Uncategorized

رواية أسرتني فتاتي المشاغبة الفصل السادس عشر 16 بقلم شهد علاء

 رواية أسرتني فتاتي المشاغبة الفصل السادس عشر 16 بقلم شهد علاء

رواية أسرتني فتاتي المشاغبة الفصل السادس عشر 16 بقلم شهد علاء

رواية أسرتني فتاتي المشاغبة الفصل السادس عشر 16 بقلم شهد علاء

رن ترن
كريم:الو مين
مجهول:باشا انا علي بقول لحضرتك عبد الحميد بيه مات
كريم بصدمه: ايه ازاي دا حصل يعني اي مات ؟؟
احمد و تيم بصوله بخضه 
علي:ف حد غزوه ب سكينه ف الحجز و اول ما وصل المستشفي مات 
كريم بارتباك:طيب ي على هكلمك تاني 
و قفل
احمد:ف اي ي كريم
كريم :تعاله معايا المكتب 
دخل تيم و احمد المكتب 
تيم:ف اي قلقتني بجد ف اي
احمد:متتكلم 
كريم: ابو لارا……مات
الاتنان????????
احمد:ا ازاي
كريم:علي لسه مكلمني و قلي
تيم:ط طب هتقوله لي لارا ازاي دي رقيقه اوي مش هتستحمل
كريم بغصب:ولي متتلم دي مراتي.. انت مالك رقيقه ولي لا
تيم بزعيق:انت ف اي لارا زي اختي انت فاهم يعني اي و انا خايف عليها لاني حطيط نفسي مكنها 
احمد:ي جماعه مش وقته دلوقت فعلا هنقول ل لارا ازاي و مين قتله و ليه 
كريم بتفكير :مش عارف ..بس اكيد بكره الدفن و لزم لارا تعرف
لارا دخلت
لارا:بخخخخخ هعهعهعه يلا الاكل جاهز ي استاذ منك لُه 
الكل بصلها بحزن
تيم:اه اه طبعا يلا 
الكل بصله و سكت و لارا حست 
ع السفره 
لارا:ها اي رايكم ف ورق العنب
احمد:ح حلو حلو تسلم ايدك
تمارا:طب الفراخ 
تيم:حلوه 
لارا بشك: هو ف اي ملكم 
كريم كان سرحان 
كريم كريم ف اي كريييم
كريم:ها ف اي 
لارا: لا ف حاجه مش طبيعيه ف اي
تمارا:اه ملكم ي جماعه
كريم :احم .. احمد..تيم عيزكم ثواني
قامه و دخله المكتب 
شهد:هو ف اي ي جماعه
لارا و تمارا سكته 
ف المكتب
كريم:انا عرف لارا زنانه هتفضل تسال ف خده شهد و تمارا و امشوه و فهموهم و أنا هفهمها 
احمد:تمم
و مشيه 
تيم:تمارا… شهد يلا
تمارا:هو ف اي فهموني 
تيم بزعيق:بلا و مش عايز نفس
تمارا بصت ف الارض و مشت بسرعه
شهد:طب هنمشي و اكيد هنفهم ي لارا باي
لارا بصت ل كريم:تمم باي 
مشيه 
لارا ل كريم:هو ف اي فهمني بقا الله 
كريم بهدوء:اهدي اهدي عشان نتكلم كلام مهم
لارا:كريم انا قلقت هو ف اي قول لو سمحت
كريم بقلت حيله:احم عبد الحميد البكري م مات 
و بص ف الارض و سكت
لارا بعدم استوعاب:م مين دا م مين ها فهمني د دا ابويه ا ابويه مات
كريم بصلها و مسك اديها
كريم: اهدي ي لارا اهدي
لارا الدموع اتجمعت ف عنيها :ا انت بتتكلم جد م مات إزاي
كريم هز رأسه ب نعم 
لارا طلعت تجري ع الاوضه و قفلت ع نفسها الباب
كريم جري وراها و بيخبط ع الباب
كريم:لارا افتحي من فضلك افتحي لاراااا لاراااا
لارا بعياط:م من فضلك ي كريم محتاجه اقعد لوحدي
كريم:مش هسيبك لوحدك كدا أفتحي من فضلك
لارا: سبني لوحدي سبنييييي
كريم بزعل :حاضر هسبك بس هرجع تاني كمان شويه اهدي ها 
كريم نزل و لارا فضلت تعيط 
كريم ف الصاله كلم علي
كريم:علي عرفت هيعمله اي
علي: الدفن بكره بعد صلاه الضهر و دوره ع الي قتله معرفوش
كريم:ازاي
علي:اصبح حصل…….
