Uncategorized

رواية حياة الأسد الفصل السابع عشر 17 بقلم أسماء رضا

 رواية حياة الأسد الفصل السابع عشر 17 بقلم أسماء رضا

رواية حياة الأسد الفصل السابع عشر 17 بقلم أسماء رضا

رواية حياة الأسد الفصل السابع عشر 17 بقلم أسماء رضا

” مازلتى الشخص الوحيد الذي لفت إنتباه قلبي …. ????”
_________________________
بدر : يجماعه حرام عليكم انا شايل واحده ١٠٠ كيلو عاوزه اخش 
حياة بغضب : انا ١٠٠ كيلو يا بدر 
بدر بابتسامة : مين الي قال كده دا انا حاسس اني مش شايل حاجه اصلا 
حياة : امم بحسب 
بدر بمرح : لا اجمعي ،، طب يلا نخش 
ساره فتحت الباب انصدمت 
ساره بشهقه : اي داااا 
ابتسم بدر بخبث ثم قال بتمثيل : في ايي يا ساره 
الجميع دخل الي الداخل وهم منبهرون جدا من الزينه واتغير المفاجئ 
عفاف بصدمه وحيره : مين الي عمل كده ودخلوا الشقه ازاي 
بدر ضحك بصخب : ابنك مش قليل برده يا فوفه 
عفاف بسخريه : ليه يا اخويا كنت وزير الداخلية وانا معرفش 
ضحك الجميع ثم قال بضحك : احم لا طبعا يا فوفه دا واحد صحبي انا الي خليته يعمل كده بمناسبة ان حياة خرجت وبرده عامل مفاجأة خاصه لحبيبت قلبي الي زعلانه مني ثم غمز لساره 
ساره فهمت انه بيتكلم عليها فعملت نفسها مش واخده بالها ولكن الفضول بداخلها يقتلها 
بدر سحب ايد ساره علي الاوضه ثم قال بحنيه : افتحي الباب يا قلبي 
ساره مكنتش راضيه تفتح الباب لكن فضولها تمكن منها فاستسلمت لفوضلها
ساره فتحت الباب اتفجات بكميات رهيبه من الشكولاته معلقه علي الجدران بشكل جميل والغرفه بقت شكلها روعه من الزينه 
بدر بحنان : يا ستي انا اسف اني زعقت فيكي بس انتي عارفه اني بحبك وبخاف عليكي قد ايه 
ساره كانت مبسوطه جدا من حب اخوها ليها 
ساره بتفكير : بقولك ايه عايزيني اصلحك 
بدر بسرعه : ياريت 
ساره بخبث : انا عاوزه الصباره الراقصه 
( دي انا الي عاوزها مش ساره ????????)
بدر بإستغراب : ايه هي الصباره الراقصه دي 
ساره بمرح. : دي صباره بنشغل الاغاني وهي ترقص وتغني وراءنا 
بدر بإستسلام : هو انتي هبله يا بنتي انتي بتركزي في المذاكره ولا في الصباره 
ساره بتمثل الزعل : خلاص مش عاوزه حاجه 
بدر بمرح : انتي قفوشه ليه حاضر يا ستي نصف ساعة وهتكون عندك 
ساره حضنته وقالت بفرحه : انت احلي اخ في الدنيا 
بدر فرح لانه عرف يفرح اخته ويصالحها 
بدر بمرح : يلا علشان في مفاجأة ليكوا كلكم 
ساره بفضول : ايه هو ايي 
بدر بضحك : اطلعي اقعدي بره هعمل مكالمة واجي اقولك 
ساره بمرح : هاخد كام شكولاته الاول وهخرج 
ساره اخذت شكولاتات وطلعت بره الاوضه وبدر عمل مكالمه 
ساره فضلت تغيظ في وعد وحياة 
ساره بخبث : شوفوا بدر حبيب قلبي جبلي ايه 
حياة بتذمر : مش معني انا يعني 
