Uncategorized

رواية أحببت بنت البندر الفصل السابع 7 بقلم بوسي محمد

رواية أحببت بنت البندر الفصل السابع 7 بقلم بوسي محمد 

رواية أحببت بنت البندر الفصل السابع 7 بقلم بوسي محمد

رواية أحببت بنت البندر الفصل السابع 7 بقلم بوسي محمد

احمد =اي يسطا بتفكر في اي

شادي =مالك يعم بتفكر في اي 

ادهم= مش عارف حاسس فيه حاجه غلط 

احمد وشادي=في اي مش فاهمين 

ادهم=خلاص خلاص اختاروا البدله يلا عشان اخلص 

احمد=متهدا ياعم هنختار شوف ياض* يا شادي البدله دي كده 

وعند نرمين 

وهما يتناولون

نرمين=هااا يا بابا قالولك امتا الفرح 

مدحت=يوم الخميس الجاي 

نرمين. وهيا تزغرط= لوللولوللي. مبروك يوااد ي ادهم وهبقا مراتك ثم غادرت ابيها وامها وصعدت لفوق 

مدحت=هيا البت دي مجنون* ولا اي بظبط

ناديه=بنتك بقا مجنون* نعمل اي 

وكانت نرمين تكلم سمر 

نرمين=افرحي يابت فرحي يوم الخميس 

سمر=افرحي يختيي خطوبتي يوم الاربع ⁦????

نرمين وثم زغرط مره اخري=لولولولي ⁦????????⁩ مين المتعو* الي هيخدك

سمر=صاحب المتعو* الي هيخدك(اوبااا ردت ف صدرها قتلتها????)

نرمين = عععع نعااااام يختاااااي متعوووو* مين يقماااااار دا عسلللل ياوختشييي ???? 

سمر=بت انتي ابوكي جيب* من انهي صفيح* زبال* يا بيئ*

نرمين= علي اساس صفحي* زبال* دي اتيشكيت يا اووومي نفس صفحي* الزبال* الي ابوكي جاب* منها (هما ملهم العيال دي????)

سمر=شكرا يمو تربي* زبال* اسمعي صوت القطر (البت دي جدعه????) وقفلت 

نرمين =يتربي* الزراي* والله لتصل تاني(معندكيش كرام* يا عديمه الكرام*????)

ورنت وردت 

نرمين=بس والله جد شويه يعني بكره كده هيتقدم وبعد بكره خطوبه صح 

سمر=اه يختيي عوزاكي بكره من الصبح سامعه بقولك اي اقفي معايا زي مبقف معاكي 

نرمين= احم اخد إذن ابو قمر بردو الله⁦????

سمر=مين ابو قمر ثانيا هو مش كان ابو عشق في اي غيرتي الاسم مره وحده (يجماعه ابو عشق فكرين فاطمه يدي الصووودف ي عم????)

نرمين=لا كل مره الاسامي بتتغير وبيطلع احسن 

سمر=المهم بكره الساعه 12 الاقيكي هنا. ماشي 

نرمين=حاضر يا اخوتشييي 

سمر=تصبحي علي خير يا سكر 

نرمين=وانتي من أهله يا معفن*????

وقفلت السكه قبل أن تغلط سمر????

سمر=يا مهزق* حسابك معايا بكره وثم نامت 

عند مريم وامها 

مريم= بعد بكره ياما خطوبه صاحب ادهم متفكروا في حاجه كده 

سعاد=متيجي ننفذ. الخطه بعد بكره 

مريم= انا بقول كده عوزين نخلص من القر* دا 

سعاد=طب كلميها كده ويلا خليها تخلص 

مريم وقد أمسكت موبايلها ورنت على رقم (مجهول ولكن هنعرفو ف البارت ال جاي خلاص⁦????????⁩)

مريم=الو، بقولك عوزينك تنفذي بعد بكره عشان فيه فرح. وكده 

فتاه مجهوله= ننفذ اي بعد بكره هو علي مزاج*

مريم=زي مبقولك كده انا مش هستني اكتر من كده 

فتاه مجهوله= لا بقولك اي مش عوزه اع* في الخطه بسببك انا همشي زي مانا عليها ومتوجعي* دماغي كتير سلام 

وقفلت الهاتف ف وشها(مهزقي*????)

