Uncategorized

رواية قطتي الفصل الثالث 3 بقلم ندى محمد

 رواية قطتي الفصل الثالث 3 بقلم ندى محمد

رواية قطتي الفصل الثالث 3 بقلم ندى محمد

رواية قطتي الفصل الثالث 3 بقلم ندى محمد

حمدي / يا ولدي جولتلك من خرج من داره اتقل مجداره 
علي / هههه معاك حق يا بوي 
حمدي /  فين أسد وفرح اومال
علي /  فوق أسد خد فرح وطلعها تقريبا عشان تغير اللي هي لابساه..
حمدي / معلش أسد بيغير على فرح شويه 
علي / عامل زي المجنون ههههه زي ما يكون بيحبها 
حمدي / وهو الحب حرام 
علي / لا مش حرام … بس فرق السن لوحده كفايه اسد أكبر بكتير من فرح ..
حمدي / ومن امتى الحب بالسن يا ولدي ..
علي اتعصب جدا من تلميحات ابوه ان أسد بيحب فرح  ..
علي / يعني اي 
حمدي /  انا هجوز فرح لأسد 
علي / انا مش هسحلكوا تعملوا كده.. 
حمدي / وده بصفتك اي  ..
علي بزعيق / انا مش هسمحلكوا  تظلموا فرح بالشكل ده .. فرح اختي ولسه صغيرة ولما تتجوز هتتجوز واحد من سنها يفهمها ويبقى بنفس تفكيرها ..
حمدي بصوت عالي / انت ملكش صالح عاد 
عند أسد سمع صوتهم من فوق ونزل يشوف في ايه ..
فرح غيرت الدريس ببنطلون وتيشيرت تلت كم ونزلت ورا أسد
أسد / في اي ..صوتكوا واصل لحد فوق 
علي / تعالى شوف ابوك بيقول اي 
أسد / في ايه يا بوي 
حمدي / كل ده عشان جولت اني هجوزك فرح 
علي / انت موافق ع الكلام ده 
أسد/ اسمع يا علي انا في الأول قولت لا .. بس بعدين فكرت وقولت هتجوزها عشان تبقى قدام عيني  واعرف اخد بالي منها لما تسافر هروح معاها وابقا مطمن عليها دايما .♡
علي بسخريه فضل يسقف لأسد/ لا . لا برافوا . يعني هتتجوزها عشان تخلي بالك منها وتحافظ عليها 
أسد / مالك يا علي في اي 
علي / في انكوا كده بتظلموا فرح.. في انك اكبر من فرح بكتير جداا في ان فرح لسه صغيرة .. ولا انت مش واخد بالك يا أسد 
فرح من ورا أسد/ هو ايه ده اللي اسد مش واخد باله منه يا علي 
حمدي بسرعه / س. سيبك انت يا فرح اتنين اخوات وبيتكلموا مع بعض..
فرح / امممم . طيب  .. علي عايزة اتكلم معاك شويه 
علي / تعالي يا فرح 
(صلوا على شفيعنا يوم القيامه ♥️)
علي خد فرح ونزلوا قعدوا في جنينه القصر ..
أسد طلع غرفته وفضل يفكر في كلام علي وهل هو كده بيظلم فرح ولا لأ؟   …. لحد ما راح في النوم 
عند علي وفرح ♡
علي / ها يا ستي قولي عايزة اي ؟
فرح بدموع / انا .. عايزة امشي من هنا عايزة اسافر وارجع تاني كايرو مش عايزة آجي هنا تاني  ..
علي / اهدي بتعيطي لي .. هو حد زعلك هنا 
فرح / لا لا انا بس كنت فاكرة ان انا هتعود ع العيشه هنا بس كنت غلطانه .. محدش هنا عاجبه اي حاجه انا بعملها .. لبسي .. خروجاتي .. اي حاجه بحبها مبتعجبهمش هنا ..
علي / Where’s My strong love  ???? أين هي حبيبتي القويه 
فرح / انا عمري ما كنت قويه للأسف انا بدَّعِي اني قويه بس انا في الحقيقه ضعيفه ومن جوايه ضعيفه اوي . 
علي حضنها وابتدى يهديها ويطبطب عليها بحنان
علي / انتي عمرك ما كنتي ضعيفه حتى ف أشد الأوقات كنتي أقوى واحده عرفتها…. اهدي وانا هعملك اللي انت عايزاه 
فرح / بجد هنسافر
علي / ايوا 
وسكتوا شويه ….
علي / فروحتي
فرح / ههه نعم 
علي / بقولك اي لو افترضنا ان في واحد اتقدملك بس هو أكبر منك بكتير .. توافقي عليه 
فرح / كبير بقد اي يعني 
علي/ أكبر منك ب ١٥ سنه 
فرح / وده هيتقدملي انا ليه هههه
علي / يا بنتي افترضي اتقدملك 
فرح / معرفش على حسب .. بس غالبا لا 
علي /  اممم تمم .. مش هتنامي بقا ولا اي 
فرح/ تعرف يا علي انك كنت واحشني اوي .. مكنتش بلاقي حد انكد عليه 