وعد بتذمر مثل الاطفال ثم ربعت يدها علي صدرها : وانا برده عاوزه 
ساره بخبث : معلشوا بقا المره الجايه ثم أخرجت لسانها لهم لكي تغيظهم 
حياة بعصبية : هاتيلي البت دي من شعرها 
وعد بعصبية : انتي لسه هتقولي ثم اتجهت لكي تمسك ساره ، وساره جريت 
ساره بصريخ : الحقوني يهو إلحقني يا بدر يلههوي يخسارتك في الموت يا لوزه 
بدر بضحك : في ايي يا هبل انتوا 
ساره بتمثيل : الحقني يا بدر عاوزه تضربني ثم استخبت وراءه 
بدر بضحك : ليه يا قلب بدر عاوزه تضربك 
ساره ببراءة : علشان عاوزه تاخد كل الشكولاته بتاعتي 
بدر بص علي وعد ، وساره بتطلع لسانها 
وعد بعصبيه : شوف بتطلع لسانها ازاي والله لقصوهلك 
عفاف بزعيق : بااااس ايه دا الواحد كان مرتاح منكوا يا ساتر 
بدر كتم الضحكه بالعافيه ثم قال بابتسامة : ماما انا عاوزك في موضوع 
عفاف بابتسامة : قول يا حبيبي 
بدر بتوتر : بصراحه في عريس جاي لحياة 
عفاف بحيره واستغراب : عريس جاي لمين يا اخويا 
بدر : لحياة 
عفاف بشك : وهو شافها فين 
بدر بتوتر : بصراحه .. بصر.. احه 
عفاف : ايوه بصراحه متكمل انت هتنقطني 
بدر بإستسلام : بصراحه هو يبقا أسد صحبي
عفاف وساره بصدمه :ميين
في قصر الاسيوطي 
حسام وصل البنات لقصر 
علياء بتوتر وخجل : اتفضل ادخل 
حسام بابتسامة : مينفعش خليها مره تانيه 
كارمن : لا ازاي يا ابيه تجي البيت وتمشي كده علطول اتفضل اشرب حتي فنجان قهوه 
حسام : والله مش هقدر خليها مره تانيه 
ورد : عن اذنك والجميع دخل 
حسام بصوت عالي : يا علياء 
علياء التفتت اليه وكارمن وورد ضحكوا ثم اكملوا طريقهم مع مالك 
علياء بخجل : ايوه يا ابيه 
حسام بابتسامة : نسيتي شنطتك ثم جلب لها الشنطه 
علياء بابتسامة : شكرا يا ابيه ثم اخذت الشنطه وجريت ،، حسام فضل يتامل فيها وهو مبتسم 
حسام بابتسامة : امتي هتعرفي حبي ليكي ،، امتي هتكوني ملكي انا استنيت كتير ثم خرج بسيارته 
علياء اول لما دخلت القصر سمعت صوت بينادي عليها 
ورد بخبث : كان عاوز منك ايه ي لولو 
علياء بتوتر : مفيش .. دا .. كان .. بيديني الشنطه .. علشان نستها 
كارمن غمزت لها ثم قالت بخبث : بس كل ده الي حصل 
علياء : اه ثم جريت الي غرفتها وسط ضحكات ورد وكارمن 
كارمن بخبث : تعالي نقعد عندها علشان عاوزه اعرف كل حاجه 
ورد بضحك : ايوه يلا 
كارمن : وانتي برده عاوزه اعرف موضوع الرسمه ده 
ورد وجهها اصفر من الخضه ولا يوجد بيه دماء 
ورد بتوتر : اا نا ا 
كارمن بضحك : ايوه يلا وكل حاجه هتنكشف دلوقتي 
كارمن بصوت عالي نسبياً : يماما يا بطوط 
فاطمه بحنان : نعم يا حبيبتي 
كارمن بابتسامة : خلي بالك من مالك ودخليه خليه يرتاح 
فاطمه بابتسامة : حاضر ،، تعالي يلا يا مالك 
مالك مشي معاها بكل هدوء ،،، وكارمن وورد طلعوا عند علياء 
