Uncategorized

رواية حب حياتي الفصل الثاني 2 بقلم شهد أحمد

 رواية حب حياتي الفصل الثاني 2 بقلم شهد أحمد

رواية حب حياتي الفصل الثاني 2 بقلم شهد أحمد

رواية حب حياتي الفصل الثاني 2 بقلم شهد أحمد

الشاب:  تعالي بس وانا هخليكي مبسوطه 
تعال انت وانا اللي هخليك مبسوط ياروح امك ????
اسيل بتشوف مين لقيت محمود و معتز قدامها 
اسيل:  معتز يلا ونبي بلاش مشاكل 
معتز بعصبيه:  انتي مجنونه عايزيني امشي و اسيب الزباله ده كده يرخم عليكي 
الشاب بعصبيه هيندم عليها دلوقتي:  هو حلو ل ناس و ناس لا ولا اى ما احنا حلوين بردو 
قبل ما يكمل الكلام كان خد بوكس ????من معتز وغيرو كتير لدرجه ان الشاب مش قدره يقوم خالص و طبعا الكليه كلها اتجمعت وحصلت مشكله كبيره و من ساعتها محدش بيقدر يقرب من اسيل خالص 
…………… 
رودينا:  اى يابنتي بتفكري ف اى 
اسيل:  كنت بفتكر اللي حصل اول سنه ليا هنا 
رودينا: بس متفكرنيش ده معتز فضلت شهرين يجي معاكى كتير عشان محدش يكلمك بس 
اسيل:  فعلا من ساعتها محدش يقدر يقول كلمه بس حتا البنات بتكلمني عشان معتز بس ????????‍♀️
رودينا:  كويس عشان ميكونش ف صحاب غيرى 
اسيل بضحك:  ماشي ياختي يلا عشان متتاخرش انتي عارفه معتز لو اتاخرت هيعمل اى 
رودينا:  لا ياختي ع اى يلا بسرعه 
ومشيت راحت المول وفضلت تلف كتير عشان هتجيب هديه لى معتز عشان عيدميلاده انهارده و هو زاي كل سنه مش مهتم او فاكر اصلا 
اسيل:  ها اخيرا جبت 
رودينا:  فعلا ده انا تعبت اوى لحد لما جبت اصلا 
اسيل:  طب يلا بقا عشان نلحق نروح البيت عشان نشوف الحفله بقولك انتي ماكده ع محمود و عمر كويس 
رودينا:  اه ياستي وقولت ل محمود يعزم بقيت  اصحاب معتز 
اسيل:  تمام اوى كده انا هروح اشوف بقيت التجهيزات وانتي تروحي تلبسي وتجيلي ع طول تنام 
رودينا:  اكيد باى 
اسيل:  باى 
و اسيل رجعت البيت تاني تشوف التجهيزات و خلصت كل حاجه وبعدين رودينا جت عشان تساعدها و كل حاجه جهزت خالص 
اسيل:  انا هطلع البس بقا عشان قرب يوصل 
رودينا:  فعلا يلا بسرعه 
وطلعت اسيل تلبس و لبست فستان اسود طويل و عليه طرحه حمره و كوتش ابيض و شويه ميكب خفيف خالص عشان معتز ميزعلش و نزلت كانت قمر قمر يعنى 
رودينا ب اعجاب:  وااا اى القمر ده يابنتي 
اسيل بكسوف:  بس بقا وبعدين يلا كلمى محمود شوفى فين و الباقي فين 
رودينا:  لسه كنت بتكلم معاه قالي خمس دقايق بس و هيكون هنا و هى بتتكلم الباب كان بيخبط 
اسيل:  طب يلا روحي افتحي الباب اكيد هما
راحت فتحت كان محمود و عمر و باقي صحاب معتز 
رودينا كانت قمر بردو كانت لبسه فستان ازرق و طرحه بيضه و كوتش ابيض و بعض الميكب
رودينا: اى يامحمود هو معتز هيجي امتي 
محمود: قالي ربع ساعه و هيمشي كلمى انتي يا اسيل شوفى فين
اسيل: تمام هتصل دلوقتي
اسيل: الو أنت فين دلوقتي
معتز: اهو ياحبيبتي نازل من الشركه 
اسيل: طب يلا ياحبيبي لماتقرب اتصل عليا عشان احضر الاكل
معتز: حاضر يلا باى 
اسيل: باى 
اسيل: نزل من الشركه وهيجي ع طول
محمود: تمام ف اى حاجه ناقصه
رودينا بضحك: عيب عليك هى اسيل بتحتاج حد عشان تعمل العيد ميلاد ده عيدميلاد معتز يابني بتقول اى 
محمود: فعلا عمرك يا اسيل مخليتى حد يساعدك خالص ليه
اسيل: عشان انا مش عندي اهم من معتز وكمان انا بحب كل حاجه بتتعمل اكون انا بس اللي اعملها مش حد تانى
عمر: فعلا يا اسيل انتي نعمه الأخت والله 
اسيل بكسوف: شكرا ياعمر اه يلا هو خلاص قرب يجي دلوقتي
محمود: فعلا يلا ياجماعه نطفي النور 
معتز بيفتح الباب فجأااا
يتبع…
لقراءة الفصل الثالث : اضغط هنا
لقراءة جميع فصول الرواية : اضغط هنا

اترك رد

error: Content is protected !!