Uncategorized

رواية انتقام الاخوة 2 الفصل الرابع عشر 14 بقلم منة وائل

رواية انتقام الاخوة 2 الفصل الرابع عشر 14 بقلم منة وائل 

رواية انتقام الاخوة 2 الفصل الرابع عشر 14 بقلم منة وائل

رواية انتقام الاخوة 2 الفصل الرابع عشر 14 بقلم منة وائل

سند بغضب وهو يقود السياره بدل من نوح 

سند يتحدث بغضب:انت بتعامل اهلك كدا لي يبني 

نوح ببرود:بعاملهم عادي يعني في أي 

سند بغضب:لا والله يعني انت شايف للي بتحكهولي دا عادي 

نوح ببرود:فكك بقا ي عم قولي ناوي تشتغل فين 

سند بهدوء:ربنا يسهلها هروح اشتغل في اي شركة 

نوح بغضب:اي شركة اي تعالي شركتنا واشتغل هناك محاسب 

سند بهدوء:مينفعش اقطع رزق حد عشان انا اشتغل مكانه 

نوح بهدوء:ومين قالك انك هتاخد مكان حد احنا فعلا محتاجين محاسبين 

سند بهدوء:اوك شوف الدنيا اي وقولي 

نوح بهدوء:اطلع علي الشركه ي عم هيا نقصاك 

سند بسخرية:ماشي وظهرت الاشاره الخضراء ووقفت السيارات في السياره المجاوره لهم 

مراد بخبث وبصوت عالي:اي يحلوه كنتي مفكراني بحبك وكدا انا اخدت كل حاجه عاوزها للي حاجه واحده بس وهخدها النهارده بصي مبسوط اوي وانا شيفك عاجزه قدامي كدا سمعاني بس بتخدره ومش عارفه تعملي حاجه انتي بت غنية ولما جيت اتقدمتيلك واترفضت من ابوكي  حسيت اني بلا قيمة ف حبيت أني اكسره ويجي يتزلي عليا انا اتجوز واكمل بصراخ هدمرك هدمرك وانتي واعية ومش قادره تتحركي ونظر لها بسخرية 

سند بصدمه:انت سمعت للي انا سمعته 

نوح بغضب:الزاي الحيوان دا يعمل كدا 

سند بغضب:لازم نقذها 

نوح بفقدان السيطره:اكيد بس مينفعش نعمل دوشه هنا 

سند بغضب:امال هنسيبة يخدها دا احنا كدا مشتركين معاه 

نوح بغضب:اسمعيني احنا هنمشي وراه لحد م نشوف آخره فين 

سند بغضب:وافرض عمل فيها حاجه 

نوح بهدوء:احنا هنبقي شايفين كل حاجه ازاز العربية مكشوف يلا بس عشان الاشاره راحت 

وظلوا وراء ذالك الشيطان وحتي وصل عند عماره وحمل تلك الجميلة العجزه وطلع بيها علي الشقه وكان وراءة نوح وسند ولسه هيقفل الباب نوح اتجهم علية بكل وحشة وسند حاول يفوق عائشة 

نوح بغضب:يوسخ ي زباله ي حقيره دا انا هدمرك يلا مش هخليك تنفع خالص وقعد يضرب فية لحد م اغشي علية وراح لسند بسرعه 

نوح ب لهفه:فوقتها

سند بغضب:مش عارف المخدر قوي هيا دلوقتي سمعانا بس مش عارفه تتكلم ولا تتحرك مش عارف اعمل اي 

نوح وهو ينظر اليها حاسس انه شاف العيون دي قبل كدا

نوح بغضب:بسرعه شوف علي جوجل كدا اكتب الأعراض وشوف هتفوق الزاي

سند بهدوء:بيقولي أن حسب المخدر للي اخدته وانا معرفش انهي مخدر يارب اعمل اي

نوح وهو يزل الدموع من عينها:اهدي انتي كويسه اهدي خالص

سند بهدوء:مينفعش نهودها المستشفي مفيش غير حل واحد نوح انتو عندكوا دكتور خصوصي اكيد اتصل بية وخلية يجي علي العنوان 

نوح وهو يلقي الهاتف علي الارض:طلع رقمه اسمه الدكتور معتصم 

اخذ سند الهاتف وحمل نوح عائشة الي غرفة النوم بأنتظار  الدكتور وبعد دقائق وصل الدكتور واعطاها ابره وقال لهم أنها ستفيق بعد دقائق وطمئنهم عليها وغادر 