كارمن : انا لازم اعرف كل حاجه مستخبه عني منكوا انتوا الاتنين 
ورد وعلياء كانوا ينظروا لبعضهم بتوتر 
علياء بإستسلام : بصراحه انا بحب حسام بس معرفش هو بيحبني ولا لا 
كارمن بابتسامة ؛ طب ما انا عارفه يا بنتي باين عليكي اووي انك بتحبي وهو برده شكله كده ببحبك 
علياء بلهفه : انتي بتتكلمي جد يعني هو ببحبني 
ورد بابتسامة : يا بنتي باين عليكوا انتوا الاتنين اووي من تصرفتكوا 
كارمن بخبث : وانتي بقا يا وردتي بتحبي مين 
ورد بتوتر : انا … انا … مفيش. م.ا انت.ي عا.رفه 
كارمن بغمزه لها : يا بت علي ماما برده 
ورد : بصراحه كده ومن غير لف ولا دوران 
كارمن وعلياء بتركيز : ايوه 
ورد بإستسلام : انا بحب…
كارمن وعلياء بصدمه : ايييه 
في الجهه الاخرى عند أسد 
أسد : روح انت بقا يا زين انا هطلع علي الفيلا ارتاح شويا 
زين : طب اطلع على القصر بلاش الفيلا 
أسد : محتاج اقعد لوحدي شويه من غير إزعاج
زين: طب….
أسد بمقاطعة : خلاص بقا يا زين ،، اه صحيح إبقا اتصل علي بدر قوله كتب الكتاب بكره ومشي 
زين : دا لو وافق اصلا يارب ما يتنرفز عليا 
في منزل بدر
عفاف وساره بصدمه:ميين 
بدر بضحك : يعيني دا اتصدم ( بصوت هاني رمزي) 
عفاف بصدمة : أسد مين الي احنا شوفنا في المستشفى ولا حد تاني 
حياة : هو يا فوفه بعينه 
ساره بحيره : ازاي ايش حال انه كان خطفك قبل كده و…………..
وعد حطت يدها على فمها بسرعه 
حياة برقت عيونها لها بمعنى متتكلميش 
بدر بإستغراب : انتي بتقولي ايه
ساره بتوتر: لا مش بقول حاجه دا دا موضوع مبيني انا وحياة ثم ابتسمت ……
قاطع حديثهم صوت جرس الباب 
بدر بابتسامة : شكل الرقَاصه جت ثم اتجه إلى الباب 
حياة بإستغراب : رقاصه  ايه 
وعد : الحقي يا فوفه ابنك بيجيب رقاصات في البيت لا وكمان الصبح 
يا بجحته 
بدر جه وماسك صندوق في يده 
حياة : فين الرقاصه 
بدر بضحك : اهييه قدامك 
ساره بمرح : وسع كدا يا حج بدر وهات الصباره بتاعتي 
ساره اخذت الصندوق وفتحته وشغلت الصباره الراقصه 
ساره بضحك : دا نفسه الي كانت في البوست ثم قالت بضحك هز يا وز 
عفاف بقله حيله : عوض عليا عوض الصابرين ،، عندي واد اهبل وبنت هاديه وعصبيه واخر صبري طلعت هاطله لاخوها الاكبير هيا مفيش فيكوا غير حياة
حياة بصدمه : انا يا بني 
ثم اخذت تضحك والجميع شاركها في الضحك 
عفاف بحسره : العيال اتهبلت 
بدر بابتسامة: خلاص بقا ،، قولتي ايه يا امي علي موضوع حياة 
عفاف : يا ابني ازاي تتجوز واحد كان متجوز ومخلف كمان 
حياة : عادي يا فوفه 
عفاف بشك : انا حاسه انك بتعملي كدا علشان مالك 
حياة بتوتر : لا ابدا يا فوفه بس انا وأسد متفاهمين مع بعض 
عفاف : طب هتجوزي ازاي وانتي متكسحه كداا 
وعد : يا ماما يا حبيبتي انا هكون قاعده معاها لغايه اما تشد حيلها وترجع زي الاول وأحسن …..
