Uncategorized

رواية غرام الرعد الفصل التاسع والثلاثون 39 بقلم رحمة أشرف

  رواية غرام الرعد الفصل التاسع والثلاثون 39 بقلم رحمة أشرف

 رواية غرام الرعد الفصل التاسع والثلاثون 39 بقلم رحمة أشرف

 رواية غرام الرعد الفصل التاسع والثلاثون 39 بقلم رحمة أشرف

تاني يوم ..
دق دق دق 
زهراء..حاضر… فتحت الباب لقت مراد ونهي 
زهراء بابتسامه حنونه.. اهلا اتفضلو 
نهى بابتسامه حنون .. عامله ايه يا حبيبتي 
زهراء.. انا كويسه يا  طنط اتفضلي 
مراد بابتسامه.. معلش بقا ماما ها تقعد عندكم علشان انا مسافر لريوان
زهراء بابتسامه.. اكيد تقعد … 
بعد شويه نزل مروان بابتسامه.. عمتو اهلا 
نهى وهي تحضنه.. حبيب عمتو وحشتني 
مروان بابتسامه.. الله انتي اكتر 
زهراء.. انا هدخل اعمل فطار 
نهى . خدي راحتك يا حبيبتي 
مراد. يلا انا ماشي.. مش ها ثق علي الحاجه غير معاك 
مروان. ههههههههه ماشي 
*********************************
************عند رحمه*************
رعد صحي لقاها نايمه و محصراه في حضنها حاول يقوم من غير ما تحس
رحمه وهي تتلملم علي السرير.. اه .. رعد انت كويس
رعد بابتسامه… ايوه
رحمه بابتسامه.. طيب الحمد لله
رعد بحب… صباح الجمال يا قلبي
رحمه بابتسامه.. صباح النور ي حبيبي 
رعد… صحبتك امبارح.. انا اسف
رحمه بابتسامه خفيفه.. . محصلش حاجه… عادي
رعد قرب من أذنها ليهمس بصوت رجولى… بحبك يا ري ري 
رحمه بابتسامه وهي تحاصر وجهه… وانا بموت فيك  … يلا قوم غير هدومك وانا ها حضر الفطار
رعد باستغراب… تحضري الفطار ليه… ما دادا موجوده 
رحمه بابتسامه.. لا ده اول يوم ليا هنا وانا مراتك فلازم اعمل الفطار لجوزي وقرة عيني 
رعد حزبها من خصرها لحضنه.. قرة عينك … طيب ما تصبحي علي قرة عينك 
رحمه بعدم فهم ..يعني ايه 
رعد بابتسامه.. اقول و متزعليش 
رحمه بصتله وهزت راسها بايوه 
رعد قرب منها بهدوء وطبع قبله جابت شفتيها .. صباح الخير يا روحي 
رحمه ابتسمت بكسوف ..يلا قوم…. وانا هغسل وشي وانزل
رعد بابتسامه.. حاضر
رحمه قامت غسلت وجهها وطلعت هدوم لرعد ونزلت
رحمه بابتسامه.. صباح الخير يا دادا
سميحه بفرحه وابتسامه جميله …صباح العسل يا ست البنات 
رحمه بابتسامه… ممكن تروحي انتي ترتاحي وانا هعمل الفطار …
سميحه. ليه يا بنتي ما انا بعمل أهو 
رحمه. معلش انا عايزه اعمل… روحي انتي ارتاحي.. وبعدين انتي عايزه رعد يقول عليا مش ست بيت شاطره ولا ايه .. دي حتي ماما قالتلي .. اطبخي لجوزك.  بدل ما اروح لواحده تانيه.   
سميحه. هههههه امك معاها حق .. لازم تربطيه بحلاوت طبيخك… انا في الاوضه لو عايزه حاجه.ماشي 
رحمه بابتسامه.. اشطا 
سميحه مشيت
********************************
************عند زهراء*************م
زهراء طلعت من المطبخ.. يلا الفطار جاهز
نهى بابتسامه .. حاضر يا حبيتي .يلا يا مروان
زهراء ومروان ونهي قعدو يفطرو في صمت حتي انتهو من فطارهم..
