Uncategorized

رواية عندما يعشق الجاسر الفصل السادس والثلاثون 36 بقلم ريم محمد

 رواية عندما يعشق الجاسر الفصل السادس والثلاثون 36 بقلم ريم محمد

رواية عندما يعشق الجاسر الفصل السادس والثلاثون 36 بقلم ريم محمد

رواية عندما يعشق الجاسر الفصل السادس والثلاثون 36 بقلم ريم محمد

في الحفله 
®®®®®
منصور :اهلا بيكم انا برحب بيكم كلكم وطبعا كلكم عايزين تعرفوا ايه سر الحفله دي بس الحفله بمناسبه جواز ابني جاسر من كارمن 
الصحافه :بس يا فندم الاستاذ جاسر كان متجوز ايه الحصل ممكن نفهم 
كارمن :الاستاذ جاسر انفصل عن مراته ودلوقتي بقيت انا بس مراته 
جاسر : ايه ال انتي بتقوليه ده ممكن افهم 
كارمن :ده ال لازم يحصل انا مش هيبقى اسمي خطافه رجاله علي اخر الزمن انت ناسي ان هي الخطفتك مني اصلا 
مليكه كانت وقفه علي السلم من فوق وكانت منهاره 
مليكه :اه يا قلبي ليه بيحصل كل ده فيا انا عملت ايه انا معملتش في حد اي حاجه وحشه جاسر انا حبيبتك واديتك كل حاجه حلوه عندي ليه تكسر قلبي كده انا لازم امشي من هنا كفايه كده انا هروح لخالتوا لازم اروح ومحدش حاسس 
*********************************************
جرس الباب بيرن والباب يدق 
ناهد :يا ساتر يارب مين ال جاي دلوقتي كده يا ولاد
لينا :معرفش يا ماما انشاء الله خير 
مروان :انت الهفتح استنوا ايه ده مليكه في ايه ايه الحصل وبتعملي ايه هنا بليل كده ايه الحصل 
مليكه :مروان انا مش قادره اتكلم ممكن ادخل ولا لاء 
ناهد :مليكه يا حبيبتي ادخلي يا روح خالتك بتقولي ايه بس 
لينا :مليكه يا روحي مالك ايه الحصلك ردي عليا 
مليكه :والنبي يا جماعه انا بجد مش قادره اتكلم خالص تعبانه خالتوا بس خديني في حضنك ممكن ولا لاء ولو سامحتي لو عمو منصور أو جاسر كلموكي قوللهم انها مش هنا لو سمحتي يا خالتوا 
ناهد :ماشي يا روحي تعالي انتي هتنامي جمبي انهارده روحوا يلا يا ولاد ناموا  وانا هنيم مليكه حبيبه قلبي معايا انهارده تعالي يحبيتي 
في الغرفه 
®®®®®
ناهد :تعالي يا روحي في حضني مالك يا روح خالتك 
مليكه :تعبانه يا خالتوا تعبانه اوي بس عايزاكي تخديني في حضنك انهارده قلبي انكسر يا خالتوا انهارده جواز جاسر جاسر بيخوني يا خالتوا ومش بس كده هو ضحي بيا وخلي مجرمين يخطفوني هو السبب عشان ينقذ حبيبته يا خالتوا وكمان كنت هموت يا خالتوا بسببه 
ناهد : معلش يا روح خالتك كله هيعدي وتبقي بخير يارب 
*********************************************
في القصر 
®®®®®
جاسر :مايا ممكن تطلعي تطمني علي مليكه لو سمحتي 
مايا :حاضر يا جاسر 
مايا :جاسر مليكه مش فوق ولمت كل حاجتها معاها 
جاسر :يعني ايه مش فوق راحت فين انتم يا بهايم يا علي البوابات ازاي تسبوها تخرج 
حارس:يباشا احنا قلنا لمدام نجوي وهي قالت سيبوها
جاسر :انتي ازاي تعملي كده ممكن افهم ازاي تدي أوامر من دماغك وانتم مش المفروض تقوليوا انت هو مين فينا هنا المشغلكم اوامركم تكون مني انا بس 
منصور :مش وقته العصبيه دي يا جاسر اهدي دلوقتي اكيد هنلاقيها ممكن تكون سفرت لمامتها عشان كده اهدي العصببه مش هتفيدك أبدا بس مش هتخليك تفكر باي حاجه 
جاسر :مشيت يبابا سبتني نهائي خلاص معدش في جاسر ومليكه دمرت كل حاجه بايدي خسرت مراتي وحياتي الحلوه كل حاجه خسرتها بسبب غباءي ياما محمد حذرني بس انا كنت عندي ومش بسمع الكلام ودلوقتي ربنا بيعاقبني علي ده اه ليه كده يبابا ليه بيحصل كل ده ليه البنت البحبها ربنا كابلي اني ابقي بعيد عنها 
حرام كده 
منصور :اهدي يبني انشاء الله ترجعلك وتعيشوا مع بعض 
يتبع….
لقراءة الفصل السابع والثلاثون : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية بريئة حطمت غروره للكاتبة ميرا أبو الخير

اترك رد

error: Content is protected !!