قاطع حديثهم صوت التليفون 
بدر : انا عارف انه يوم مش معادي ثم رد على زين 
بدر : عاوز ايه يا عم انت 
زين بضحك : ما براحه شويه عليا 
بدر بحنق : يا عم ما تخلص 
زين ببرود : طب أسد بيقولك انه بكره كتب الكتاب 
بدر بنرفزه : ايه الي بكره انت عبيط منك له 
زين : انا كدا قولت الي عليا يا بدر 
بدر بعصبية ؛ انا مش موافق 
زين بنبره تحولت من برود الي حنيه : يا بدر أسد تعبان وهو مش ناقص وانا مصدقت اقنعه معلش يا بدر مهما كان برده دا صاحب عمرنا 
بدر وافق على طلبه ،، ثم قفل معه لكي يخبر حياة 
بدر بجمود : بكره كتب كتاب حياة وأسد  ،، ثم رحل وكانه لم يلقي اي قنبله عليهم 
 وعد بصدمه : هو قال ايه 
 حياة : بيقول اني هتجوز بكره 
 عفاف بضجر : ومين قال اني موافقه 
 حياة : ليه يا فوفه 
 عفاف : انتي عاوزه تتجوزيه علشان مالك وتضيعي مستقبلك 
 وعد  : لا يا ماما علشان حياة وأسد بيحبوا بعض 
 وعد اول لما قالت كده حياة ضربات قلبها زادت 
 حياة بتمثيل : مش انتي بتعتبريني زي بنتك 
 عفاف : انتي بنتي من غير ما اعتبرك يا حياة 
 حياة بتمثيل : يعني المفروض متقفيش قدام مستقبل بنتك وانتي عرفتي ان انا وأسد بنحب بعض يبقي متوافقيش ليه 
 عفاف فضلت تفكر 
 حياة ووعد وساره برجاء : وافقي يا ماما ، وافقي والنبي ، هه وافقتي صح 
 عفاف : خلاااص موافقه ثم رحلت 
 ساره بمرح وخبث : ارقعي زغروطه كدا يا وعد 
 وعد بضحك : من عنيا ثم اخذت تزغرط 
 حياة بضحك : خلاص يا حاجه 
في قصر الاسيوطي
 ورد بإستسلام : انا بحب زين صاحب ابيه أسد 
كارمن وعلياء بصدمه : ايييه
ورد بخضه : في ايه 
كارمن بصدمه : انتي بتتكلمي جد ولا بتهزري 
ورد :انا بتكلم جد 
علياء : بس ازاي حبتيه وامتي 
كارمن : عارفينا كل حاجه 
ورد بابتسامة : هاحكيلك ،، لما كان عندي ١١ سنه تقريبا شوفته كان هو داخل هو ابيه اسد وابيه حسام وهو كان بيضحك ضحكته كانت زي الاغاني في وداني و كنت حاسه اني قلبي هيطلع من مكانه من كتر الدق ولو حد كان قاعد جمبي كان زمانه سمع دقات قلبي ،، كنت بحسب ان دا عادي مراهقه ولما اكبر هيختفي الشعور ده لكن للاسف كنت كل اما اكبر واشوفه احبه اكتر من الاول 
كارمن بتأثر : ياااه كل ده حبساه جواكي ومش راضيه تقوليلنا 
ورد بابتسامة: كنت خايفه 
علياء : ليه 
ورد : ما انا في الاول والاخر ابقي بنت الداده بتاعتكوا فكنت بحاول انسي علشان ماقعش في الاخر 
كارمن بنرفزه : انتي عارفه معزتك في قلبي عامله ازاي وكفايه ان احنا اخوات واكتر كمان من اخوات ثم حضنتها وعلياء انضمت لهم 
