Uncategorized

رواية انتقام الاخوة 2 الفصل الثاني عشر 12 بقلم منة وائل

رواية انتقام الاخوة 2 الفصل الثاني عشر 12 بقلم منة وائل 

رواية انتقام الاخوة 2 الفصل الثاني عشر 12 بقلم منة وائل

رواية انتقام الاخوة 2 الفصل الثاني عشر 12 بقلم منة وائل

في ايطاليا 

عاصم بحنان:غمزتي يلا اصحي عشان اتأخرتي علي المدرسه 

غمزه بنعاس:بابي انا عاوزه انام 

عاصم بحب:معلش روحي وتعالي نامي 

غمزه بتعب:هاتلي البخاخه ي بابي 

عاصم ب لهفه:حاضر ي روحي 

وذهب عاصم ليفعل م طلبته منه وغمزه قامت لتستعد ل الذهاب الي المدرسه ارتدت اليونيفورم حيث اردت جيب رمادي فوق الركبة و قميص ابيض ادخلته داخل الجيب وتركت شعرها القصير خلفها ونزلت الي الدور الاول 

عاصم ب لهفه:خودي ي روحي 

غمزه بحب:انا بحبك اوي ي بابي 

عاصم بحنان:وانا بموت فيكي ي حياتي يلا عشان اوصلك المدرسه وبعدين اروح علي الشركه ودي السندوشات تتاكل كلها والسندوتش دا هتكلية في العربية هو لبن يلا ي حياتي 

غمزه نظرة له بحب وتشكر الله أنه منحها اب مثله وذهبت مع أبيها الي السياره المتجهه الي المدرسه حيث أن غمزه في الصف الثاني الثانوي 

✨✨✨✨✨✨✨

في محافظة الإسكندرية

روح بحنان:نوح افهم ي حبيبي مينفعش تزعق لأختك قدام اي حد مهما كان 

نوح بغضب:ي ماما انا مزعقتش بنتك للي رقيقه زياده علي لازوم

فهد بغضب:نوح في اي انا قاعد مسمعش صوتك بيعلي 

نوح بغضب:انا هاخد هروح اقعد مع يونس في شقته يومين 

روح ب لهفه:لا ب نوح احنا عملنا فيك حاجه زعلتك 

نوح بصراخ:سبوني في حالي بقاااا حرام عليكم افضلوا دلعوا فيها انا مكلمتهاش وسند يشهد علي الكلام دا انا طريقة كلامي كدا وتركهم وذهب الي غرفته 

روح بدموع:معرفش في أي لي ولادي بيحصل فيهم كدا 

فهد بحزن:انا هروح الشركه وتركهم وذهب 

وظلت روح تبكي تدعي لابنها ب الهداية 

وخديجة تجلس في غرفتها تبكي علي حال أخيها التي كانت أن تتمني ان يكون اخ حقيقي سند ليها وفجاءة أعلن هاتفها عن مكالمه من حبيبها التي لا يعرف كم الحب والعشق التي يتربع اسمه علي قلبها 

خديجة بتوتر:السلام عليكم 

المتصل بأبتسامه: وعليكم السلام اخبارك اي ي خديجة 

خديجة بحب ظاهر في عيناها:الحمد الله ي أبية انت عامل اي 

المتصل بأبتسامه:انا كويس الحمد الله 

خديجة بحب:يارب ديما 

المتصل بأبتسامه:ليا وليكي انا قولت اتصل بيكي قبل م اروح الشركة 

خديجة بحب:مع السلامه ي أبية 

المتصل بأبتسامه:سلاام 

خديجة ألقت الهاتف بجانبها وقعدت تتنتط علي السرير ب فرحه 

✨✨✨✨✨

عشق بغضب:انتي قليلة الادب عشان بتكلميني كدا 

عائشة بغضب:ي مامي انا عاوزه فلوس بسرعه عشان اروح الجامعه وبعدين اجي نتكلم في موضوع الادب 

