Uncategorized

رواية زواج إجباري الفصل التاسع 9 بقلم حنان صلاح

 رواية زواج إجباري الفصل التاسع 9 بقلم حنان صلاح

رواية زواج إجباري الفصل التاسع 9 بقلم حنان صلاح

رواية زواج إجباري الفصل التاسع 9 بقلم حنان صلاح

وعد قامت وهي مش حاسه بنفسها وهتموت وتنام لانها نامت وقت قليل وفضلت طول الليل تعيط وعينيها وارمه من العيط فتحت الباب واول ما شافت جاسر اتصدمت ولسه هتقفل الباب لقته داخل وقافل…. الباب…… بالمفتاح 
وعد ببرود عايز اي 
جاسر عيزك يا وعد 
وعد وانا مش عوزاك لو سمحت اطلع بره 
جاسر تب عينك في عيني كده وقرب منها 
وعد قلتلك اطلع بره 
جاسر بابتسامه مش طالع دي غرفتي  
وعد وهي بترجع لوري وخوف من نظرة جاسر لها ابعد يا جاسر 
جاسر اقترب منها وهمس في ودانها متخفيش مش عملك حاجه   ودخل الحمام ياخد شور 
وعد تمالكت نفسها وقالت غرفتك تب طيب اشبع بيها  وخدت بطنيتها والمخده وفتحت الباب وراحت في غرفه تانيه في الفله وحطت البطنيه علي الارض والمخده وقفلت علي نفسها ونامت 
جاسر طلع من الحمام بص حواليه ملكاش وعد فضل يدور عليها في كل غرفه في الفله غرفه غرفه لعند ما وصل للغرفه اللي هي نايمه فيها وفضل يخبط ولكن لا حياه لمن تنادي
ووعد بضحك مش هفتح كل في نفسك 
جاسر اتاغظ من عمايلها وتجاهلها ليه 
……………..
في فلة علاء 
علاء اتفضل!!!!!!
سوزي هاي 
علاء قام علي حيله اول ما شاف سوزي ف اي راجل لا يستطيع ان يقاوم جمال انثي اهلآ مين حضرتك 
سوزي تجلس علي الكرسي وحاطه رجل علي رجل انا……..
………………
في البيت العيله 
ام عبير خشت علي عبير لقتها بتعيط وهي مغطيه نفسها بالحاف 
ام عبير بخضه مالك يا بنتي فيكي اي 
عبير بهروب من سؤال مامتها مفيش يا ماما تعبانه شويه 
ام عبير مفيش عروسه داخله علي فرح ويكون شكلها حزين كده 
عبير ذادت في العياط 
ام عبير خدتها في حضنها احكيلي يا عبير احكيلي وطبطبت عليها بحنية الام
عبير محمد يا ماما بعياط عايز يسافر بعد الجواز ويسبني هنا 
ام عبير مسحت دموع عبير وقالت محمد لازم يهتم بشغله يبنتي   ومفيش راجل يقدر يعيش من غير شغله خليه يسافر احنا هنا معاكي ودا مستقبله مفروض انتي تدعميه مش انتي اللي اتعرضيه اسمعي مني 
عبير بس بس يا ماما 
ام عبير ما بسش خليه يسافر دا شغله ومستقبله افرض خلفتو هيبقا مستقبل عيالك اي وهو ولا وراه ولا قدامه لازم يعتمد علي نفسه هو مش هيفضل يا خد منك او يستني انك تديه عشان تسنديه ممكن بعد كده يكرهك 
عبير بتفكير  حاضر يا ماما 
في غرفة احمد 
……
احمد بيكلم رهف في التيلفون اهدي يا رهف اهدي بس مالك 
رهف بعياط حكتله علي اللي مازن عمله 
احمد في قمة غضبه ازاي يعمل كده ولبس وقال انا جيلك يا رهف 
رهف احمد احمد استني بلاش بس احمد كان خلاص قفل التيلفون وفي طريقه للفلة علاء 
سوزي انا سوزي خطيبت جاسر وبحزن سابقآ 
علاء سوزي اهلآ بيكي من الواضح ان عندك حجات كتيره تقوليه 
سوزي بشر اها 
علاء اتفضلي انا سامعك وهقف جنبك 
سوزي انا عرفت انك عايز تدمر جاسر في شغله عشان هو معطلك واقف ف طريقك وانا عندي اللي يساعدك 
علاء بابتسامه واي هو اللي هيساعدني 
سوزي……………….
علاء قام علي حيله وقال كده جاسر يحكم علي نفسه بالموت احسن 
سوزي في سرها انت اللي خلتني اعمل كده يا جاسر فضلت عليا واحد متسواش وبعتني( ومبالكو بكيد النساء ان كيدهن عظيم) 
احمد كان تحت رن علي رهف 
رهف ردت… احمد كويس انك فتحت تيلفونك بلاش تيجي 
احمد انا تحت الفله اطلعي 
رهف بصدمه اي وراحت جري بصت من البلكونه لقت احمد تحت ولابس جاكت من برد الجو 
احمد انزلي يا رهف 
رهف بخوف بلاش يا احمد امشي احسن 
احمد باصرار مش ماشي الا لما اشوفك واتكلم معاكي 
