Uncategorized

رواية الملاك والشيطان والرومانسي الفصل الثالث عشر 13 بقلم مريم حسن سليمان

 رواية الملاك والشيطان والرومانسي الفصل الثالث عشر 13 بقلم مريم حسن سليمان

رواية الملاك والشيطان والرومانسي الفصل الثالث عشر 13 بقلم مريم حسن سليمان

رواية الملاك والشيطان والرومانسي الفصل الثالث عشر 13 بقلم مريم حسن سليمان

ملاك بغيره: ونتي بتسالي علي فارس ليه ها يلا روحي نضفي الاوضه وبعدين تجبيلي العصير ف الجنينه 
اسراء: تمام 
خرجت اسراء وهيا عماله تشتم في ملاك فسرها وملاك ابتسمت بشر وفجاه دخلت كريمه 
كريمه: دا احنا هنوريها السواد وهنعرفها مين هيا ملاك 
ملاك بإبتسامه: شكرا انك وقفتي جمبي 
كريمه: عيب عليكي انتي بنتي يملاك اللي عملته فيكي هنعمله فيها بالظبط 
ملاك: شكرا اوي يماما 
كريمه: عادي يحبيبتي
اسراء واقفه في الاوضه مش عارفه تعمل اي فضلت تبص يمين وشمال فجاه خطر ع بالها خطه وابتسمت بشر 
اسراء: عايزاني انضفلك اوضتك من عيني يحبيبتي هنضفهالك
وعملت اتصال سريع ونضفت الاوضه ونزلت تحت قدام الفيلا كان في واحده مستنياها قدام الفيلا ومعاها صندوق خدت اسراء الصندوق بشر وطلعت علي اوضه ملاك حطت الصندوق في الاوضه و ورابته وخرجت بسرعه 
ملاك: نضفتي الاوضه ؟
اسراء بارتباك: اه اه نضفتها 
ملاك: تمام جهزي الاكل بق عشان فارس جاي تعبان 
اسراء: تمام 
ملاك نزلت الجنينه وعماله تفكر لي اسراء فعلا سمعت كلامها وقاطعها تفكيرها 
فارس بحده: هو حضرتك معلومكيش ان غلط تلبسي اللي انتي لابساه ده برا الاوضه ، كانت لابسه دريس تحت الركبه بشويه وشوز ابيض وفارده شعرها 
ملاك: افندم!! انت شايفني لابسه حاجه غلط مثلا.
فارس: حذرتك كام مره علي لبسك ده صح ! متلوميش نفسك ع اللي هيحصلك بقي وكان بيقرب منها 
ملاك بخوف: خلاص مش هلبس كده تاني اخر مره والله
فارس شدها من شعرها و: شعرك ده اياكي تخرجي بيه تاني وهتتحجبي ومن النهارده مفيش اللبس اللي بتلبسيه ده تاني
ملاك بعياط: طب سيب شعري انت بتوجعني 
فارس شده اكتر: انتي سامعه انا قولت اييي !!
ملاك بشهقات: ا اا اه سس س سامعه 
فارس ساب شعرها وشها كان احمر من العياط ومستمره في العياط فارس خدها فحضنع 
فارس: خلاص طيب اهدي انا اسف 
كل ده وكانت هدي شايفه اللي بيحصل وبتبتسم بشر
ملاك زقته: انا بكرهك بكرهك وطلعت تجري علي الاوضه 
فارس لنفسه: في اي يفارس مالك بتعتذر ليها لي انت عمرك م اعتذرت لحد بس هيا اللي غلطانه برضو وطلع ليها الاوضه 
دخل فارس اتفاجئ بلمنظر لقي ملاك واقفه علي السرير بتعيط وتعبان عمال يقرب منها 
ملاك بعياط: ففارس انا خايفه ابعده عني ونبي 
فارس: اهدي طيب 
قلع فارس القميص ورماه عليه وفضل يموت فيه لحد م مات (الثعبان كان حجمه صغير يعني مش كبير قوي ) 
