Uncategorized

رواية قطتي الفصل الرابع 4 بقلم ندى محمد

 رواية قطتي الفصل الرابع 4 بقلم ندى محمد

رواية قطتي الفصل الرابع 4 بقلم ندى محمد

رواية قطتي الفصل الرابع 4 بقلم ندى محمد

فرح / حبيبي وانا كمان  بس لي الخضه دي
أسد / لا انت مش فاهماني انا بحبك وعايز 
فرح بسرعه / متكملش دلوقتي 
أسد / لي في اي 
فرح / اصل انا .. هتأخر يا أسد هتأخر سارة مستنياني 
أسد / طيب  هوصلك في اي 
فرح / يلا طب 
وبالفعل أسد وصلها وطول الطريق فرح متكلمتش ولا أسد اتكلم .. على عكس اللي بيحصل على طول 
أسد / يلا وصلنا  .. انزلي 
فرح نزلت من العربيه واسد كمان .. 
أسد/ يلا سلام 
فرح / باي 
أسد لسه هيركب العربيه ويمشي . لقى فرح بتجري عليه وبتحضنه
فرح جمب ودنه / ب. ح . ب .ك  
أسد حضنها بتملك 
فرح / احم ..  أسد.. يا قطتي .. سيبني عايزة امشي 
أسد / اه .  طيب..
فرح دخلت الكافيه وسارة كانت مستنياها جوه 
فرح / سرسور .. عامل اي 
سارة / فروحتي الحمد لله.. كل ده يا بارده 
فرح / بصي هحكيلك اي اللي حصل بس بعد ما افطر عشان مفطرتش 
سارة / قصدك تتغدي 
فرح / ههههه زي بعضه 
فرح طلبت لنفسها دونت و بان كيك و نسكافيه .. سارة طلبت آيس كوفي ♡
 سارة / هاا اتكلمي 
فرح / هو لو حد قالك انه بيحبك تقوليله اي 
سارة / نعم .. هو حد قالك انه بيحبك 
فرح / ردي بس 
سارة / معرفش لو بحبه هقوله وانا كمان لو لا هطنشه 
فرح / اممم يعني مش ممكن يكون بيقولك بحبك عادي زي اختي او كده  . 
سارة / لا محدش هييجي يقولك بحبك ويبقى قصده زي اختي  ههههههه
فرح / اوو ماي جااد
سارة / مالك في اي 
فرح / اصل أسد قالي انه بيحبني 
سارة / أسد ابن عمك 
فرح / آه 
سارة / ده بقا بحبك زي بنته 
فرح / مبهزرش 
سارة / طب وانتي قولتيله اي 
فرح / قولتله وانا كمان  .. بس انا مسيبتوش يكمل وقولتله بسرعه عشان اتأخرت 
سارة / انتي هبله
(لا حول ولا قوة الا بالله )
فرح / لي عملت اي 
سارة /  ما كنتي تسيبيه يكمل و تعرفي هو قصده اي بدل ما انتي جايه تسأليني ..
فرح / منا ما كنتش هعرف اتكلم ساعتها 
سارة / هو انتي بتحبيه..
فرح / طبعا يا بنتي بس حب القرايب ده يعني مش حب وجواز وكده 
سارة / يا ختي حلوة .. ودي نسميها اي 
فرح / اووف يلا نمشي 
سارة / طب خلاص فكك وانسي اللي حصل هكمل الايس كوفي ونمشي 
فرح قاعده بتفكر ف أسد وانه ممكن يكون بيحبها فعلا ولو مكنتش وقفته كان هيتقدملها .. 
فرح / بس لا لا لا انا مش عايزة اتجوز دلوقتي خالص مش قبل ما يبقى عندي ٢٥ سنه .. لأ.  لا 
سارة / بتوشوشي نفسك بتقولي اي 
فرح / بشتمك يلا نمشي. 
سارة / يلا هههههههه وربنا يسامحك 
(سارة عندها ١٩ سنه أكبر من فرح بسنه )
سارة و فرح مشيوا من الكافيه وعملوا شوبنج فرح اشترت ماسكات و ميكب وفساتين 
سارة اشترت احذيه وجواكت جلد 
تليفون فرح رن وهم راجعين 
فرح / الو يا علوشي
علي /  انتي فين 
فرح / ما انا قولتلك كنا بنعمل شوبنج و راجعين 
علي / طب ارجعي يلا 
