Uncategorized

رواية هو والشرسة الفصل السابع 7 بقلم نور عصام

 رواية هو والشرسة الفصل السابع 7  بقلم نور عصام 
رواية هو والشرسة الفصل السابع 7  بقلم نور عصام 

رواية هو والشرسة الفصل السابع 7  بقلم نور عصام 

مراد. مال عليها وبدون سابق إنذار اقتحم شفتيها بشفتيه وتعمق اكتر ف قبلته
نور. بتحاول تبعده عنها 
مراد. اتحكم اكتر فيها
نور.  بتضربه بكل قوتها
مراد. سابها واخد نفس وبصلها
نور. انت حقير وحيوان وزباله وانا هعرفك ازاي تعمل كدا
مراد. بكل برود قالها اهدي اهدي انا بس كنت 
نور. بغضب قاطعته وقالت كنت ايه يا حقير كنت بتعاين
مراد. حب يحرق دمها قالها اهدي للاسف متطلعتيش نوعي من البنات وبصلها بتحدي روايات بقلم نور عصام 
نور. نعم
مراد. بغيظ اكتر فيها قالها طبعا مش انتي اللي انا عاوزها للاسف مفكيش حاجه تغريني ولا تحرك فيا اي مشاعر
نور.حست بالإهامه والغيره ف نفس الوقت وبدون وعي قالت وانت تعرف بنات قبل كدا ولا ايه روايات بقلمي نور عصام
مراد. طبعا مش راجل يعني ولا ايه قدامك وكمان شاب وحلو
نور. بصتله وف لحظه افتكرت لما باسها وقالت خبير طبعا
مراد. بصلها ورفع حاجبه وقالها حتي وانتي بشكلك دا وحالتك دي معتقدش هتغريني ولا حتي اي راجل و
نور قاطعته وبكل غيظ وعند الدنيا فيه قالت وبردو انت مش الراجل اللي يملي عيني ولا حتي تيجي حاجه جنب الشباب اللي عرفتهم ف امريكا ورفعت حاجبها وقالت شباب امريكا بقا جمال ووسامه وحريه وكانت قاصده كل كلمة تقولها
مراد.  خلاص ما عاد قادر يتحمل كلامها ضغط علي ايدها وقالها انتي تعرفي شباب وانتي برا
نور. طبعا انا زي اي بنت هناك وبس تميت 16 سنه كان لازم اخد حريتي بالكامل اومال عاوزهم يقولو عليا متخلفه
مراد بصلها وهيتجنن
نور.  عادي دا شئ طبيعي ومفتكرش فيه حاجه وكويس انك عرفت دلوقتي انا عموما كنت ناويه اقولك بس بصراحه مكنتش عرفه اقولك امته قبل الفرح ولا بعدو
مراد. لسه ضاغط علي ايدها
نور. اتوجعت اكتر قالت ممكن بقا يا آبيه مراد تسيب ايدي لانها وجعتني قوي
مراد. ساب ايدها وهو ف دنيا غير الدنيا مصدوم من كلامها ومش قادر يصدقه ولا قادر يتكلم
نور. بصتله وف لحظه جريت من قدامه دخلت البيت وطلعت اوضتها وف نفسها احسن علشان تتربي والله لاخليك تلف حولين نفسك هو والشرسه بقلمي نور عصام 
مراد. بعد دقائق فاق لنفسه وقال انا مستحيل اسيبها إلا لما تقولي عالحقيقه انا هتجنن وطلع زي المجنون لعندها
يوسف. كان رايح عندها
مراد. شافه وقال يوسف
يوسف. نعم يا آبيه
مراد انت رايح فين 
يوسف. هشوف نور 
روايات بقلم نور عصام
مراد. طيب معلش استني شويه انا عاوز اكلمها ف موضوع الفرح لان عندنا حاجات كتير لازم نعملها
يوسف. ومالو نتكلم كلنا سوا
مراد معلش يا يوسف بس شويه وبنادي عليك
يوسف. ماشي يا آبيه اللي تشوفه ومشي
مراد. خبط علي نور
نور. تعالي يا يوسف
مراد. دخل وقفل الباب وبصوت كالرعد قالها ممكن افهم ايه اللي قولتيه دا لازم تجاوبيني وبصراحه
نور. وقفت قدامه وقالت هو كلامي معاك مش صريح كفايه 
مراد. نوووور
نور. اسمي وعرفاه كويس قوي مفيش داعي تعلي صوتك
مراد. خلاص مش قادر  يتحمل جنانها وكلامها قرب منها وزئها عالحيطه وبيقرب اكتر منها
نور. بتحاول تتخلص من حصاره لها 
مراد. بصلها وف عيونها الف سؤال وف لحظه انقض علي شفتيها يقبلها بشراسه وغل وغيظ منها وكان كل قصده انو يعاقبها علي كل كلامها فصدمت من تقبيله لها بهذه الطريقه
