Uncategorized

رواية هو والشرسة الفصل السادس 6 بقلم نور عصام

 رواية هو والشرسة الفصل السادس 6 بقلم نور عصام 
رواية هو والشرسة الفصل السادس 6 بقلم نور عصام 

رواية هو والشرسة الفصل السادس 6 بقلم نور عصام 

نور. بس انا ليا شرط يا بابا
كمال. ايه هو يا حبيبتي
مراد وامه ويوسف خايفين
نور. راحت ووقفت جنب مراد ومسكت ايده وقالت انا عاوزه اكبر فرح اتعمل ف البلد ويكون فيه شخصيات مهمه 
ابوها بصلها ولسه هيتكلم
مراد. قال غاليه والطلب رخيص يا قمر
نور.  ويكون ف اكبر فندق ف البلد
مراد. من عيوني يا حبيبتي هو يعني الواحد بيتجوز كام مره
نور.  وكل دا من مالك الخاص يامراد
مراد. فهمها وقال طبعا حبيبتي متقلقيش انا مستحيل اخلي حد يساعد ف جوازي وكل شئ يخص تكاليف الفرح ومال عليها وقال انا مش شويه يا قلبي بقلمي نور عصام 
نور.  اتنهدت وضغطت علي شفايفها وقالت تمام
يوسف.  راح عليها وقالها تعالي يا نور نطلع فوق
نور.  حاضر وطلعت مع اخوها
زينب. بس نور طلعت قالت مراد ليه عملت كدا 
جروب روايات بقلم نور عصام 
مراد. اسف يا ماما وبص ل كمال وقال اسف عمي بس هي اللي اجبرتني علي كدا
كمال. انا محبتش احرجك قدام الكل وبصراحه اللي عملته
مراد. قاطعه وقال اسف مره تانيه واحرج وقال بصراحه يا عمي انا معجب ب نور جدا 
كمال. ابتسم لانو لاحظ انو حبها من اول ما شافها وبعدين قاله اعجاب بس يا مراد
مراد. ببتسامه خجوله قاله اعتقد حضرتك شايف بنفسك
كمال. نور عنيده وشرسه ودا واضح ف تصرفاتها وخصوصا معاك فلازم تهدي شويه من ناحيتها وتحاول تكسبها وتحسسها بحبك وانا واثق انها هتتغير
مراد.  متقلقش يا عمي اهم شئ عندي ان حضرتك توافق
كمال. المهم موافقة نور وتكون مقتنعه مش عند وتحدي
مراد. انا فاهم كلامك يا عمي وبقول لحضرتك متقلقش
كمال. هنشوف يا مراد
زينب. الف مبروك حبيبي نور بنت حلال وانت تستاهل كل خير ربنا يسعدكم رواية هو والشرسه بقلمي نور عصام
مراد. باسها من خدها وقالهم تصبحو علي خير وطلع
يوسف.  نور حبيبتي انتي بجد موافقه علي آبيه مراد
نور.  رفعت حاجبها وقالت طبعا طبعا 
مراد. كان معدي من قدام اوضتها وسمعها بتقول
نور.  دا انا موافقه جدا وبكرا يشوف ايه اللي هعمله فيه
يوسف. ناويه علي ايه يا بنت كمال خطاب
نور. كل خير ان شاء الله
يوسف. لازم اعرف وصدقيني مش هقول لحد
نور. وعد 
يوسف. وعد 
نور. زي ما احرجني واتحداني هخليه يعمل كل اللي قولتله عليه واحرجه اضعاف ما عمل فيا
يوسف. يادي المصيبه السودا هتعملي ايه يا بت
نور. هحجز واسافر قبل الفرح بساعه
يوسف. يانهار اسود
نور. ايه ايه عادي يا حبيبي دا رد علي اللي عمله فيا
يوسف. لا يا نور يعني بعد اللي طلبتيه دا وف الاخر تهربي
نور. بغضب انا مش ههرب انا برد علي عجرفته معايا وتحديه
يوسف. بس كدا بابا كمان هيحرج وخصوصا ان الفرح هيكون فيه فعلا ناس مهمه مراد بيحبك وهيعمل كل اللي قولتي عليه وصدقيني مش مراد بس اللي بقلمي نور عصام
نور. قاطعته وقالت عادي شويه والناس بتنسي وبابا يرجع لطبيعته اما مراد ف مش هيقدر يواجه الناس بعد كدا وخصوصا لما العروسه تهرب من فرحها ومتكونش عوزاه
يوسف. بس بكدا انتي كمان بتدمري سمعتك 
نور. انا مش بهتم بالحاحات التافهه دي وكمان مش هكون هنا
يوسف. طيب وانا مفكرتيش فيا
نور.  غصه ف قلبها لما اتوقعت اللي ممكن يواجهه اخوها 
يوسف. ايه يانور حتي انا مش همك
نور. حضنته وعيطت وقالت هو اللي اجبرني
يوسف. طيب اهدي ونشوف حل 
نور.  لا مفيش غير كدا 