جريت عليه ملاك وحضنته 
فارس بتوتر: متخافيش 
ملاك بخجل: ش شكرا 
اسراء قاعده فالاوضه فرحانه 
اسراء لنفسها: يارب اخلص منك بجي عشان اتجوز فارس واخد الاملاك وكل حاجه تبجي ليا ياا متي اليوم ده هييچي 
تليفونها رن 
اسراء: الو يما 
ساميه: ايه اللي حوصل يبت 
اسراء: مخابرشي لسه مسمعتش صوت حتي يماا 
ساميه: يخيبه لو الخطه دي متنجحش 
اسراء: هتنجح يماا حتي لو منجحتش هنفضل وراهم لحد ميتفرقوا 
ساميه: ايوي اكده يبت عليكي نور ، الا قوليلي يبت عرفتي تحطي السله كيف 
اسراء: احم .. اصلي اني نضفت الاوضه ليها 
ساميه: وه وه .. نضفتي ايه يختي ونتي تنضفيلها ليه عاد 
#الكاتبه_مريم_حسن
اسراء: الصراحه يما قالتلي لو مروقتلهاش الاوضه هتتردني 
ساميه: لا مستحيل ملاك تعمل اكده .. دي غلبانه اكيد مش هتعمل اكده 
اسراء: مخابرشي يماا بس جالتلي اكده فكان لازم اوافق 
ساميه: طيب يبتي خلي بالك بجي وفتحي عينك اكده 
اسراء: حاضر 
بقلمي مريم حسن سليمان 
ملاك: ممكن تشرب العصير ده ! 
فارس: حطالي فيه سم اكيد
ملاك: لا والله 
فارس ابتسم: بهزر معاكي 
ملاك ابتسمت: هه تمام اتفضل 
شرب فارس العصير وشكرها ونزل تحت وبعدها نزلت ملاك قعدت ف الجنينه 
رحمه: بخخ 
ملاك: عوو 
رحمه: اي الزهق ده متيجي نلعب 
ملاك: نلعب .. موافقه اوي 
سلوي: بتعملوا اييي 
رحمه: هنلعب تعالي العبي معانا .. هروح انادي النكديين اللي جوا يلعبوا معانا كمان 
سلوي بضحك: خلصاا 
راحت رحمه ندهت هدي واسراء وفارس 
هدي: في اي !
سلوي: ندهتيم لي ي رحمه يخربيتك 
هدي: بتقولي اي 
سلوي: احم ولا حاجه .. هنلعب تلعبوا ؟
هدي: لعب اي ده هو انتو اطفال 
سلوي: يستي هتلعبي ولا اي 
فارس راح قعد جمب ملاك وغمزلها هدي شافتهم اضايقت وقالت: ايوا هلعب 
كل ده و اسراء مصدومه ازاي ملاك عايشه فاقت من سرحانها علي 
رحمه: يبنتي رحتي فين 
اسراء: ها .. بتقولي اي 
رحمه: بقالي ساعه بقولك يلا تلعبي 
اسراء: اها تمام 
رحمه: ها نلعب صراحه او تحدي 
سلوي: تمام يلا 
بتلف رحمه الازازه بتيجي علي ملاك 
فارس: تحدي ولا صراحه
ملاك: صراحه 
فارس: حبيتي قبل كده 
ملاك بإبتسامه: ايوهه حبيت وعشقت كمان 
فارس: مين! 
ملاك: لا سؤال واحد ونا جاوبت 
بتلف هدي الازازه وبتيجي علي رحمه
سلوي: تحدي ولا صراحه 
رحمه بضحك: تحدي 
سلوي: اممم .. هتاكلي معلقه شطه عليها خل 
رحمه: طيب ماشي .. قامت جابت معلقه شطه وعليها خل و كلتها 
فارس: عاااش 
سلوي: هههه 
رحمه: يعع يخربيتك 
: انا جيت يعيااال وحشتوني 
يتبع…..
لقراءة الفصل الرابع عشر : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

اترك رد

error: Content is protected !!