Uncategorized

رواية عشق بنات الميتم الفصل الثاني والثلاثون 32 بقلم رقية ابراهيم

 رواية عشق بنات الميتم الفصل الثاني والثلاثون 32 بقلم رقية ابراهيم
رواية عشق بنات الميتم الفصل الثاني والثلاثون 32 بقلم رقية ابراهيم

رواية عشق بنات الميتم الفصل الثاني والثلاثون 32 بقلم رقية ابراهيم

بعد يومين كانو يجهزون لخطبه أسر وادهم
أسر : ياجماعه انا خايف
مالك : انت خايف لي يابطه
أسر : انا مش هرد عليك
أرسلان : يابني دي خطوبه مش فرح
أدهم : سيبكم منو… انا حلو
سليم : انت عسل ويلا ننزل
لينزلو ويتفاجاء بالضيف الجديد
في قصر عائله النوري
إران : انهارده هكلم ابوها قالها وروح راحت ياني
زينب : قالي اخدودك كسفوها.. لونهم برتقالي
تولين : انتو بتغنو والناس وصلت
إران : هو مش انا المفروض اجي مع العرسان علشان بيتي هنآك
ميرا : لا علشان احنا الخمسه عيله لوحدينا
تولين : يعيني عليكم ادبستو
الاربعه : عقبالك
لتدخل عليهم ريان : يلا الناس وصلت
إران : طيب…. اي ياجماعه كويس كدا
رتيل : قمر
زينب : وانا
ميرا : عسوله… يلا الناس وصلت
لينزلو الفتيات
انجي : مشاء الله عليكم قمرات
كريستينا : طيب يلا
ورقصو جميعهم
وجاب أسر لااران خاتم سولتير وطقم الماظ وخاتمين دهب وسلسه به فصوص من الالماظ
وهكذا أدهم
ولبسو الخواتم
لاحظت تولين فتاه غريبه
فسالت خالد : اونكل هي مين البنت دي
خالد بارتباك : دي.. دي جنا بنت خالت أرسلان
تولين بهدؤ : جنا اللي كانت بتحب أرسلان وهو كان بيحبها
خالد : لما كانو أطفال
تولين : اااه.. طيب عنئذنك
خالد : اتفضلي
وبعد أن ذهبت
خالد : الله يرحمك ياارسلان يابني
عند أرسلان كان يقف بعيد وكانت تنظر اليه جنا الي ان جائت تولين
تولين : أرسلان تعالي نرقص معاهم
أرسلان : تمام تعالي… كنت عايز اقولك حاجه
تولين : قول
أرسلان : اول حاجه ان بنت خالتي جات.اللي حكتلك عنها…. تاني حاجه انا بحبك
تولين : وانا هقولك على حاجه الاوله بحبك التانيه انا واثقه فيك
أرسلان : لا يبقى نروح نتجوز زيهم
تولين بضحك : تعال بس نرقص معاهم
ليذهبو يرقصو على اغنيه سمعني نبضك
وكانت جنا متعصبه
جنا لشمس : خالتو هي مين البنت اللي مع أرسلان
لتنظر شمس إليهم : دي تولين حبيبه أرسلان
جنا : نععم… وانا
شمس : انتو ياحبيبتي كنتو صغيرين
لتتركها شمس وتذهب الي السيدات 
جنا : انا غبيه انا اللي سبتو ليها…. وانا بردو اللي هرجعو ليا
وبعد يوم طويل ذهب الجميع
. في اليوم التالي
كان الرجال والشباب في شغلهم
اما السيدات والبنات كانو في قصر عائله الراوي
كانو البنات يجلسون في حديقه القصر
جنا بحقد لتولين : انتي وارسلان اتعرفتو ازاي
تولين : شوفنا بعضينا في اوضه عميد الكليه علشان كان في مشكله وبعدها كنت بدرب في شركتو
جنا بخبث : يعني كنتي بتلفي عليه علشان يحبك
تولين حبت تغيظها : تؤ تؤ هو اللي حبني الأول واعترفلي بحبو