علي / انا مكنتش بلاقي حد آخده ف حضني ويعيط هههههههه
فرح / حاسب طب 
علي / يا شيخه حاسب بعد ما خلصتي كلام 
فرح / آه هههههه عايزة انام 
علي / طب يلا قومي 
فرح وعلي طلعوا وكل واحد دخل نام في غرفته 
تاني يوم الصبح ❤
فرح كالعاده بتصحى على صوت المنبه بعد ما بتفصله عشر مرات 
فرح / هااا كده مش هلحق افطر 
والتليفون بيرن 
مردتش وقامت خدت دش ولبست تيشيرت بنص كم ابيض وجيبه جلد سوده وعملت شعرها الاصفر ديل حصان ونزلت  ♡ 
أسد / ما لسه بادري .. اي كل ده نوم؟
فرح / هو انا بنام بعينك انت 
أسد / إنتي عارفه الساعه كام 
فرح / آه ٢ ونص 
أسد / كويس انك عارفه والله 
فرح / حاسب طب نزلني 
أسد / تعالي 
فرح / آجي فين عاااا
أسد شالها ونزلها 
أسد/ اي أوامر تانيه يا قمر 
فرح / اوف يا أسد اوف 
تليفون فرح رن تاني 
فرح / الو ايوا يا سارة 
سارة / ساعتين عشان تردي 
فرح / معلش اصلي لسه صاحيه 
سارة / طيب قابليني في الكافيه ده ****    عشان مش هعرف اعدي عليكي معلش
فرح / امممم طيب باي
وقفلت 
فرح بتبص لأسد بابتسامه / قطتي 
(اللهم صلي وسلم وبارك على نبينا وحبيبنا محمد ♥️)
أسد / لا من غير قطتي انا ماشي كده كده 
فرح / استنى بس 
أسد / عايزة اي 
فرح / ما انت عارف ما تستعبطش 
أسد / ما اي 
فرح / تستعبطش .. عايزة مفتاح العربيه والنبي يا أسد 
أسد/  إنتي بتشتمي وعايزة مفتاح عربيتي يا جباروتك يا شيخه
فرح / خليك جنتل بقا عربيتي بتتصلح 
أسد / طيب هوصلك 
فرح / يا سيدي بقا أسد باشا هيوصلني بنفسه 
أسد / هههه شوفتي يلا 
علي نزل وشاف فرح 
علي / فروحتي صحيت .. صباح الجمال 
فرح / صباح النور يا حبيبي 
علي / رايحه فين ؟
فرح / هقابل سارة صحبتي ونعمل شوبنج واسد هيوصلني 
علي / طب انا كده كده خارج هوصلك انا 
فرح / لا لا هروح مع اسد. عشان عايزة اتكلم معاه ف حوار كده 
علي بيأس / تمم باي 
( سبحان الله وبحمده .. سبحان الله العظيم ????)
فرح / هادي باي باي اشكيم هههه (تركي)
أسد خد فرح  وبص ل علي بعتاب وخرج
قدام القصر 
فرح / أسد والنبي اقولك نكته 
أسد/ اركبي بس الاول 
ركبت العربيه واسد كمان ركب واتحركوا
الاتنين اتكلموا في نفس الوقت
أسد / انا عايز أسألك سؤال 
فرح / عايزة أسألك سؤال 
 أسد/ طيب قولي انت الاول 
فرح / خلاص انت الاول 
أسد / انت بتحبي علي او هو بيحبك ؟
فرح / يا نهار اسود 
( بحبكوا ♥️)
أسد / ردي ع السؤال 
فرح / ايوا طبعا بحبه 
أسد غمض عينه بحزن وقال / تمم 
فرح / علي ده..اخويا اللي بتمناه من الدنيا دايما واقف جمبي وعلى طول معايا ف اي حاجه مش بيعترض على لبسي او خروجاتي زيك 
(فعلا أسد من وهي طفله صغيرة وهو بينصحها تعمل اي ومتعملش اي ودايما بيدايق من لبسها .. هو بيعتبرها طفلته قبل حبيبته و بيخاف عليها ..بيحس انه أبوها مش ابن عمها و ان ده واجبه معاها …دايما بيقول ان لو أبوها عايش مكنش ده هيبقى لبسها  )
أسد / يعني بتحبيه زي أخوكي 
فرح / واكتر 
أسد/ ما ترسي على حاجه بقا 
فرح / انت بتسأل لي يا أسد
أسد /……..
فرح / قطتي رد عليا بتسأل لي ؟
أسد بضيق / عادي سؤال جه ف دماغي فسألت عشان انتو قريبين من بعض جدا ..
فرح / امممم .. طب انت مدايق لي ؟
أسد /…….
فرح / طب انت بتغير عليا منه يعني  ؟
أسد / …….
فرح /  قطتي ؟
أسد وقف العربيه فجأة و فرح اترعبت
فرح / بسم الله في اي 
أسد / بحبك ♥️
يتبع…..
لقراءة الفصل الرابع : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية نبض السيف للكاتبة سارة محمد

اترك رد

error: Content is protected !!