رهف خافت عليه وخافت يعمل حاجه او يحصله حاجه بسببها 
رهف نزلت بخوف امشي يا احمد ارجوك امشي 
احمد بص في عنيها وبحب محدش يقدر يخدك مني انتي فاهمه 
رهف بحب امشي يا احمد دلوقتي علاء جوه لو شافك رجالته مش هيسبوك تمشي من هنا انا خايفه عليك 
احمد هوس انا مبخفش انتي سامعه وجه مطلع سلسله مكتوب عليها رهف واحمد ولبسهالها برومانسيه 
رهف الله جميله اوي يا احمد 
احمد بحبك 
رهف وانا كمان وفجاءه يقطع المشهد الرومانسي خروج سوزي وعلاء بيوصلها للعربيه
احمد اول ما شافهم طلعين استخبا هو ورهف وري الشجر الفله وشاف سوزي بس هو ميعرفهاش وسال رهف مين دي 
رهف بترفع كتفها بعدم المعرفه فهي كمان اول مره تشوفها 
سوزي ركبت العربيه 
علاء جه يدخل الفله سمع صوت واري الشجر كان صوت احمد ورهف علاء فضل يقرب من الشجر   عشان يعرف صوت ده اي مصدره 
احمد ورهف كانو هيموتو من الخوف واحمد حاضن رهف غشان صوتها ميطلعش وبعدين………….
في فلة العيله……
عبير بتمسح دموعها الوووو يا محمد 
محمد ببرود ايوووه يا عبير 
عبير انا فكرت كويس وشوفت انك لازم تسافر لان ده مستقبلك وانا اتسرعت ومش لازم اضغط عليك واخليك تختار بيني وبين شغلك وبعدين اكتشفت ان ده غلط و خلاص عايز تسافر سافر بس عندي  شرط 
محمد بضحكه مستفزه شرط اي 
عبير تسافر اوك بس بعد فرحنا بشهر
محمد بتوتر  وانا موافق يا حببتي بقولك اي اقفلي انتي دلوقتي عندي ناس مهمين 
عبير بس يا محمد اسمعني طيب 
محمد قفل فونه بسرعه  لانه عنده صحابه ومعاهم بنات وخاف عبير تعرف وتكشفه علي حققته  
عبير بزهق رمت التيلفون علي السرير 
واحد من صخابه اسمه اسر قال اي مالك يا محمد وشك احمر كده ليه وهو بيشرب شيشه يكنش دي عبير 
محمد بغضب هيكون مين غيرها 
اسر انت مبتحبهاش هتتجوزها ازاي كل اللي كنت عيزه من وراها الفلوس وانت جيلك فرصه عمل حلوه بره مع ناس حلوين 
محمد بتفكير الفرح ده مش هيتم 
اسر ازاي وانت فرحك كمان يومين؟؟؟
محمد بكره تشوف انا هعمل اي 
اسر بيطلع دخانه من منخيره وهو مش فاهم حاجه خالص 
في فلة علاء 
احمد ورهف ذاد عرقهم من كتر الخوف وعلاء بيقرب بهدوء  في اخر لحظه قدرو يهربو قبل ما علاء يشوفهم لان واحد من الخدم جه في اخر لحظه واعطي علاء تيلفونه يكلم ادهم 
رهف امشي بقا يا احمد بخوف 
احمد هتوحشيني وودعها ومشي راح الفله 
رهف طلعت غرفتها بسرعه وقفلت الباب وحطت ايدها علي السلسله وقالت الحمد لله عدت علي خير 
ادهم  بيكلم علاء في التيلفون و قاعد في بيته عملت اي في الصفقه  
علاء ايوو خلاص اعتبر انها بتعتي  
ادهم ايوووه بقا هو دا الكلام المظبوط بس انا مش ليه نصيب فيها ولا بعمل دا كله للاجل الوطن 
علاء لا طبعآ ليك نصيب كبير اووي وناوي علي الغدر وهو ماسك المسدس وبيص عليه وبيتكلم في فونه 
ادهم قفل وهو فرحان من نجاح خطته 
في الصباح الباكر 
في فلة العيله 
وعد فاقت  من نومها بصت علي الاوضه و استغربت المكان وافتكرت اللي حصل امبارح وفضلت تضحك وجت بصه في تيليفون بتاعها لقت اكتر من 20مسج كلهم من جاسر وكان مكتوب فيهم…افتحي يا وعد افتحي احسن ليكي وايموشن غاضب ورساله تانيه انا محدش يقدر يتجاهلني انتي سامعه ورساله والله لوريكي بس تطلعي بس 
وعد خافت من الرسايل وفتحت باب الغرفه وهي خايفه من جاسر يعمل فيها حاجه لقت العيله كلها جالسين حول السفره 
بصت يمنها ويساره وفوق وتحت بس ملكتش جاسر وبتقول في سرها الحمد لله مش هنا تلاقيه راح الشركه وفجاءه تلاقي ايد محطوطه علي كتفها من وري وهي ايد جاسر 
وعد بخضه جججااااسر جاسر بخوف 
جاسر…………………….
يتبع…..
لقراءة الفصل العاشر : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

‫2 تعليقات

اترك رد

error: Content is protected !!