مريم =شوفتي ياما قفلت في وشي وقالت لا 

سعاد= مخلاص يا مريم دا هو يوم بس قومي يبنتي نامي قومي 

ثم قامت سعاد اتجهت الي غرفتها ونامت وكانت مريم تفكر وثم غادرت الي النوم 

وعند ادهم وشادي وأحمد 

احمد=بقلكو اي بكره تكونو معايا هااا اخترولي طقم بقا يا شويه صحاب عر*

شادي =صدق ابقا غلطان لو اخترت ل عيل* زيك 

ادهم=صدق ابقا بجد زي مقولت لو فكرتلك 

احمد=متخلص ياد* انت وهو بقا متتعوبني* وعوزكو بكره معايا 

ادهم وشادي=اشطاا 

احمد= بسم الله الرحمن الرحيم في اي يعيال حد هيخبص عليكم 

وقم بالضحك وقدو ليله ممتعه وهما يختارون ملابسهم لبكره 

وكانت سمر نامت ونرمين نامت كل منهما وكانت مريم نامت(اتخمد*????)

________________________________________________

(اشراقه الشمس والقهوه هو اجمل شي يحدث لي كل صباح)

يوم جديد علي ابطال قصتنا 

وقام كل منهما بالاستعداد ل فتحه سمر وأحمد 

وكان أحمد يرتدي هذا

وكان شادي يرتدي هذا

بطلنا قد جاء بهيبته وكان يرتدي هذا ????

وقد وصل ادهم وأحمد وشادي وأبوه احمد  وأبوه ادهم 

وكانت سمر ترتدي هذا  باللون الابيض وكانت نرمين باللون الوردي 

وكان كل من هما موجودين  وكان أحمد يتفق مع ابو سمر  

وها حان وقت أن يقراءة الفاتحه وكانت سمر  بجانب احمد كانت سعيده جداا 

كانت نرمين تقف وتنظر لادهم ولكن ادهم لا يعطي لها أي اهتمام 

وكانت هناك عقر* ينظر لهم بحق* وغير*(مريم????⁦✋????⁩) 

وبعد عدت وقت كانت نرمين تقف في المطبخ تشرب ورأت ادهم  متجه الي الحمام وايده تنذف من الدم اتخضت واتصدمت 

اتجهت إليه  وتقول

نرمين بخضه=اي دا يا ادهم مالك في اي ايدك بتنزل ليه 

ادهم بزعيق وضجه= انتي مال* انتي حاسبي من وشي مش نقصاك*

قلها بحده وبضيق 

ذهبت نرمين وهيا حزينه  علي معاملته لها  وقامت بإحضار مطهرات لايده 

وذهبت له وخبطت خرج لها ادهم وقال 

ادهم=انتي تاني عوزه اي يا نرمين 

تمرين بحزن=حتا لو مدايق مني ومش طيقني مع اني مش عارفه انا عملت اي ليك لكل دا سبني بس خمس دقائق اطهر الجرح وبعدين خلاص 

قالتها وهيا كانت الدموع ستنزل وهيا تمنعها وكان دمعه هربت منها ونزلت علي وجهها  الابيض وبرئ جدا 

ادهم انتبه لها وانزعج  من حاله  وهو ينظر لها يا الهي هل هيا ملاك بهذه الطريقه  

ادهم في نفسه=اي الي عملته دا  انت غب* يا ادهم هيا متستهلش منك كل دا. 

وبعدها قال لها 

ادهم=احم ماشي خلاص سبيهم وانزلي انتي 

تجاهلته ونظفت جرحه ولفت لها شاش 

وقامت لتمشي لكن ايد ادهم منعتها جذبها له وقال لها 

ادهم=نرمين انا اسف سامحيني مكنتش اقصد 

نرمين بدموع = اسف علي اي متتاسفش  ويلا  انزل تحت عشان صحبك 

واتجهت الي تحت بعد مظبطت الميكب وكانت اذن تسمع كل كلامهم (بطلو تلمعو اوكر بقا????) 

كان ادهم قاعد يفكر ودخلت عليه مريم 

وانتبهت الي الجرح الي في أيده

مريم بخضه=اي يا ادهم دا مالك في اي 

ادهم=مفيش مسكت ازاز مكسور وخلاص نرمين طهرته 

انتي اي جابك 

مريم=ملقتكش تحت اتخضيت فا قولت اقوم ادور عليك 

ادهم=اي  ابن اختك تاهه في الحافله انزلي يا مريم ابوس ايدك مش ناقص هبل* انا 

مريم=مالك يا ادهم الله خوفت عليك 

ادهم=انا نازل تحت هتنزلي ولا هتقعدي 

مريم=لا لا خدني معاك هفضل هنا اعمل اي 

واتجهوا الي تحت. مع نظرات نرمين بحزن 

وكان يقف جمب أخيه واحمد ولا ينظر إلي ولكن كان. يأنب* نفسه لما فعله معاها منذ لحظات 