Flash Pak
ابو لارا:مؤمن 
مؤمن بقرف:عايز اي ي عم
أبو لارا:عيز احكلك ع حاجه عشان لو جرالي حاجه تبلغ انت عنهم
مؤمن بتركيز:عن مين
ابو لارا:عيزك تتاكد انك مهما عملت مش هتطلع من القاضيه دي ..انا و انت بقينه بنسبلهم كرت محروق ف اكيد مش هنتحبس و اكيد انا هتعدم ببلاش
مؤمن :طب هتعمل اي
ابو لار:…………………………دا الي عيزك تعمله بظبط لو جرالي حاجه
مؤمن:تمم
بعد شويه الحبس كله اتعارك مع كله
ابو لارا و مؤمن قامه يحوشه ف الضلمه و الزحمه واحد ضرب ابو لارا بسكينه ف بطنه و خبي السكنه ف جيبه 
مؤمن بصراخ:عبد الحميد ..ي بااشاا الحقناااااا الحقوناااا
Bak
علي: بس كدا ي باشا و مش عرفين مين ضربه ولا لقين اداه الجريمه
كريم:ماشي ي علي سلام
علي:سلام ي باشا 
كريم نفخ بضيق 
و قال لنفسه
*انا مدايق عشانه ليه دا هو الي قتل ابويه …لا انا زعلان ع لارا ..الطفله البريئه دي ليه يحصلها كل دا ..طب هي زعلنه ليه دا ع حسب كلمها و الي شفته انه مش مهتم بيها و انه اذاها …ممكن عشان مهما حصل دا ابوها بردو ..هقوم اطلع اطمن عليها *
طلع و لسه هيخبط سمع صوت لارا بتسلم من الصله
لارا بصوت تعبان:السلام عليكم ورحمه الله … السلام عليكم ورحمه الله ..و كملت بانهيار و ندم
ي رب انا عملت اي عشان الابتلات دي لا ي رب مش بعترض ولله انا بسال بس انا رضيه ????انا خايفه انا حسه اني ضعيفه الاب سند قدام الناس حتي لو قاسي الاب حمايه من البشر حتي لو مش كويس بس كان عملي هيبه و كيان دلوقت انا اي انا بنت تاجر مخدرات و قتال القتله ????الحمد لله ي رب الحمد لله 
و فضلت تعيط
كريم:لارا افتحي
لارا مسحت دمعها:ح حاضر ثواني
قامت قلعت جلباب الصلاة و كانت لبسه تشرت نص كم و بنطلون و فتحت
كريم اول ما شاف وشها الي بين عليه الدموع مستحملش و حضنها 
……………………………..
عند تمارا و تيم ف البيت 
(نسيت اقلكم ان تمارا و تيم ركبه مع بعض و من غير كلام خالص و شهد و احمد كمان )
تمارا اول ما دخلت البيت: ممكن افهم بقا ف اي 
تيم:ابو لارا مات 
تماره بصدمه:ايه ازاي
تيم فهمها الي حصل
تمارا بعياط: ي حبيبتي ي لارا زمنها مقطعه نفسها من العياط ي حبيبتي انا لزم احضر الدفن لزم اقف معاها  
تيم:هنروح ي قلبي اهدي متعيطيش 
……………………………
ف عربيه احمد تحت بيت شهد
شهد بزعيق:بقالك ساعه بتقول كلام مش فهما متنجز ي احمد ف اي 
احمد:من الاخر كدا أبو لارا تعيشي انتي
شهد بخضه:بنهار اسود
احمد بزعيق:اي ينهار اسود دي قولي لا اله الي الله اذكري الله ي شهد الكلمه دي حرام ع فكرا 
شهد بعياط:اسفه ب بس زعلت عشان لارا ي قلبي زمنها منهاره دلوقت
احمدبحزن: الله يكون ف عونها 
شهد:هو الدفن امتي انا زم اروح 
احمد:لسه معرفتش بس اكيد بكرا ي اصبح ي بعد الضهر
شهد:طب انا لزم اجي و و مش هقدر اكلمها ف التلفون و اسمعها و هي منهاره لزم اشفها
احمد: هاتي رقمك و هكلمك اول ما اعرف
شهد باحراج:ش شكرا اتفضل 01*****
احمد:تمم انزلي بقا عشان محدش يقول حاجه علكي 
شهد:تمم و البقاء لله
احمد:الدوام لله وحده
و نزلت 
…………………..
