Uncategorized

رواية نور عيني الفصل الثامن 8 بقلم سارة أحمد

 رواية نور عيني الفصل الثامن 8 بقلم سارة أحمد
رواية نور عيني الفصل الثامن 8 بقلم سارة أحمد

رواية نور عيني الفصل الثامن 8 بقلم سارة أحمد

(في شركه الادوايه)
كانت هاجر في مكتبها و ريحا للمدير(عادل) ولسه هطخبط سمعت عادل بيكلم حد في التلفون
(في منزل ادهم فهد)
كان امين في المكتب و سمع التلفون بيرن و رد 
امين/ الو 
الشخص/ عامل ايه يا امين 
امين/ كنت عايزك بقولكايهاناعايز اخلص من الصفقه دي في اسرع وقت و كمان عيزها تيتم من غير ما حد يعرف 
الشخص(عادل)/طبعا طبعا مين قالك ان حد هيعرف الصفقه دي و هتبقا اكبر صفقه دي الي هترفعنا فووق 
امين/خالي بالك يا عادل بذات مش عايز ادهم يعرف اي حاجه 
عادل /متخافش
امين/ طب سلام دلوقتي؛ امين حاس ان في حد علي الباب جاي يفتح الباب بسرعه ملقاش حد.
عند هاجر و بتفكر في مكالمه عادل (يا ترا صفقه ايه دي الي هترفعهم فووق؟!)
(في المخزن القديم)
كان حمدي علي الكرسب مربوط و وشو غرقان دم من كتر الضرب و ادهم واقف بيبصلو بنظرات غضب علي برود علي استخقار. 
ادهم/ ها عامل ايه ياحمدي مبسوط معانا هنا  
حمدي/حرام عليك خراجني من هنا مش عملت الي انت عايزو 
ادهم ببرود شديد /تؤتؤ هو انا لسه عملت حاجه؛ و راح لقمو جامد 
حمدي بوجع/ انت هتندم علي الي بتعملو دا 
ادهم ببرود / هههههههه و انا عايز اشوف انت هتندمني ازاي و بعدها نده علي فتحي 
ادهم بصخب/ فتحي 
فتحي /اومرك يا ادهم بيه 
ادهم/ يتروق يومين كد وبعدها ارمي 
ادهم بيوجه كلامه لي حمدي/ متفتكرش ان دا بس الي هيحصلك لا دا انا بلغت غيك وزارة التربية والتعليم  جاهز نفسك بقا انك تخرج من هنا علي الحبس عيدل 
كان حمدي بيصرخ و بيعيط علي حياتو الي ضاعت (بس بصراحه هو يستاهل) 
كان ادهم ركب عربيتو، طلع تلفونه يكلم نور 
نور /الو 
ادهم /عامله ايه يا نور 
نور /كويسه انت اخبارك ايه 
ادهم /مش كويس ممكن طلب 
نور /طبعا اتفضل 
ادهم/ انا عايز اشوفك 
نور بتفكير/ امممم مش…..طيب ماشي عايزني اجيلك فين 
ادهم/ لا انا جيلك
نور /نعم جيلي فين 
ادهم /ايه اتخضيتي ليه كد متخفيش هبقا بعيد عن البيت بشويه 
نور /طيب انا هروح اجهز 
ادهم /تمام 
هاجر خلصت شغلها و طلع من الشركه و هي ماشيه لقيت حد ماشي وراها و بيصفر لها لفت بسرعه و لطشتو بلقلم 
مراد و هو حاطط ايدو علي خدو /يا مجنونة 
هاجر بلهفه/ انا انا اسفه والله بحبسك حد بيعكس 
مراد /و مين الي انطس في نظرو دا الي يعكسك 
هاجر/ نعااااام يابدلعدي 
مراد/ ايه ايه انتي هترضحي ولا ايه 
هاجر ببراء /اعمل ايه ما انت بتخرجني عني شعوري بس انا كيوت والله
مراد بسخريه /كيوت!
هاجر بصراخ/ ايوة كيوت 
مراد /خلاص خلاص كيوت 
هاجر/ ها قولتلي بقا كنت عايز ايه 
مراد/ يعني لو تتعشي معايا 
هاجر /لا 
مراد/ احسن سلام 
هاجر/ استنا 
مراد/ نعم 
هاجر /انت مابتصدك
مراد/ ايوة كنتي عايزة حاجة 
هاجر /لا سلام 
مراد/ استني 
هاجر /اية
مراد/ تعالي 
هاجر /علي فين 
مراد/ متساليش كتير 
ادهم كان مستني نور،استنا شويه و نور جات 
نور ركبت العربيه لقيت ادهم بيبصلها باعجاب 
نور بتوتر /ازايك 
ادهم و هو بيبصلها و عيونو فيها لمعه/ المهم انتي 
نور كانت بتتهرب من نظراتو/ طب ايه هنفضل قعدين 
ادهم/ لا طبعاانا هوديكي مكان حلو اوي هيعجبك 
(في المطعم الي في مراد و هاجر)
هاجر /مراد 
مراد كان بيبص في الmneu 
هاجر/ مراد يا مراد 
مراد/ اييييه 
هاجر /ماترد 
مراد/ منا برد اهو 
هاجر بتردد/ كنت عايزة اقولك حاجه
مراد ها اشجيني 
هاجر /انا سمعت…
مراد/ ايوة اخلصي 
هاجر /اخلصي!! طب ولله منا…..
مراد قاطعه/ لا ونبي قولي يا قلبي 
هاجر/ ايوة كد اتعدل المهم انا سمعت استاذ عادل و هو بيتكلم في التلفون عن الصفقه 
مراد بهتمام/ و كان بيقول ايه و بيتكلم مع مين 
هاجر/ مش عارفة بس كان بيقول امين 
مراد بدهشه/ امين فهد كملي 
هاجر /انا كل الي عرفتو ان امين دا داخل معه شريك في الصفقه بتعت ايطاليا و عيزها تيتم من غير ما حد يعرف و في اسرع وقت 
هاجر/ مراد 
مراد بتفكير /ها 
هاجر/ انا بفكر اسيب الشغل 
مراد بسرعه/ لا طبعا 
هاجر بستغراب/ ليه بقا… مراد انا حسا ان في حاجه بتحصل في الشركه دي و انا خايفه اني البس معهم 
مراد / لا يا هاجر انا معكي و مش ممكن اسيبك، انتي هتسيبي الشغل بس مش دلوقتي 
هاجر/ اومال امته 
مراد /هقولك…
(عند ادهم و نور)
ادهم/ ايه رايك في المكان 
نور /جميل اوي 
ادهم /والله انتي الي جميلة اوي 
نور بكسوف /ميرسي 
و في وسط كلام كتير و هزار 
ادهم/ نور
نور/ ايوة 
ادهم/ انا بحبك 
نور /انت قولت ايه
ادهم/ بحبك يا نور 
يتبع ……
لقراءة الفصل التاسع : اضغط هنا
لقراءة باقى فصول الرواية : اضغط هنا

اترك رد

error: Content is protected !!