زهراء شالت الأطباق ونهي ومروان قعدين
نهى… لازم تجيب دادا… مينفعش هي تعمل كل ده لوحدها البيت كتير عليها 
مروان بابتسامه.. حاضر… ها جبلها دادا أن شاءالله بكره 
نهى. انا هطلع ارتاح انا بقا 
مروان بتسرع. لا
نهي باستغراب … في ايه
مروان بهدوء… زهراء بتنام فيها
نهى باستغراب… ازاي هي مش مراتك
مروان. ايوه مراتي… بس على ورق لان عمي طارق سافر علشان جوز اخته اتوفا وكان لازم يسافر و ساب زهراء معايا لأننا كتبين الكتاب ورحمه عند رعد وقلنا متجوزين بس على ورق على ميرجع ويحدد يوم الفرح
نهى بتفهم … ااه. كده فهمت…. خلاص مفيش مشكله هنام في الاوضه التانيه ..
زهراء بتدخل بعدما خرجت من المطبخ.   لا عادي ممكن يا طنط تنامي في اوضتك عادي وانا هنام في مكان تاني 
نهي بابتسامه .. لا يا حبيتي مفيش حاجه.. وبعدين اصلا الاوضه مش حلوه.  حابه الاوضه التانيه.  بدطل علي الجنينه ..حاجه كده ايه أرجواني 
مروان وزهراء.  ههههههههه 
مروان. ماشي…. اي اوضه تحت امر امي 
نهى بابتسامه… تسلملي يا حبيبي.    يلا انا هنام شويه. بقا… وطلعت
زهراء بابتسامه… نوم العافيه يا رب
********************************
*************عند رحمه************
رحمه حضرت الفطار وطلعت لرعد .. رعد   الفطار جاهز
رعد بابتسامه وهو يبوس أيدها.. تسلم ايدك يا روحي 
رحمه بابتسامه.. هو انت لسه اكلت علشان تقول تسلم ايدي مش يمكن ميعحبكش 
رعد وهو يحملها عن الأرض ويتجه بها للاسفل ام هي فا لفت يدها حولين عنقه… 
رعد بابتسامه ..ودي تيجي.  برضو يا روحي… 
رحمه بابتسامه خفيفه وهي تحاوط عنقه .. دادا قالت انك بتاكل سلطه خضار..وعملتها بايدي .. وكمان قالت إن في عصير في الثلاجه بتاعك بتشرب منه علي طول.   جبتلك منه .. كان رعد بيبصلها بابتسامه وهو يتأمل وجهها وينزل علي السلالم وهو يحملها …
رحمه باستغراب.  بتبصلي كده ليه 
رعد بابتسامه … مفيش ممكن تقولي كده… كنت بتأمل غرامي 
رحمه بابتسامه كسوف … هو انت بتناديني بري ري ولا غرام الرعد ولا غرامي .  انا عايزه اروح غرام الرعد يا رعد .
رعد قعدها علي السفره وقرب وجهه منها .. وايه المقابل 
رحمه بابتسامه.. قليل الادب ابعد مش عايزه اروح … 
رعد بابتسامه.. بعد كده مفيش حاجه بتحصل غير بمقابل . وانتي و زوقك بقا 
وقال وهو يهمس أمام شفتيها… بحبك يا غرام الرعد
رحمه ابتسمت بخفه .. رعد الخدم ممكن يشفونا.. ابعد بقا .. 
رعد رفع عينه يبصلها .. محدش يقدر يخرج من المطبخ طول ما انا هنا 
رحمه سرحت في عيونه الرماديه … رعد 
رعد وهو يحاصر خصرها.. قلب رعد 
رحمه بابتسامه .. عايزه اجيب نونو . ويكون عيونه شبهك كده . 