سند بهدوء:انتي كويسه

عائشه لا تتحدث بل تبكي فقط 

نوح بحزن:متزعليش انتي بخير ربنا نجاكي من الحيوان للي برا دا  

عائشة مازالت كما هيا علية تبكي فقط 

سند بهدوء:طب بيتك فين واحنا نوصلك

عائشة بانهيار:ماما 

نوح بحزن:اه قولي بيتك فين عشان تروحي لماما 

عائشة بدموع وانهيار:انا فين 

نوح بهدوء:قولي بس انتي بيتك فين في اسكندرية واحنا هنوصلك لحد البيت 

عائشة بصدمه ونيهار:انا من القاهره 

سند بهدوء:طب اهدي فين في القاهره 

عائشة بدموع قالتلهم عنوانها 

نوح بهدوء:طب بصي تيجي تقعدي مع امي واختي في البيت كلي بس لقمه وبعدها هنروحك علي طول 

عائشة بدموع:ابعدوا عني انتو عاوزين مني اي 

سند بهدوء:اهدي والله العظيم مش هنعمل فيكي حاجه احنا عندنا اخوات بنات وللي منرضهوش علي بناتنا منرضهوش علي بنات الناس 

نوح بحزن:طب استني انا هتصل ب امي تكلميها لو مش مصدقاني وب الفعل نوح اتصل علي روح الذي تفجاءة أن نوح بيتصل عليها لاول مره 

روح بهدوء:السلام عليكم 

نوح بهدوء: وعليكم السلام انتي في البيت 

روح بحزن:اه 

نوح بهدوء:طب بصي في حاجه كدا حصلت وفي بنت هتيجي معايا البيت اكليها لقمه ونروحها بيتها 

روح بهدوء تقبلت الموضوع لانها عارفه أن ابنها مهما كان قاسي فهو عمره م هيعمل حاجه غلط ووافقت و ب الفعل أخذوا عائشة معهم الي بيت فهد الشرقاوي وما من نظرت إليها روح عرفتها علي الفور ولكن فضلت أن تصمت 

روح بحزن:اي للي عمل فيكي كدا ي بنتي 

سند بهدوء:طنط روح متسألهاش عن حاجه احنا موعدنها أنها هتيجي تاكل لقمة ونروحها 

روح بحزن:طب قومي خودي شاور وانا هجبلك حاجه تلبسها من هدوم خديجة عقبال م اعملك الاكل متخفيش مني انا زي مامتك وعمري م هعمل حاجه تأذيكي 

عائشة نظرت لها و روح اماءة لها بطمئنية 

وبعد دقائق خرجت عائشة وقعدت كما كانت وهيا تنظر إلي تلك الملابس المتحشمة التي ترتديها بستغراب 

روح بهدوء:معلش لو الهدوم مش عجباكي ابعت نوح يجيبلك حاجه تانية أصل دي هدوم بنتي 

عائشة بهدوء:انا عاوزه اروح 

نوح بهدوء:طب كلي الاكل للي قدامك وهنروحك والله 

عائشة بدموع:انا عاوزه اروح مليش دعوه 

سند بأبتسامه:طب كلي لقمة بس وربنا هنروحك مش هنعمل فيكي حاجه وسمعوا صوت الباب بيتفتح وكان فهد 

فهد بهدوء:السلام عليكم احنا عندنا ضيوف ولا اي ولفت نظرة تلك الفتاة المنكمشة في نفسها وتنظر آلية بخوف وتمعن النظر إليها وب الفعل عرفها 

فهد بصدمه:روح 

روح بهدوء:فهد تعالي معايا ثانية 

سند بأبتسامه:انتي اسمك اي 

عائشة بدموع:أش 

سند بهدوء:اسمك جميل 

نوح في نفسه:اهدي بقا ي عم مش هيا دا اسمها أش اكيد مش هتزور اسمها يعني 

نوح بهدوء:فعلا 

فهد بحزن:يعني دي بنت عدي 

روح بهدوء:اه هيا مينفعش تقولها انك عمها عشان هيا اصلا مش واثقه في حد فينا دلوقتي ولو قولناها كدا هتفكر أن احنا عاوزين نعمل فيها حاجه 

فهد. بحزن:طب هيا اي للي حصلها 

روح بحزن:انا سألت سند وقالي أنها كانت مع شاب في عربته وهيا متخدرة وكان بيقولها كلام فارغ وهما سمعوا وفضلوا مشاين وراه لحد م وصل شقة وضربوه وطلبوا ل عائشة دكتور وهيا الحمد الله ربنا نجاها 

فهد بغضب:يعني الشاب دا هيا عارفاه

روح بحزن:الله اعلم بس عشق لما كلمتها الاسبوع للي فات بتقولي أن حال عائشة مش عاجبها وأنها بقت مدلعه اوي وعدي بيشجعها وبتااخر برا البيت 

فهد بغضب:عدي عاوز يضيع ولاده 

روح بهدوء:فهد اهدي محدش يعرف حاجه عن للي قولتها انا هقول ل سند يوصلها لحد البيت ويجي تاني اسكندريه  

