Uncategorized

رواية أسرتني فتاتي المشاغبة الفصل التاسع 9 بقلم شعد علاء

 رواية أسرتني فتاتي المشاغبة الفصل التاسع 9 بقلم شعد علاء
رواية أسرتني فتاتي المشاغبة الفصل التاسع 9 بقلم شعد علاء

رواية أسرتني فتاتي المشاغبة الفصل التاسع 9 بقلم شعد علاء

كريم بنوم:الو
شخص:الو كريم بيه والد حضرتك بيموت و طالب يشوفك
كريم:ايييييه انا جي حالا
لارا اتخضت:ف ف اي 
كريم قام و بيلبس:مفيش نامي
لارا:لا فيه ف اي حاجه حاصلت
كريم:هبقا اقلك لم اجي ادعلي 
و مشي
لارا بحب:ربنا يستر طريقك 
………………….
ف المستشفي 
كريم داخل بيجري دخل الاوضه الي فيها ابوه
كريم بخوف:بابا مالك ي حبيبي
ابو كريم بتعب:كويس اني شفتك ي حبيبي مش عايز اموت غير لم اشوفك
كريم:بعد الشر عليك ي حبيبي
ابو كريم:الموت مش شر ي ابني دا كاس و داير و كلنا هنموت محدش مخلد ..بص يبني قبل ما يفوت الأوان اسمعني
كريم بحزن:سمعك ي غالي
ابو كريم: متخدش لارا بذنب ابوها يبني
كريم :ليه ماله ابو لارا
ابو كريم :ا الي قطلني ي يبقا عبد الحميد البكري ابو لارا
كريم بصدمه:ايه ا ازاي و ليه
ابو كريم:و و و ابعد عن مؤمن يبني مؤمن و ياسمين بيخنوك مع بعض كان نفسي اقلك من زمان بس ب. ب بس ااااه
و مات 
كريم:بابا بس اي بابا رد بااااااااباااااااااا رد  علياااا متسبنيش بابا قوم معايا انت كويس صح رد علياااا رد
الجهاز الي جنبه كان بيصفر و الدكتره جم و شده كريم طلعوه بره و هم فضله جوه يحوله ب الأجهزة يشوفه نبض مفيش 
_*الموت قريب ف استغفرو لعلها ساعه توبه????️♥️*_
الدكتور خرج
الدكتور بحزن:البقاء لله
كريم :لا لا هو كويس هو هيقوم معايا بابا ي بااااباااا رد عليا قلهم انك كويس بابااااااااااا
الدكتور كان مسكه عشان ميدخلش
الدكتور:وحد الله ميغلاش ع الي خالقه اهدي و وحد الله انا هكتبلك ع تسريح دفن و هعجلك ف الإجراءات
_*و سيظل الفراق اصعب احساس ف هذه الحياه????????*_
كريم كان ف حاله من الصدمه مش مستوعب حاجه 
بعد وقت ف حدود ساعه 
رن تلفون كريم و كانت لارا
كريم بصوت حزين:اي
لارا بخوف:ف اي اي الي حصل انا مش مطمنه طمني عليك
كريم:ابويه مات
لارا بصدمه:ايه ا ازي البقاء لله 
كريم:متعزنيش ابويه مات جسد لكن روحه موجوده و لم اخد حقه و يرتاح تبقي عزني
لارا بعد فهم:حقه حقه من مين هو مات مقتول
كريم قفل ف وشها السكه و كلم أقرب الناس لابوه و منهم أبو لارا و احمد و مؤمن و شباب كتير و لارا وياسمين و الكل كان ف الجنازه 
تم الدفن ع خير
كريم ل ابو لارا:عمي ابويه وصاني قبل ما يموت ع الشغل الي بنكم و قالي ع فلوس اديهالك عايز حضرتك ف مشوار ينفع تستناني ف عربيتي
ابو لارا:ماشي يبني 
