Uncategorized

رواية عشقني متوحش الفصل التاسع عشر 19 بقلم ميسون عبدالمجيد

  رواية عشقني متوحش الفصل التاسع عشر 19 بقلم ميسون عبدالمجيد

 رواية عشقني متوحش الفصل التاسع عشر 19 بقلم ميسون عبدالمجيد

 رواية عشقني متوحش الفصل التاسع عشر 19 بقلم ميسون عبدالمجيد

مازن:اطلع يلا برا
طارق:جوزني اختك
مازن لهايدي:هتوافقي ان الاهبل دا يكون جوزك
هايدي ابتسمت بخفوت
طارق بفرحة:اهي اهي  السكوت علامة الرضا يلا نقرأ الفاتحة والخطوبة الاسبوع الجاي والفرح اخر الشهر
مازن قرب منه بعصبية وطارق رجع لورا بخوف
مازن بهدوء حاد:اسمع ياد احنا مش عملين حسابنا لأي حاجة الخطوبة كمان اسبوعين والفرح لسة بدري علي ما نخلص كل حاجة
طارق:بس ا..
مازن قاطعه:مبسش كدة وإلا مفيش جواز اصلا
طارق بغيظ:تمام يبقي نكتب الكتاب مع الخطوبة دي مش بترضي تخليني ابصلها ومش هينفع نفضل كدة كتير
مازن بص لهايدي وابتسم لان عارف ان اخته محترمة
طارق:ششش تمام كدة اتفقنا هاجي الخميس اللي بعد اللي جاي ومعايا المأذون
طارق مستنهمش يردو ومشي
مازن بص لهايدي
مازن بغيظ:عاملة نفسك مكسوفة ها ماشي ماشي
هايدي ضحكت
★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★ في دهب
عاصم ونشوي قعدين في سويت في اوتيل
عاصم نايم علي السرير ونشوي في التويلت
نشوي خرجت وكانت لبسا اسدال ولفا الطرحة
عاصم بصلها برفعة حاجب:ايه داا!!لا مش معقول اعلنتي اسلامك
نشوي قربت قعدة علي السرير:هيهيهي ي خفة
عاصم:ايه اللي انتي لبساه دا هل انتي هتصلي بعد كدة هتقلعي
نشوي: ايه هقلع دي متحترم نفسك ي مشمحترم انت  انا هقعد كدة مينفعش اقعد قدامك بحاجة تاني
عاصم بغيظ:وحيات امك منتي في تركيا كنتي بتقعدي قدامي كدة
نشوي قربت منه مسكته من ودانه وشدتها
عاصم ضحك بوجع:ااااه ي مفترية
نشوي بحدة طفوليه:اول حاجة نحترم نفسنا تمام تاني حاجه انا نمت معاك في تركيا كان السرير كبير جدا وكنا في الشتا لكن هنا صيف وكل لبسي صيفي فا احترم نفسك بقي
عاصم بقرف:ما تنامي علي الارض احسن
نشوي شهقت:اييييه
عاصم بخوف:في ايه
نشوي بتأثر مصطنع:بقي ي راجل ي محترم ي مؤدب ي متدين بتقولي نامي علي الارض بدل ما تقولي ي مراتي ي حبيبتي نامي علي السرير وخدي راحتك وانا هنام علي الارض عشانك