فهد بغضب:طب المرادي نوح وسند لحقوها المره جاية الله اعلم اي للي هيحصل 

روح بهدوء:مش هيحصل حاجه هيا اكيد هتاخد موعظه من للي حصل دا 

فهد بهدوء:الله يهديها 

روح:يارب خليك هنا وانا هطلع اشوفهم 

فهد بحزن:لا هطلع معاكي انا مشوفتهاش من وهيا صغيره 

روح بهدوء:خليك هنا ي فهد هيا خايفه اصلا ف خليك هنا 

فهد بحزن:حاضر 

وخرجت روح 

روح بهدوء:بقيتي كويسه 

عائشة بدموع:انا عاوزه اروح لبابا وماما 

روح بحزن:حاضر ي حبيبتي يلا ي سند روح وديها البيت وهيا هتقولك علي المكان مش انتي عرفة بيتك فين 

عائشة بدموع:اه 

نوح ببرود:انا هروح معاه 

روح بهدوء:لا 

نوح بغضب:هو اي للي لا هروح معاه ومزاجي مش بمزاج حد 

روح بغضب:انا قولت مش هتروح حته ي نوح 

نوح بغضب:لي مش عاوزاني اروح لي

سند بغضب:نوح متعليش صوتك 

فهد من ورائهم بهدوء:نوح اخرج برا بيتي ومترجعش هنا تاني 

نوح بسخرية:لي ها كل دا عشان عاوز اروح القاهره مع سند نوصل البت الغلبانه دي الي بيتها واكمل بغضب متخفوش مش هروح نحية أبيت اياه انتو اكيد عارفين قصدي كويس أصل عمي هيقتلني واكمل بصراخ صح هو للي هيقتلني ولا انتو ي شوية ولسه هيكمل نزل فهد علي وجة نوح بصفعه قوية اسقطته ارضا 

فهد بغضب وصراخ:اطلع برا بيتي دي آخرة تربيتي فيك اطلع براا مش عاوز اشوف وشك هنا تاني فاهم كل دا مخبية في قلبك دا انت مكلفتش نفسك تيجي تستفسر مني ولا من مامتك علي طول كدا برمجة كل حاجه عشان تطلعنا وحشين انا كرهتك انا بقيت يشيل هم اني راجع البيت عشان مش هعرف استحمل المعامله دي والله تعبت منك قولت بكرا يحن ي فهد اكيد في حاجه مزعلاه مننا بس قعدت اعيد حسباتي مرا واتنين وتلاته ملقتش حاجه والله ملقتش انا أو امك او اختك عملنا فيك حاجه 

نوح وقد شيطانه غلبة وتحدث بغضب شديد:سند اطلع برا انت واللي معاك 

سند بغضب:انا مش طالع من هنا غير وانت معايا انا عاوزك في موضوع 

نوح بغضب: انا بقولك اطلع برا انت وللي معاك روح وصلها وانا هخلص هنا وهتصل بيك 

وب الفعل خرج سند و عائشة 

نوح بغضب وصراخ:اقولك انا بقا مش بحبكم لي عشان انتو قاتلة انت و عمي الهربان التاني 

فهد بغضب:شوفتنا قتلنا مين ماشي افرض انا قتلت امك دي ذنبها اي تعيش تأنب نفسها وتفكر أنها ممكن تكون  عملت فيك حاجه مزعلاك بس هيا فعلا معملتش حاجه عشان تعملها كدا وانا كمان طب اختك ذنبها اي ي سندها 

نوح بسخرية:متعملش نفسك شيخ انت قتلت مامتك وانا كنت واقف انت واخوك الهربان كانت كويسه انت واخوك الهربان قعدتوا تتشاكلوا وهيا ماتت بسببكوا انت قاتل انت مش طيب زي م الناس شايفه انا بخاف علي امي دي للي هربت معاك من القاهره للإسكندرية عشان عمي عدي ميتقلكش سمعت مكلمتها مع مرات اخوك الهربان انتو انا مش عارف أي انتو شياطين انا بكرهكم سبوني في حالي سبوني بقا في حالي وتركهم هما الاثنين في صدمتهم من ذالك الحديث وغادر 

خديجة بصدمه من الحديث الذي سمعته:الكلام دا صح وفجأة اغشي علي روح 

✨✨✨✨

في ايطاليا 

غمزه بحب:بابي 

عاصم هو يعمل:اي ي روح بابي  

غمزه بحنان:هو احنا لي مش بنسافر في الاجازه 

عاصم بستغراب:الزاي يعني ي حياتي

غمزه بهدوء:أصل اصحابي كانو قاعدين بيتكلموا علي أنهم هيرحوا فين بعد م ياخدوا الاجازه وكدا وكنا قاعدين بنتكلم علي الجامعه وكدا 

عاصم بحنان:عمري انتي اختاري البلد للي انتي عاوزه تقضي فيها الاجازه وانا هفضي نفسي ليكي 

غمزه بتوتر:مصر مثلا 

يتبع…..
لقراءة الفصل الخامس عشر : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

اترك رد

error: Content is protected !!