامه من شفتيكي تساوي العالم وما فيه  
(مي عبد العزيز)انا برضو????????
اميره :اي هو احنا هنقضيها قصايد كدا  
مصطفي فرح اوي وراح ليها وفضلو يتكلمو ويتمشو في الجنينه 
اسلام وهو جوه في القصر لفت نظره هنا وهي نازله من ع السلم وكانت لابسه دريس زيتي فاتح رقيق جدن وطارحه بيضه مشجره بالزيتي وسحرتو باطلالاتها الجزابه 
هنا بتشاور نحيه عنيه وبتقله:اي مالك يا اسلام……. اسلااااااام 
اسلام:هاااا
هنا :بضحكه خفيفه هااا اي 
اسلام : اي الحلاوه دي 
هنا بكسوف :احم …….. ماتلم نفسك يا سيادت الظابط ولا انادي ع الامن
اسلام:اهون عليكي 
هنا حطه وشها في الارض 
اسلام:بصلها ومسكها من دانتها برقه ورفع رسها من الارض  وبص في عنيها وقلها مردتيش ع سؤالي لي هاا
هنا تاهت في عييون اسلام الرمادي وهو تاه في عنيها الزيتوني وفضلو بصين لبعض 
اسلام:تعرفي ان عيونك الزيتوني دى حلوه اوي 
هنا :هاااا 
دخلت من الباب سيده مسنه في عمر ال70 كدا 
وندهت ع هنا 
هنا فاقت هي واسلام فجاه 
هنا:ايوه يا اناه (نينا)
اسلام باستغراب: اناه 
جدت هنا:مين دا ياحبيتي 
اسلام لحق هنا وقلها :انا اسلام ظابط شرطه 
جده هنا بخضه:لي هو في حاجه سعتك 
هنا:لا يا اناه (نينا)دا الظابط الي حكتلك عنه ووطت علي ودنها “الي خبط العربيه واخدها يصلحها”
جده هنا:امممم …. طيب انت لازم تتغدا معانا انهارده
اسلام:لاشكرا حضرتك ملوش لزوم
جده هنا:لا يا حبيبي انت لازم تتغدا وانا قلت كلمه ومش هكررها يرضيك تزعلني وانا ست كبيره كدا ينفع 
اسلام :لا ماضرشي يا ست الكل وباس رسها 
وهنا كانت بتبصله مبهوره بيه 
جده هنا :يلا يا هنا نادي علي اميره ونادي علي العاملين بال عشان يجهزو الاكل
هنا:حاضر يا اناه(نينا)
اسلام:دا انا نسيت مصطفي 
جده هنا :هو انت معاك حد يابني 
اسلام:ايوه صحبي مصطفي هو بره 
جده هنا:طيب يا حبيبي روح نديله 
اسلام حاضر عن ازنك 
راح اسلام وهنا ينادو ع مصطفي واميره واخدوهم وراحو يتغدو كلهم وهنا واسلام بيبصو لبعض واميره ومصطفي الشوق واخدهم وكل دا جده هنا واميره ملاحظاه ومبتسمه اووووي 
&&نروح باه لمالك ورنين&&
مالك:رنين 
رنين:نعم يا مالك 
مالك:جهزي نفسك عشان خرجين 
رنين:فين
مالك :دلوقتي هتعرفي وطلع من الدولاب فستان سواريه لونه كاشمير وطرحه اوف وايت وشوز اوف وايت 
البسي دول وانا هستناكي تحت حتي تجهزي ماشي 
رنين لبسه الفستان ونزله وكانت حطه ميك اب سمبل وبسيط جدا ومظهر حلاوتها لدرجه ان مالك مستناش انها تنزل ع السلم طلع هو وشالها بين احضانه واخدها ونزل وركبها عربيتو وطول ما هما مشيين بي العربيه مالك ماسك ادييها وبيبوس كفوفها من كتر شوقو ليها بيبصلها بكل حنان وهيا ديبا في حضنه وهو بيسوق برحتو وهي حطه راسها علي كتفه وماسك اديها …. ووقفت العربيه قدام مكان عباره عن ساحه كبيره واول ما نزلو من العربيه نور من الجمبين بينور لحد موصل النور لديره كبيره في نصها طربيظه وكورسيين 
وبدات الفرقه تعزف اغني الي بيحبها مالك ورنين 
مالك مستناش رنين تمشي لحد هناك شالها بين احضانه  وطول ما هو ماشي بيبص ليها باشتياق وحب لحد ما وصلو واعدها علي كورسي من الكراسي وقعد هو ع التاني و الفرقه ماذالت تعزف الانغام الرومانسيه 
رنين مبهوره من المكان :كل دا عشاني 
مالك قبل اديها :لو مكنشي عشانك هيكون لمين دا نتي حبيبه عمري يا رنين وبسها من جبينها .
وكمل كلامه مالك وقال :رنين انا عاوز اصرحك بحاجه مش عاوز حد يعرفها غيرك انتي وبس 
رنين باهتمام وشوق :قول يا حبيبي 
مالك مبسوط انها احبته وقالها :…………
يتبع ……
لقراءة الفصل التاسع : اضغط هنا 
لقراءة باقى فصول الرواية : اضغط هنا

اترك رد

error: Content is protected !!