عاصم بصلها شوية بعدها حدفها بالمخدة
نشوي ضحكت:بس بقي ونام 
نشوي حطت بينهم مخدات
عاصم ضحك:ماشي كلها تلات اسابيع واشوف هتحطي مخدات ازاي ما بينا
نشوي ابتسمت وغمضت عنيها
عاصم بسرعة سحب المخدة وقرب نشوي لحضنه
نشوي بخضة وخجل:يا بني بقي خلينا ننام من الصبح بنلف
عاصم وهو واخدها في حضنه:بحبك
نشوي ببرود:عرفة غيره
عاصم ضحك وحضنها اكتر:مش بهزر انا بجد بحبك بحبك اوي
نشوي بصت لعنيه:وانا بعشقك مش متخيل الفترة دي كانت بتعدي عليا ازاي عاصم انت بقيت كل حياتي
عاصم ابتسم وقرب منها باسها برقة في انفها
نشوي ابتسمت وكانت هتبعد
عاصم وهو مغمض عينه:بس بقي خليكي في حضني
نشوي بخجل:ي عاصم عيب ابعد
عاصم:ي بنتي عادي هنام بس يلا يلا غمضي عينك ونااااامي
نشوي ابتسمت ونامت هي وعاصم وهما حضنين بعض
_________________________________________________
وبتمر الايام وهايدي وطارق اتخطبو
والنهاردة فرح عاصم ونشوي وعملوه في اسكندريه في مكان كبير جدا علي البحر 
عاصم كان لابس بدلة سودة شيك اوي اوي وبيبون سودة وشوز سودة وقميص ابيض ومسرح شعره بطريقة كلاسيك كان زي نجوم السيما بوسامته وشياكته
اما نشوي كانت لبسا فستان ابيض رقيق جدا وعليه خمار ابيض وشوز بيضة ومش حطا أي ميك اب وكان فرح جميل جدا وفي اغاني هادية وحلوة
اشتغلت اغنية تلات دقات وعاصم مسك ايد نشوي وكانو بيرقصو بطريقة رومانسيه اوي زي الامير وسندريلا ونشوي كانت حثا نفسها زي الفراشة طايرة من الفرحة في اليوم دا والكل باصصلهم بأعجاب
عاصم وهو بيرقص معاها:اخيرا الدنيا كلها عرفت انك مراتي
نشوي بأبتسامة: بحبك
عاصم شلها بأيد وحدة ولف بيها كتير ونشوي كانت مبسوطة جدا
عند طارق وهايدي
كانو بيرقصو سوا وطارق باصصلها ومبتسم بحب
طارق بأبتسامة: بحبك ي احلي حاجة في حياتي
هايدي ابتسمت بحب
طارق شلها ولف بيها بحب
طارق:تعالي نغلس علي عاصم
وسحبها ومشيو
هايدي بتضحك:بطل بقي هيتردلك
طارق:عصووم مبروك ي صاحبي
عاصم وهو حاضن نشوي:الله يبارك فيك ي حبببي عقبالك
طارق رفع ايده للسما:ي رب ي رب
كلهم ضحكو
وقعدو يهزرو ويضحكو
واخيرا خلص الفرح ورجعو القاهرة ورجعو الڤلة وطول الوقت نشوي كانت متوترة وخايفة وعاصم ملاحظ كل شوية يبصلها ويبتسم محبش يوترها اكتر
واخيرا وصلو الڤلة
نشوي بتوتر:احم عاصم ا..