ورد بدموع : حقيقي لو كان ليا اخت مش هتبقي احسن منك انتي وهيا انا بحبكوا اووي 
علياء بدموع : وانا برده بحبكوا انتوا اخواتي وصحابي  وكل الي ليا في الدنيا 
كارمن مسحت دموعها ثم قالت بضحك : ايوه كل واحده بتحب وانا قاعده انش وهيش 
ورد بخبث : ليه ما انتي عندك الي يحمر خدودك 
كارمن فهمت قصدها ثم قالت بتوتر : مين .. ده 
ورد : يا بت عليا انا طب واستاذ بدر الي كل اما يشوفك وشك يحمر 
كارمن بابتسامة : بصي منكرش ان انا معجبه بيه وحاسه جوايا بشعور حلو بس معرفش ايه هو 
علياء بمرح : يعني يوم ما نحب ونجي نعترف . نعترف في يوم واحد 
ثم اكملوا اليوم ضحك وهزار 
في فيلا أسد 
أسد طلع الي غرفته ورن علي فتاه 
كامي بدلع ومياصه : الو يا باشا 
أسد ببرود : خمس دقائق وتكوني في الفيلا و قفل 
ثم اخبر الحراس بقدوم احد اليه 
بعد مده قصيره كامي وصلت 
كامي اول لما شافت أسد حضنته 
أسد بغضب وبرود : اياكي تحضنيني تاني فاهمه 
كامي خافت ثم وضعت يدها على صدره لكي تحسس على عضلاته 
كامي بدلع : مش يلا بقا 
اسد وهو يمسك شعرها  بقوه  : انا الي اقول يلا ولا لأ
 ثم تزكر طلب الجواز وحياة  ثم انقض علي كامي بقوه لم يعرف لها احد مثيل وكانه يفرغ الغضب بها فقام بتقبيل شفتيها بعنف بالغ حتي شقت وتورمت في البدايه ،، فتلك الفتاه فقد بدات تصرخ وتضرب بيدها عندما احست بان الالم يزداد وانها ستموت من قوته معها وعنفه فهو لم يكتفي بالعلاقه معها مره واحده وانما كررها مرارا كامي تصرخ وتضرب بيقدميها ويديها لكي يفيق من شعوره ولكن أسد  لم يسمع او بشفق عليها ولم يتركها الا بعد انتهائه منها فقام عنها وكانت الفتاه تنزف بغزاره 
أسد وهو ينادي علي احد الحرس الذي اتي اليه بسرعه ثم اشار علي كامي الملقاه علي سريره غارقه بدمائها بدون اهتمام وكانها شئ ليس له قيمه 
أسد ببرود :  خدها واطلب الدكتور يعالجها ثم كتب شيك واعطاه للحارس
 أسد بقرف : واديها الشيك دا لما تقوم ومش عاوز اشوف وشها تاني وانده علي حد من الوقفين براا ينضف السرير دا 
الحارس بطاعه : امرك يا أسد بيه 
في مخزن بدر
بدر بضحك : اي دا مالكوا بتفرفروا كده ليه دا انا لسه سايبكوا من كام ساعه 
نعمه بتعب : يا بني انا ست كبيره مش قد المرماطه 
بدر بتمثيل الزعل : انا اسف يا حاجه ثم تحول نبرة صوته من زعل الي غضب جحيمي هو انتي لسه شوفتي مني حاجه 
محمد بتعب : طب واحنا هنمشي من هنا امتي
بدر بضحك: بص يا عمي انا كنت ناوي اقتلكم وادفنكوا مكانكوا 
