Uncategorized

رواية وعد الرعد الفصل الثانى عشر 12 بقلم فاطمة خميس هارون

 رواية وعد الرعد الفصل الثانى عشر 12 بقلم فاطمة خميس هارون
رواية وعد الرعد الفصل الثانى عشر 12 بقلم فاطمة خميس هارون

رواية وعد الرعد الفصل الثانى عشر 12 بقلم فاطمة خميس هارون

علي :الو 
علا :أيوة مين 
علي :لو سمحتي الرقم ده رن عليا من سنتين 
علا:لا والله ولسه فاكر 
علي :ما انا استنيتك ترني تانى بس مرنتيش 
علا :خلص هتقول انت مين ولا اقفل 
علي :حيلك علطول كده عوزة تعرفي اسمي وتشقطيني 
علا:باااي 
علي :الو الو يا بنت المجانين 
علا وهي تسير مسرعه في النادي حيث قابلته اول مرة :اصل المشرحه نقصه قتله اخلص من سوسو يطلعلي الظريف ده 
جلست علي الطاوله وهي غاضبه تتكلم كلام غير مفهوم 
علي وهو يطرق علي الطاوله :هلا والله علي الرخيصه كلبه الجنيه 
علا :مين الي رخيصه يا نن عين ماما جاتك كلبه لما تعضك من رقبتك تخلص عليك يا بعيد 
علي :اااانا مش قصدي مش انتي بتحبي المهرجانات 
علا :وله انت عبيت ياض هل انت عبيت مش كل مهرجان ينفع تقوله لواحده وخصوصا ده يا اذكي خواتك 
علي :ايه ده طيب ليه 
علا :لا اله الا الله بص يا بابا انت عندك عقل صح 
علي وهو يهز رأسه :حصل 
علا :ايووووة اهو عقلك ده بقي عدي عليه الكلام قبل ما ترميه في وش الناس 
فكر علي قليلا ثم قال :الجمال عدي الكلام اضحكيلي وتخدي كام 
علا:اخد كام ايه يا شاغل يا بايظ انت فاكرني زي الي تعرفهم يا بتاع البنات ثم غادرت مسرعه 
علي :استني  بس الله يخربيتك يا سعد يا مجرد استني 
علا وهي تنظر للخلف :ابعد عني يا بايظ يااا 
وقبل أن تكمل كانت قد اصتدمت بحائط بشري 
احمد بصدمه :علااااا 
علا وهي تقفز وتحتضن احمد :مش معقوووول احمد 
علي :احم طيب يا استاذ احمد ومني لو خلصتوا ممكن كفايه عشان منظري وحش كده 
احمد وهو يشير لعلي  :ايه ده 
علي :مالك ياعم هو ايه الي ايه ده واقف قدامك بتلت روس ولا بأربع رجلين بنأدم والله بنأدم 
احمد وهو يضرب علي علي كتفه لينحني للامام:لا حلو حلو دمك خفيف 
علي وهو يدلك كتفه :شكرا يا بيه 
احمد :مين ده 
علي :انت تانى بردوا عموما يا سيدي انا خطيبها 
علا وهي تحاول الرفض ليضغط علي علي يدها وهو يعيد :خطوبتنا قريب بأذن الله 
علا وهى تتخلص من يده ثم اعتذرت من احمد وغادرت 
احمد :ماشي يا قمر سلام هكلمك بليل 
علي :ايه ده  ولما انت تكلمها بليل انا اكلمها 
امتي ١١الضهر 
احمد :لا دمك خفيف بجد باااي يا سوسو 
علي :سوسو يعني هو عارف يا تري مين ده 
ثم لحق بعلا وأمسك يدها يجذبها له 
علي وهو يمسك معصم علا : مين احمد ده 
علا وهي تزيح يده:انت مالك يا بارد انت 
علي وهي يضغط علي يدها بقوه  :بقولك مين ده 
علا:اااه ايدي يا متخلف انت 
علي وهو يلوي يدها :بطلي تقلي ادبك احسنلك 
علا :ليه هتعمل ايه هتضربني 
علي وهو يزيح خصله شعرها الهاربه: تؤ تؤ اكتر 
علا وهي تحرك راسها بعيد عنه :لا والله تكونش هتموتني  احسن اهو اترحم من وشك 
علي وهو يمسك فكها :اتكلمي عدل والا شوفي مين هيستر عليكى 
علا :يستر عليا ايه يا متخلف انت انا احسن منك ومن عيلتك الواطيه كلها اكيد ****زيك يااا يا سوسو 
رفع علي يده ونزل بها علي وجه علا 
انزلت علا وجهها للأرض ولم يصدر منها أي صوت الا صوت أنفاسها العاليه 
علي :مش عيب تشتمي عيله جوزك يا علا 
علا وهي ترفع راسها بضعف :قصدك ايه 
علي وهي ينظر لوجهها بألم ليشعر بقبضه تعتصر قلبه يريد أن يتحسس مكان الصفعه يا الله كم كانت غبيه باستفزازه  وكان هو ضعيف لعدم ضبط نفسه والسيطره علي غضبه 
علي :احم ايه 
علا :بقولك تقصد ايه 
علي :عيله جوزك الي هو انا 
علا بصدمه وهي تحاول أن تحرر يدها :جوزى ازاي يعني انت اكيد مجنون ابعد عني يا متخلف يا مريض 
علي وهو يلف يدها خلف ظهرها ويقربها منه :هو انا مقولتلكيش مش احنا اتجوزنا 
علا بصوت عالي جدا :ازااااي
علي :…………
يتبع ……
لقراءة الفصل الثالث عشر : اضغط هنا
لقراءة باقى فصول الرواية : اضغط هنا

اترك رد