رعد بابتسامه وهو يقرب منها… هيحصل .. وقريب كمان 
رحمه بابتسامه .ممكن أسألك سؤال 
رعد قعد و قعدها علي رجله بابتسامه. قولي 
رحمه بابتسامه وتوتر في نفس الوقت … هي العيون دي ..وراثه.. اصل اونكل ادهم.   برضو عيونه رمادي
رعد بابتسامه . بصي يا ستي.  دي جينات في العيله .  انا جدي جابر الجارحي كانت عيونه رمادي وبعدين خلف توأم الي هم ادهم وعمر. . و ابويا اخد العيون دي وراثه من جدي .. وبعدين انا اخدتها منه .. وان شاء الله لم يبقا عندنا ولاد.. واحد منهم هيبقا عيونه رمادي علشان دي جينات بتتورث لاي جيل جديد في العيله 
رحمه بابتسامه .. بنت او ولد.  
رعد بابتسامه وهو يقرس خدها… انا عن نفسي عايز بنوته .. 
رحمه بابتسامه.. طيب يلا علشان تفطر 
رعد مد أيده اخد طبق السلطه ونظر له.   فين الجرجير 
رحمه باستغارب.  امال ايه ده 
رعد بابتسامه.. ده  فجل 
رحمه وهي تقوم بصدمه.  يالهوي يبقا نسيته.   وجريت للمطبخ.. ورعد ضحك علي تصرفها .. وشويه وخرجت . من المطبخ 
رعد . ايه ده 
رحمه باستغارب. جرجير
رعد بابتسامه.. دي برضو فجل 
رحمه بزهق.  يوووه بقا يا رعد معرفهمش من بعض 
رعد جذبها من خصرها لحضنه وهو يجلس علي الكرسي .. خلاص مفيش مشكله متعصبه ليه اهدي.  يلا اقعد علشان افطري 
رحمه هزت راسها واتجهت للكرسي وقعدت .. 
رعد مد أيده ليها بعصير بتاعه .. اشربي 
رحمه بصتله.. ايه لا طبعا ..ده مقرف .. هو ايه ده اصلا 
رعد بابتسامه خبيثه.. افوكادو وجرجير و خضار صحي 
رحمه بقرف.  يع يا رعد ايه ده. مش عايزه يا حبيبي بالهنا علي قلبك 
رعد بابتسامه. ما هو انتي هتشربي لعصير يا اما 
رحمه.  يا اما ايه 
رعد بابتسامه.. هتتعاقبي 
رحمه بسرعه.  انا عندي اتعاقب ولا اشرب القرف ده 
رعد ساب العصير وبصلها.   يبقا تنفزي الي هقول عليه 
رحمه باستغارب. هو ايه 
رعد شاور علي رقبته وهو مبتسم بخبث 
رحمه باستغارب. مش فاهمه 
رعد قرب من أذنها وهمس لها بكلمات جعلتها تنصدم من جرأته .  
رحمه بصدمه… ايه لا طبعا مش هيحصل انت قليل الادب يا رعد 
رعد قام من علي الكرسي وقربه منها وقعد عليه .. ومسك العصير تاني ومد أيده بيه .. اشربي 
رحمه وتكاد  تبكي .. مش عايزه طعمه وحش 
رعد شرب منه قدامها .  مش وحش… ده جميل 
رحمه بصتله . بقولك ايه يا حبيبي 
رعد بابتسامه.  مش هرجه عن كلامي.  يا تشربي.  يا .. و شاور تاني علي رقبته 
اخدت رحمه العصير وشربت منه وهي قرفانه .  شريته كله في مره واحده.  
رحمه بقرف. يع.   وحش وحش…اوي 
رعد ضحك علي شكلها الطفولي… كان من الاول يا روحي 
رحمه بعصبيه .. اقعد ساكت… بقا.   و افطر
رعد بصلها بطرف عينه.. صوتك 
رحمه بصت في الطبق بخوف . حاضر. 
