روايات

رواية بنت البواب الفصل الثالث 3 بقلم مجهول

 رواية بنت البواب الفصل الثالث 3 بقلم مجهول
رواية بنت البواب الفصل الثالث 3 بقلم مجهول

رواية بنت البواب الفصل الثالث 3 بقلم مجهول

مراون بقلق خفي / يعني يا خالتوا مقلكيش هي فيها ايه بالظبط
سعاد/ لا يا مروان مقلش انا هنزل اشوفها دي أسيل بنت غلبانة ويتيمة الأم
مراون / استني انا جاي معاكي
سعاد /طب يلا بينا بسرعة
ذهبوا سريعا حتي يطمئنوا عليها

وفعلا وصلوا وأول ما دخلوا شافوا أسيل مش قادرة تأخذ نفسها وأبوها وأخوها جمبها مش عارفين يعملوا أيه
جري مروان عليها ونزل لمستواها وقالها متخافيش انتي هتبقى كويسة احنا جمبك
أسيل حست بأمان من كلام مروان .
مروان / بص لابوها ولاحمد انتوا طلبتوا الإسعاف
أحمد بخوف على أخته / ايوة بس محدش جيه لحد دلوقتي دي كدا هتموت مننا
مروان من غير أي مقدمات شال أسيل وجري بيها على عربيته
والكل وراه
أحمد بغضب وعصبية / انت رايح بيها فين هات انا اشيلها
مروان بعصبية اشد/احنا لازم نلحقها مش شايف منظرها وبعدين انت أصلا السبب فى اللي هي فيه… وسابه مراون وجري وكلامه أثر فيه
حسن / ايه يا أحمد مستني ايه يلا نلحق اختك
أحمد فاق وفعلا طلعوا يجرو وراهم وركبوا كلهم
سعاد / استني يا مروان انا جاية معاكم
مروان / خليكي يا خالتوا انتي تعبانة
سعاد /طيب يا بني طمني عليها لما توصلوا
مروان / حاضر اطلعي انتي بس علشان شكلك تعبانة . .
مشى مروان سريعا وهو ماشي اتصل بسليم صاحبه هو دكتور وعنده مستشفي خاصة حكي له على كل اللي حصل مع أسيل وهو رحب جدا وقاله متقلقش هاتها وتعالي واحنا هنعمل اللازم انا هكون في استقبالكم وفعلا وصلوا لقوا سليم مجهز كل حاجة واستقبل أسيل واخدوها على غرفة الكشف وبعد عمل اللازم مع أسيل خرج الدكتور سليم وطمنهم عليها
الدكتور سليم/ متقلقوش هي بقت كويسة بس هي اتعرضت لضغط شديد أدي الي ضيق التنفس انا اديتها حقنة وهتبقي كويسة وممنوع الزعل والضغط عليها
مروان بص لأحمد بغيظ ولوم وخد سليم علي جنب وقاله بقولك ايه يا سليم انا عايزها تقعد هنا أسبوع علشان نطمن عليها واعصابها تهدي
سليم / بس يا مروان الحالة مش مستدعيا كل ده
مراون/ بس اعمل اللي بقولك عليه وانا متكفل بكل حاجة علشان خاطري
سليم/ هي الصنارة غمزت ولا ايه ماشي يا عم انتي تؤمر
مروان / متشكر
أحمد/ هو في ايه انتوا بتتوشوشوا على ايه
سليم/ ولا حاجة بس لازم الانسه تقعد معانا أسبوع علشان الحالة مترجعش معاها تاني والا هتكون خطر عليها
أحمد بشك / انت مش قولت أنها كويسة
حسن/ خلاص يا أحمد المهم اختك تبقي كويسة
وفعلا فضلت أسيل في المستشفى لوحدها بعد ما سليم اقنعهم أن مينفعش حد يبقي معاها منهم وان فى ممرضة هتكون معاها ومش هتسبها وطبعا ده كان تخطيط مروان علشان هو اللي يقعد معاها وطبعا دفع كل مصاريف المستشفى وخلى سليم يقولهم على مبلغ رمزي لأن هما رفضوا أن هو يدفع
〰〰〰〰〰〰〰〰
في مكان آخر وبالتحديد في شقة سعاد
سعاد بتكلم مروان / خير يا مروان ايه اللى حصل طمني أسيل كويسة طيب يا حبيبي كتر خيرك انك وقفت جنبهم دول ناس غلابة ربنا يجعله في ميزان حسناتك ماشي يا حبيبي لا عايزة سلامتك مع السلامة وقفلت الفون معاه……
كانوا يجلسون أمام شاشة كبيرة يتلهون بلعب البلاسشين
مهاب / اوباااا خسرت يا معلم يابني انا محدش يغلبني ????
خالد /على فكرة انا سايبك بمزاجي
مهاب/ يلا انت بق أقسم بالله ???? وبص لخالتو /خير يا خالتو هي البنت بنت البواب عامله ايه ومروان لسه هناك
سعاد / الحمد بقت احسن بس هتقعد اسبوع علشان يطمنوا عليها …
ندا وياسمين كانوا مستمعين للكلام
ياسمين بغيرة واضحة / هو مروان كل ده معاها ليه مش حال أنها بنت البواب يعني …
كلهم بصولها بغيظ من كلامها
ندى / على فكرة بنت البواب دي انسانه بردو وبعدين انا سمعت أنها متفوقة فى دراستها وأنها فى كلية آثار
مهاب مكمل / وكمان سمعت أنها بت مزة اوي
خالد لكي يغيظ ندى / هي مزة بعقل
ندى بغيظ / طب ليه فلتت من تحت ايدك يا استاذ خالد
خالد بيكتم ضحكته / علشان انا بعشق واحدة تانية و واخدة كل عقلي
ندى بنظرة عشق /طب ربنا يخليكم لبعض
خالد / ااااااااااامين
مهاب بشك / ودي تبقي مين أن شاء الله مقولتليش يعني
خالد بلغبطة /ممم مجتش مناسبة وبعدين هتعرف قريب
مهاب لما نشوف ياخويا مين اللي هتتبلي بيك ????
ياسمين / ليه يا مهاب ده حتي خلودة عسل هههههههه مش كدا يا ندى (ملحوظة ياسمين عارفة أن اخوها بيحب ندى )
ندى بخجل / ايه احم اه طبعا
مهاب / طب مش يلا يا ندى ننزل شقة ماما واضح ان مروان هيتاخر ومش جاي دلوقتي
خالد بغيظ من مهاب / ليه يابني ما القعدة حلوة أهي خليكم ..اقولك باتوا هنا النهاردة ندى تبات مع ياسمين وانت معايا
سعاد / خلاص بقا يا هوبا خليك النهاردة
مهاب / ماشي يا خالتو اللي تشوفيه. ……

يتبع ……

اترك رد

error: Content is protected !!