Uncategorized

رواية عشق بنات الميتم الفصل الرابع والثلاثون 34 بقلم رقية ابراهيم

 رواية عشق بنات الميتم الفصل الرابع والثلاثون 34 بقلم رقية ابراهيم
رواية عشق بنات الميتم الفصل الرابع والثلاثون 34 بقلم رقية ابراهيم

رواية عشق بنات الميتم الفصل الرابع والثلاثون 34 بقلم رقية ابراهيم

اليوم التالي في قصر عائله الراوي
كانو يجهزون شنطهم
في الأسفل
سليمان : يلا ياجماعه هنتاخر
لينزل الشباب وكانت بيديهم شنط
مالك : احنا جاهزين
خالد : طيب يلا علشان نعدي على حامد
وركبو عربيتهم وذهبو إليهم (هما ميفصلش بينهم خطوه علشان محدش يتلغبط)
في قصر عائله النوري
تولين بحماس : انا جاهزززه ياعررب
لتأخذ على قفاها وكان بدر : ماتهدي بقى دوشتيني
لتضع تولين يدها على قفاها : اااه يابابي كدا بنتك
احمد : طيب يلا علشان هما مستنينا بره
ليخرجو إليهم
ليركب الجميع 
ولكن أرسلان نزل وراح للعربيه بدر وخبط عليهم 
أرسلان : تولين هتركب معايا
بدر : ماهي راكبه معانا 
أرسلان بعناد : لا هتركب معايا 
هيلين : حسناً اذهبي معاه ابنتي 
لتنزل تولين : ما كنت راكبه انا 
أرسلان : لو مسكتيش هاخد جنا معايا 
تولين : كنت رميتك ورميتها 
ليركبو جميعا العربيات وذهبو 
في الطريق 
تولين بملل : أرسلان 
أرسلان : قلبو 
تولين بضحك : انا زهقانه 
أرسلان : شغلي اغاني العبي على تليفونك اشغلي وقتك 
تولين : استنى كدا وطلعت تليفونها ووصلتو بسماعه العربيه وشغلت اغنيه حبيتك بالتلاته وغنت معاها 
تولين : مالي حاسه بارتباك وبحاله مش عاديه.. عقلي اتجنن معاك ومش عارفه اي اللي فيه. قوم فضي الاشتباك او خبي عنيك شويه دا انا واقعه فيك بجد.. من كلمتين يدوب تلاقيني في حتا تانيه مبشوفش فيك عيوب وبراقبك ثانيه ثانيه تزعل تقوم حروب هو انت اي حد هو انت اي حد 
ليضحك معها أرسلان وكانو ماشين جمب عربيت أسر 
أسر : الله يسهلو 
لتضحك تولين وتخرج له لسانها 
وظلت تغني وكان أرسلان يغني معاها 
تولين : استنى نتصور 
وتصور وهي جمبو وكمان وهما ماسكين بعض 
في عربيه حامد كانت معه ميرا وزينب 
ميرا بضحك : مجنونه 
زينب : اه والله 
في عربيه خالد 
خالد بضحك : ابنك اتجنن 
شمس بضحك : مش معاه تولين يبقى لازم يتجنن 
وظلو طول الطريق يغنو ونامت البنات والسيدات ماعدا تولين التي كانت صاحيه علشان تقعد مع أرسلان ومتسبهوش صاحي لوحده  
وظلو الشباب مستيقظين 
واخذو استراحه وكملو 
ووصلو بعد وقت طوييل 
كانو البنات مستيقظين ماعدا تولين 
لينزل الجميع امام قصر وحواليه زرع كتير 
أسر بنعس : انا مش قادر قاعد الوقت دا كلو صاحي وبسوق 
شمس : معلش يابني 
لينزل الكل 
رتيل : فين تولين 
أرسلان  : نايمه من شويه علشان كانت صاحيه معايا 
رتيل : استنو اصحيها وذهبت لتصحي تولين 
رتيل : تولين.. تولين. يابت ياتولينننن 
تولين بفزع : اي اي في اي 
رتيل : قومي وصلنا 
تولين : وفي حد يصحى حد كدا 