لارا و هي بتخرج من حضنه 
لارا:احم انا تمم مش محتاجه شفقه من حد
كريم: شفقه!! احم تعالي اقعدي
قعدت جنبه
كريم:ينفع تبطلي عياط
لارا مسحت عنها كويس و قالت:انا عيزا اروح قبل ما يتغسل ولا يكفنوه عيزا اتكلم معاه شويه
كريم حس بيها 
كريم:حاضر طب انزلي كلي انتي ماكلتيش
لارا:شكرا 
و رحت نامت ع السرير زي البيبي 
و كريم فرد نفسه جنبها و كل واحد فيهم سرح 
و بعد شويه لارا نامت و كريم قعد يبص لملامحه
…………………………….
فجاه نشوف سليم قاعد ف اوضه ضلمه و بيرسم رسمات غريبه جدا و بيجيب طوبتين و يخبطهم ف بعض و يضحك ضحكه شريره جدا و يقلب عينه ميبقاش فيها النني تبقا بيضه جدا و بتقول كلام غريب جدا 
سلم ق وسط الكلام الغريب الي قاله ذكر اسم ”لارا و شهد و تمارا و تيم ذكره مرتين
 ………………………..
عند كريم سمع صوت نعمه بتصرخ 
لارا بخضه:ف اي 
كريم:مش عرف نعمه بتصوت هنزل اشوف ف اي
نعمه بصوت:الحقني ي كريم بيه الحقني
كريم نزل جري:ف اي…….يلهوي تعالي كدا ي نعمه حسبي
 و جري ع الجنينه جاب الخرطوم بتاع الجنينه و طفي الحريقه 
(كان الحمام مولع و النار مسكت ف اول المطبخ بس مش كله ) 
لارا بخوف وعياط:حاسب ي كريم حاسب ونبي 
طفت الحريقه 
كريم جري ع لارا حضنها :متخفيش طفيت النار خلاص …هو اي الي حصل ي نعمه
نعمه :ولله معرف ي بيه انا عم عبدو ندي عليه اعمله شاي جيه المطبخ لقيت خيال اسود داخل الحمام ف بحسب حد منكم عادي ف دخله المطبخ لقيت النار مسكت ف المكان كدا 
كريم:ازاي يعني خيال اي دا تلقي ماس كهربه ولي حاجه متخفوش …روحي نامي ي نعمه ..تعالي ي روحي متخفيش 
كانت لارا لسه ف حضنه اخدها و طلع فوق
…………………………
عند شهد كانت سرحانه فجاه سمعت سلمي اختها بتصوت
شهد بجري:ف اي ي سلمي …اااعاااا اي دا 
سلمي بخوف:اطلبي المطافي هاتي ماما و يلا نجري
شهد بخوف:اجري هاتي ماما و انزلي و انا هنادي رجاله المنطقه يجوه يطفخ الحريقه 
(المطبخ و الحمام بتوع بيت شهد كانه مولعين)فعلا ام شهد قعده ع الكرسي المتحرك و نزلت الشارع هي و سلمى و الرجاله كلهم و شهد معاهم جابه ميه و جرادل و طفه الحريقه بعد ما طفت طلعت تاني شهد و سلمي و امها البيت
رجل من الي بيطفه مع شهد:قدر الله ماشاء فعل الحمد لله الي هي جت ع قد كدا
شهد:الحمد لله و شكرا تعبناكم معانا
أم شهد:انا عيزا اعرف ازاي النار مسكت ف البيت كدا
شهد:هببتي اي ي سلمي
سلمي بعياط: و لله ما عملت حاجه انا كنت بذاكر جوي فجاه سمعت صوت راجل بيقول شهد شهد  اتخضيت و قلت اطلع اندكي ف لقيت خيال اسود داخل المطبخ لسه ريحه اشوف مين لقيت قامت الحريقه
شهد:اي التخريف دي 
سلمي: ولله دا الي حصل
شهد بقلت حيله:طيب ي ستي خلاص الحمد لله ع كدا بكرا هشوف حد يجي يظبط المطبخ و الحمام بعد الي حصل دا 
. ………. ………………………..
