Uncategorized

رواية عشق الواسم الفصل الرابع 4 بقلم أحلام اسماعيل

 رواية عشق الواسم الفصل الرابع 4 بقلم أحلام اسماعيل

رواية عشق الواسم الفصل الرابع 4 بقلم أحلام اسماعيل

رواية عشق الواسم الفصل الرابع 4 بقلم أحلام اسماعيل

فوزية: الحق البيت يا وسيم .
المطبخ ولع ،واختك مريمه ع الارض، ومغمي عليها .
جري وسيم، وحسام ع تحت .
وسيم صباح فوقي يا صباح. 
وفضل ع خفيف يضربها ع وجهها .
احمل اختك يا وسيم. 
وسيم : حاضر يا بوي.
حمل صباح ورش عليها شويت ميه وفاقت صباح. 
عتمان اجري يا حسام  جيب، ميه نطفئ بيها المطبخ .
ودي طبعا كانت تخطت صباح عشان يتلغي كتب الكتاب
بس فشلت الخطة .
عتمان اختك فاجت يا ولدي يلا نروح عشان كتب الكتاب.
عتمان وفوزية ركبو عربية ومعهم صباح. 
ووسيم وحسام ركبو عربية تاني .
وصل وسيم، وحسام عند الكوافير .
اول ما دخل الكوفير شاف وسام بالفستان الابيض والتاج ع رأسها كانت مثل الامرات. 
وسيم اي الجمر دي بس ماشاء الله عليكي يا جلبي .
 وسام بكسوف : امم بجد قمر .
وسيم بجد وبجدين كمان .
يلا حاتي ايدك .
ف قاعه الافراح، ومن اجمل القاعات، ف سوهاج.
وصل وسيم ووسام القاعه والكل بيبص ع جملهم مع بعض.
وقعد المأذون والشهود عشان يكتبه الكتاب. 
برك الله لكما وبارك عليكما وجمع بينكما في خير.
القاعه امتلأت بالزغريط .
الكل فضل يبارك لي العروسين 
صباح : الف مبروك يا خوي وبتكبر قالت الف مبروك يا وسام
وسام الله يبارك فيك.
انتها الفرح والكل وصل ع البيت. 
اتفضلي يا بتي البيت بيتك .
وسام بكسوف دخلت وركبو العرسان ع اوضته النوم.
وسيم اتفضلي يا وسام : 
وسام بكسوف شديد : شكرا.
وسيم اول حاجه نتوضه ونصلي عشان نبدا حياتنا الجديد بطاعة.
 وتاني حاجه  نحكي شوية مع بعض.
وسام : حاضر.
اتوضه وسيم ووسام، وصله بعد ما خلصه صلا .
بصي تعلي نتفق ع حاجه امي لزمن تساعدها في شغل البيت 
عشان بتنا ف شغل كتير وكمان ابوي رجل طيب عايزك 
مترفضلهوش طلب .
انا عرف انك بت أصيلة وانا اخترتك دون بنات البلد كلتها .
وسام : حاضر واهلك هما اهلي وف عيوني .
وسيم طيب هنجدي اليله كلتها كلام. 
عيب مناش دعوه بي الباقي.
بعد مرور شهر ع جواز وسيم ووسام.
هتبدت صعبات العيشه ف الصعيد.
ف صباح يوم جديد ملئ تحدايات ع بطلتنا وسام .
ف الساعه ٦ صباحاً .
فوزية : فضلت تخبط ع بابا غرفه نوم وسام. 
وسام يا بتي جومي الساعه بيجيت ٦ وانتي لستك نيمه.
وسيم واسام يا وسام حبيبتي جومي عاد امي عم اتندي  عليكي.
وسام بنعس: خلني انام شويه يا بيبي الله انا مش بصحه دلوقتي.
يعني عليكي يا بنتي نسيت أنها ف بيت صعيد جوي ههه.
وسيم : جومي بجي يا جلبي .
وسام بكسل ونعس : حاضر حاضر
خدت دش ولبست بنطلون بلوزه وردي فاتح .
وعليه طرحت وردي بي أبيض ونزلت .
اول ما نزلت فوزية ،وعتمان وصباح .
فضله يبصو عليها.
فوزية: يا بنتي تعلي اعملي فطور لي عمك. 
وسام: حاضر .
بعد ما نزلت لبس وسيم وراح ع المزرعة من غير ما يفطر .
رحت وسام جهزت  الفطور وحطته ع الطربيزة.
الحاج عتمان: تسلم ايدك يا بتي.
اول ما قالت كده صباح اديقت وكشرت. 
وفجأة وهي بتديها كبايه الشاي.
صباح عملت نفسها بتخد كباية الشاي .
ادلقت ع ادها.
صباح بصريخ: اه الحقني يا بوي وسام كبت كباية الشاي ع ادي.
اه ادني اتحرقت. 
وسام : انا اسفه مخدتش بالي انتي اللي رفعتي ايدك فاجأ  
لما لفيتك الكبايه.
عتمان :جومي طسي يدك بشوية ميه .
فوزية: جومي يا بتي. 
صباح لا انا لزمن أخد جي منها هي كانت جصده تعمل اكدي. 
هي من يوم ما جات اهني مش بتحبني. 
عتمان بصوت عالي وغضب : صبااااح جولت جومي. 
وبطلي حديتك الماصخ اكدي.
قمت صباح بكل ديق وغسلت يدها.
وف معاد العشاء.
خلت وسام تعمل كل الاكل. 
الكل اجتمع وقت العشاء الكل اكل وعتمان وفوزية ركبه .
فوقت ف اوضة النوم الخاصه بهم. 
وقت ما كان وسام كانت فوق ف الاوضه. 
اول ما وسيم رجع من المزرعة.
صباح  : وسيم يا اخوي تعلي شويت عايزه اتحدت وياك .
وسيم : حاضر يا حبيبتي جي اهو.
صباح:  وسيم انا شوفت وسام وهي عم .
يتبع…
لقراءة الفصل الخامس : اضغط هنا
لقراءة جميع فصول الرواية : اضغط هنا

اترك رد

error: Content is protected !!