محمد نظر الي نعمه برعب 
بدر بضحك : متخفش كلها على بكره وتخرج 
نعمه : وانا يا بني 
بدر : هتخرجي بس لما تخرجي هتتمني انك ترجعي هنا تاني ثم نظر لها بغضب 
علي كان وجهه متلطخ بدماء من كثره الضرب فيه 
علي بتعب : وانا هخرج 
بدر بابتسامة شيطانية : انا كنت عاوز اخليك معايا شويه بس انت لازم تطلع علشان هتاخد درس كويس من جوز حياة 
علي بصدمه : جوز حياة 
بدر بتمثيل : اخص عليا هو انا مقولتلكش ان حياة كتب كتابها بكره علشان كدا انا هخرجك من هنا وأسد هو الي هيتعامل معاك ،ثم خرج وتركهم في صدمتهم 
بدر بجمود وصرامه : ممنوع الاكل والمايه لغايه اما ادي إتصال،، وتخش كل شويه تمسي عليهم تمام 
احد الحراس : تمام يا بدر بيه 
في صباح اليوم التالي 
في منزل بدر
ساره بمرح: حياة انتي يا بنتي في عروسه تفضل نايمه لغايه دلوقتي
حياة بحنق : غوري يا بت وسببني انام 
ساره بخبث : يا حياة قومي احنا داخلين على المغرب 
حياة اتنفضت من مكانها ثم قالت : داخلين على المغرب 
ساره بضحك : يلا صباح الخير الساعه لسه عشرة بس قولت اصحيكي 
حياة بنرفزه اخذت المخده ثم القت عليها بغضب وساره جريت 
ساره بضحك : اعتبر دي صباح النور 
حياة القت عليها مخده اخري وساره جريت علي الخارج
وعد بابتسامة : صباح الخير على اجمل عروسه 
حياة بسخريه : ايش حال ان احنا عارفين انا متجوزه ليه 
وعد ببرود : مليش فيه انتي الي اخذتي القرار ده 
حياة : طب تعالي ساعديني يا اختي 
اتجهت اليها وعد لكي تساعدها 
ساره بمرح : تحبي اساعدك في حاجه يا فوفه 
عفاف : اه تعالي قشري البطاطس دي 
ساره بضحك : طب يلا انتي مش عاوزه حاجه سلام وخرجت 
ساره اتجهت الي غرفه بدر ثم طرقت الباب لم يأتي لها رد 
كانت هتدخل لكن باب الغرفة اتفتح 
ساره بصفير : ايه الحلاوه دي يا باشا انت رايح فين 
بدر : رايح الشركه وبعدين هعدي علي الشغل 
بدر ذهب اليها ثم قبل رأسها 
بدر بابتسامة : صباح الخير على ست البنات 
ساره بابتسامة : صباح النور ثم أخذت تضحك انت قلبت علي محمد صبري ليه
بدر بإستغراب : مين محمد صبري ده 
ساره بتمثل الصدمه : اه قلبي انت ازاي متعرفش محمد صبري الي عامل كتاب ست البنات دا انا كل اما اشوف بوست الاقي فيه كلمه ست البنات هههه 
بدر بقله حيله ابتسم لها ثم قال : انتي هتخلصي امتحاناتك امتي 
ساره وقد تلاشت الابتسامة كن على وجهها ثم قالت : لسه اسبوع ونخلص
بدر بحنان : ربنا معاكي يا قلبي…….
قاطع حديثهم صوت التليفون
بدر : الو ….. 
