Uncategorized

رواية عشق بنات الميتم الفصل الخامس والعشرون 25 بقلم رقية ابراهيم

 رواية عشق بنات الميتم الفصل الخامس والعشرون 25 بقلم رقية ابراهيم
رواية عشق بنات الميتم الفصل الخامس والعشرون 25 بقلم رقية ابراهيم

رواية عشق بنات الميتم الفصل الخامس والعشرون 25 بقلم رقية ابراهيم

في حديقة المستشفى
كانت تجلس إران بمفردها تشرب قهوه الي ان جاء أسر من خلفها
أسر : بخ
إران : يماما….انت يابني مش هتبطل حركاتك دي
أسر : لا….. عارفه انا لحد دلوقتي مش مصدق ان انتي بنت عمي
إران بضحك : ليه
أسر : صدفه غريبه ان البنت اللي بحبها تبقى بنت عمي..
إران : فعلا.. بس انت اي اللي جابك 
أسر : دي مقابله تقابلني بيها… على العموم جيت علشان اشوفك 
إران بخجل : احم احم 
أسر بضحك : خودودك احمرو 
////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
في المستشفى 
كانت زينب تعمل مع أدهم وكان أدهم يكشف على امرأة مسنه ومعها حفيدتها التي كانت تنظر لادهم باعجاب 
المرأه المسنه : عندك كام سنة يابني 
أدهم بابتسامه : عندي ٢٨سنه 
المرأه المسنه : متجوز 
أدهم : لا 
المرأه المسنه بفرحه : عندي بنت ابني اهي دي اخلاق عاليه ومتعلمه وجميله جدا 
زينب بغيظ : اه واي كمان 
المرأه المسنه : مين انتي ياحبيبتي 
زينب : متتدربه معاه 
المرأه المسنه : اه لتنظر الي أدهم : اي رايك فيها 
زينب بغيره : اخطوبهالك 
أدهم بضحكه مكتومه : لا ياحجه علشان انا بحب واحده
المرأه المسنه : اكيد مش هتبقى احلى من حفيتدي 
زينب بغيظ : لا احلى على فكره 
المرأه المسنه : انتي شوفتيها 
زينب : اه طبعآ 
زينب للفتاه : بصي قدامك يحلوه بصي قدامك يابابا 
أدهم : انا كدا خلصت تعالي الاسبوع الجاي علشان نطمن عليكي 
وبعد أن خرجو 
زينب : وانت ياعم الأمور قاعد حضرتك بتضحك صح 
أدهم مقدرش يمسك نفسو من الضحك : انا مالي 
زينب : ها والله ياريت متلبسش اسود تاني 
أدهم : ليه 
زينب : علشان مش حلو عليك
أدهم وهو فاهم انها بتغير عليه : ليه دا حتى حلو عليا والكل بيقول كدا 
زينب : لا على فكره مش حلو خالص عليك ويلا 
أدهم بضحك : يلا 
////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
وبعد يوم طويل 
في منزل البنات 
زينب : بنات انا عايزه أزور باب بكره 
رتيل : وانا هكذا 
ميرا : خلاص رتيل وإران يروحو لعيلتهم وانا وتولين وزينب نروح لعلتنا 
إران : فكره حلوه 
َ
في اليوم
بعد العمل ذهب كل من تولين وميرا وزينب الي قصر عائله النوري ورتيل وإران الي قصر عائله الراوي 
في قصر عائله الراوي 
في الصاله كان يوجد سليمان وخالد ومصطفى ومحمد وعبدالرحمن وكريستينا ونهلا وزهره وانجي والشباب والبنات فدخلو عليهم البنات 
إران بفرحه : مفاجأة 
عبدالرحمن : واحلى مفاجأه 
لتجري الي حضنه وهكذا رتيل 
شمس : اومال فين البنت اللي كانت معاكم اللي كانت بتتخانق علشانكم 
إران بضحك : تولين…. راحت عند عيلته هي وبنات عمها 