وبعد وقت من الصمت المميت قررت هيا الي تتكلم 
رحمه رفعت نظرها له …. هتروح الشركه
رعد بهدوء … ايوه
رحمه. طب طب .زهراء ومروان جاين 
رعد ببرود … ما يجو يا حبيبتي …. مروان مش غريب وزهراء بقت واحده مننا
رحمه اخدت نفس عميق و سكتت
رعد ساب المعلقه وبصلها. قولي عايزه ايه
رحمه. بقلك زهراء ومروان جين تقلي ميجو .. مش كفايه سيبني في يوم زي ده و رايح الشركه … 
رعد. مش فاهم فيها ايه .. وبعدين ماله اليوم يعني ما يوم زي اي يوم 
رحمه سابت المعلقه و بصتله… انت شايف أنه يوم زي اي يوم  
رعد مسك أيدها.. رحمه انا بجد مش فاهم حاجه.  وبعدين ورايا اجتماع مهم جدا في الشركه… ولازم احضر.. وكمان معتصم سافر ولازم ادير انا بقا الشغل 
رحمه سحبت ايديها منه . كل ده ميهمنيش يا رعد. انت شايف أن انهرضه يوم زي اي يوم.. فا تمام… انا الحمد لله شبعت.  هقوم اذاكر .. وطلعت لفوق وهي متعصبه . طلع وراها رعد ..
رعد بابتسامه.. ممكن اعرف زعلانه ليه .. ومن ايه. 
رحمه بتجاهل … مفيش يا رعد ممكن تروح شغلك عادي . بقا 
رعد راح ضمها ليه من الخلف وهو يدفن وجهه في رقبتها .. مالك يا حبيبتي 
رحمه .. رعد ده اول يوم ليا في البيت وانا مراتك .. ويعتبر صبحيتنا تقوم انت بكل برود تقول إنه يوم عادي. .وكمان بقولك زهراء ومروان جاين تقولي ما يجي 
يعني.. اتنين متجوزين جين عند اتنين بردو متجوزين مش حلوه يجو و يلقوني انا لوحدي
رعد ضحك وهو لا يزال كما هو …  ههههههههه مروان وزهراء مش غرب ده بيتهم
رحمه بهدوء.  رعد دقنك بتخربشني ابعد 
********************************
“********عند زهراء ومروان**********
زهراء وهي تخبط على باب أوضت مروان. مروان ممكن ادخل 
مروان بابتسامه .. ادخلي يا حبيبيتي 
زهراء دخلت لقيته قاعد على السرير قعدت جنبه  
مروان بصلها… في حاجه يا حبيبتي 
زهراء بهدوء .. انا كلمت رحمه وهي عزمتني عندها ممكن نروح علشان خاطري
مروان بصلها بابتسامه. .. انتي عايزه تروحي 
زهراء بابتسامه. ايوه 
مروان. خلاص ماشي نروح قومي يلا البسي 
زهراء بفرح. بجد 
مروان. ايوه…  
زهراء. طيب ناخد عمتو نهى معانا 
مروان بجديه… مش ها تردي تيجي ….. هي مش بتحب تخرج 
زهراء. سيبني اجرب ممكن توافق
مروان. ماشي… روحي قوليلها وانا هخلص الي في ايدي.  و هقوم البس 
زهراء بسته في خده… ماشي باي 
زهراء قامت اتجهت لغرفة نهي… عمتو ممكن ادخل 
نهى. تعالي يا حبيبتي 
زهراء فتحت الباب ودخلت لقتها نايمه على السرير قعدت جنبها. انا ومروان رايحين عند رحمه ورعد ممكن تيجي معانا 
نهى. لا معلش… انا مليش في الخروج 
زهراء بزعل … ليه بس والله هتكون خروجه حلوه… وبعدين احنا رايحين عند رحمه مش خارجين بره البيت يعني 
نهى. انتي عايزانى اجي معاكي 
زهراء. اكيد…. بالله عليكي وافقي 
نهى قامت قعدت على السرير. خلاص موافقه 
زهراء بستها في خدها… شكرا يا قمر .. قومي يلا البسي وانا هروح البس 
نهى بابتسامه .. حاضر 
زهراء. انا خارجه باي 
نهى. خلاص ماشي…. ها لبس وجيه وراكي
********************************* 
*************عند رحمه************
رحمه قاعده في الاوضه زعلانه و بتكلم نفسها. افففف طبعه صعب ايه ده … اقله كلمه يرد بالعشره… اسكتي وقومي غيري علشان زهراء زمنها علي وصول .. ربنا يهديك يا رعد يا ابن أم رعد 
دخلت الحمام وبعدها خرجت لقت رعد قاعد على السرير 
رحمه بصتله بتجاهل واتجهت للدولاب.. مرحتش الشغل ليه يا بش مهندس.. مش كان وراك شغل 
رعد. ممكن اعرف مش بتتكلمي معايا ليه 
رحمه وهي تخرج لها ملابس.. مش هكلمك ليه… عادي 
رعد قام راح وقف قدامها .. . لا مش عادي…. وبعدين انتي ناسيه عندك عمليه انهرضه 
رحمه. لا مش ناسيه فاكره… علشان كده قلت لزهراء تيجي عايزاها جنبي .. علشان جوزي هيكون في الشركه .. 