رتيل لتولين بهمس : اهدي هى شكلها عايز تغيظك
تولين : وانا اعرف ارد
جنا لهمس : فاكره ياهمس لما كنا كلنا بنلعب وارسلان كان ديما يلعب معايا علشان بيحبني
همس بارتباك : اه طبعاً لما كنا في حضانه
جنا : وكان ديما يجيبلي هديا ولعب
همس : كان زمان ياجنا
جنا : اه طبعاً..
لتاتي إليهم كريستينا : تعالو يابنات علشان تنضفو الأوض علشان الخدامين انهارده اجازه
البنات : نعععم
شمس : يلا يابت منك ليها علشان ننضف واحنا هناخد اوضنا وانتو خودو الباقي 
سناء : كل واحده تنضف اوضه والصالون بردو واحنا على الطبخ
رويدا : طيب لي مانستني بكره لما يجو
انجي : لا علشان الأوض مش نضيفه وعايزه تتنفض وتتفرش ويلاااا
البنات بفزع : حاضر
ملك : نقسم نفسينا
ساره : رتيل تاخد اوضه سليم واران اوضه أسر وزينب أدهم وانا اوضتي وهمس اوضتها وملك اوضتها ورويدا اوضتها وتولين اوضه أرسلان
جنا : انا هاخد اوضه أرسلان
همس : لا تولين هتاخدها وانتي خودي اوضتك ورقيه اوضه زين وجودي وريان يساعدو الستات
ليذهب الجميع وارتدو قفازات وطرح على شعرهم وارتدو بجايم وبدو في تنضيف
وجاؤ الشباب
شمس : اجيتو لي بدري كدا
سليم : كان ورانا اجتماع بس
نهلا : طيب متدخلوش اوضكم
أرسلان باستغراب : ليه
زهره : علشان البنات بتنضف
مالك : فين الخدم
انجي : اخذو اجازه يومين
أرسلان : طيب هنطلع ناخد الهدوم بس
سناء : ماشي
ليطلعو الي اوضهم
في غرفه مالك
ميرا : اااه ايدي الاوضه مش راضيه تخلص
مالك : عندك حق
لتصرخ ميرا : عااااااا
مالك : بس بس اسكتي
ميرا : مش تخبط او تقول احم ولا اي حاجه
مالك بكدب : وانا ايش عرفني انك هنا
ميرا : طيب عايز اي
مالك بضحك : شكلك مسخره….. المهم عايز هدومي
ميرا : اتفضل خود هودومك
مالك : والله انتي عسل
ميرا : ميرسي
////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
في غرفه سليم
كانت رتيل في البلكونة
ليدخل سليم عليها
سليم من الخلف : بخخخ
رتيل : يماما… خضتني
ليضحك سليم عليها : شكلك حلو
رتيل بسخريه : والله.. عايز اي
سليم : هاخد هدومي
رتيل : امشي ياسليم علشان مرمكش من البلكونه
سليم : اهون عليكي
رتيل بخجل : لا
////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
في غرفه أسر
خلصت إران الغرفه
إران : اه ياني…ياصغيره على المرمطه يانوسه
أسر بضحك : معلش يابنتي
إران بفزع : انت جيت امتى
أسر : من اول ياصغيره على المرمطه يانوسه
إران : انت بتتريق
أسر بضحك : لا انا جاي اخذ هدومي
إران : لا خليك انا خلصت
في غرفه ادهم
كانت زينب خلصت الأوض وكانت تفتح الباب لتخرج وتفاجأت باادهم أمامها
زينب بفزع : عااااااا يماما 
أدهم : كنتي بتعملي اي هنا
زينب بسخريه : كنت بلعب
أدهم بضحك : طيب اوعي علشان اغير
زينب : اتفضل
في غرفه أرسلان
كانت تولين قد إنتهت من الغرفه ونامت على سرير أرسلان
ودخل أرسلان غرفته ووجدها نائمه واقترب منها ثم قبلها في جبهتها