ولسه بتلف كان عاصم شلها بين اديه الاتنين
نشوي ابتسمت بخجل: عاصم
عاصم برومانسية:ششش النهاردة مفيش كلام ولا في عاصم ولا في نشوي النهارده افعال وبس افعال وايه وبس
نشوي ابتسمت بخجل
وطلعو الاوضة
عاصم بأبتسامة:بصي غيري انتي هنا وانا هغير في الاوضة التانيه
نشوي اكتفت بهز رأسها ودخلت
بعد وقت طويييييل اخيرا نشوي خرجت من التويلت 
نشوي خرجت لقيت عاصم قاعد علي السرير بزهق
عاصم بيبص لساعته:انا كنت هنام علي فكرة
نشوي ضحكت بخفة
عاصم قام بغيظ:يلا ي حبيبتي نصلي يلا الصبح طلع وحضرتك بقالك ساعتين بتغيري فستان
عاصم قام وقف وبدء يصلي ونشوي وراه
واخيرا خلصو وعاصم قال دعاء الزوجين ونشوي كانت بصاله ومبتسمه
ونامو وهما غرقانين في بحر عشقهم
__________________________________________________
اشرقت شمس يوم جديد
عاصم ونشوي نيمين
عاصم نايم عاري الصدر واخد نشوي في حضنه ونشوي لبسه فستان قصير باللون الاسود ورقيق جدا
عاصم بدء يصحي اثر اشاعة الشمس اللي دخلت علي عينه ونشوي دخلة في حضنه جدا
عاصم بصلها وابتسم بحب 
عاصم شد نشوي من انفها برقة عشان تصحي
نشوي بنوم وزهق:هممم بسس
عاصم ابتسم وشدها تاني
نشوي بدات تصحي
نشوي بنوم وابتسامه جذابة:همم صباح الخير
عاصم بأبتسامة:صباح الفل والرود والقمر علي حياتي
نشوي ابتسمت بحب وغمضة عنيها عشان تنام تاني
عاصم:لالا اصحي احنا يومنا طويل ولسا عندنا سفر
نشوي:صحيح احنا هنسافر فين
عاصم بأبتسامة:تركيا
نشوي بفرحة:تااني
عاصم بحب:ايول ويلا عشان نحضر الفطار بتاعنا ي روحي
عاصم قام اخد شاور ولبس برتكول رماضي عليه تيشرت بينك
ونشوي اخدة شاور ولبست بجاما عبارة عن بنطلون برموضا اسود عليه تيشرت اسود ولمت شعرها علي جنب
نزلو سوا المطبخ
نشوي:ها هنعمل فطار ايه
عاصم قرب منها شلها:تؤتؤ إنتي مش هتعملي حاجة انتي النهارده تؤمري وبس ي قمري
عاصم حطها علي رخامة المطبخ ونشوي قصيرة جدا
نشوي ضحكت:طب ي سيادى الشيف العبقري هتفطرنا ايه
عاصم فاتح التلاجه بيجيب حاجات
عاصم بصلها:هتنبهري بس استني
نشوي ضحكت
عاصم:بصي بقي هدوقي احلي بيض اوملت وفول اسكندراني وجبنه وحاجة منتها القمر
نشوي قلبت وشها:في عرايس يوم صباحيتهم يفطرو بيض اوملت وفول اسكندراني وجبنه
عاصم ضحك:اكل مش هدوقي زيه ي جميل ميغرقيش اني مهندس وعايش في كمبوند انا صعيدي اوي
نشوي ضحكت
نشوي ضحكت
عاصم وهو بيقلب البيض:قوليلي صحيح
نشوي:اممم
عاصم بنص عين:وانا بدور في الارفف اللي في اوضتي لقيت صور ليا قديمه كدة
نشوي برفعة حاجب وغيرة:وانت بدور في صورك القديمة ليه ي بشمهندس
عاصم بخبث:ما عشان اقطعهم بس المهم وانا بقطع لفت انتباهي صورة ليا مع وحدة بس وشها كان مدمر كانت جسم وبس نفسي اعرف مين اللي قطعها