رعد هو يحضنها من الخلف. طيب متزعليش .. خلاص مش رايح الشركه.  وياستي قاعد معاكي أهو لحد ما تقولي زهقت منك 
رحمه بفرح وهي تلف تحضنه .. عمري ما اقول كده يا رعدي… بجد مش هتروح الشركه 
رعد بابتسامه وهو يضمها اكتر .. ايوه علشان خاطر الست ري ري بعدين نظر لها بعشق ليقول… بحبك يا ري ري ويقرب منها ولاكن أوقفته يد رحمه ..
رحمه بتوتر … عيب على فكره 
رعد بصلها ..  عيب ايه يا بنتي ….. دانا متجوزك مرتين ارحمي امي العيانه 
رحمه ضحكت… ههههههههه 
فلاش باك ♥️
رحمه بابتسامه .. يا حبيبي ما انا مش حابه شكل الجرح ده في ايدي . علشان خاطري .. 
رعد .  رحمه.  هي كلمه واحده مفيش عمليات تجميل .. 
رحمه بحزن.   طيب بأي يا رعد بقا افصل انا اصلا الي غلطانه ما هو انت هتلاقيك حاطت عنيك علي واحده تانيه.   باي يا رعدي 
رعد ضحك.. طيب بعد رعدي دي المفروض انك زعلانه يعني 
رحمه بحزن . رعد بقا .. انا بقولك عايزه اعمل عمليه تجميل في دراعي تقول لا .. 
رعد بابتسامه..ومين يشوف دراعك ده يا روحي مش انا .. وانا بقولك انك قمر في كل حلاتك .. ولو ده يريحك فا موافق .  تمام كده 
رحمه بفرح. بحبك بحبككككككككك اوي يا رعد اوي 
رعد ضحك.  وانا بموت فيكي يا عيون رعد 
باااااااك♥️
رحمه بضحك   خلاص بقا يا رعد الله دقنك بقا يا حبيبي خلاص 
رعد بعد عنها وهو بيضحك علي تصرفها..ليقبل جبينها .. … غيري يلا و انزلي انا نازل هستناكي تحت 
رحمه بابتسامه ..حاضر 
رعد نزل ورحمه غيرت هدومها ونزلت وراه 
*********************************
*************عند ريتاج ***********
كانت قاعده ملانه انتبهت لي صوت رنين تلفونها لتجد المتصل هو اسامه مسكت الفون بسرعه وردت .  
