Uncategorized

رواية عشق بنات الميتم الفصل السادس عشر 16 بقلم رقية ابراهيم

 رواية عشق بنات الميتم الفصل السادس عشر 16 بقلم رقية ابراهيم
رواية عشق بنات الميتم الفصل السادس عشر 16 بقلم رقية ابراهيم

رواية عشق بنات الميتم الفصل السادس عشر 16 بقلم رقية ابراهيم

في قصر عائله الراوي
كان أرسلان جالس في غرفته يفكر بكلام جده
فلاش بالك
أرسلان : مين ياجدي حامد النوري 
سليمان بارتباك : دي حكايه طويله اووي
أرسلان : ايوه يعني اي هي علشان يخليه يعمل كدا دا باعت خاين في الشركه وكمان باعت خاين في البيت اكيد في سبب قوي ليخليه يعمل كدا
سليمان بضيق : كل اللي اقدر اقولهولك ان ابوه كان صديقي المقرب وحصلت حاجه خلتنا نبعد عن بعض وسبب بينا عداوه
أرسلان محبش يضغط على سليمان
انتهاء الفلاش باك
اخذ يفكر كثيرا إلى أن نام
//////////////////////////////////////////////\\\\\\\\\\\\\\\\
في اليوم التالي
في منزل البنات
استيقظت تولين الساعه 6 الصبح
تولين : ونبدأ ايام المرمطه…… ميرااااا انتي يابت بتت يا ميرااااا يازفته
ميرا بنوم : اممم عايزه اي
تولين : قومي ياعيني الساعه 6
ميرا : في حد يصحى حد دلوقتي
تولين : لا ما احنا هنصحي بدري علشان نجهز… تولين بصراخ : اصحيييييييي 
لينهض الجميع بفزع
ميرا : اديني اتزفت قومت
تولين : ناس متجيش غير بالعين الحمرا
زينب : احنا مالنا انتو بتصحو بدري لي احنا نتفزع
إران : ياشيخه منك لله فزعتيني
رتيل : انا كدا كدا كنت هصحي تشكر يارجوله
تولين : اي خدمه يلا علشان نفطر ونلبس
وبعد أن فطرو
ميرا : لين حبيبتي يلا علشان نلبس علشان منتأخرش من اول يوم
رتيل :  خدوني معاكم
ارتدت تولين  بنطلون اسود ضيق وتيشرت ابيض وعليه جاكت جلد اسود وكوتشي ابيض وتركت شعرها مفرود وكانت ايه في الجمال 
ارتدت ميرا شميز ابيض قصير وبنطلون جينز وكوتشي ابيض وتركت شعرها مفرود وكانت جميله جدا 
ارتدت رتيل شميز جملي فاتح وبنطلون جملي غامق وكوتشي اسود وعملت شعرها ديل حصان وكانت رائعه 
إران : يلا خلصو الساعه 07:30 
ليخرجو الثلاثه 
زينب : اوو يااا مزز يااخواتي 
ميرا بغرور مصطنع : اكيد طبعا يابنتي 
زينب بضحك : خدو اللنش بوكس بتاعكم… والله عاملين اكنوكم رايحين المدرسه ياخلاصي ياناس 
تولين : يلا علشان منصورش قتيل 
رتيل بضحك : يلا 
للكاتبه الصغيره (رقيه ابراهيم ) 
في قصر عائله الراوي 
كان يرتدي بطلنا بدلته الكحلي المتكونه من بنطلون كحلي وقميص ابيض متقسم على جسده ليبرز عضلاته وجاكت كحلي نفس اللون
وارتدي مالك بدلته سوداء المتكونه من بنطلون اسود وقميص ابيض ضيق وجاكت اسود 
وارتدي سليم بدلته رمادي المتكونه من بنطلون رمادي وقميص اسود ضيق وجاكت اسود 
وارتدي أدهم بدله سوداء المتكونه من بنطلون اسود وقميص اسود ضيق وبنطلون اسود 
وارتدي أسر بدلته بدلته الرمادي المتكونه من بنطلون رمادي وقميص ابيض ضيق وجاكت رمادي 
في الأسفل 
نزلو الابطال وذهبو الي الحديقه 
ساره : بسم الله ماشاء الله اي الجمال دا 
همس : لالالا انتو رايحين تخطبو 
رويدا : حلو الطقم الكامل دا 
شمس : ماتسيبوهم يابنت انتي وهي 
أسر : الله يكرمك ياحجه 
شمس : اي خدمه بقى عد الجمايل 
سليمان : دول احفاد الراوي…… رايحين فين 