و راح استني 
كريم راح ل احمد 
كريم :احمد عيزك توصل لارا و الستات البيت و انا رايح مشوار بسرعه و جي
احمد بحزن ع صحبه:حاضر ي حبيبي المهم خالي بالك من نفسك
كريم هز رأسه و راح ل مؤمن 
كريم:مؤمن عيزك تجي معايا لاني مش قادر أقف ع رجلي 
مؤمن:معاك ي حبيبي يلا بينا بس ع فين 
كريم:هدي فلوس ل عمي عبد الحميد
مؤمن:و دا وقته
كريم:دي وصيه ابويه
مؤمن:بس منتاخرش عشان العزي
كريم:متقلقش ..بس انا خايف ع ياسمين تقعد مع لارا ف يتعركه ف العزه 
مؤمن: طب هتعمل اي
كريم:اي رايك اخدها معانا و كدا كدا مش هنتاخر و مفيش حد غريب
مؤمن:الي تشوفه ي قلبي
كريم :تمم روح ع  العربيه و انا هجبها و هاجي وراك
مؤمن:تمم ي قلبي
مؤمن راح ع العربيه و كريم راح ل ياسمين
كريم:ياسمين عيزك ف مشوار
ياسمين:ع فين مشوار اي
كريم :هتعرفي لم نروح 
احمد اخد لارا و ستات كدا و راحه ع البيت و كريم اخد ابو لارا و مؤمن و ياسمين و مشيه ب العربيه و عربيتان حراسه وراهم
وصله لمكان ف الصحره الكل قلق
أبو لارا:احنا فين هنا ي ابني
ياسمين:انت جيبني هنا ليه هو ف اي
مؤمن:مترد ي صحبي هو ف اي 
كريم مردش و وقف ب العربيه
كريم: أنزله
أبو لارا:انا مش هتحرك من هنا غير لم اعرف ف اي
كريم نزل من العربيه و شاور للحرص يجبوهم و هو فتح باب المخزن 
و الحرص رموهم وقعه ع الارض
كريم:طبعا انتم عيزين تعرفه انا جبتكم هنا ليه
ياسمين بخوف: ا ا اه طبعا 
كريم:و انا بقا مش هقلكم 
و ضحك 
مؤمن :هو ف اي انا مش فاهم حاجه
كريم:ف حجات كتير مبنبقاش فهمنها بس كله ب وقته …ي حرص اربطوهم
ابو لارا:يربطنا يربطنا ازاي و ليه
الحرص ربطوهم 
كريم:هسبكم انا بقا عشان عندي عزه ها عزي ابويه ي عمي سلام …اه نسيت اقلكم لو عيطه بدل الدموع دم عشان ميه أو حمام أو أكل متدلهمش سبهم زي الكلاب كدا
بصلهم
كريم:كلاب اي دا حتي الكلاب عندها وفاء اكتر منكم 
و سبهم و مشي
………………….
ف العزه كان ف الفيلا بتاعت ابو كريم و ف ستات كتير بس محدش بيعيط غير لارا و نعمه و كان ست كدا يتعده ع الايد
كريم راح
لارا وقفت و راحتله
لارا:انت كويس
كريم بصلها شويه و مردش و طلع غير و اخد شور و نزل عشان يقف ف العزه لأن اكبرات البلد هيجه
عدي ال3ايام بتوع العزي و بدأ كل واحد يشوف شغله 
لارا و نعمه لسه ف بيت ابو كريم 
ياسمين و مؤمن و ابو لارا مربطين ف المخزن
و طول ال3ايام دول كريم مكلمش لارا ولا مره
الساعه 10الصبح
كان  كريم نايم و صحه ع المنبه نزل كانت لارا قعده وسرحانه و نعمه ف المطبخ
لارا شافت كريم قامت جري عليه
لارا :كريم صباح الخير عامل اي دلوقت
كريم هز رأسه و راح قعد ع الكنبه 
كريم لنفسه