ونزلت ووزعت باب العربيه بغضب 
أرسلان بضحكه مكتومه : طيب براحه على الباب هيتخلع في يدك 
ليضحك عليهم الجميع 
ليخرج الحاج سمير 
سمير الأسيوطي صديق احمد وسليمان وابن عم احمد وعندو وتلات ولاد وبنت وزوجته امل 
إبراهيم الأسيوطي وعندو ولدين رعد وقاسم وورده وزوجته امل
فتحي الأسيوطي عندو ولد وبنت كريم و فرح وزوجته نجيه 
مؤمن الأسيوطي عندو ولدين وبنت احمد و محمد وفاطمه 
سعاد الأسيوطي عندها ادم و بسمله وزوجها هاني 
سمير : اهلا اهلا نورتو البلد 
احمد : دا بنورك ياسمير 
ليسلم عليه الجميع 
سمير : مشاء الله جمرات ياولد ابوي.. يلا ندخل 
ليدخلو الي القصر 
لتاتي امل : اهلا اهلا بالحبايب نورتو البلد كلتها 
زهره : دا بنورك يا امل ياحبيبتي 
لياتو الرجال 
ابراهيم : نورتونا والله 
وبعد استقبال جميل جلسو في غرفه الصالون 
وكان بنات الأسيوطي مندهشين بجمال بنات النوري والراوي 
فرح : وه يابوي البنات فردت جمر 
فاطمه : ايوه والله جمال جوي 
بسمله : لا ولا الرجاله قشطه أكده 
سعاد من خلفهم : اتحشمي يابت منك ليهي 
ورده بخضه : عمتي 
سعاد : ادخلو جو وروحو سلمو بدل ماانتو بتتودودو أكده 
ليدخلو البنات 
وسلمو على الجميع 
احمد : احفادك كبرو مشاء الله 
سمير : ايوه ولسه الرجال 
امام قصر عائله الأسيوطي 
رعد : لي كل العربيات دي (رعد وقاسم وادهم وكريم واحمد ومحمد متعلمين في مصر وبيتكلمو عادي مش بلغه الصعديه بس قدام جدهم بيتكلمو صعيدي) 
ادم : يمكن علشان الضيوف اللي جايين 
رعد : يمكن 
ليدخلو وكانت الخادمه سميه (اسمها على اسم مدير الملجئ) 
رعد : حجه سميه 
سميه : أيوه يابيه 
رعد : مين مع جدي 
سميه : دا ضيوف ومعاهم بنات جمر قوي 
ليضحك ادم : طيب شكراً 
ليدخلو في الصالون 
قاسم : السلام عليكم 
ليردو عليه السلام 
سمير : اهما الرجال.. تعالو سلمو على عمامكم 
ليسلمو عليه 
ملك بهمس : مشاء الله عليهم مين دول 
ساره : اتلمي يازفته 
وبعد أن جلسو وتحدثو 
لتدخل عليهم سميه 
سميه : الوكل جاهز يابيه 
سمير : طيب ياسميه 
لتتفزع تولين من الاسم 
ليمسك يدها أرسلان : اهدي 
تولين بتنهده : تمام 
سمير : يلا ياجماعه 
ليذهبو الي السفره 
وبداو في تناول الاكل 
وبعد ان اكل جلسو 
تولين لارسلان : انا عايزه انام 
أرسلان بضحك : والله وانا… استنى.. لوسمحتي 
بسمله : اني 
أرسلان : ايوه… هو فين الأوض اللي هنام فيها 
سمير : اطلعو معاهم ياولاد علشان تورو كل واحد غرفته 
ليؤمي لهم الشباب ويطلع الكل ماعدا احمد وسليمان وزهره وسناء 
كانت تولين وميرا ورتيل في غرفه واحده وزينب وجنا وإران في غرفه وهمس وساره ورويدا في غرفه ورقيه وملك وجودي وريان في غرفه وإرسلان وفهد ومالك وأسر في غرفه وادهم أسد وسليم وزين في غرفه 
تولين : انا هنام علشان مانمتش ولبسو البجايم 
ونام الجميع 
واستيقظو مع اليوم التالي 
ووجدو عبايات موجوده لهم 
في غرفه زينب وإران وجنا
