Uncategorized

رواية حب حياتي الفصل الثاني عشر 12 بقلم شهد أحمد

 رواية حب حياتي الفصل الثاني عشر 12 بقلم شهد أحمد

رواية حب حياتي الفصل الثاني عشر 12 بقلم شهد أحمد

رواية حب حياتي الفصل الثاني عشر 12 بقلم شهد أحمد

معتز:  ممكن اطلب منك طلب ياقمر 
قمر:  اكيد طبعا 
معتز:  انا عايز تفضلي ف مصر الفتره دى 
عمار:  اى ليه يعني احنا عندنا شغل هناك 
قمر: انا موافقه افضل ف اى ياعمار مالك 
عمار بتوتر:  ها مفيش بس ليه يعني تفضلي ف مصر 
معتز: انا عاوزه تفضلي هنا عشان تحضري فرحى 
رودينا بصدمه:  انت هتتجوز يامعتز 
معتز:  اكيد انت مقولتش ولا اى يامحمود 
محمود: معلش نسيت والله 
معتز:  طب اى مش هتقولهم مين العروسه 
رودينا:  طب بعد اذنكم انا 
معتز:  استني يا رودينا مش عاوزه تعرفي مين العروسه 
رودينا بحزن:  مش لازم الف مبروك ع العموم 
محمود:  ياجماعه معتز عايز يتجوز رودينا 
رودينا:  اى انا 
معتز بابتسامة:  اه انتي هو انا اطول اتجوز القمر ده 
قمر:  اى ده ف حب هنا وانا مش بستحمل لا لا كده كتير انت ياض مش كنت هتموت من شويه دلوقتي فتحت ف الحب ????????
رودينا بكسوف: احم طب انا هروح اجيب حاجه 
و جريت ع بره 
محمود بضحك:  يخربيتك كان لازم تحرجي البت كده 
قمر:  والله ياباشا انا غلبانه هى اللى بتتكسف الله 
معتز:  فعلا معاكى حق والله ????
محمود:  خلاص ياجماعه دى اختى بردو ده البت وشها زاي الطماطم خالص 
قمر:  انا هروح اشوفها 
معتز:  اه روحي و اعرفى رايها هاا????
قمر:  بس كده انت تومر ياكبير ????
محمود:  ما خلاص ياعم دي اختي 
معتز:  حاضر حاضر هسكت اى ياعمار مفيش مبروك ????
عمار:  ازاي الف مبروك اكيد 
معتز: الله يبارك فيك عقبالك بقا 
عمار:  اه ما انا بفكر خلاص لازم اتجوز انا و قمر كفايه كده 
معتز:  بس انا مقولتش تتجوز قمر بردو 
عمار:  قصدك اى هى مش خطيبتي اكيد هنتجوز 
معتز:  اه صح ده انا نسيت معلش مش تفكرني بردو يامحمود 
محمود ببرود:  معلش اصل نسيت بردو انا كمان 
معتز:  اهو ياعم الراجل مش فاكر متزعلش بقا 
عمار:  ولا يهمك يامعتز كل حاجه ف وقتها حلو بردو 
معتز:  اكيد 
…………….. 
نروح عند رودينا اللي جريت بره المستشفى من الكسوف 
(اللي بيقول ممكن تكون اوفر يعني عشان مكسوفه عاوزه اقول حاجه الكسوف هو اللي بيخلى اى بنت حلوه عشان بيكون عندها حياء و ده حاجه مش موجوده دلوقتي عند اغلب البنات نكمل بقا) 
قمر:  اى يابنتي جريتى ليه 
رودينا بكسوف:  يعنى كنت هفضل ازاي اخوكي بيكسفنى الله 
قمر بابتسامة حزينه:  معلش هو بيحبك بس 
رودينا بعد لما خدت بالها:  انا اسفه مكنتش اقصد والله بس انتي فعلا شبه اسيل اوى عشان كده مخدتش بالى والله متزعلش 
قمر:  مفيش حاجه هو انا اطول اكون اخت القمر اللي فوق ده 
رودينا بغير:  قمر ف عينك اخرسي يابت 
قمر بضحك:  حاضر حاضر اسفين ياباشا 
رودينا بغرو:  خلاص خلاص سامحتك 
قمر:  امشي يابت من هنا ده انا هكون حماتك 
رودينا:  ياريت والله هو انا اطول حماتي تكون قمر كده ????
قمر:  عارفه يابنتي اني قمر ????
رودينا:  امشي يابت 
قمر:  نتكلم جد شويه بقا انتي موافقه صح 
رودينا:  اكيد ده حب حياتي ازاي مش موافقه بس 
قمر:  كويس انك بتحبني بجد و ربنا رزقك بيه معتز كويس و محترم فعلا 
رودينا:  طبعا هو انا حبيتو من شويه 
قمر:  خلاص ياختي بقا 
رودينا:  عاوزه اسالك سؤال بس تردي بجد 
قمر:  اتفضلي ياختي 
رودينا:  انتي بتحبي عمار ده 
قمر:  الصراحه لا بس هو اللي كان جنبي طول الوقت ده مينفعش اقوله لا اول لما شوفت حد تانى 
رودينا:  فاهمه بس انتي مستعده تفضلي مع واحد طول عمرك عشان عمل معاكي معروف بس 
قمر:  مش عارفه والله انا لحد دلوقتي لسه بفكر اعمل اى مش عارفه كل لما يفتح الموضوع بقوله استني انا مش فاكره حاجه دلوقتي بعدين بقول اى حاجه عشان يسكت بس مش عارفه اعمل اى 
رودينا:  امشي ورا قلبك ياقمر بلاش عقلك بس 
قمر:  حاضر يلا نرجع بقا 
رودينا:  يلا 
…………… 
عند معتز 
معتز بصوت واطي:  عملت اللي قولتلك عليه 
محمود بنفس الصوت:  اه كل حاجه تمام 
معتز:  تمام انا هخرج امتي بقا 
محمود:  بكره بالكتير متخافش 
معتز:  تمام 
عمار:  هما اتاخرو كده ليه 
محمود:  متخافش هتلقيهم طلعين دلوقتي قبل ما يخلص الكلمه كانت قمر بتفتح الباب 
محمود: اهم ياعم 
قمر:  مين بيجيب ف سرتي 
معتز:  عمار ياختي بيسال عليك 
قمر:  خير ياعمار ف حاجه 
عمار:  اه كنت عاوز اقولك حاجه 
قمر:  قول 
عمار:  انا عاوز نعمل الفرح كمان اسبوع مع معتز 
قمر بصدمه:………… 
يتبع…
لقراءة الفصل الثالث عشر : اضغط هنا
لقراءة جميع فصول الرواية : اضغط هنا

اترك رد

error: Content is protected !!