نور. بتحاول تبعده عنها 
مراد.  تحول ف قبلته من قبله شرسه لقبله حنونه دافئه ورقيقه جدا وبعد لحظات بعدها عنه لحاجها للهوا وببتسامه عذبه نظر الي عينيها الساحره والشرسه معه
نور.  عيونها اتملت دموع ولكن ما نزلتها خوفا انو يشوف ضعفها قدامه جروب روايات بقلم نور عصام وبعدين قالتله انت قليل الادب علي فكره وفاكر اني هسكتلك
مراد.  حاول يهدي جدا وبعدين قالها نور لو سمحتي ريحيني
نور.  اطلع برا اوضتي
مراد. خاضر بس قوليلي الاول
نور بعصبيه قالت اقولك ايه وهي فاهماه
مراد. غمض عيونه وفتحها وبعدين قالها انتي بجد الملام اللي قولتيه دا انتي بنت ولاا فعلا عشتي زي بنات امريكا
نور.  بكل شراسه بصت ف عيونه وقالت مادام وافقت تتحوزني لا وانت اللي اجبرتني علي كدا واحرجتني يبقي تتقبلني بكل شئ فيا سواء عيوب او مميزات نور عصام
مراد. بغضب قالها يعني ايييه
نور. زي ما سمعت كدا 
مراد.  لسه هيتكلم
يوسف. خبط ودخل وقال مالكم صوتكم عالي ليه
نور. ببردو قالت تعالي حبيبي
يوسف. ف ايه يا آبيه
مراد. اسأل أختك
يوسف. مالك يا نور ف ايه
نور. ولا حاجه اخوك شكله مدا رجع ف جوازه مني
يوسف. نعم ليه
نور.  للاسف انا مش نوعه من البنات ورفعت خاجبها وبصتله
يوسف.  مش فاهم يعني ايه وبعدين قالها هو انتي ف حد زيك يا قمر 
نور.  قول لاخوك الكلام دا 
مراد. واقف بيستشيط من الغيظ من كل اصرفاتها
يوسف. طيب ممكن تقعدو ونتكلم كلنا ولو محتاجين مني حاجه اساعدكم فيها 
نور.  ومالو وف لحظه فكرت وقالت هو بابا تحت ولا مشي
يوسف. لا لسه موجود
نور. تمام تعالي علشان نروحله لازم اتكلم معاه
مراد. بصلها وقال مش،قبل ما نتكلم مع بعض الاول
نور. بدلع قالت معلش يا مراد عاوزه بابا ضروري ولازم اتكلم معاه ومسكته من ايده وقالت يلا بينا 
يوسف. بهمس قالها ناويه عليه انا مش مرتاحلك
نور. كل خير ان شاء الله وشدة مراد ونزلو
كمال.  ايه دا انت لسه هنا يا مراد وبعدين قال صباح الخير
نور. ببتسامه مصتنعه قالت صباح الخير يا بابا وراحت وقفت قدامه وقالت بابا كنت عاوزه اتكلم معاك شويه
كمال. اتفضلي يا قلب بابا 
زينب.  طيب تعالو افطرو الاول وبعدين اتكلمو
نور. ومالو وراحو كلهم عالسفره
كمال.  خير يا حبيبتي
نور.  ف نفسها قالت انا بقا هنتقم منك يا مراد ومش هسافر لكن هخليك تندم علي كل تصرف عملته معايا
يوسف.  ايه يا نوري بتفكري تتكلمي ف ايه 
نور. ابتسمت وقالت بابا مراد كان قال لحضرتك ان فرحنا يوم الخميس صح بقلمي نور عصام
كمال. ايوا يا حبيبتي
مراد بصلها وهيتجنن
نور. بس انا مش،عاوزه استني ليوم الخميس ياريت يوم الاتنين لان صديقتي الامريكيه جت من فتره وهتسافر يوم الثلاثاء وانا كنت حابه انها تحضر فرحي
مراد.  بسلها وفتح عيونه ومش مصدق  
زينب. بصتلها رقالت مفيش مشكله الاتنين من الخميس مش هتفرق
يوسف.  بس انها السبت هتلحقو تجهزو كل حاجه
نور. مالك يا يوسف مراد مش قليل وبمساعدة كمال بيه خطاب يقدر يحجز اكبر قاعة افراح ف البلد ف ثانيه
كمال.  لعيونك يا حبيبتي وبص ل مراد اللي مش بيتكلم
نور عرفه انو مصدوم ومش متوقع منها كدا
زينب. ايه يا مراد انت مش مصدق انك هتتجوز القمر ولا ايه
مراد. مش بيرد
يوسف.  ايه يا آبيه هي الفرحه بتعمل كدا ومسكه من ايده
مراد.  قال اسف مكنتش مركز 