سليمان : يعني هيعشوا هناك وانتو هنا 
رتيل : لا احنا هنروح بليل 
عبدالرحمن : انا مش فاهم انتو مش راضين تسبوهم وتيجو هنا ليه 
إران : بص ياحج اعتبرنا في بيت جوازنا 
أسر بغيره : اتلمي ياإران 
إران : ادت ادت ادت أسر هنا 
عبدالرحمن : انتو تعرفو بعض 
أسر بضحك : عز المعرفه 
همس : طبعا انتو عارفينا من ساعه الخناقه صح 
رتيل : اه طبعا انتي همس ودي ساره وانتي رويدا ودي ملك صح 
ملك : صح 
مالك : انا مش عارف مجبتوش ميرا معاكم لي 
لينظر له الجميع 
أسر : اي ياض اهدي شويه 
مالك : في اي ياجماعه.. طيب عنئذنكم 
ليضحك عليه الجميع 
////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
في قصر عائله النوري 
تولين : بابا 
بدر بفرحه : قلب بابا 
لتجري عليه تولين وتحتضنه 
بدر : وحشتيني 
تولين : وانت كمان 
زينب : فين بابا 
زهره : فوق في اوضته على ايدك اليمين 
ميرا : تعالي نطلعلو 
زينب : يلا 
في غرفه حامد 
دخلو عليه بناتو 
زينب : اي ياحج بتفكر فيا صح 
حامد بضحك : ادخلي يالمضه 
زينب : طبعا ادخل مش اوضه بابي 
ميرا : عامل اي يا بابا 
حامد : لما شوفتكو بقيت فل الفل 
زينب : مالك ياحج مضايقه ليه 
حامد بدموع : على بناتي اللي مش عارف انيمهم في حضني 
ميرا بدموع : احنا اسفين انا عارفه ان احنا مقصرين معاك 
زينب : لا انا مابحبش النكد 
ميرا : احنا انهردا مبيتين معاك 
حامد : بجد 
زينب بتأيد : ايوه بجد طبعا 
ميرا : هروح اكلم البنات علشان ميستنوناش 
حامد : ماشي ياحبيبتي 
في الأسفل قصت ميرا كل شي لتولين 
تولين : خلاص احنا نكلمهم ونقولهم أنهما يقعدو مع عيلتهم انهارده 
ميرا : تمام كلميها انتي 
تولين : حاضر 
لترن تولين على رتيل 
//////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
في قصر عائله الراوي 
يرن هاتف رتيل 
عبدالرحمن : مين 
رتيل : دي تولين هرد واشوف عايزه اي 
رتيل الو 
تولين : الو يارتيل بقولك اي 
رتيل : قولي 
تولين : انهارده احنا بايتين عندنا علشان اونكل حامد زعلان جدا أن احنا مش بنشوفو 
رتيل : تمام واحنا هنقعد هنا 
تولين : تمام هتوحشيني وسلميلي على أرسلان وإران 
رتيل بضحك : انتي مالك يابت باابن عمي 
تولين بضحك : بحبو 
رتيل : طب اقفلي 
عبدالرحمن : في اي 
رتيل : دا بتقولي انهي هتبات عند عيلتها علشان عمها زعلان ان مش بيشوف بناتو 
كريستينا : طب وانتو 
رتيل : هنبات هنا طبعا 
رتيل لاأرسلان بهمس : احم احم بتسلم عليك تولين 
أرسلان بضحك : الله يسلمها 
سليم : احم احم 
أرسلان بضحك : استلمي بقى 
رتيل بهمس لسليم : دا بقولو ان تولين بتسلم عليه 
سليم بغيره : قوليلي وانا هقولو 
رتيل بضحك : حاضر 
سما : بتقولو اي 
رتيل بصوت عالي : بقول ان تولين بتسلم على أرسلان في مانع 
أسر : اوعاااا 
أرسلان بضحك : اتلم 
سما بغيظ : انا طالعه لماما 
إران : بااي وسلميلي على عمتو 
وقضو وقت جميل في جو أسر قد اتحرمو منو 
وهكذا تولين وزينب وميرا 