عشق بغضب:فلوس اي انتي خلصتي الف جنية في يومين ابوكي للي دلعلك حرام التبذير دا 

عائشة بغضب:الف جنية اي للي هيقضيني في يومين اعملبة اي دا 

عشق بغضب:عدي تعالي شوفي بنتك للي دلعتها وصلت لاي 

عائشة ب لهفه:بابي عاوزه الفين جنية 

عدي بهدوء:هتعملي بيهم اي ي عائشة 

عائشة بغضب:بابي قولتيلك اسمي اش مش عائشة

عشق ببرود:بس انتي اسمك عائشة 

عائشة ببرود:مامي انا مش عاوزه اتشاكل علي الصبح للبيانات عاوزه الفلوس 

عدي بهدوء:قولت تعملي بيهم اي 

عائشة بغضب:هروح اجيب هدوم 

عدي بهدوء:تمام وطلع النقود واعطاها الفلوس

عشق بغضب:استني راحه فين ب هدومك دي 

عائشه ببرود:راحه الجامعه 

عشق بغضب:هتروحي كدا دي مش هدوم بنت مسلمه 

عائشة تجاهلها وذهبت الي مصيرها 

عدي بهدوء:سبيها ي عشق لسه صغيره 

عشق بصدمه:لا مش صغيره دي عندها23 سنه ي عدي 

عدي بهدوء:انا هروح المستشفي ي عشق سلام 

سليم بحنان:متزعليش ي مامي 

عشق بدموع:ي روح مامي انت حياتي ي سليم انت للي مصبرني علي للي انا فية

سليم بحنان:ربنا يخليكي ليا 

عشق بحنان: هتروح المدرسه

سليم بحب:اه جهزلي السندوتشات عقبال م اصلي الضحي

عشق بحنان:حاضر ي حبيبي 

✨✨✨✨✨✨

عائشة بدلع:الفلوس اهي ي حبيبي اي حاجه تحتاجها قولي بس عليها 

مراد بخبث:شكرا ي حياتي معرفش والله من غيرك كنت هعمل اي الفلوس كلها خلصت علي عملية امي والعلاج مفضش فلوس لي غير كدا مكنتش نطلب منك ابدا 

عائشة بحب:لا ي حبيبي مفيش بينا شكرا اي حاجه بس قولي 

مراد بحب مزيف:بس اي الحلاوه دي 

عائشة بدلع:حلو 

مراد بخبث:جامد 

عائشة بخجل:مرسي يلا هنروح فين 

مراد بخبث:فكك من الجامعه النهارده تعالي نروح ناكل في مطعم 

عائشة بحب:ماشي يلا واعطتلة مفاتيح العربية التي ينظر اليها بطمع وحسد 

مراد بخبث:بقولك ي حببتي 

عائشة بحب:ايوه يحبيبي 

مراد بخبث:تعالي نروح اسكندرية. يوم كدا 

عائشة بحب:هنعمل اي هناك 

مراد بخبث:عادي نتمشي علي البحر 

عائشة بحب:تمام بكرا منروحش الجامعه ونروح اسكندرية ونيجي بليل 

مراد بخبث:طب اهلك هيوافقو 

عائشة بهدوء:هقولهم اني هتأخر في الجامعه عشان عندنا محاضرة مهمه 

مراد بخبث:تمام ي قلبي يلا المطعم اهو ذهبوا الي داخل المطعم 

وطلبوا الاكل وبعد الاكل عائشة دفعت ومشوا 

✨✨✨✨✨

(في مكان اول مره نذهب آلية من وقت طويل يقف ذالك العاشق يساعد حبيبته التي تحمل قطعه منه في رحمها بعد وقت طويل 

مايكل بحب:مايان حببتي 

مايان نظرت له بحب وهيا بتطبخ:ايوه ي روحي 

مايكل بحنان اساعدك في حاجه 

مايان بدموع من البصل:لا ي روحي 

مايكل ب لهفه:مالك ي حياتي 

مايان بحنان:مفيش دا دموع البصل 

مايكل بحب:طب تعالي اقعدي وانا هعمله انا 

مايان بهدوء؛هتعرف 

مايكل بحنان؛اه ي روحي تعالي كدا اقعدي هنا دا النهارده عيد جوزنا السادس 

مايان بدموع:مش متصوره أن احنا بقالنا 6سنين متجوزين بس السنه دي مميزه عشان انا حامل في حته منك ي حبيبي 