جنا : اي دا انا هلبس العبايه دي 
زينب : اه علشان هنا مش بيلبسو بجايم 
جنا : اووووف 
إران بغيظ من جنا : انا رايحه للبنات 
زينب : خوديني معاكي واخذو معاهم العبايات 
في غرفه تولين 
دخلو عليهم زينب وإران 
إران بغضب : دا بت تنكه اوووف اي دا انا هلبس العبايه دي( بتقلدها) 
تولين باستغراب : في اي 
زينب : دي الزفته جنا بت متنكه كدا وشايفه نفسها 
إران : بقولكو اي انا هنام هنا حد يبدل معايا علشان مخنقهاش 
ميرا : خليكي معانا بدون محد يبدل ومتنسيش ان احنا كان معانا سريرين وكلنا كنا بنام فيه 
رتيل : وانتي كمان يازينب 
إران : احسن بردو يلا نلبس 
وبعد أن لبسو دخلو عليهم البنات (همس وساره ورويدا وملك ورقيه وجودي وريان) 
وكانو مرتدين العبايات 
ريان : بصو اي رايكم 
تولين بضحك : حلو.. بس يلا ننزل 
وبعد أن نزلو كان الجميع في حديقه كانو الشباب لوحدهم والكبار لوحدهم والبنات لوحدهم وذهبو إليهم 
أسر بضحك : اي دا شكلكم حلو اوووي ههههه هموت من الضحك 
تولين : استغفر الله العظيم ياارب.. أرسلان 
أرسلان : قلبو 
سليم : ابوها قاعد اتلم 
تولين : اي رايك 
أرسلان : حلو علشان انتي لبساه 
تولين بضحك : ياناس على أرسلاني القمور دا 
بدر : احم احمم 
تولين :ادت بابي.. اي رايك يابابا 
بدر بضحك : حلو ياحبيبتي 
ميرا : بابا اي رايك 
حامد : كلكم حلوين 
وذهبو وجلسو مع بنات عائله الأسيوطي 
زينب : سلاموز 
فاطمه : بتجولي اي 
تولين : السلام عليكم… متاخدوش عليها 
ورده : وعليكم السلام 
إران : انتو اسمكم اي
فرح : انا فرح ودي ورده ودي فاطمه ودي بسمله وانتو
تولين : انا تولين ودي إران ودي ميرا ودي رتيل ودي زينب ودي همس ودي ملك ودي ساره ودي رويدا ودي رقيه ودي جودي ودي ريان
فاطمه : اهلا وسهلا هو الشباب دي تقربلكم اي
همس : اخواتنا
ورده : والشاب اللي كنتي بتكلمي دا اسمو اي (كانت بتكلم تولين)
تولين بغيره : اسمو أرسلان وكمان خطيبي
ورده باحراج : ااه
بسمله : حلوه عليكم العبايات
رويدا : اه وشكراً ليكم
بسمله : العفو
وبعد أن تحدثو
نظرت تولين لارسلان ووجدت جنا بجانبه : والله ياجماعه لو محدش اخد البنت دي من هنا لهضربها
ملك : ياشرس انت
تولين : انا هوريها
لتذهب تولين إليها
تولين : معلش ياجنا عايزه اقعد مع خطيبي شويه ينفع
جنا : لا انا قاعده جمب ابن خالتو
تولين : والله.. يبقى اخد انا أرسلان واسيبلك المكان واخدت أرسلان معاها الذي كان يكتم ضحكته 
أرسلان : يابنتي اهدي والله هي عايزه تغيظك 
تولين : لا مش في واحده هنا كانت بتسأل عليك كمان 
أرسلان : وانا اختارت بين كل الناس انتي 
تولين : احم احم كده انت بتثبتني 
أرسلان : صدقيني الكلام دا من قلبي 
تولين : تمام انا مش زعلانه خلاص 
ليضحك أرسلان 
وبعد يوم طويل 
يتبع….
لقراءة الفصل الخامس والثلاثون : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

اترك رد

error: Content is protected !!