حيث نامت تولين مع بدر وهيلين 
وزينب وميرا مع حامد 
ورتيل وإران مع عبدالرحمن وكريستينا 
في اليوم التالي
في قصر عائله الراوي
استيقظ الجميع وكان يجلس معهم شاب في الصالون لتنزل إران ورتيل 
إران : صباح الخير ياعرب 
عبدالرحمن : تعالو هعرفكو على حد 
رتيل : مين 
ليقف الشاب : اخواتي 
إران : مين دا يابابا 
لتحضنه رتيل : هو انتي مسمعتش بيقولك اخونا 
إران : ياااه يا عبدالصمد اول مره اشوفك 
ليضحك الجميع 
أسر بهمس لسليم : الحق رتيل بتحضنو 
سليم : اخوها ومتسخنيش 
ليضحك سليم عندما رأي إران تحتضنه 
سليم بضحك : الحق إران بتحضنو 
أسر : اجيبها من شعرها دي 
رتيل : اسمك اي 
الشاب : زين 
زين الراوي : ٢٦سنه شاب طويل عندو عضلات عينو خضرا وبشرته بيضه وانف حاد 
في قصر عائله النوري 
يستيقظ الفتيات قبل والديهم لينزلو ليرو أمير وعمر صاحين 
تولين : صباح الخير 
عمر وأمير : صباح النور 
لينزل بعدها والديهم 
بدر : صباح الخير 
الجميع : صباح النور 
حامد : اخوك جاي انهارده هو وعيالو ومراتو 
بدر بفرحه : بجد 
حامد : ايوه 
تولين : عنئذنكم ياجماعه هعمل مكالمه مع البنات 
حامد : اتفضلي يابنتي 
تولين : يلا يازينب يلا ياميرا 
ميرا : يلا 
ليخرجو في الحديقه ويرنو عليها 
////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
في قصر عائله الراوي 
رتيل : تولين بترن عليا 
إران :طب ردي وكبري الصوت 
لترد رتيل 
رتيل : الو 
تولين : الواطيه اللي متصلتش امبارح وانا اقول هتتصل تقول تصبحي على زفت وانتي نسيتينا 
رتيل بضحك بسبب صوتها الذي سمعه الجميع : احب اقولك ان انا وسط الكل ومكبر الصوت 
تولين : ياكسفتك ياحازم حازم السلام عليكم جميعا 
إران : اي الاحترام دا 
تولين : انتي كمان اشوفك بس 
إران : والله وحشتيني 
زينب :اي ياكلبه واحنا فين 
رتيل : طيب عنئذنكم ياجماعه علشان الشتايم هتكتر 
ميرا : هو انتي لسه مكبرا الصوت 
رتيل بضحك :لاسف 
ميرا : المهم هنعدي عليكم 
رتيل : تمام 
تولين : سلام وسلميلي على أرسلان 
أرسلان : الله يسلمك ياتولين 
تولين بضحك واحراج : وه انتي لسه مكبرا الصوت 
إران بضحك : اه يااختي 
تولين : سلميلي على كل اللي عندك 
رتيل بضحك : حاضر 
ثم اغلقو الهاتف ليضحك جميعا 
عبدالرحمن : بنت بدر هتطلع ازاي يعني 
خالد بحزن : اه والله هو اللي كان بيضحكنا كلنا وبنتو زيو 
////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
وبعد ساعتين 
كانو البنات أمام قصر عائله الراوي 
ميرا : يلا ندخل 
تولين : بصراحه محرجه 
زينب : يلا يلا 
ليدخلو الي القصر 
في الداخل كانو الكل متجمع 
تتدخل تولين وميرا وزينب ليجرو البنات عليهم 
رتيل : وحشتوني 
تولين : وانتو اكتر 
شمس بضحك : فين تولين اللي بتسلم على ابني 
ليضحك أرسلان : تولين اهي ليشاور عليها 
تولين بخجل لتنظر لارسلان
شمس : شبه بابكي 
خالد : جدا شبه بدر اووي 
تولين : طيب حلو بابي حلو
