Uncategorized

رواية تقاليد الريف الفصل الخامس 5 بقلم دينا رجب

 رواية تقاليد الريف الفصل الخامس 5 بقلم دينا رجب

رواية تقاليد الريف الفصل الخامس 5 بقلم دينا رجب

رواية تقاليد الريف الفصل الخامس 5 بقلم دينا رجب

و احنا مروحين في عربية سوده جت وقفت و صوت طلقة 
……..اااااااه
مروان….مرياااااام
مريم …ب..ح….ب…ك و أغمي عليها 
العربية مشت 
مروان شالني ركبني العربية و روحنا اقرب مستشفى 
مروان …..دكتووووور بسرعة 
الدكتور ..حاضر مستر مروان 
دخلت العمليات 
مروان رايح جاي قدام الاوضة 
بعد مرور أكثر من 8ساعات الدكتور خرج  انا اسف بس المريضة دخلت في غيبوبة 
مروان …ايه.
الدكتور..انا اسف عملت اللي عليا 
مروان بصدمة …..طب ممكن ادخلها 
الدكتور …. اتفضل
دخل مروان و لقتها نايمة زي الملاك بوشها الطفولي و ملامحها الطفولية و جنبها اجهزه كتيرة 
 قعد جميعا و افتكر 
بقلمي Dina Ragab
Flash back
مريم ….ب..ح…ب..ك.
Back 
مروان..ابتسم و قال و انا كمان بحبك ي مريم انتي من ساعة ما دخلتي حياتي و انا حبيتك ارجوكي فوقي انا مش هقدر اعيش من غيرك هعيش لمين في الدنيا ي مريم انتي الحاجة الحلوة اللي في حياتي 
في مكان مجهول تاني 
بقلمي Dina Ragab
مجهول 1…حصل ي باشا بس الرصاصة مجتش فيه جت في مراتة 
مجهول 2 … ليه ي غبي مجبتهاش فية
مجهول 1… يباشا هو بيحب مراتة اكتر مما تتخيل
مجهول 2 ….ماشي اما نشوف اخرتها
 مجهول 1 ….متخافش اخرتها حلوه  ….حلوه اوي ….هههههههههه (ضحكة شريرة????) 
 في المستشفي 
مروان مروحش عشان ميسبش مريم لوحدها و نام ع الكنبة 
بقلمي Dina Ragab
نرجع المكالمة المجهولة 
مجهول 1 …. المهمة التانية اي ي باشا 
مجهول 2 ….انا عايزك تعمل ******** 
مجهول 1 …تمام  اعتبره حصل 
في المستشفي 
بقلمي Dina Ragab
في حد دخل اوضة مريم بيتسحب
بص علي مروان الله نايم 
اتسحب لحد م وصل لسرير مريم 
 اول ما وصل طلع حقنة من جيبوا و لسة جاي يحطها في أديها 
صحي مروان عشان حس بحركة 
مروان ….مريم انتي صحيتي
الممرضة اتخضت 
ووقعت الحقنة 
مروان ….انتي مين 
الممرضة بتوتر….. ها أنا ….انا ..جايه اطط…اطمن علي ..المدام.
مروان شك فيها ….و قرب منها ووطي اخد الحقنة من علي الارض و قال
مروان…..اممممم دا بجد جاية تطمني عليها  اممممم. طب تقدري تقوليلي اي ده 
الممرضة بتوتر …. اه ..اه جاية اطمن عليها ….انا مش عارفة اي ده …اي اللي ….جابها هنا . 
مروان….اممم يعني مش عارفة .
الممرضةبتوتر  ..هعرف ..منين …اكيد .. معرفش
مروان بصوت عالي خلي الممرضة اتخضت 
مروان …مدير المستشفي 
مدير المستشفي جه 
الممرضة ..طب استاذن انا 
مروان … لااا رايحة فين دا انا عايزك 
الممرضة بتوتر …ليه حضرتك 
مروان … هتعرفي 
مدير المستشفي …اتفضل حضرتك طلبتني  في حاجة 
مروان …ممكن اعرف اسم الممرضة دي ايه 
المدير ….ليه ي فندم في حاجة 
مروان …أنجز اسمها ايه 
المدير …اسمها نرمين يفندم 
نرمين عادل الفقي 
مروان … تمام  
مروان البودي جارد ..خليها تحت عينك دلوقتي هعمل مكالمة بسرعة 
البودي جارد …تمام يفندم
مروان عمل مكالمة و رجع لهم 
مروان للبودي جارد ….خدها ع المخزن 
البودي جارد … تمام يا فندم 
مروان لسة هيتكلم لقي جهاز القلب بيصفر 
مروان …دكتووور بسرعة 
دخل الدكتور و طلع مروان من الاوضة
مروان….يارب يارب انا مليش غيرها 
بقلمي Dina Ragab
في حتة مجهولة 
مجهول 1 …ي باشا الممرضة اتمسكت 
مجهول 2 ….غب*ية  اكيد هتعترف علينا 
مجهول 1 ….ي باشا هيا متعرفش حاجة دا حتي مشفتش وشي 
مجهول 2….تمام اوي كده 
في المستشفي 
الدكتور طلع 
مروان…في ايه ي دكتور 
الدكتور ……………
مروان  بصدمة……ايه 
يتبع…..
لقراءة الفصل السادس : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

اترك رد