Uncategorized

رواية عشقت عمياء الفصل الرابع 4 بقلم غادة محمد

 رواية عشقت عمياء الفصل الرابع 4 بقلم غادة محمد
رواية عشقت عمياء الفصل الرابع 4 بقلم غادة محمد

رواية عشقت عمياء الفصل الرابع 4 بقلم غادة محمد

نسمه؛ بص يا ابيه ساره قالت إنها في يوم كانت في الشركه واتاخرت شويه بعدين نزلت وركبت عربيتها فجأه ع طريق مقطوع ظهرت ليها عربيه كان فيها شابين قطعوا طريقها لحد لما وقعت بعربيتها ونزلوها غصب عنها وركبوها عربيتهم ومشوا وهي كانت بتحاول تخلص نفسها منهم ضربت الشاب اللي كان سايق برجلهافي العربيه معرفش يتحكم فيها عملوا حادثه الشابين كانت جروحهم بسيطه جدا وطلعوا من اول يوم من المستشفى لكن ساره كانت مخبوطه جامد في دمغها وفقدت بصرها وأما أهلها جم وعرفوا اللي حصل فكروا أن ساره راحت معاهم برضاها وخصوصا لما عمو سأل الشباب دي وأكدوا له أن هي كانت معاهم بمزاجهاوان دي مش اول مره تروح معاهم وشدوا مع بعض شويه ومشوا ومن يومها الكل ظالمها حتى انت يا ابيه 
ادهم؛ انا ماظلمتهاش زي زيهم ما كنتش اعرف الحقيقه 
نسمه؛ لا ظلمتها يا ابيه لأنك محاولتش حتى تعرف الحقيقه منها  هي ماسيبتهاش تدافع عن نفسها 
ادهم؛ عندك حق 
نسمه؛ يوووووه يا ابيه لكيت معاك كتيراوي انا هقوم انام علشان هروح انا وسرسور نشتري هدوم بكره علشان الحجاب بقى ولبس معين وكدا يعني 
ادهم؛ تصدقي طيب انا جاي معاكي بكره ماشي
نسمه؛ اممممم عن نفسي موافقه بس تفتكر سرسور هتوافق 
ادهم؛ بطلي لماضه يابت يلا قومي نامي
ذهب كلا منهم ع غرفته
فتح الغرفه برفق
وجد ساره تجلس ع اريكتها وتبكي بصمت
ابتسمت برقة ومسحت دموعها وقالت تعال يا نسمه 
ابتسم ادهم وقال؛ وادهم ما ينفعش يجي
اتخضت وقامت وقفت وقالت؛ انا اسفه معرفش أنه حضرتك اصل حضرتك مش بتفتح الباب كده 
ظل ادهم مبتسما وقال حضرتك وأول ما عرفتي اني ادهم لبستي الطرحه ع طول هو انا كده غريب عنك للدرجه دي ده انتي مراتي ولا مش واخده بالك يعني 
ساره؛ اسفه 
ادهم؛ ع ايه بس ده انا بناغشك
ساره بكسوف ؛ ماشي
ادهم؛ ع فكره شكلك عسل وانتي مكسوفه كده 
ساره؛ طب تصبح على خير 
ادهم؛ استنى بس انتي زعلتي
ساره؛ لا ابدا 
ادهم؛ طب انا عاوز اتعشي
ساره؛ نظرت له باستغراب وقالت حاضر
أتت لتخرج من الغرفه امسك بيدها فجأه وقال؛ استنى انا جاي معاكي نحضر العشا سواعلشان نتعشي سوا ماشي
ساره؛ لا انا اتعشت شكرا
ادهم؛ ما ينفعش تقولي لجوزك لأ  ولا انا بحب مراتي تقولي لا مفهوم 
ساره؛ حاضر 
************************************
في المطبخ
كانت ساره تقطع السلطه وفجأه جرحت نفسها دون قصد 
ادهم؛ ايه فية ايه 
ساره؛ ابدا جرحت نفسي
ادهم؛ ثواني اديني ايديك كده
ساره اعطته يدها
ادهم؛ الحمد لله الجرح بسيط بس ايديك كده مالها متقطعه كده ليه 
ابتسمت ساره بيضاء؛ مفيش بس احيانا مش باخود بالي