لينزل زين 
زين : مش هتعرفونا ياجماعه 
رتيل : دي اختي تولين ودي ميرا ودي زينب اما دا اخويا زين 
زين : اهلا تشرفت بمعرفتكم 
تولين : طب يلا يابنات علشان اتأخرنا 
سليمان : استنو افطرو الأول 
تولين : شكرا بجد…. اه وانا اسفه على خناقنا اول مره لينا 
سليمان بحنيه : ولا يهمك انتي زي احفادي وحفيده الغالي 
تولين : هو حضرتك تعرف جدي 
سليمان : كان صديقي المقرب 
لتلاحظ تولين عين سما على أرسلان لتبعت اليه رساله 
تولين : أرسلان امشي من هنا علشان متعصبش 
ليقرا أرسلان الرساله ثم ينظر اليها باستغراب 
ثم يرسل له في رساله 
أرسلان : ليه 
تولين : علشان بنت عمتك الأموره 
لينظر أرسلان الي سما ليراها تضع عينها عليه 
ليضحك بشده 
أرسلان بضحك : قومي عليها 
لتقف تولين 
فقال بصوت عالي : خلااااص 
ليستغرب الجميع عليه 
أرسلان : احم احم 
ليضحك هو وتولين بصوت عالي 
أسر : بتضحكو على اي 
أرسلان بضحك : هههه مش قادر هتموتني ناقص عمر ههههه
شمس بفرحه لأنها ترى ابنها يضحك بشده 
تولين : يلا 
أرسلان : ماشي احم احم عنئذنكم ياجماعه هروح الشركه 
خالد : لسه بدري يابني 
أرسلان بضحك : حكم القوي بعيد عنك 
ليضحك مالك وميرا وزينب وادهم وإران وأسر ورتيل وسليم لأنهم قد فهمو كل شي 
سناء : طيب قولولنا بتضحكو على اي 
أسر : على حكم القوي 
ليضحك أرسلان : خلاص يلا اتلم 
ليخرجو الشباب وهكذا البنات ويذهبو الي الشركه 
في الشركه 
في مكتب أرسلان 
أرسلان : أسر روح ناديلي تولين 
أسر : ياعم اتهد دا انتو فضحتونا انهارده الصبح 
أرسلان بضحك : كانت غيرانه علشان سما فكانت هتقوم تضربها فعلشان كدا قولت خلاص 
مالك : ماتتجوزو ونتجوز احنا برضو 
أرسلان بغموض : قريب ان شاء الله 
سليم : مش مرتحلك 
أرسلان : طيب يلا كل واحد على مكتبو 
ليخرجو ويذهب أسر الي تولين 
رغد بغيظ لانه كل يوم بيطلبها 
في مكتب أرسلان 
طرق الباب ليفتحو وتفاجأه 
أرسلان بغضب : سما… انتي بتعملي اي هنا 
سما : انت ليه مش بتحبني 
أرسلان : لان انا بحب تولين ومش بحبك
سما بخبث عملت نفسها كانت هتقع بس سندت على أرسلان 
لتتدخل تولين بهذه اللحظه 
تولين بصدمه : اي دا 
ليبتعد أرسلان عن سما 
سما : مش تخبطي الأول 
تولين بسخريه : والله… معلش 
سما : المفروض يعني 
تولين : طيب جو الحركات الهبله دا مش عليا علشان انا واثقه في أرسلان ولو ممشتيش من قدامي صدقني هتشوفي وش التاني 
لتخرج سما بغيظ
أرسلان : تولين ا
تولين : أرسلان صدقني انت اكتر واحد بثق فيه ويمكن بثق فيك اكتر من نفسي فمستحيل اشك فيك وانا عارفه الحركات بتاعت البنات دي 
أرسلان : بحب ياناس واحده عاقله 
تولين بغرور : طبعا 
ليضحكو مع بعض 
تولين : كنت عايزني في اي 
أرسلان بجديه : عرفت مين اللي وداكم الملجئ 
تولين بصدمه…………. 
يتبع….
لقراءة الفصل السادس والعشرون : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

اترك رد

error: Content is protected !!