أرسلان : احنا هنروح للبنايات علشان الطلاب وبعدين هنرجع على الشركه (الشركه اللي تولين ورتيل وميرا بيتدربو فيها) 
سليمان : طيب ياحبيبي ربنا معاكم 
ليذهبو الي مكان التدريب (المجموعه التانيه) 
______________________________________________________________
في مكان تدريب رتيل 
تصل رتيل الي المكان اتجد رنا تضحك مع الشباب 
رتيل : استغفر الله العظيم اي البت دي.. دي مش عاتقه حد ماشيه مع الكل 
رنا بتكبر : ازيك يا رتيل 
رتيل بضيق : انا بخير عامله اي انتي 
رنا : كويسه جدا لينادي عليها شاب… عنئذنك لنذهب اليه 
رتيل : استغفر الله العظيم يارب بت صفرا 
سليم من خلفها : انتي بتكلمي نفسك 
رتيل بفزع : اعاااا اي اي فزعتني الناس تحمم اي حاجه مش الخضه دي 
سليم بضحك : اي كل دا انا شوفتك بتكلمي نفسك فاقولت اروح اشوف المجنونه دي 
رتيل بغضب خفيف : مين دي المجنونه ياعسل 
سليم : انتي 
رتيل : بص انا مش طايقه نفسي ولا طايقه حد والبت الصفرا دي منرفزاني فاابعد عني علشان متعصبش عليك ونطرد مع بعض 
سليم باستغراب : نطرد؟؟.ليه 
رتيل : علشان ممكن أصحاب الشركه يجوا ويعملوا مننا بطاطس محمره لتتركه وتذهب 
علم سليم انها لا تعرف انه من أصحاب الشركه 
سليم : هبله بس مزه 
وبعد قليل 
ادم (المسئول عن المجموعه دي زي مراد) 
ادم الحسيني ٢٨سنه صديق أرسلان وهو ماسك معاه الشركه عصبي جدا عينو بني وبشره قمحوي وانف مستقيم وشعره كثيف عنده عضلات وطويل بس أرسلان أطول 
ادم : الكل يتجمع هنا 
ليجتمع الجميع في غرفت مكاتب الطلاب 
ادم : طبعاً دلوقتي مستر أرسلان ومستر مالك وسليم وادهم وسليم هيتعرفو عليكم 
ليدخلو بطلتهم الرائعه لتنصدم رتيل من هذا الشاب الذي كانت تتكلم معه 
ليبتسم سليم لها 
أرسلان : انا أرسلان الراوي اهلا بيكم في شركتنا احنا عايزين شغل كويس ومش عايز هزار كتير احنا كل الوقت تقريبا جد 
ويتعرفو الجميع عليهم 
كانت رتيل تجلس بمفردها ليذهب إليها سليم 
سليم : قاعده لوحدك لي 
رتيل : ممممم علشان ملقياش حد اقعد معاه 
سليم : في البنت دي اقعدي معاه(رنا) 
رتيل بسخريه : اتوقعش هتفضلي وانا مش عايزه اقعد معاها بت صفرا كدا وملازقه 
ليضحك سليم عليها 
لينظر اليه مالك وارسلان وادهم وأسر 
أسر : هو باين كدا في حد هيفك النحس اللي عند عيلتنا 
لضحكو عليه 
سليم : هاشوفك تاني صح 
رتيل : اكيد ورايا مين غيركم يعني 
ليبتسم سليم ويذهب الي الشباب 
أسر : سليم وغمز له 
سليم : مالك يلا 
أسر : مين الأموره 
سليم : ملكش دعوه بيها 
مالك : شكلنا وقعنا ولا اي 
سليم : يلا يا عسل منك ليه علشان لسه ورانا المكان التاني 
ليذهبو اليه
للكاتبه الصغيره (رقيه ابراهيم ) 
في مكان التدريب التاني 
تولين بزهق : اوووووف امتا جاين دول قالولنا نيجي الساعه 8 واهي الساعه بقت 9
ميرا : ماتهدي يابت مالك كدا الاه 
لياتي أمير عليهم 
أمير : عامله ايه يا تولين 
تولين : انا كويسه جدآ بس هبقي احسن لو أصحاب الزفت دي تيجي 
أمير : لو عوزتي حاجه انا موجوده 
تولين : شكرأ يا أمير 
ليذهب أمير 
كانو بيتكلموا في حوش الي ان اصتدمت في حجر  وكانت ستقع الي ان امسكها بقوه لتنظر له وانصدمت……………… 
مين اللي مسك تولين؟????
يتبع….
لقراءة الفصل السابع عشر : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

اترك رد