Uncategorized

رواية نور عيني الفصل التاسع 9 بقلم سارة أحمد

 رواية نور عيني الفصل التاسع 9 بقلم سارة أحمد
رواية نور عيني الفصل التاسع 9 بقلم سارة أحمد

رواية نور عيني الفصل التاسع 9 بقلم سارة أحمد

في صباح يوم جديد 
تستيقظ نور من نومها  في قمه السعادة من الي حصلها ليله امس……
(فلاش باك)
ادهم /انا بحبك 
نور /انت قولت ايه 
ادهم/ بحبك يا نور 
«نور مكنتش عارفة ترد تقول ايه»
ادهم /متقوليش حاجه و متقوليش غير لما تبقي حسا وانا معكي و مش ممكن اسيبك مهم حصل انا مكنتش اقدر اخبي اكتر من كد  بجد يا نور انا حبيتك من او لما شوفتك
كل ما تفتكر ادهم و هو بيقولها (بحبك يا نور) و بتتكسف و بترفع البطنيه علي وشها 
نور في دمغها (بيحبني انا كنت حاسه انا كمان….. اي دا انا مقولتلوش ليه و انا كمان انا كمان بحبك) ورفعت البطنيه و وقفت علي السرير و تنططيت و بتقول بصوت عالي( وانا كمان و انا كمان) دخلت هاجر و فتحه بوقها و بعدها دخلت ام نور 
ام نور (شادية)/ يعوض عليا عوض الصبرين يا رب 
نور سمعتها وقفت عن التنطيط ونتط عليها/ ماما حببتي يا ماما انا بحبك اوي 
شادية /و انا كمان يا حببتي بس في ايه مالك 
«نور و هيا بتلف و هيا ماشيه و بتغاني» 
شادي بتكلم هاجر/ هو في ايه 
هاجر/ بنتك اتجنينت ياما، صبورتي و نولتي ياما 
ادهم خرج من الحمام و هو كمان افتكر الموقف و كان فرحن انو خد الخطوا دي و اعترفلها بي حبو، خلص لبسو و التلفون رن 
ادهم/ الو 
مراد/ ايه يا صحبي مختيفي فين 
ادهم /مش مختفي انا رايح الشركه اهو
مراد /طيب انا مستنيك هناك 
ادهم /اوك سلام 
ادهم وقف في المكان الي خبط في نور المكان الي اول مره بتقبلو في ادهم استنها شويه بعدها شفها 
نور كانت ماشيه بتبص حوليها بدور عليه 
ادهم/ بدوري عليه صح 
نور /ها لا طبعا انا هدور عليك ليه 
ادهم /امم يعني…. ممكن…. اكون….. وحشتك مثلا
نور في خفوض هو( اه انت وحشتيني)/ احم لا طبعا 
ادهم/ لا يعني انا موحشتكيش  ياخسارة و انا الي كنت جيبلك الشوكولاته دي و (طلع شوكولاته من جيبو)
نور كانت هدختها بس ادهم رفع ايدو/ لا مش هدهلك غير لما تقولي وحشتني 
نور /ايه… لا 
ادهم/ فكري 
نور /فكرت 
ادهم/ فكري تاني
نور بتفكير/ بس بس انا بتكسف 
ادهم/ يلهوي بتتكسفي
نور/ اها 
ادهم /خلاص متقوليش حاجه خدي و ادلها الشوكولاته 
نور /بفرحه شكرا 
ادهم مصطنع الزعل/ بس 
نور حسيت انو زعل /ادهم  
ادهم/ ايوة 
نور( انت وحشتني)  و جريت علي المدرسة 
و ادهم كان فرحان اوي( وانا  بعشقق يا مجنونة)
في شركه الادوايه 
هاجر خبطط علي مكتب عادل محدش رد  دخلت 
هاجر /استاذ عادل استاذ…
هاجر لفت انتبها ملف علي المكتب و اخديتو وقراتو و كانت مصدومه و رحت طلعت التلفون و صورت الملف بلكامل 
وبعدها سبتو في مكانو دخل عادل 
عادل/ انتي بتعملي ايه يا هاجر 
هاجر بتوتر /اااا انا كنت عايزك تمضي علي الاوراق دي 
عادل/ طيب سبيهم و اطلعي بره دلوقتي
هاجر بتوتر /حاااضر 
في شركه الادوايه 
ادهم قاعد الباب خبط 
ادهم/ ادخل 
مراد /ايه يا عم مختفي فين
ادهم /موجود اهو 
مراد/ عندي اخبار جديد عن الصقفه ايطاليا 
ادهم بستغراب/ ايطاليا 
مراد/ ايوة عرفت ان الادوايه الي خارجه دي رايح ايطاليا و صاحب الشركه الي في ايطاليا يبقا مافيا كبير و عرفت ان عمك هيمضي اوراق الصفقه انهارد 
ادهم/ تمام 
مراد/ ايه مش هتمنعو 
ادهم /لا 
مراد/ ليه 
ادهم/ كد اكيد هو عارفه كل حاجه خليه يشرب بقا 
مراد /طب كد خلاص الموضوع خالص 