*ابوك قال اي ي كريم متخدش لارا ب ذنب ابوها ..بس ازاي هبصلها و ابوها هو الي قطل ابويا ازاي هخد حق ابويه من ابوها ..ف اي ي كريم انت هتحبها ولي اي دي زيها زي ياسمين بظبط خاينه و…. *
لارا راحت قعدت ع ركبها ف الأرض قدام كريم و دا الي خلاه يقطع كلامه لنفسه
لارا بعياط:انا اسفه بنيابه عن ابويه أنه مجاش العزه ولا وقف جنبك ف محنتك دي بجد اسفه و عيزا اقلك أن دا عمره اه هو ربنا اختاره و مينفعش نعترض ع قداء الله وحد الله ي كريم و بلاش ونبي السرحان دا و المنظر دا و قوم كلك لقمه 
كريم بصلها و سكت 
لارا:كريم عشان خاطري رد عليا ..طب بلاش عشان خاطري عشان خاطر نفسك قوم كل اي حاجه
كريم قام وقف:لارا من فضلك ابعدي عني تمم عشان تصرفاتي مش هتعجبك و بليل هجيب هدومك من هناك و هدومي و هنعيش هنا ع طول و مش انتي بعد بكره الكليه بتعتك اتفضلي دي الكرديت كارت بتعتي تخديها و تخدي السواق و تجيبي هدوم جديده لكي و ع الله لسانك يخاطب لساني تاني هتشوفي وش تاني خالص
رمي الكرديت كارت ع الطربيظه و سبها و مشت و لارا الرقيقه دي الي رغم جننها بس هي شبه الاطفال فعلا انهارت من العياط
عدي اليوم كله و لارا ف البيت و سرحانه طول الوقت و كريم ف الشغل 
بليل جيه
كريم راح المخزن
كريم:ي رب الخدمه تكون عجبتكم
كانه متشرفطين ضرب
مؤمن بزعيق:هو انت بتعمل كدا ليه احنا عملنا اي
كريم:كل واحد عارف هو عمل اي كويس و لحد ما تعترفه ب الي عملته هتفضله تتعذبه زي بعض لكن لم تعترفه سعتها العقاب ع قد الغلط
ياسمين:يعني اي و نعترف ب اي طب ما تقول انت عارف اي و تخلصنا
كريم:تؤتؤ انتم هتتكلمه لوحديكم …ها هتتكلمه ولي امشي
أبو لارا:طب يبني قول اي حاجه و احنا نتكلم ع طول
كريم:انا قلت الي عندي ها
الكل سكوت
كريم:طب تمم ..ي علي (واحد من الحرص)شربهم ميه عشان انا مش عيزهم يموته و اكلهم اكل بسيط جدا عرف يعني اي بسيط و سبهم و انا هبقا أجلهم بعد بكرا …سلام
و سبهم و مشي
رجع البيت
كانت لارا ف الاوضه سرحانه و بتسمع قران دخل كريم و غير هدومه و نام جنبها من غير ولا كلمه
لارا:احم اتعشيت
كريم :لا رد
لارا:كريم رد عليا انا ذنبي اي دا قداء ربنا 
كريم:رحتي جبتي هدوم لكي 
لارا:لا مش محتاجه هدوم
كريم بزعيق:و انا الي أقوله يتنفز انتي فهما بكره تتزفتي تجيبي لبس جديد 
لارا:مش عيزا شكرا و مش محتاجه فلوس منك انا معايا فلوسي
كريم:فلوسك من ابوكي صح اممممم 
لارا:اه …كريم من فضلك لو ماكلتش يريت تاكل 
كريم ادها ضهره و نام 
لارا بدموع:الله يصلح حالك و يقويك و يهدلك نفسك 
و نامت 
عدي تاني يوم من غير احداث كريم ف الشغل و لارا ف البيت و المحبوسين محبوسين 
………………….