كمال. ههههههههه وبعدين قال عموما دي حاله عاديه بتحصل 
مراد. بصله واستغرب
كمال. ابتسم وقال مراد خلص كل حاجه اليوم ومامتك ويوسف بيساعدوك
يوسف. تمام انا هروح اطبع الدعاوي بس نقعد انا وماما نكتب الاسماء الاول ونتفق علي شكل معين مع نور ومراد 
نور. طبعا يا قلبي 
مراد. بصلها
كمال.  مالك يامراد 
زينب.  مراد ليه ساكت
كمال.  لو حابب تأجل شويه مفيش مشكله يا بني 
نور. لا يا بابا دا هو اللي مستعجل
زينب. فعلا هي بتتكلم علي تصرفات ابنها من قبل 
كمال.  ها يا مراد 
نور.  بصتله وقالت حبيبي يلا علشان نروح نشتري الفستان
زينب.  واحلي شبكه لاحلي عروسه ف الدنيا وباستها من خدها وطبطبت عليها نور عصام
نور. ببتسامه قالت تسلميلي يا طنط
كمال. قام وقف وقال خلصو طمنوني ومشي والكل قام 
يوسف.  قال مراد هات الاسماء اللي عاوز نبعتلها كارت دعوه وكمان بابا انت عارف كل اصحابه ومعارفه 
زينب.  وانتي يا نور لو فيه حد معين قولي عليه
نور. لا يا طنط انا معرفش حد هنا غير خالتو وخالو 
زينب. حبيبتي دول اول المدعوين 
يوسف.  يلا يا آبيه
نور. عرفه انو مش عارف يتصرف لانو قلقان من كلامها له قبل كدا راحت عليه وحضنته وقالت حبيبي يلا علشان نخرج
مراد. ضغط عليها وهي جوا حضنه 
نور. بمرح قالت حاسب يا اخ انته هو يعني علشان انا كان نفسي اجرب الحضن اللي بيكسر الضلوع تجبلي الغضروف 
يوسف وامه.  ههههههههه ههههههه
يوسف.  والله انتي مسخره ابت يا نور 
نور. بصت ل مراد وقالت معلش بقا تربية امريكا 
يوسف. حس انو مراد ونور هيولعو ف بعض قال تعالي يا نور نطلع فوق نجيب اللاب توب علشان نختار شكل معين للكارت
نور.  معلش يا يوسف اختار انت وطنط انا واثقه ف ذوقكم وانا هطلع اغير وانزل علشان اخرج انا ومراد
يوسف.  بهزار قال نيالوووو
نور. بطل قر يالا وطلعو
زينب.  بعد نور ويوسف ما طلعو قالت مالك يا مراد ليه حساك مش فرحان زي الاول دا انت كنت هتتجنن عليها
مراد. ولا حاجه يا ماما رواية هو والشرسه نور عصام
زينب. اومال مالك بقا ف عريس هيتجوز بعد بكرا ويبقي عامل زيك كدا دا انت كانك مصدوم ولا مش،مصدق ولا مجبور دي نور فرحانه وباين عليها مع انها كانت زعلانه ف الاول وطبطبت علي ضهر ابنها وقالت بقا هي اما توافق وترضي انت بقا اللي تعمل كدا نور عصام افرح يا حبيبي البنت اللي انت اعجبت بيها وجبيتها خلاص هتتجوزها 
مراد.  ساب كل الكلام وبس ركز ف كلمة نور فرحانه اكتر منك وف نفسه طبعا ماهي عاوزه تداري فضيحتها بس وربي ما هنولها اللي ف بالها
زينب.  مراد فوق كدا وافرح نور نازله اهي
مراد. بصلها واتوعد لها
نور. قالتله اعتقد البس كدا كويس مراد بيه وكانت لابسه بنطلون جينس وتيشيرت نصف كوم وشعرها منسدل علي ضهرها وميك اب خفيف
مراد. بصلها وسكتت
زينب. زي القمر يا حبيبتي
نور.  متشكره قوي يا طنط وقالت يلا يا مراد
مراد. مسكها من ايدها وراحو عالعربيه
نور. برغم وجع ايدها الا انها اتحملت عند فيه
مراد. اتفضلي اركبي وفتحلها الباب وفعلا ركبت بهدوء
نور.   ممكن توديني مول كبير لفساتين العرايس
مراد. بصلها و قالها انتي صدقتي نفسك ولا ايه
نور.  ببرود قالت طبعا مش عروسه وهتجوز بعد بكرا
مراد. وقف العربيه وقرب عليها وقالها وانا بقا لازم ……
يتبع ……
لقراءة الفصل الثامن : اضغط هنا 
لقراءة باقى فصول الرواية : اضغط هنا 

اترك رد

error: Content is protected !!