Uncategorized

رواية الطفل المغرور الفصل الرابع 4 بقلم فرحة حسين

 رواية الطفل المغرور الفصل الرابع 4 بقلم فرحة حسين

رواية الطفل المغرور الفصل الرابع 4 بقلم فرحة حسين

رواية الطفل المغرور الفصل الرابع 4 بقلم فرحة حسين

اروي بصدمه:انت اي الجابك هنا
مروان:جي اشوف حبيبتي يعني هكون جي ليه
اروي:بقولك اي يحيوان انت انت تطلع بره و مشوفكش هنا تاني
زين:مين ده ي اروي
مروان:انت هتستعبط ياالا اومال مين الضربني كده
زين بذهول:انا ضربتك كده و بص لاروي و بفرح اي ده يا اروي انا ضربتو كده الله انا بقيت قوي اوووي بقاا هيه
اروي:يادي الوقعه السوده
مروان:اي ده مالك يبطه بتتكلمي كده ليه 
اروي:مروان لم نفسك و امشي من هناا
مروان و قعد علي كرسي قدامو و حط رجل علي رجل
مروان بضحك:امشي امشي ازاي مش لما اخد حقي الاول
اروي:حق اي انت ملكش حقوق هنا اتفضل يلا
زين:اروي مين الراجل ده و بيتكلم كده ليه 
اروي:زين حبيبي ملكش دعوه بيه ممكن تروح لداده عزيزه تقولها تحضر الاكل يلا
زين:ماشي و مشي
اروي مسكت تلفونها عشان تتصل بكامل
مروان قام و اخدو منها
مروان:اي يا حلوه عايزه تتصلي بمين تاني ما البطل بتاعك جوه اهو
مروان بحنيه:اروي حبيبتي انتي بتعتي انا و بس و محدش
هيتجوزك غيري يلا بينا بقا يلا علي بيتنا
اروي:انت متخلف بيتنا اي امشي من هناا انا متجوزه بقولك ونا مش بتعتك 
مروان و اتحولت ملامحه للغضب و مسكها من دراعها:لا يا اروي انتي بتاعتي و يلا بينا و بيشدها
اروي:سبني بقاا سيبني يا زين سيبني
زين طلع:اروي ابعد عنها اي ده مسكك كده ليه هو يا اروي 
ابعد عنها و زقه
مروان بيضحك بأستفزاز:اي ده البطل رجع تاني 
زين و حاجه جوه اتحركت وراح يضربه
زين ضربه جامد لغايت ما وشه بقا كلو دم
كامل جه علي الخناقه
كامل :في اي يا اروي و مين ده
اروي بعياط:اتصل بالبوليس ونبي يا عمي الاول
كامل  اتصل بالبوليس و جه اخدو
مروان:ماشي وربنا لادفعك و ادفعو تمن كل ده
البوليس اخدو و مشي
اروي:زين انت كويس
زين مش بيرد و فجاءه اغمي عليه
اروي بصدمه:زين زين الحقني يعمي الحقني زين مش بيرد عليا
كامل طلب الدكتور 
الدكتور:هو اغمي عليه نتيجه لصدمه هو حصل اي
كامل حكاله
الدكتور:تمام انا عطيتو حقنه مهدئة و هو  هيفوق بكره الصبح
كامل:شكرا يادكتور عزيزه مع الدكتور
اروي بعياط:كل ده بسببي
كامل:اهدي يبنتي مش بسببك ولا حاجه ده بسبب الحيوان التاني
اروي:هو هيخرك من السجن
كامل:متخفيش مش هيخرك
اروي:انا هقعد جمبو لغايت ما يفوق
كامل:ماشي يبنتي ونا قاعد تحت لو حصل حاجه ازعقيني
اروي:ماشي
تاني يوم
زين صحي
اروي:انت كويس
زين مصدوم و مش بيرد
اروي:يا زين
زين:هو اي الحصل
اروي:مش عارفه تقوله اي
زين:لا لا استني انا فاكر هو هو بصي اكن كان في شخص كان ايوه ايوه كان ماسك ايدك و بيشدك كده اها اها انا فاكر ايوه بس في حاجات مشوشه و مسك دماغو بعصبيه يووووه انا مش فاكر حاجه
اروي:اهدا اهدا بس انت مش مشكله تفتكر مش مشكله
زين:مش مشكله ازاي يعني انا عايز اعرف اي الحصل انا مش فاكر حاجه اكن في جزء مفقود من ذاكرتي و حاسس ان الهو بصي مش عارف اوصفلك
اروي ساكته
زين بعصبيه:يوووه متتكلمي
اروي بخوف:محصلش حاجه احنا كنا قاعدين عادي و فجاءه اغمي عليك
زين:ازاي انا مش فاكر حاجه انا فاكر اني في حد جه بس ملامحو مش باينه اوووف بقا
اروي:لا ممكن يعني ممكن كنت بتحلم
زين:انتي مش بتقولي الحقيقه ليه ليه كلكو بتعملوني كده هو انا فيا حاجه ردي عليا
اروي:اهدا يزين انت مفكش حاجه محصلش حاجه لكل ده
زين:اطلعي بره مش عايز حد معايا بره
اروي:حاضر هطلع بس اهدا انت
و قامت طلعت
زين:انا لازم افهم
اروي نزلت و كلمت كامل
اروي حكتلو الحصل
كامل:طب انا مش فاهم طب نشوف الدكتور
اروي:ماشي
عند الدكتور
الدكتور:هو الانتو حكتو ده غريب بس كده بقت الشخصيه التانيه معاه بمعني انو ممكن حاجات تحصلو في الشخصيه التانيه و يفتكرها و الطفل بدات دماغو تكبر بدل ما كانت واقفه عند سن معين