ريتاج بلهفه.  الو .. ثم قالت بهدوء.  ايوه مين 
اسامه ضحك.. بتاع الملمين
ريتاج ابتسمت لاكن قالت ببرود … نعم عايز ايه يا استاذ اسامه 
اسامه بابتسامه.. عايز رقم الوالد 
ريتاج بغباء.. ليه بقا أن شاءالله
اسامه بابتسامه.  هاجي اشرب معاه شاي 
ريتاج .  ليه هو معندكمش شاي ولا ايه 
اسامه .. خلاص يا ريتاج مش عايز حاجه سلام .. وانا الي كنت جي أتقدم ليكي.   خلاص يا شيخه يخربيت الغباء 
ريتاج . خلاص ياسطا في ايه متبقاش قموص كده .. اكتب عندك .. ١٠ 
اسامه.. عشره .  كل ارقام الجمهوريه لتبدأ ب ٠١٠ وانتي تقوليلي ١٠ 
ريتاج بضحك .نحنو نختلف عن الاخرين .. خلاص بقا بهزر .. اكتب عندك.  ست ستات .. هههههه
اسامه.  خلاص وآلله… كتير كده.   سلام انا الي جزمه الي رنيت عليكي اصلا
ريتاج بضحك ههههه خلاص والله اخر مره اكتب.  ٠١٠……. ها مرضي 
فصل في وجهها وهي نامت علي السرير وفضلت تضحك 
*********************************
**********عند زهراء ومروان********
زهراء لبست و واقفه قدام المرايا و بتضحك جه مروان من وراها وحضنها… حبيبتي بتبص في المرايا و سرحانه في مين  
زهراء بابتسامه…  سرحانه في الي انا فيه مش مصدقه اني خلاص بقيت زهراء مروان عز الدين الالفي
مروان ابتسم ودفن وجهه في عنقها 
زهراء. يلا نمشي رحمه وحشتني 
مروان بحب …. بحبك والله العظيم يا زهرتي
زهراء. هههههه وانا كمان بعشقك يا مرمر 
مروان بضحك .. يخربيت الفصلان يلا يا زهرتي. 
مروان ونهي وزهراء اتجه و لرحمه 
عد وقت ومروان وزهراء ونهي قعدو قعده سعيده واخد  رحمه ورعد واتجهو لمستشفى الجارحي بعد موصلو نهى لبيت مروان 
رعد وهو يكلم ممرضه. فين دكتور عمر 
ممرضه. فوق في المكتب يا فندم 
رعد. تمام. .
رعد اخد رحمه ومروان وزهراء وطلعو لفوق
الدكتور. رعد باشا.. اهلا 
رعد بابتسامه . اهلا يا دكتور عمر… 
مروان بابتسامه. دكتور عمر…… ازيك
عمر. اهلا يا باشا  … بعدين بص على رحمه وزهراء
…. مين فيكو رحمه 
رحمه ضحكت … ههههه انا 
الدكتور. انتو توأم
زهراء و رحمه بصوت لبعض وقالو .في صوت واحد …. ايوه 
الدكتور. ههههه يلا يا رحمه…. مش عايزك تخافي هي عمليه صغيره 
رحمه. لا… انا تقريبا اخدت علي العمليات 
الدكتور. يلا 
رحمه دخلت للعمليات والدكتور وزهراء ورعد ومروان قاعدين بره 
بعد شويه الدكتور طلع
.الدكتور بابتسامه.. العمليه نجحت 
رعد بتسرع … و رحمه 
الدكتور بابتسامه ..  هي كويسه بس نايمه بسبب المخدر…. عن اذنكم
بعد مرور وقت  رحمه فاقت لقت مروان وزهراء ورعد قاعدين الي الاوضه.. ايه الي حصل 
رعد وزهراء ومروان جرو عليها. انتي كويسه 
رحمه ضحكت… هههههه اهدو انا كويسه… العمليه خلصت 
رعد حضنها وهو يأخذ نفس بعمق .. ايوه. خلصت 
رحمه وهي تضمه ليها… الحمد لله 
بعد مرور ساعتين .. 
مروان وهو يقوم من مكانه… يلا احنا بقا يا زهراء . 
رحمه بابتسامه.. . خلي بالك من اختي 
مروان. في عينيا ….. وخد زهراء وطلع 
رعد بابتسامه.. انتي كويسه يا حبيبتي
رحمه بابتسامه جميله… ايوه…. عايزه اشوف دراعي 
رعد باستغراب … ما تشوفيه 
رحمه بهدوء … يا حبيبي دراعي حسه انه مشدود مش عارفه احركه ممكن تسعدني اخلع الكتف ..
رعد قام من مكانه..  اوي اوي…. استنى… قرب منها وقعد قدامها… وبدأ يفك زراير بلوزتها.. و يبصلها في عنيها وهي اتوترت 
رحمه بتوتر .. يلا عايزه اشوفه 
رعد بابتسامه… حاضر…. وكشفلها دراعها 
رحمه بصت على دراعها ..كانه محصلش فيه حاجه…. لبست هدومها تاني 
رعد قرب منها و باسها  وفقد السيطره على نفسه
رحمه بتزق فيه … رعد….ابعد .. رعد 
رعد اخيرا بعد عنها وهو يأخذ نفس بسرعه … انا اسف 
رحمه وهي تحاول تداري خجلها.. خلاص مفيش مشكله 
رعد  بابتسامه وهو يحاصر وجهها .. ابعت اجبلك أكل .. 