مايكل بغمزه:لا دا احنا نسيب الاكل بقا ونحتفل 

مايان بمرح:لا انا جعانه ونونو جعان يرضيك النونو يبقي جعان 

مايكل بضحك:لا طبعا ميرضنيش من حق أنا اتصلت ب احمد النهارده وطمني وقال إنه كويس 

مايان بهدوء:طب الحمد الله انك اطمنت 

وبدأوا يطبخوا ويساعدوا بعض وبدأ مايكل يحط الاكل علي المائده

مايكل بحب:يلا ي روحي عاوزك تكلي كل الاكل دا 

مايان بصدمه:كل دا 

مايكل بضحك:اه كل دا انا عاوز ابني أو بنتي يبقوا ملظلظين كدا مش رفيعين زي امهم كدا 

مايان بخبث:انت بتتنمر عليا 

مايكل بخوف:هو انا اقدر 

مايان بضحك:اه فكرت لتكون بتتريق عليا 

وظلوا يتحدثوا بمرح ذالك البيت الذي يملئة الحب والعشق

✨✨✨✨✨✨

في المساء في فيلا حسن الشرقاوي 

عشق بصراخ:كنتي فين لحد دلوقتي 

عائشة ببرود؛كنت في الجامعه ي مامي عندنا اليومين دول محاضرات اضافية 

عشق بغضب:الزاي وصحبتك لينا عدت علينا وقلتلي انك مروحتيش الجامعه النهارده

عائشة بصراخ:انتي بترقبيني

عشق بغضب:انطقي كنتي فين 

عائشة بغضب:كنت في المول 

عشق بصراخ:كذابة 

عائشة ببرود:انا مش كذابة 

عشق بغضب:بطلي عناد وقولي كنتي فين انتي شكلك عاوزه تتربي من اول وجديد ابوكي للي دلعلك 

عائشة لمحة عدي من بعد وبدأت في بكاء مزيف لكي تتخلص من تلك المشكلة التي وقعت فيها 

عدي ب لهفه:بتعيطي لي ي عائشة 

عائشة بدموع:ي بابي مامي قاعده تزعقلي عشان كنت في المول ومروحتش الجامعه النهارده م انا قيالك الصبح اني هروح اجيب هدوم 

عدي بغضب:في اي ي عشق كل شوية تقعدي تزعقي للبت انا متأكد انها مش بتعمل حاجه غلط 

عشق بغضب:متأكد منين حرام عليك شد عليها شوية وبطل دلع فيها وبطل تعطيلها فلوس مش كل يوم فلوس فلوس انا تعبت منكم وطلعت عشق الي غرفتها بغضب ويقف سليم بعيد ينظر إلي ولادته بحزن وذهب إليها 

عدي بحنان:متزعليش ي روحي 

عائشة بهدوء:بابي انا بكرا هتأخر عشان عندنا محاضرة اضافية 

عدي بحنان:تمام ي قلبي اطلعي يلا نامي 

عائشة بحب:تصبح علي خير 

عدي بحنان:وانتي من أهله 

وذهب عدي الي غرفته وتفجاء ب سليم 

عدي بغضب:اطلع برا 

عشق بغضب:مش طالع ي عدي 

عدي بغضب:وانا بقولك اطلع برا 

عشق بغضب:وانا بقولك مش طالع ولا هو عمل اي عشان يطلع برا عمل اي قولي بتكرهه لي غلط مره والموضوع اتفض لي كل مره بتفكروا لي 

سليم بعيون دامعه:خلاص ي امي انا هروح اوضتي تصبحي علي خير ي ماما تصبح علي خير ي بابا وخرج و عدي قفل الباب في وشه 

يتبع…..
لقراءة الفصل الثالث عشر : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

اترك رد

error: Content is protected !!