Uncategorized

رواية كيان الفهد الحلقة الثانية والعشرون 22 بقلم هدى عبدالصافي

 رواية كيان الفهد الحلقة الثانية والعشرون 22 بقلم هدى عبدالصافي

رواية كيان الفهد الحلقة الثانية والعشرون 22 بقلم هدى عبدالصافي

رواية كيان الفهد الحلقة الثانية والعشرون 22 بقلم هدى عبدالصافي

فهد شالها ورجع بيها زى مجابها 
كيان فضلت تضحك فهد نزلها وبص على ضحكتها بهدواء وضحك هو كمان وقرب منها وحط ايدو على شعرها من ورا وايدو التانية على وسطها وقربها منو وكيان غمضت عنيها و….
وبيقرب منها هوب الباب خبط????
فهد: احم وبعد عنها وهيا اتكسفت 
فهد: ادخلى ال Dressing 
كيان: ماشى
فهد فتح الباب
الصقر: فهد بقلك اى. اى ده اى الى غرقك كده
فهد: مفيش يا جدو نزلت البسين حاجة وقعت 
صقر: حاجة برضو ماشى 
فهد: احم كنت عايز اى
صقر: خلاص كنت بطمن على الحاجة الى وقعت
فهد : اه اه ماشى يا جدو عن اذنك بقا عشان الهواء وعايز اغير 
صقر بغمزة: طب ابقا خلى الحاجة هيا كمان تغير عشان متخدش برد
فهد: انتا متاكد انك جدى
صقر بضحك: عيب عليك يلا جدك اى بس انتو الى مكبرنى وخلاص
فهد: ماشى يا صقر يلا بقا
صقر: ماشى ماشى روح ونزل
فهد خبط عليها لقاها لابسة جكت بدلتو
فهد بصدمة: يختااااى الجكت باظ 
كيان : اعملك اى يعنى سقعانة الله
فهد بحنيه : فداكى البدل كلها وقرب عليها عشان يحضنها هوب عطست فى وشو
فهد: مفسدة اللحظات الجميلة
كيان بضحك: الجو سقعة عليا
فهد: طب تعالى اشوفلك اى حاجة تلبسيها
طلعلها شروال زيتى وتيشرت ابيض
فهد: خدى البسى دول
كيان: دول عباية حضرتك انتا جايب الطول والجسم ده منين
فهد بيضحك وبيخمس فى وشها: مهو اركو ده الى جابنى ورا 
كيان: ????????????
فهد: يلا عشان متخديش برد روحى خدى شاور والبسى 
كيان: وانتا 
فهد:هروح برضو
كيان بخضة: نعممم تروح فين
فهد بضحك: يا شيخة ابو دماغك رايح اوضة تانية
كيان باحراج: احم اه ماشى 
فهد ضحك وخد هدوم وطلع
فى بقا نقطة كده عايزة اوضحها هو ازاى حصل الى حصل ده ومع ذالك قالو بنت وكلو قال بنت طب ولما الدكتور احمد اتفق معاه الى حصل بين فهد وكيان ده اى
(اول معلومة محصلش حاجة بين فهد وكيان اه الى انتو قرائتوه حصل بس مش اكتر من كده اليوم ده احمد كان مخطط لكل حاجة وكان حاطط لفهد دواء ومستحيل اكتب اسماء ادوية تانى عشان الناس بتبحث عنها وهيا غلط المهم الدواء ده بيخليه متعصب ومنفعل وتوقع منو اى ردة فعل اين كانت نيجى لحد ما فهد فكلها الفستان وضربها لحد ما اغمى عليها لحد هنا تمم بعدها مفعول الدواء اشتغل خلا فهد اغمى عليه بعدها بدقايق ومعملش فيها حاجة واسيل دخلت حطت حاجة نفس لون وسمك الدم على الملاية وطبعا فكرين الباقى دى حكاية هيا بنت ولالا اهى)
بعد وقت كيان خلصت وطلعت وبتحاول تسرح شعرها بس عشان تقيل وطويل ايدها وقفت(حاسة بيكى يا اختاه????)
فهد دخل الاوضة لقاها عمالة تحاول تسرحو لحد اخرو بس ايدها بتقف وتوجعها 
فهد: استنى اعملهولك بس الاول تعالى انشفهولك كويس
جاب الاستشوار ونشفو وبعدها سرحو وهيا كملت وعملت كحكة كبيرة فوق 
فهد: يلا عشان انا عايز انام حرفيا
كيان: احم فين 
فهد: على السرير يعنى فين
كيان: وانا
فهد: على السرير برضو
كيان: مش قبل متكمل كلامها فهد شالها ونام جمبها وحضنها بتملك
فهد:ده يوم عيشيه بكل فرحتو 
كيان سكتت وفهد شدد من حضنها ودفن وشو فى رقبتها ونفسو السخن بيلحف رقبتها وهيا متوترة
فهد: اهدى يا بنتى بتترعشى ليه انتى كويسة
كيان بصوت مبحوح:اه
فهد: طب نامى وخدها فى حضنو وهيا دقايق ونامت وهو كمان
تانى يوم 
عمر:لانا تعاليلى المكتب
لانا:حاضر يا مستر عمر
عمر: هو انتى مرتبطة
لانا:اى ده
عمر:مفيش سؤال ردى بس
لانا: لا
لعمر: طب مش بتفكرى ترتبطى
لانا: مستر عمر حضرتك عايز اى
عايز اتجوزك عرفى
يتبع…..
لقراءة الحلقة الثالثة والعشرون : اضغط هنا
لقراءة باقي حلقات الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية جبروت صعيدية للكاتبة روجينا جمال

اترك رد