بعد بكره و اول يوم كليه
صحيه بدري لارا و كريم 
لارا 
*لبست بنطلون اسود و تشرت اسود و عملت شعرها كحكه و لبست نضاره سوده و حطت ميكب سمبل*
كريم 
*لبس بدله شيك و كلاسيك سوده*
كريم:انتي هتروحي الكليه اول يوم ب اللبس دا
لارا:اه 
كريم:ليه
لارا:عشان ابوك متوفي و انا مقدرش الون دلوقت 
كريم:تمم يلا عشان اوصلك الكليه ف طرقي
نزله ركبه العربيه 
ف العربيه
كريم:اولا ممنوع حد يعرف انك متجوزه ممنوع يبقا لكي اي أصدقاء ولاد ممنوع تصحبي اي بنت كدا و السلام لزم تكون بنت محترمه ممنوع الجنان و الهبل بتاعك دا 
لارا هزت راسها و سكتت
كريم :هبقا اجي اخدك 
لارا:تمم
كريم مشي و لارا دخلت الكليه 
كانت خايفه جدا و حسه أنها لوحده و هي فعلا لوحده كل الناس عمله شله و صحاب الي هيه راحت قعده ف كافيه ف انتظار المحاضره الاولى
شاب شفها قعده لوحدها و سرحانه رحلها
الشاب:اي ي جميل قاعد لوحدك ليه 
لارا بصتله ب قرف و سكتت
الشاب:مش بكلمك انا ولي اي
لارا:بقلك اي حلك مني و غور شوف انت رايح فين
الشاب:و لو مغرتش 
لارا:كتك القرف عيل لزج 
و قامت مشت 
مشي ورها
الشاب:ف اي مالك شيفا نفسك كدا ليه
لارا بزعيق:بقلك اي انت لو مسبتنيش ف حالي هعمل ف وشك فرح و اعزمك فيه
بنت أدخلت 
البنت:هو ف اي ما تسبها ف حلها ي جدع انت 
الشاب:و انتي مالك ي بت انتي خالكي ف حالك
البت:كتك نيله عليك و ع الي جبوك متخليك انت ف حالك و تبعد عن بنات الناس ولي هي عشان محترمه و فحلها هتترازل عليها دا انت يوم الي جبوك اسود ف ابعد ب الادب و الي ورحمته ابويه لاجيب بكرمتك الارض
الشباب أدخلت و فضت المشكله و مشيه 
لارا :انا مش عرفه اشكرك ازاي مكنش ف داعي انا كنت ممكن اقوم بيه
البنت:شكر ع واجب دا اترزل عليا الصبح بردو هو شكله اي بنت لوحده بيرخم عليها
لارا:انتي كمان لوحدك ملكيش صحاب
البنت:لا كل صحابي راحه كليات تاني انا هنا لوحدي… انا اسمي شهد و انتي
لارا:اسمي لارا
شهد:عاشت الاسامي اسمك حلو اوي
لارا:انتي احلي ..اي رايك نبقا صحاب
شهد:دا يشرفني
استوووووووب 
(شهد بنت محجبه و مش بيضه اوي ولا سمره اوي عديه و شكلها حلو نوعا ما و كرفي و قصيره ف طول لارا و ابوها متوفي و هي بتشتغل و بتصرف ع نفسها و ع امها التعبانه و اختها الصغيره و ظروفها صعبه شويه)نرجع بقا للروايه
اليوم عدي حلو لارا و شهد بقم صحاب و طول النهار مع بعض ف المحاضرات بعد آخر محاضر
لارا:اي دا يوم صعب اوي
شهد:شكلك مش متعوده ع الاجتهاد
لارا:حصل ولله انا طول اليوم ببقا ف البيت مش بطلع اول مره اعمل كل دا 
شهد:اتعودي يقمر دا كل يوم مندا
لارا:ربنا يستر
شهد:يلا بقا سلام همشي و نتقابل بكرا
لارا:متجي نقعد ف الكافيه شويه اهو نتعرف اكتر
شهد:مش هينفع هتاخر ع الشغل
لارا:اي دا انتي بتشتغلي
شهد: اه يا قمر
لارا:طب ممكن رقم تلفونك اهو نتكلم وتس وقت ما تفضي
شهد:اه اتفضلي 012******
لارا:تمم سجلته 
شهد:تمم باي 
لارا: تمم خالي بالك ع نفسك
شهد:حاضر و انتي كمان 
و مشت شهد و لارا وقفه مستني كريم قدام الكليه
الشاب الي عكسها الصبح رجع تاني
الشاب:……….
كريم من وراه:…….
و
يتبع…..
لقراءة الفصل العاشر : اضغط هنا
لقراءة باقي الفصول : اضغط هنا

اترك رد

error: Content is protected !!