ادهم /تؤ تؤ دا لسه بيبدا 
في المدراسة 
نور بتكلم منه 
منه بصدمه /قالك بحبك 
نور بفرحه/ ايوة كان نفسي اقولو و انا كمان بحبك 
منه /و هو انتي بتحبي اصلا 
نور / ايوة انا عمري ما بحس بالامان غير و انا معه وقلبي قلبي دا مبيبطلش دق و انا ويا لما بشوفه بنسه كل حاجه و لما بيبقا بعيد عني بيبقا واحشني اوي 
منه/ امم دا انتي واقعه بقا 
نور بكسوف /لا مش واقعه 
منه/ بس بجد يابختك في خضوف( بس اه لو يبقا من نصيبي) 
في منزل ادهم فهد 
مها/ يا مرفت يا مرفت 
مرفت/ ايوة يا مها هانم 
مها/ انا مش قول ميت مره ان الستاير دي تتغير 
مرفت/ ايوة مهو….
مها/ من غير مهو تتغير فوران 
مرفت /حاضر يا هانم 
مها/ انجي يا انجي 
انجي نزل من الاوضه بتعتها/ ايوة يا ماما ملك بس متعصبه ليه 
مها/  مهو الي يعرفكو يتعصب انتي يا بت مبتعمليش حاجه غير الكليه و خروجات 
انجي/ طب عايزني اعمل ايه
مها/ تعملي ايه منا قولتلك يا بت حطي عينك علي الواد متخلهوش يضيع من ايدك بدل ما يجبلنا واحده من الشارع تتحكم فينا
انجي/ يوووو يا ماما تاني 
مها بغضب /تاني و تالت و رابع يابت خليكي نصحه زاي امك علي الاقل كل املك ادهم هتبقا لينا 
انجي /يا ماما انا مش بفكر زاي ادهم دا اخويا و انا مش ممكن اتجوزو و سبتها و طلعت 
مها /هبله زاي ابوكي 
محمد كان لسه داخل البيت/ ازايك يا ماما 
مها /خد ياواد هنا 
محمد /ايه يا ماما 
مها /انت كنت فين 
محمد /كنت قاعد مع صحابي ليه 
مها /بدل ما تقعد مع صحابك الفشله دول روح الشركه مع ادهم اهو تتعلم منو 
محمد /حاضر حاضر 
مها /اهو دا الي بخدو منك  حاضر حاضر
نور كانت لسه خارجه من المداسه و معها منه و ادهم قاعد في العبيه مستني صحبتها تمشي علشان يرحلها 
منه كانت عايز تشوف ادهم لما عرفت انو بيجلها بعد المدرسه
نور/ يلا سلام بقا يا منه 
منه /لا سلام ايه 
نور/ ايه
منه /انا هكمل معكي 
نور /ايه الحنيه الي نزلت عليكي فجأ دي 
منه/ هو انا عندي كام نور يلا 
ادهم لقها مع منه و مش عايزة تسبها راح نزلها 
ادهم/ نور 
نور بتبص لي منه /ايوة 
ادهم /يلا تعالي اوصلك 
نور /لا اصل 
منه بسرعه/ لا ايه خلي يوصلنا علشان الموصلات زحمه
نور فيضلت تبص لي منه جامد 
ادهم /طب يلا تعالو 
وركبو العربيه ومنه عينها مكنتش بتنزل من علي ادهم و ادهم كان واخد بالو بس مطنش  وصل منه و نزلت و وصل نور 
نور /شكر علي التوصيله جايا تنزل ادهم مسيك ايدها 
نور رجعت بصتلو 
ادهم /نور 
نور /ايه 
ادهم/ انا جاي اتقدملك بكر 
نور بصدمه/ نعم 
ادهم /جاي اتقدملك بكر 
نور /بس بس انت مش شايف انك اتسرعت 
ادهم /لا 
نور/ طب مش بكر ه 
ادهم/ اومال 
نور خليها كمان يومين علشان اليومين دول عندي امتحانات 
ادهم/ اممم طب بس اعملي حسابك كمان يومين هاجي
نور /ان شاء الله 
هاجر خلصت شغل و مروحه مراد وقف قدمها بسرعه.
هاجر زقيتو/ يخربتك خضيتني 
مراد /اجيلك منين طب 
هاجر / بقولك ايه 
مراد /ايه 
هاجر /ما تيجي نغير 
مراد /نغير ازاي 
هاجر /يعني بدل المطعم الحلوة دا نروح مثلا عربيه كبد 
مراد /و مالو التغير حلو برضو 
هاجر/ يلا بينا 
(و هما في العربيه)
هاجر /مراد 
مراد/ ايوة 
هاحر/ انا انهارد دهلت مكتب عادل و لقيت علي المكتب بتعو ملف يخص صفقه ايطاليا 
مراد /و لقيتي في ايه 
هاجر/ لقيت……………..
مراد بصدمه  يانهار اسود (هاروين)
يتبع ……
لقراءة الفصل العاشر : اضغط هنا
لقراءة باقى فصول الرواية : اضغط هنا

اترك رد

error: Content is protected !!