عند تمارا و تيم كانت تماره قعده بتعيط من الزعل ع لارا و تيم قاعد ف الاوضه بيسمع اغاني و سرحان و افتكر ذات النقاب الي بعيونها العسلي الي بتسحر دي ف ابتسم 
تماره خبطت ع تيم
تيم:ادخل
تماره:اعملك شاي معايا
تيم: ماشي و بطلي عياط بقا
تماره هزت دمغها و مشت 
بعد شويه
تماره قعدت تصرخ
تيم و ام تيم و تماره جم 
الاتنان:ف اي 
تيم:اي دا 
و شد تماره لانها كانت قريبه من الحريق و فجاه تخيل ان ف خيال ع شكل بني ادم ف النار بيستنجد بيه
تيم بخوف:مين الي بيولع دا اطلبي المطافي 
أمهم :مين يبني 
تيم:اهو ..و وجه كلمه للخيال.. مش هعرف انقذك اهمل اي طيب 
و جري ندي الي ف العماره الرجاله جت سعدته و طفه الحريقه و قعد يدور تيم ع الرجل و مش مستوعب الي حصل لقي ورقه نضيفه جدا و مطبقه و شكلها حلو كدا ف الارض ف الحمام وطي جبها و كان مرسوم عليها حجان غريبه جدا و ف نص الرسمه مكتوب ”اللعنه”
تيم خاف و حطها ف جيبه مرداش يقول لحد و امه شكرت الراجل و تمم كدا 
امهم:انا عيزا افهم اي الي حصل هببتي اي ي تمارا
تماره:ولله ما عملت حاجه د دا كان ف خيال ف المطبخ لقيته بيشورلي و بيقلي تعالي تعالي لسه هروح لقيت الحريقه دي
تيم :انا بر….و سكت عشان ميخوفهمش…ممكن تخيلات ي تماره تعالي ي حبيبتي ننام يلا متخفيش 
…………………………………
بعد ما الكل نام
نرجع نلقي سليم قاعد لسه زي ما هو و بيضحك بشر و شكله غريب جدا و بعد كدا يعيط و يقول بندم
سليم:هم ذنبهم اي ليه يحصلهم كدا دول بيقربه مني انا هم مقربوش منك
صوت غريب و طخين جدا بيقول:انا و انت واحد و الي يقربلك انا هدمره لم تبقا بطبعتك قدمهم ابعد عنهم احسلك 
سليم:ح حاضر طب لو قربه مني اعمل اي 
الصوت:تبعد بردو و الي هدمرهم تدمير
سليم:دمرهم كلهم دمر العالم كله الي لارا ا انا اعجبت بيها د دي 
الصوت بضحكه شريره:و عجبتني انا كمان ف متقلقك هجوزهالك 
سليم:لا انا عيزها بخير بس
الصوت بزعيق:انا قولت هجوزهالك يعني هجوزهالك و يلا غور نام 
سليم: ح حاضر 
……………………………..
تاني يوم 
كريم صحه و صحي لارا 
كريم دخل اخد دوش و لبس طقم اسود 
كريم:لارا خالصي نفسك و انا هنزل استناكي تحت 
كريم نزل ع السلم لقي نعمه وقعه مغم عليها ف الارض جري عليها و قال 
كريم:نعمه مالك ف اي و بص قدامه لقي….
و 
يتبع…..
لقراءة الفصل السابع عشر : اضغط هنا
لقراءة باقي الفصول : اضغط هنا

اترك رد