في قصر الاسيوطي 
كان الجميع متجمع علي السفره إلا أسد 
كارمن : انت متعرفش كتب الكتاب امتي 
مهاب : انهارده 
علياء وورد وكارمن بصدمه : امتييي 
مهاب كان يتحدث وهو ياكل : ما انا قولت انهارده كمان كام ساعه كده 
كارمن : هو ابيه فين دا هو من امبارح وهو مجاش 
مهاب : هتلاقيه في الفيلا بتاعته 
مالك كان بياكل وهو ساكت 
أسد دخل البيت وهو بكامل أناقته 
علياء بابتسامة : تعالي افطر يا ابيه 
أسد ببرود : مليش نفس ،، مهاب عاوزك 
مهاب اتجه خلف أسد 
مهاب : ايوه 
أسد : اتصل علي بدر قوله إن كتب الكتاب كمان ساعتين وهيبقي في القصر 
مهاب : بس انا معيش رقمه 
أسد : اتصل علي زين وهو هيديك رقمه 
مهاب : تمام 
أسد : انا هروح الشركه وانت ظبط كل حاجه هنا ولما يجي بدر اتصل عليا 
ثم اتجه للخارج 
مهاب وهو يكلم نفسه : انا حاسس ان فيه حاجه في أسد ربنا يستر. 
ثم رن علي زين واخذ رقم بدر ورن عليه
بدر : الو 
مهاب : ايوه يا بدر 
بدر : مين معايا 
مهاب : انا مهاب اخو اسد 
بدر بتذكر : اهاا 
مهاب : أسد بيقولك كتب الكتاب كمان ساعتين وهيبقي في القصر هنا 
بدر بعصبية : اخوك ده ماله مش مظبوط يعني امبارح مكنش موافق وبقدره ربنا كدا ووافق لا وكل شويه يقدم في كتب الكتاب 
مهاب : اعزره بقا يا بدر انت عارف الي فيها 
بدر : تمام انا هبقي اجيبهم واجي كمان ساعتين ،، وقفل 
بدر اخبر اهله بالمعاد 
بعد مرور ساعتين 
كان الجميع حاضر إلا أسد والبنات 
بدر : اخوك مش راضي يرد عليا 
مهاب : هاتلقيه جاي في الطريق
زين جه هو وعمر 
زين : ها أسد لسه مجاش 
مهاب : لا…. اهو جه 
أسد دخل وهو بكامل أناقته وهيبته 
زين  : ايه يا عم كل دا تاخير
أسد ببرود : كنت مشغول شويه 
مهاب : اطلع نادي للبنات بقي يا بدر 
بدر اتجه الي غرفه البنات  
بدر طرق الباب وكارمن فتحتله 
بدر بغزل : ايه القمر ده متجي نكتب الكتاب معاهم 
كارمن وجهها احمر من كتر الخجل
بدر : والنبي قمر ثم اكمل بهمس ما تجيبي بوسه 
كارمن دخلت جري 
علياء : مين يا كارمن
كارمن بخجل : دا استاذ بدر عاوز حياة 
خرج الجميع ومعهم حياة 
عمر كان بيتكلم مع احد قاطع كلامه لمحهه لوعد الذي كانت جميله 
بدر : يلا يا عم الشيخ 
الشيخ : بسم الله توكلنا على الله 
ثم بدأ بكتب الكتاب 
وعد كانت واقفه لوحدها ،، عمر اتجه لها 
عمر بغزل : الجميل واقف لوحده ليه 
وعد : امشي يا اخ من هنا 
عمر : بس هو انتي قمر كده ليه انهارده 
وعد بضيق : علي فكره انا بدأت اضايق 
عمر بضحك : ايه يعني تضيقي من حق القمر يعمل الي هو عايزه 
مر وقت قصير حتي أنها الشيخ الزواج ثم قال جملته الشهيرة بارك الله لكم وبارك عليكما وجمع بينكما في خير
سلم الجميع على أسد وحياة 
كان الجميع بيضحك لكم قاطع ضحكهم صوت رجل يدخل القصر 
الراجل بعصبية وغضب : ايي الي بيحصل هنا ده ……..
يتبع…..
لقراءة الفصل الثامن عشر : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

‫8 تعليقات

اترك رد