شعر ادهم بالذنب فهو من كان يصر عليهااحضار الطعام له وهي لا ترى ولا تعرف شيئا 
نظر إلى يدها التي وقع عليها الشوربة من قبل والي يدها المجروحه ورغم كل هذا إلا أنها صامته وترضي بكل تلك الاهانه 
فاق من شروده قائلا
ادهم؛ ايه انتي بتعملي ايه
ساره؛ بكمل تقطيع السلطه 
ادهم؛ لا انا هعملها انا
ساره؛ لا ما ينفعش انا هكملها خلاص
ادهم؛ طب تعالى كده هعلمك طريقه من غير ما تأذيكي
سارة؛ ازاي
امسك ادهم بيد ساره الممسكه بالطماطميه والأخرى التي تمسك بالسكين ووقف وراء ظهرها وقرب رأسه بجانب رأسها وقال لها كده ثم قبلها ع رقبتها
تركت السكين فجأءه وارتعشت بكسوف وقالت خلاص كملها انت انا هكمل الاكل 
أتت لتمشي وإذا به يقوم بوقفها ودفع بيها إلى الحائط برقة ثم وضع يده ع الحائط ليمنعها من الحركه وقال لها ع فين مش لما اعلمك الطريقه الاول
فجأة بكت ساره وقالت لو سمحت كدا ما ينفعش
ادهم ؛ ليه مش مراتي وبعدين هو انا كل ما أقرب منك تعيطي هو انا هاكلك يعني
ساره؛ لا بس كل ما تعاملني كويس ترجع تضربني
ادهم؛ هاهاها لا متخافيش مش هضربك يالا علشان نتعشي بقى ع السفره 
كان ينظر ادهم لساره وجدها تقوم يلمس الطعام لتعرفه فهي حتى غير قادرة ع اطعام نفسها كان يشعر بالشفقه عليها كثيرا فجأه اقترب منها وقال لها تعالى 
ساره؛ بخضه فيه ايه 
ادهم؛ يادي النيله هو انا كل لما المسك تتخضي يا بنتي اهدي شويه
ساره؛ حاضر
ادهم؛ تحبي اكلك
ساره؛ لا شكرا ربنا يخليك 
ادهم لم يسمع لها وفجأة وجدت طعامه يعطي لها في فمها
ساره؛ شكرا يا ادهم بس بجد مفيش داعي
ادهم؛ الله ما كنتش اعرف ان اسمي حلو كدة 
ارتبكت أكثر وقالت انا خلصت اكل تصبح على خير 
فجأة وجدت من يحملها
ساره؛ ايه يا ادهم
ادهم؛ هشليك فيه ايه 
ساره صمتت
ذهب بيها ع الغرفه ووضعها ع السرير وقام بإبدال ملابسه واثناء خروجه من الحمام وجدها جالسه ع اريكتها لتنام 
فقام بحملها ووضعها ع السرير مره اخرى 
ادهم؛ من النهارده ما عدتش  فيه نوم ع الكنبه فاهمه فيه سرير ليا وليكي يتنام عليه ثم اقترب منها وقال بدل ما انيمك غصبان عنك ولو لاقيتك نايمه ع الكنبه تاني هولع فيها فاهمه
اومأت سارة بإيجاب وقالت حاضر
ابتسم ادهم وجلس جوارها ثم اعتدل لينام هي ايضااعتدلت لتنام بعد مرورساعه نزل ادهم من ع السرير وجلس ع طرفه ثم انزل رجليه وقام بفك رباط رجله الصناعيه نعم فرجله مقطوعه ويقوم بتركيب رجله الصناعيه ثم قام بتخبئتها تحت السرير حتى لا تراها ساره فتعرف اعاقته
كادت أن تفوق سارة من نومها ولكنها شعرت بيد ادهم ع وسطها يقوم بتحريكهاليضعها في حضنه لم تشعره بأنها ليست نائمه استسلمت لحضرة لأنها بحاجه له ولا تعلم أيضا كم هو بحاجة لها
في الصباح استيقظ من نومه وجلب الرجل الصناعية ولبسهابعد أن تأكد أن ساره نائمه ثم أيقظ ساره من نومها