( اللهم لا اله إلا انت سبحانك إني كنت من الظالمين♥️)
فرح / في حاجه 
علي / لا بس ارجعي بسرعه 
فرح /تمم .. وقفلت
سارة بتمثيل/ فرح آه رجلي بتوجعني اوي 
فرح / من اي 
سارة / معرفش .. ممكن تطلعي معايا البيت 
فرح / حاضر تعالي .. على مهلك 
فرح طلعت مع سارة ودخلتها الاوضه وسارة قعدت ع السرير 
فرح / اتصلك ب دكتور 
سارة / ههههههه. لا لا ده انا بس كنت عايزة اعملك ميكب ارتست عندي فضحكت عليكي 
فرح / انت بتستعبطي .. علي قالي ارجع بسرعه 
سارة / والنبي عشان خاطري .. هخليكي ملكة جمال 
فرح / طب ما انا من غير حاجه ملكة جمال فعلا ..بس ماشي هخليكي تعمليلي
سارة / جابت الفرش وكل منتجات التجميل اللي هتحتاجها وعملتها ميكب سيمبل جداااا 
فرح / يا جااامد 
سارة / شوفتي .. البسي بقا الفستان ده هيليق جداا ع الميكب 
فرح كانت لسه هتتكلم بس سارة دخلتها اوضه وقفلت عليها وقالتلها يلا بسرعه 
فرح فضلت تضحك وفعلا لبست فستان جديد من اللي هي اشتريتهم. ( كان ابيض بتلت كم شفاف ولحد الربه)
فرح طلعتين الاوضه 
سارة / اوباااا
فرح / اي رأيك 
سارة / جامده .. يلا بقا 
فرح / يلا اي 
سارة بتمثيل / هاجي معاكي.. يعني .عشان لما يسألوني مين القمر اللي عملك كده اقولهم انا 
فرح / يلا يا آخرة صبري
قدام القصر 
فرح واقفه بتتكلم في التليفون 
فرح / انا وصلت اهو وواقفه قدام القصر .. 
علي / طب ما تدخلي مستنيه اي 
فرح / ولا حاجه اقفل بقا 
فتحت فرح ودخلت هي وسارة 
لأول مرة بتخاف من القصر لان كل الانوار مافيه 
فرح / سارة انت فين…علي يا علوشي …يا . يا جماعه 
الكل بصوت واحد سيربرايس كل سنه وانت طيبه  surprise 
اصوات زينه بتفرقع والانوار كلها اشتغلت 
فرح بتفتكر ان النهارده عيد ميلادها وانها كده تمت ال ١٨ 
علي / حبيبة قلبي تمت ال ١٨ سنه وباقت كبيرة .. كل سنه وانت طيبه يا حبيبتي
فرح كانت فرحانه اوي 
وحضنت علي وقالت / وانت طيب يا حبيبي انت اللي عملت المفاجأة دي صح 
علي/ بصراحه لا مش انا .. اللي عمل كل ده . أسد 
فرح عمالة تدور على أسد مش لاقياه 
( استغفر الله العظيم واتوب اليه????)
سارة / حبيبتي كل سنه وانت طيبه هاتي حضن 
فرح/وانت طيبه .. بقا عملتي كل ده عشان عيد ميلادي 
سارة / عيب عليكي يا بنتي.. انا قمر اوي عارفه .. وبتحضنها 
فرح / مش عارفه اقولك اي ي سارة .. شكراااا
حمدي / كل سنه وانت طيبه يا حبيبة عمو 
فرح / وانت طيب يا حبيبي .. اومال فين أسد 
بتلاقي حد بيحط إيده على كتفها وبيطلع أسد 
بتلف وبتحضنه 
فرح / شكرا يا أسد 
أسد/ كل سنه وانت طيبه يا قلب أسد 
فرح / هاا . آه وانت طيب يا حبيبي
بيديها بوكس بتفتحه بتلاقي فيه اوراق وتذكرتين………
أسد بيديها قلم 
أسد / امضي 
فرح / لا 
يا ترى اي اللي في الورق 
لي فرح رفضت انها تمضي 
يتبع…..
لقراءة الفصل الخامس : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية نبض السيف للكاتبة سارة محمد

تعليق واحد

اترك رد