ثم اخذ ثيابه وخرج حتى تستريح
في الأسفل كانت البنات تعمل
أسر : ابروشو كويس
ملك : انت عارف لو مسكتش هاجي وابروشك انا
مالك : يابني انت مالك بيهم
أدهم بضحك : والله شكلكم مسخره
زينب : ماانتو لو مسكتوش المايه دي هتنزل عليكم
لينزل عليهم أرسلان
رتيل : هي فين تولين
أرسلان : نايمه
زينب : نايمه فين
أرسلان : في اوضتي
همس : يااااه يابني دا انت مش بدخل حد اوضتك
أرسلان : ودي مش حد دي تولين حبيبتي
جنا : طيب نروح نصحيها
أرسلان بحده : محدش يروح يزعجها
أسر بهمس لادهم : اول مره يدخل حد اوضته لا وينام كمان
أدهم : بس دي تولين
وبعد عمل كثير خلصو البنات واخدو شاور ولبس
على السفره
كان الجميع يجلس ماعدا تولين وميرا
بدر : اومال فين البنات
رتيل : تولين نايمه وميرا راحت تصحيها
لتنزل تولين وقد غيرت ملابسها وكانت معها ميرا
تولين : السلام عليكم
ليردو عليها الجميع السلام وتجلس بجانب ميرا وكانت جنا بجانب أرسلان
ميرا بهمس لتولين : أرسلان لما انتي نمتي في اوضته كانت جنا عايزه تصحيكي وكانت مفروسه بس هو زعقلها وقال محدش يصحيها
تولين : هي الزفته اللي جمبو دي قاعده لي
ميرا : حابه تغيظك والله
تولين : ماشييي
وبعد أن خلصو جلس الجميع في الصالون وكانت جنا بجانب أرسلان
تولين بغيره : اللهم طولك ياروح
إران : يابنتي اهدي..
تولين : هقوم اجيبها من شعرها
همس : لو جدعه قومي جيبيها من شعرها انا كدا كدا مش بحبها البنت دي
تولين : متسخنيش
ملك : لا يابت خوشي عليها وانا معاكي
رتيل : انتو بتحبوها
رويدا : اوووي
مالك بهمس لاأرسلان : الواضح الكلام عليك
أسر : يابني البنات لما تتحد ممكن يقتلوها
سليم : هو الواضح أن تولين هتقتلها
أدهم : انا بقول كدا
أرسلان : او تقتلني انا
عند البنات
كانت جنا تقترب من أرسلان لتغيظ تولين
تولين : انا مش حابه اتخانق….. انا طالعه بره
لتخرج تولين الي حديقه
ليذهب أرسلان خلفها
في الخارج
كانت تولين تمشي بغضب
تولين : بنت بارده وهو مش قادر يمشي يتزفت يقعد في حتا تاني
أرسلان من الخلف : الاه وانا مالي يالمبي
لتلتفت اليه تولين : ابن حلال لتمسكه من ليقت قميصه : انت مش قادر تبعد عنها او تقوم مثلا
ليمسكها أرسلان نفس المسكه : في واحده تمسك واحد كدا
ليخرج الجميع
أدهم : اي المسكه دي يابني
ليبتعدو عن بعض
عند الرجال
أرسلان : عمو بدر
بدر : نعم يابني
أرسلان : اتكلم ياحج(أرسلان طلب من والدو ان يكلم بدر علشان يطلب ايد تولين) 
خالد : حااضر اهو… بدر انا طالب ايد بنتك تولين لابني أرسلان على سنه الله ورسوله
بدر بفرحه : وانا يشرفني ان ادي بنتي لابنك أرسلان
أرسلان : بس انا عايز افاجاها في عيد ميلادها بكره ومحدش يقولها
ليؤمي لها الجميع
يتبع….
لقراءة الفصل الثالث والثلاثون : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

اترك رد

error: Content is protected !!