اروي:يعني هو كده ممكن يرجع طبيعي عادي صح
الدكتور:ممكن و ممكن يحصل حاجه ترجعو لنقطه الصفر من تاني فا حاولو علي قد ما تقدرو ان مفيش حاجه تأثر عليه
كامل:تمام يادكتور شكرا
الدكتور:العفو
و مشيو
اروي:انا هطلع لزين 
كامل:ماشي يبنتي و ابقي طمنيني
اروي: حاضر
اروي بتخبط علي الباب:زين انت صاحي
زين:مش عايز حد قولتلك
اروي دخلت
زين بعصبيه:هو انتي مش بتفهمي يعني ولا اي
اروي:يعم اعتبرني هوا مش هعمل صوت بس اقعد معاك
زين:لا اطلعي بره
اروي راحت و قعدت علي كرسي في الاوضه
زين:ياربي بقا يبنتي انتي
اروي:ايوه نعم
زين:اطلعي بره
اروي:ليه والله الاوضه دي حلوه و فيها هوا و الجو حر فا انا قاعده فيها
زين:اقعدي في اوضه تانيه و شغلي التكيف سهله اهي
اروي:لا انا بحب الهوا الطبيعي
زين راح و قعد من سكات
بعد شويه
اروي:هتفضل ساكت كده كتير
زين ببرود:عايزاني اتكلم اقول اي
اروي:اي حاجه
زين:مش عايز اتكلم عايزه تتكلمي اطلعي بره
اروي:يعم هو انت معندكش غير اطلعي بره قول بس هل انا قتلالك قتيل ها قول بس
زين:اها يلا بقا
اروي:يبني انت بارد معندكش دم اي ده ياربي عملني كويس لو سمحت هو الاهتمام مبيطلبش بس انا بطلبو عادي
زين:قوليلي اي الحصل امبارح وانا اعملك حلو
اروي بتوتر:لا خلاص خليك عملني وحش انا طالعه بره بقا
زين بصلها و مردش
اروي طلعت
بليل
اروي:الساعه دلوقتي 7 اطلعلو ولا اي طب هو شويه و هينزل صح ايوه اكيد ولا اطلعلو هو منزلش ليه اي ده انا هطلع
اروي بتخبط علي الباب
اروي:احم زين
زين:اي
اروي:اي منزلتش ليه نتفرج علي فيلم زي كل يوم
زين:اممم لا مش عايز اتفرج علي كرتون انا مبقتش احبه معرفش ليه
اروي و اطمنت انو نساه موضوع امبارح فا كملت
اروي:اممم طب تعالا نلعب مثلا
زين:لا برضو مش عايز تيجي نتفرج علي فيلم رعب
اروي:لا يعم انت اخر مره معرفتش تنام
زين:لا لا انا مبقتش بخاف
اروي:طب ماشي يلا
زين:يلا اعملي فشار عقبال ما اشغله
اروي:ماشي
بعد شويه
اروي بتشوف زين و هو بيتفرج و مش خايف فا بتستوعب كلام الدكتور و  ان عقلو بدا يكبر فعلا و ان افعاله هتتغير
اروي:خلص خلاص يلا ننام بقا
زين:ننام اي لسه بدري
اروي:لا بدري اي انت بتنام بدري اصلا
زين:يووه لا بقا مش عايز انام انا نامي انتي
اروي:يحول الله يارب ماشي هنام انا خليك لوحدك
زين:مش بخاف علي فكره
اروي:ماشي و طلعت
بعد شويه زين طلع
زين:اروي اروي
اروي:ها نعم مش قولت هتسهر
زين:لا منا جالي نوم خلاص
اروي:لا والله
زين:اها والله
اروي:طب عايز اي يعني
زين:انام
اروي:طب متنام
زين:لا عايز انام في حضنك زي كل يوم
اروي:لا انت امبارح منمتش في حضني عادي
زين:ايوه منمتش عشان الراجل البارد الجه هنا ده
اروي:انت لسه فاكرو
زين:اها بس معرفش هو انا صحيح طلعت الاوضه ازاي انا فاكر انو الهو بصي زي ما اكون ضربته هو انا ضربته فعلا و لا انا نمت و كنت بحلم
اروي:ها لا لا كنت بتحلم
زين:يخساره كان نفسي يبقا حقيقي
اروي:اها اها طب يلا عشان تنام
زين:في حضنك
اروي:يخربيتك اها في حضني 
و نامو
تاني يوم زي صحي لقا نفسو في حضن اروي لسه
زين:اي ده انا جيت هنا ازاي
اروي صحيت لاول مره من غير زعيق زين
اروي:احم انت صحيت
زين:اها و لقيت نفسي نايم في حضنك كده  الا تكوني اتحمرشتي بيا ولا حاجه
اروي:اي يا قليل الادب لا يعني ده ممكن اتقلبنا في جيت في حضنك عادي
زين:لا لو كده تتقلبي كل يوم و تيجي في حضني
اروي و وشها احمر:زين اسكت و قامت
زين:طب تعالي بس رايحه فين
اروي: ملكش دعوه و بعدين هو مش انت كنت مش بتكلمني امبارح نعم بتكلمني ليه بقا
زين:عادي قولت كده كده هي اكيد هتيجي لوحدها و تحكيلي فا انا مش مستعجل عادي هستنا
اروي:امممم طيب و عموما هو مفيش حاجه تتحكي
زين:لا في هو احنا اتفرجنا علي فيلم رعب بليل
اروي
يتبع……
لقراءة الفصل الخامس : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

اترك رد

error: Content is protected !!