نشوي شدته من لياقة التيشرت:انا ي حبيبي اللي قطعتهم عارف ليه لان من هنا وطالع مش هيبقي ليك أي علاقة بوحدة غيري فاهم
عاصم باس اديها
نشوي ابتسمت وعاصم كمل تحضير الفطار
بعد وقت قصير
عاصم حط الاكل علي السفرة
عاصم من برا:يلا ي حياتي
نشوي من جوا:ايه الاحراج دا عاصم خد ي حبيبي
عاصم دخل ولقاها لسة قاعدة علي رخامة المطبخ
عاصم ضحك وقرب منها:تعالي ي قزعه
وشلها نزلها
نشوي مشيا قدامه بغرور:هه انا قمر ي حبيبي وبعدين انت اللي عامل كل حاجة طويلة زيك
عاصم ضحك وبدؤ يفطرو
بعدها لبسو واتجهو للمطار وركبو الطيارة
__________________________________في الطيارة
المضيفة لعاصم: حاجة تاني ي فندم
نشوي بعدتها بغيرة:شكرا ي حبيبتي مستغنين عن خدماتك
المضيفة بصتلها بأحراج ومشيت
عاصم ضحك:ي مجنونة
نشوي بغيظ:بس ي بابا البت عمالة تبصلك وانا قاعدة كيس جوافا هنا
عاصم بغرور:طبعا من حقها شايفة قمر قدمها
نشوي بصتله بعنين حادة: عاصم
عاصم بخوف:روح وقلب وحياة عاصم تعالي ي حياتي اسندي عليا ونامي
نشوي ضحكت وسندة راسها علي كتف عاصم
وقضو اجمل هاني مون في الدنيا
عدي علي جوازهم شبع شهور كانو مبسوطين وفرحانين جدا وحياتهم كانت جميلة ونشوي وعاصم مأجلين الخلفة شوية عشان يعيشو حياتهم
في يوم
عاصم واقف قدام المرايا بيظبط الجرفتا وباصص لنشوي في المرايا ومبتسم
نشوي بضيق:اووف بقي خليك هنا مترحش الشركة
عاصم بأبتسامة:ليه ي حياتي
نشوي:بقلك شغلني معاك
عاصم ضحك:تشتغلي ايه انتي معايا ي دكتورة في شركة هندسه
نشوي بطفولة: أي حاجة المهم اكون معاك
عاصم:ي حبيبتي انت دكتورة علاج طبيعي اخدد تعلمي مساج للموظفين
نشوي بغيظ:هيهيهي بطل هزار بقي
عاصم باس راسها:حاضر هرجع ونشوف حوار الشغل دا
نشوي بعند:عاااصم خليك
عاصم:طب هروح احضر بس الاجتماع ساعتين وهاجي علي طول وكمان عشان فرح طارق وهايدي بكرة لازم نحضر
نشوي بتكشيرة:ماشي
عاصم ضحك وقرب منها باسها وخرج من الاوضة
نشوي قامت تجري وراه وكانت هتقع من علي السرير
نشوي:عااااصم
عاصم كان نزل سلمتين
عاصم بخضة:ايه في ايه
نشوي:لف
عاصم بعدم فهم:ليه
نشوي:اسمع الكلام ولف
عاصم لف ونشوي نطت علي ضهره ومسكت رقبته
نشوي بطفولة:يلا انزل اجري بيا الڤلة كلها
عاصم ضحك علي الطفلة زينة اللي معاه وجري بيها
_________________________________________تاني يوم
نشوي وقفة قدام المرايا بتظبط الفستان بتاعها وعاصم مستنيها في الريسشبن تحت
نشوي خرجت من الاوضة ونزلت علي السلم زي الاميرات
عاصم شفها وقف وفضل متنح
نشوي بأبتسامة وخجل:يلا بينا
عاصم بتوهان:هاا
نشوي ضحكت:يلاا
عاصم بأعجاب وحب:اي الجمال دا
نشوي كانت لبسه فستان اسود وفي فراشات رقيقة جدا علي أطراف الاكمام نبيتي وخمار نبيتي وشوز نبيتي وشنطة سودة