مراد. بقا كدا مااشي يانور إن ماوريتك ومشي علي اوضته يفكر بكل كلامها وازي يرد عليها وعلي اللي ف دماغها
وتاني يوم
نور. صحيت من نومها ولبست شورت قصير جدا وعليه تيشيرت قط ونزلت عالسلم
زينب. صباح الخير يا حبيبتي
نور.  صباح النور والتفتت تمشي
زينب. رايحه فين 
نور. لسه هترد 
مراد. كان نازل عالسلم اول ما شافها فتح عيونه وانصدم من لبسها القصير اكتر من الازم وقال نهار ابوكي اسود ايه اللي انتي مهبباه دا وبعدين نادي عليها وقال نوووور
نور.  التقتت وبصتله
مراد. نزل لعندها ووقف قدامها وقال ايه اللي انتي عملاه دا
نور. عوجت بوئها وبعدين قالت اللي هو
مراد. لبسك اللي مش لبساه دا
نور. اعتقد دي حاجه تخصني ومحدش له انه يدخل فيها
مراد. بقا علي اخره قالها نعم بقلمي نور عصام
نور.  بقلة اهتمام قالت عن اذنك والتفتت تخرج
مراد.  بعصبيه وقف ادامها وقال اعتقد اني ليا الحق اتكلم عن اي شئ يخصك يا آنسه ولا نسيتي اني
نور. قاطعته لانها فهمته وقالت انت جوزي
مراد. بصلها وهو علي اخره منها
نور. مترد حضرتك انت جوزي
مراد. اتنهد وقالها لا
نور. انت ابويا
مراد. غمض نصف عين وبعدين قالها لا
نور.  قالت ومعتقدش انك اخويا 
مراد.  قالها يعني ايه بقا ياست هانم
نور. يعني ملكش كلام عليا غير لما تبقي حاجه من دول وصدقني ساعتها هسمغ كلامك وهكون مطيعه جدا ررفعت حاجبها وقالت بس بردو بمزاجي ومشيت قبل يرد
مراد.  هيتجنن من كلامها ولبسها اللي بيفكر ازاي دي هتخرج بيه
زينب.  قالت حبيبي اهدي روايات بقلم نور عصام
مراد بغضب قالها اوعي يا ماما انا لازم اعرفها كويس ازاي تتعدل وهي بتكلمتي وازاي اصلا تلبس البس الزفت دا 
زينب. مسكت ابنها من ايده وقالت اهدي نور مش مجنونه علشان تخرج برا كدا اي نعم هي شرسه ف كلامها معاك وكمان متحرره ف لبسها بس دا ميمنعش بردو انها عرفه الصح من الغلط وانا متأكده انها مستحيل تخرج كدا
مراد. انتي مش شوفتيها خرجت دي مجنونه وتعمل اي حاجه
زينب. لا دي اكيد قاعده برا ف الجنينه او بتجري شويه وبردو ف الجنينه مش هتخرج برا البيت
مراد.  عن اذنك يا ماما ومشي وبس طلع شاف نور قاعده ف الجنينه عالمرجوحه ومغمضه عيونها راح عليها وقعد جنبها وهز المرجوحه بقوه جروب روايات بقلم نور عصام 
نور. اتخضت وفتحت عيونها وبعدين اخدت نفس وقالت ف حد يعمل كدا دا جنان علي فكره
مراد.  مارد عليها ومال علي كتفها العاري وباسها
نور. قامت وقفت وقالت بجد انت مجنون واوعي تكون فاكر اني هسكتلك لا تبقي غلطان 
مراد. ببرود قالها ليه كل دا 
نور. اتغاظت من بروده وقالت بجد انت مش طبيعي
مراد. ليه بس يا قلبي وبعدين قالها مش انتي اللي قولتيلي اعمل كدا وكمان مش انا لوحدي
نور. بعصبيه قالت نعم
مراد. قالها ايوا لما تلبسي لبس زي اللي مش لبساه دا يبقي انتي اللي عاوزه كدا ومش مني بس لاااا دا من كل واحد يشوف القمر يبقي نفسه ياخد منه حته
نور.  انا البس واعمل اللي عوزاه مادام انا عرفه نفسي كويس
مراد. ليه عايشه ف الدنيا لوحدك 
نور. متخلف
مراد.  بردو مش مقتنعه انك غلطانه
نور. لأ وبراحتي وانتي ملكش دعوه بيا
مراد. لا ليا 
نور.  بتحلم
مراد من وقت قولتي انك مرافقه تتجوزيني وانتي خلاص بقيتي بتاعتي وكلمتي تمشي عليكي فاهمه
نور. دا بعينك
مراد. فكر لحظات وبعدين قال مش مراد الزيني اللي حتة عيله زيك تمشي كلمتها عليه وو……..
ياتري مراد هيعمل ايه وايه رد فعل نور وهل هيكون ردها ف صالحها ام هتخرب علي دماغ الكل
يتبع ……
لقراءة الفصل السابع : اضغط هنا 
لقراءة باقى فصول الرواية : اضغط هنا 

اترك رد

error: Content is protected !!