رحمه بتوتر ..  لا… مش عايزه عايزه انام 
رعد بابتسامه قام مدد بجوارها علي السرير واخدها في حضنه….  نامي 
رحمه ابتسمت بخجل ..ماشي ودفنت نفسها في حضنه لتذهب في نوم عميق 
عدا اسبوع رحمه وزهراء بيذاكرو علشان الامتحان ورعد بيحاول على قد ما يقدر ميتقررش الي حصل ومروان بيساعد زهراء في المذاكره  و أسامه اخد معاد من ابو ريتاج علشان يقرأوا الفاتحه 
رحمه بصوت عالي … رعد…. رعد انت فين 
سميحه.. في ايه يا حبيبتي 
رحمه بتساءل… فين رعد يا دادا 
سميحه بابتسامه… في الشركه يا حبيبتي 
رحمه. طيب.. انا خلصت مذاكره… ممكن تحضري الغدا علشان ها روحله الشركه 
سميحه بابتسامه .حاضر يا روحي 
رحمه طلعت للاوضه غيرت هدومها و خرجت اخدت الغدا من سميحه واتجهت للشركه 
رحمه بغرور .. هاي 
سلوى بقرف. اهلا 
رحمه بابتسامه استفزاز… رعد جوزي وقرة عيني .. وحبيبي  جوه 
سلوى بغيظ.. ايوه…. اتفضلي يا فندم 
رحمه ببرود. شكرا 
دق دق 
رعد وهو يتحدث مع عامل ما … ادخل 
رحمه دخلت لقت  رعد كان قاعد على المكتب ومعاه واحد قاعد قدامه 
رعد بص على الي قاعد قدامه لقه بيبص على رحمه بإعجاب 
رعد هو يكلمها بحده… في ايه يا رحمه 
رحمه بتوتر … أنا اسفه مكنش لازم ادخل ..  …. 
الشخص .. لا عادي يا قمر….. انتي مين 
رعد ادايق من كلامه معاها وبص لرحمه بعصبية 
رحمه في سرها. ربنا يستر انا ايه الي جابني هنا كنت قاعده محترمه في البيت. 
الشخص وهو يكلم رعد بهمس . مين المزه دي يا عم. لعبت معاك 
رعد قام بعصبية و خبط بايده على المكتب بقوه. خالد باشا……. التزم حدودك معايا.. دي مراتي 
رحمه انخضت من صوته وانتفضت من مكانها ..
خالد بخوف ..  اهدي يا رعد… انا مكنش قصدي 
رعد بعصبيه… الاجتماع خلص.. وقرب من رحمه وخدها من اديها وطلع 
رحمه بخوف.. اهدي يا رعد … مكنش قصدي ادخل والله 
رعد وفق معاها قدام الاسانسير ولاكن اتاخر فا رعد جزبها وراه ونزل مع علي السلم ورحمه بترتعش من الخوف لحد ما كانت ها تقع فقام رعد شايلها ونزل السلالم وهو في قمت غضبه منها 
رحمه بحزن شديد.. رعد ممكن تهدي والله ما كان قصدي 
رعد بصلها بعصبية وينظر لها بنظره ارعبتها .. حتي وصلو أمام بوابة الخروج نزلها علي الارض  ومسك ايديها  وخرج 
ركبو عربيه و الحراس وراهم 
طول الطريق رحمه بتعيط و موديه وشها للاتجاه التانيه  ورعد بيضغط علي قبضت يده.  لتحكم في عصبيته 
شويه وصلو للبيت رعد نزل دخل للبيت على طول متكلمش معاها ولا كلمه 
يتبع…..
لقراءة الفصل الأربعون : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

تعليق واحد

اترك رد