نشوي بتلف بطفولة:عجبتك
عاصم قرب منها:دنتي قمر عرفة والله نفسي احبسك ومخليكي تروحي دنتي اجمل من أي حد
نشوي ابتسمت ومشيو سوا
في العربيه
نشوي بأبتسامة:هقلك علي مفجأة
عاصم بصلها بأبتسامة:قولي
نشوي:تؤتؤ مش دلوقت
عاصم بصلها بغيظ وهي ضحكت
في الفرح
كان الكل موجود ومبسوطين جدا
طارق بفرحة:انا مش مصدق نفسي انا فرحان اوي
هايدي بابتسامة:وانا بحبك
عاصم من وسطهم:وانا زهقت اوي
طارق:اعوذ بالله ديما كدة مقطع الأرزاق
كلهم ضحكو
نشوي بتحضن هايدي:مبرروك ي حبيبتي
هايدي بحب:الله يبارك فيكي ي حياتي
عاصم بغرور:اهو لولا مراتي حبيبتي كان زمانك فضلت صايع ومش لاقي حد يتجوزك
طارق بغرور وغيظ:هه حبيبي متنساش نفسك لولايه انا من الاول لما نزلت الاعلان فاكر كنت عمرك ما شفت نشوي ولا اتجوزتها اصلا كل حاجة بفضلي انا هاا
عاصم ابتسم بحب:ربنا يخليك ليا ي صاحبي دا جميل عمري ما هنسهولك وبص لنشوي انك كنت سبب في ان اتعرف علي اجمل واحن واحلي بنت شافتها عيني
هايدي بهمس وقرف:هنبدا محن
طارق:امم شوف دلوقت بيقول عليها ايه فاكر الكوباية اللي فتحتلها راسها بيها
الكل ضحك
نشوي:خلاص بقي كفاية اللي فات مات واذا كان علي راسي اللي اتفحت انا مسامحه
عاصم ضحك:والله طب تعالي وسحبها وراحو يرقصو
وطارق حضن هايدي وهما كمان راحو يرقصو
علي الاستديج
كل كابل واقف يرقص ومازن ومراته كمان(مازن كان خاطب)
عاصم ماسك نشوي من وسطها ونشوي مسكاه من رقبته وبيرقصو سلو
عاصم بأبتسامة:بحبك
نشوي حركت بقها بكلمة
عاصم بعدم فهم وبيقنع نفسه انو فهم غلط:ايه
نشوي حركت بقها تاني
عاصم وقف رقص:نشوي متهزريش بتقولي ايه
نشوي بأبتسامة وصوت عالي بس محدش سمعه من صوت الاغاني
نشوي:اناااااا حاااااااامل
عاصم بفرحة وصدمة:بجااااد
نشوي بأبتسامة وحب:ايوا ولله
عاصم حضنها:ي حياتي
وشلها ولف بيها وكانو مبسوطين جدا
_________________________________________________
بعد مرور سبع شهور
عاصم ونشوي نيمين
نشوي بتصحي عاصم: عاصم عاصم اصحي
عاصم قام بفزع:ايه ايه بتولدي
نشوي:لا
عاصم:اماال
نشوي:عايزة اكل زتون
عاصم:نعم يختي
نشوي: عيزا زتون ي عاصم 
عاصم بص للساعة:زتون ايه الساعة اربعة الفجر
نشوي:انا نفسي اكل زتون بتوحم عليه
عاصم بقرف:الستات تتوحم علي منجا فرولا كيوي خوف وانتي زتوون
نشوي:ايوا زتون وقوم هتلي
عاصم نام وحط مخدة علي راسه:روحي يختي كلي من التلاجة عندك
نشوي:مهو مفيهاش زتون انزل هتلي
عاصم بصلها ونفخ بعنين حادة
نشوي ببراءة:يرضيك اولد ويطلع ابنك جسمه مليان زتون كدة ومش أي زتون زتون اسود افرد طلع ابيض زيه تخيل يبقي ابيض ويبقي جسمه مليان زتون اسود اصاحبه هيتنمرو عليه وممكن ا..