ساره ساره يالا قومي الساعه بقيت 10 يا كسوله كل ده نوم
فزعتكم ساره ايه 10 انت كده اتاخرت ع شغلك 
ادهم؛ لا ما انا مش هروح النهارده هخرج معاكي انتي والستر نسمه المول 
ساره؛ باستغراب ماشي
ادهم؛ ماشي ايه يلا قومي البسي يا كسوله هتقومي ولا اشيلك احطك تحت الدوش ها
ساره؛ مسرعة لا حاضر هقوم 
في صالون الفيلا 
نسمه؛ كدا يا ابيه الساعه داخله ع 12 هنخرج امتى كده هنتاخر 
ادهم؛ ما تخافيش مفيش شغل النهارده طول اليوم معاكم اهو 
نسمه؛ يا حبيبي يا ابيه انت اول مره تعمل كده ربنا يخليك ليا 
ادهم؛ ماشي يا بكاشه
في المول 
كانت نسمه سعيده جدا واشترت ملابس كتير بينما ساره كانت واقفه بعيد ولا تشتري شيئا 
فجأه أتى ادهم اليها
ادهم؛ ايه مالك 
ساره؛ لا مفيش
ادهم؛ طب غمضي عينيك
سارة؛ ما هي مغمضه لوحدها
ادهم؛ غمضيها تاتي
ساره؛ حاضر كده 
فجأءه وجدت ادهم بالقرب منها والبسها دبله بيدها فهي لم تلبس دبله زواجها منه ابدا ولا هو أيضا 
ادهم؛ بحبك يا ساره انا اسف اني ظلمتك وقسيت عليكي ارجوكي سامحني
لم تشعر ساره بنفسهاالا وهي ترتمي باحضانه وتبكي بشده
ادهم؛ بلاش عياط بقى بوظتي لي القيمص يا بت 
ابتسمت ثم قالت؛ هروح أوري الدبله لنسمه هي في البروفا اللي في المحل التاني 
ادهم؛ اوديكي
ساره؛ لالا هعرف اروح لوحدي 
ادهم؛ ما تتاخريش  علشان هتوحشني 
نظرت ساره للأسف بخجل حاضر
ظل يبحث عن قميص له إلا أن وجد اخده ودخل بروف ليقوم بقياسه وفي أثناء مروره وجد رانا امامه
ادهم؛ انتي بتعملي هنا ايه
رانا؛ واضح ان بنت عمك شغلاك قلت اجي لك انا بنفسي يا سي ادهم
ادهم؛ هشش وطى صوتك ثم ادخلها ع البروفا
ادهم حاول يهدأ راناحتي لا تعلم سارة بنفسهاالا انا يفسخ خطوبته منها
ادهم؛ قلتلك كذا مره أن مفيش حاجه بيني وبينهاولا هيكون انا اتجوزتها علشان أرضى بابا واستر  عليها غير كدا لاء 
رانا؛ مش مصدقك
ادهم؛ انتي خطيبتي اللي انا بحبها ومش هتجوز غيرها
رانا؛ بجد يا ادهم
ادهم؛ وغلاوتك عندي
رانا؛ وضعت يدها حول عنقه بدلال وقالت مش هتقيس القميص 
ادهم؛ ها
رانا؛ ها ايه
ادهم؛ طب اخرجى علشان اقيسه
رانا؛ بتتكسف مني عادي يلا بقى يا حبيبي علشان اقولك رائي مش يمكن ما يعجبنيش ثم اقتربت منه وفكيت أزرار القميص قام ادهم بقلعه سريعا ولبس الآخر بسرعه جاءت راناتربط الأزرار اوقفها وقال خلاص يا رانا هلبسه انا لوحدي مش كفايه قلعتيني
رانا؛ هاهاها ماشي يا حبيبي ثم اقتربت منه تقبله
رانا؛ خلاص بقى يا حبيبي كفايه كدا روح بقى للعاميه بتاعتك ثم فتحت البروفا
ليتفجأ الاتينين بساطة أمامهم بأعين باكية حتى الاحمرار
وقف ادهم ذهول وقال ساااااااااااره!!!!!!!!!!!!!
يتبع ……
لقراءة الفصل الخامس : اضغط هنا
لقراءة باقى فصول الرواية : اضغط هنا

اترك رد

error: Content is protected !!