وكانت تقف نرمين جمب بنت عمها وكانت تنظر إليه بحزن وهيا لا تعلم لماذا كل هذا انا عملت اي ل دا كلو 

وكانت نرمين تنظر لهما  وكانت تنظر ل نرمين بحقد  وكانت تنظر لها بحقد 

وبعد وقت من الزمن انتهت قرابه فاتحه احمد وسمر وكانت بخير وسلامه وكل منهما  رجع الي بيته 

كانت نرمين تقف جمب سمر وكانت سمر تحكي لها علي كده فرحها وكانت نرمين شارده الذهن فيما حصل لها اليوم وليس مع كلام سمر  وانتبهت سمر 

سمر=نرمين في حاجه  مزعلاكي مالك 

نرمين=…

سمر=ريموووو

نرمين=ه ها ف اي بيت 

سمر=مالك يا ريمو اي مزعلك 

نرمين= مفيش حاجه 

سمر=لا فيه وشك حزين وتايها مالك يبنتي هو انا  أتوه عليكي 

نرمين=يست مفيش ويلا  انا همسي وانتي نامي بكره خطوبتك ياست بقا ويلا هنتجوز ونخلع من العيله دي 

كانت نرمين تحاول أن تخفي حزنها بهذا الكلام لسمر

سمر=بصي انا متاكده فيكي حاجه بس انا هسيبك لحد متيجي تقوليلي 

نرمين=ياست مفيش حاجه طالما سوفت ادهم بيخفي حزني  

كانت تقول هذه الكلمات ومن داخلها تموت وبدها أن تبكي وكان منعت نفسها 

وقالت

نرمين=ماشي يلا بقا سلام انا هروح انزل ل عمك لحسن يضربن*

واتجهت الي تحت ونظرت لامها وقالت

نرمين=مش يلا بقا يا ماما عوزين نروح 

ناديه=ماشي بس اي دا مالك يا نرمين انتي كنتي بتعيطي 

نرمين=انا لا دا حاجه دخلت في عيني

ناديه=يمكن بس انا متاكده أن لاا 

نرمين= يلا يا ماما بقا  هتعملي عليها حوار وخلاص يلا  بقا نادي بابا 

واتجهو الي الخارج  

وكان ادهم وأحمد وشادي اتجهت الي الفيلا  ادهم وكان محمد الاسيوطي اخد مريم وام ادهم اتجهو  الي الفيلا  فيلا شادي 

احمد= احم دلوقت انا يعتبر خاطب محدش يجيي يتكلم معايا نص كلمه سامعين 

شادي= يعم اتلق* بقا متقرفنا* انك خطبت نفسه واحد اهو فرحو بعد يومين 

وشاور بإصبعه علي ادهم ولكن ادهم  شارد الذهن ومش منتبه بكلامهم 

احمد= ادهااااام

ادهم بخضه=اي يا كل* في اي 

شادي وأحمد يضحكون 

شادي=مالك يعم سرحت واحنا بنكلمك 

احمد=طيب ياجماعه انا هقوم امشي انا بقا عاوز انام واستريح  بكره خطوبتي????

شادي=يجدع  امشي يلا من هنااا يلا برا بيتي 

احمد=بيت مين يمعف*   دا بيت ادهم بعدين بكره وبعده مرات ادهم جايه مش هدخلنا  البيت دا تاني 

وكان ادهم شارد ومش منتبه 

احمد= الواد دا فيه حاجه اكيد

ادهم مالك في اي 

ادهم=مفيش سبوني في حالي بقا 

واتجه الي البلكونه  ويأتي نفسه لما فعله مع نرمين 

وكان أحمد قد غادر الفيلا واتجه شادي الي غرفته ينام 

وبعد عده وقت اتجه الي غرفته بعد تعب  ونام وفكر بما سيفعله ليصالحها

وعند محمد الاسيوطي

كانت مريم تفكر ماذا تفعل بكره وجأت ببلها فكره بعيد. عن (الفتاه المجهوله. وامها) 

ونامت مستريحه البال وقالت ستنفذها بكره 

#ماذا ستفعل  مريم بكره 

#ماذا سيفعل ادهم 

يتبع…..
لقراءة الفصل الثامن : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

اترك رد

error: Content is protected !!