عاصم قاطعها:ايه ي ماما مالك براحة راديو فتح وانتي خلاص ولدتي وخلفتي عيل ابيض وطلعتيله زتون اسود في جسمه وكمان اصحابه اتنمرو عليه
نشوي:ايوا قوم بقي هتلي زتون لو سمحت يلااا ي عاصم
عاصم نفخ بغيظ وقام من علي السرير وعمال يشتم علي نشوي في سره 
عاصم وصل عند الباب ولسه هيخرج
نشوي:ااااااه
عاصم لف برعب:ماللك ماالك وجري عليها
نشوي بوجع:ااااه شكلي هولد ااااه
عاصم بخوف:طب تعالي تعالي نروح المستشفي
نشوي بتقوم مع عاصم:ااااه هولد قبل ما اكل الزتون ااااه ابني هيطلعله وحمه زتوون اااه
عاصم ضحك غصب عنه
نشوي بغيظ وعياط:انت بتضحك
عاصم بأبتسامة وحضنها:ي حبيبتي دي خرافات والله يلا بس احسن تولدي هنا
بعد وقت
في المستشفي كانت نشوي بتجهز عشان تدخل اوضة العمليات
عاصم بحنيه وبيبوس ادين نشوي:ممكن اعرف انتي بتعيطي ليه دلوقت
نشوي بعياط:خايفة مخرجش واسيبك لوحدك
عاصم باس راسها:بعد الشر عنك انتي هتخرجي زي الفل يلا بقي فين نشوي الجمدة القوي يلا انا عايز ولد قمور كدة
نشوي بعياط وطفولة:هيبقي عنده وحمه زتونه
عاصم ضحك بحب وحضنها
الممرضه:يلا ي مدام عشان تولدي
عشان مسكت ايد عاصم بخوف
عاصم باسها وحاول يطمنها
اول ما نشوة دخلت عاصم انهار هو خايف عليها جدا ومرعوب لان نشوي ضعيفة جدا بس حاول يطمن نفسه
بعد وقت كان طارق وهايدي ومازن ومراته كلهم وقفين مع عاصم بيطمنوه
بعد وقت
خرجت الممرضة وشايلة بيبي: مبروك ولد زي القمر
عاصم بخوف:نشوي عاملة ايه
الممرضه:هي كويسه بس لسة مفاقتش والبييي هنحطه في الحضانه كام يوم عشان ضعيف
عاصم:ممكن اشيله شوية
الممرضه ادتله البيبي
عاصم شاله وبعد عن كل الموجودين وبصلها بصدمة مع فرحة مع ذهول شعور غريب وصعب لما تلاقي نفسك شايل حتك منك ومن الانسانه اللس بتحبها 
عاصم بصلها بحب وكبر في ودنه عشان ربنا يجعله ذرية صالحة
عاصم كان بيبوسه في حل حته في جسمه برقة لفت انتباهه نقطة سودة في رجله بس مش سودة جدا يعني عاصم بصلها بأستغراب وبيفكر ايه دا
افتكر نشوي والزتون ضحك علي ما اخر ما عنده
وادا البيبي الممرضة ودخل قعد جنب نشوي لغاية ما فاقت
نشوي بتعب:عاصم اااه
عاصم قرب منها: روح وقلب وحياة عاصم
نشوي:البيبي كويس صح
عاصم: زي الفل بس
نشوي بخوف:بس ايه
عاصم:طلعله زتون في رجله
نشوي بصتله وضحكت بتعب
بعد وقت كلهم دخلو يباركولها
عاصم بأبتسامة:ها هتسميه ايه ي حبيبتي
نشوي:ممكن ا..
طارق:لا هو مفيش ممكن الصراحة
عاصم برفعة حاجب:ليه أن شاء الله
طارق: بصراحة انا وهايدي سمناه
عاصم بصدمة وغضب:اييه
طارق بخوف:يعم براحة دنا سميته اسم جميل سميته ادهم
عاصم بنرفزة وغيظ:وانت مال اهلك انت تسميه ليه
طارق ببراءة: هايدي نفسها تسمي الاسم دا محبتش ازعلها
عاصم قام:تعالي انت مش مراتك حامل سمي ابنك ادهم تسمي ابني ليه انت
طارق:منو عمه وزي ابوه ومن حقي اسميه
عاصم:والله طب تعالي وخرج يجري وراه وطارق بيجرو والكل بيضحك عليهم
يتبع…..
لقراءة الفصل العشرون والأخير : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية حكايتي في الثانوي للكاتبة إسراء ابراهيم

اترك رد

error: Content is protected !!