Uncategorized

رواية الفرسان الخمسة الفصل العاشر 10 بقلم سارة أحمد عماد

 رواية الفرسان الخمسة الفصل العاشر 10 بقلم سارة أحمد عماد

رواية الفرسان الخمسة الفصل العاشر 10 بقلم سارة أحمد عماد

رواية الفرسان الخمسة الفصل العاشر 10 بقلم سارة أحمد عماد

في القسم ..
كانت تقف امينه بدموع غزيره وسعاده لا توصف فبلفعل تم تبرائتها من ذلك الجرم وتم القبض علي المعلم فأصبح من حقها العيش بأمان.
ادهم /الف مبروك ي امينه .
امينه بدموع فرح /الله يبارك فيك سعادتك مكنتش مديقني فرصه تسمعني بس الحمد لله شكرا علي كل حاجه ي ادهم بيه .
ادهم بابتسامه /بصراحه متشكرنيش انا اشكري دكتور مالك هو الي كان واثق في برائتك وعمل كل حاجه علشانك.
امينه بحب وحنان افتقدته/لا دكتور مالك انا مهما عملت مش هو فيه حقه علي عمله معايا ربنا يكرمك ويطعمك مايحرمك قادر ي كريم .
مالك بعشق /ربنا يخليكي ليا يارب يلا علشان نخرج .
امينه باحراج /كتير خيرك بس لو تشوفلي اوضه حتي فوق السطوح لاني معنديش مكان اقعد فيه يبقا كتر خيرك وانا هشتغل وادفع ايجاره .
مالك بعشق لبرايئتها/اطمني انتي ليكي شقه جاهزه من مجميعه .
امينه بدموع /سعادتك فاكرني ايه لا انا شريفه مش بتاعه كلام من ده ابدا .
سيف بمرح /اخص اخص عليك ي مالك طلعت واطي .
فهد بتأثر مصتنع /يااه ي مالك بقا طلعت ذئب بشري وطمعان في الغلبانه دي اخص.
مالك بغضب /جرا ايه ي ابني انت وهو الي هي بتقوله ده متصدقهومش دول بيهزرو .
رعد بابتسامه /متقلقيش ي امينه اعتبرنا اخوات ليكي وهنشيلك في عنينا كمان اطمني .
عدي بابتسامه /متخافيش ي امينه كلنا جنبك .
مالك بغيره /فيه ايه انت وهو انا بس الي جنبها وهاخد بالي منها.
امينه بكسوف /ربنا يخليك ليا ..
في محل فاطمه ..
كانت تجلس بحالتها المعتادة هذه الأيام وهي تسرح فيما من ملك القلب والعقل .
عم صالح /ازيك ي فاطمه ي بنتي .
فاطمه بتفاجا /أهلا ي عم صالح اتفضل .
رشاد بغضب /ايه مالك واقفه سرحانه كده ليه وازي عمي اصلا يوافق علي شغلك كده .
فاطمه بغضب /انا واقفه بساعد ابويا ي رشاد ابويا الي نستونا ومسالتوش فينا .
صالح بخبث /ماحنا جينا علشان كده آن الأوان بقا نلمنا كلنا مع بعضنا .
فاطمه بقلق /ي عني مش فاهمه .
رشاد بمكر/هتعرفي كل حاجه متستعجليش .
في فيلا سليم ..
ساره بغضب /انت بتقول ايه ي عدي انت اكيد اتجننت .
عدي /لا ي امي متجننتش ولا حاجه ايه المشكله في جوازي من سلمي مش فاهم .
ساره بحده /بجد مش فاهم دي اكبر منك بسبع سنين وغير انها مش من مستوانا.
عدي /انا ميهمنيش الكلام ده واظن أن الموضوع مش موضوع مستواه ابدا انتي وبابا عمركم مكنتوا بتبصوا ابدا للموضوع ده .
ساره بغضب /اسمع ي عدي متحاولش تتكلم لأن الجوازه دي مستحيل تتم مش بعد السنين الي مستنيه افرح بيك فيها تجيلي بدي ي عدي ابعد عن البت دي خالص دي كام سنه ومش هتخلف ي استاذ .
عدي /والله ي امي ده مش مبررر بيبقا فيه بنات صغيرين جدا ومبيخلفوش دي اراده ربنا واي أن كان انا هبقا راضي بيها.
سليم /فيه ايه مالكم صوتكم جايب اخر الدنيا.
ساره بغضب /تعال شوف ي سليم شوف ابنك الي عايز يموتني مقهوره .
عدي/بعد الشر عليكي ي امي ي بابا كل الحكايه أن بحب بنت وعايز اتقدملها بس .
ساره بسخرية/والله بس ماتكمل لابوك وتقوله أن الهانم الي انت عايز تتجوزها اكبر منك بى7سنين .
سليم /اهدي ي ساره روح انت ي عدي وبعدين تبقا نتكلم .
عدي /حاضر ي بابا بس مع احترامي لحضراتكم انا مستحيل اتخلا عن سلمي ابدا.
ساره بغيظ /شايف ابنك شايف.
سليم بتنهيده /اهدي بقا علشان نعرف نفكر .
في فيلا خالد .
في غرفه فجر ..
كانت تقوم فجر وهي تلملم سجاده الصلاه ليقترب منها رعد وهو يقبل يدها .
رعد بحنان /حرما ي امي .
فجربابتسامتها الساحره /جمعا ي قلب امك شكلك عايز تقول حاجه .
رعد بابتسامه/بصراحه اه انا قررت اني اتجوز ي امي .
فجر بسعاده غامره /ايه بجد ازغرط ولا اعمل ايه هي فين البنت دي فين .
رعد بضحك /ههههه ايه ي فجري متخيلتش انك عايزه تخلصي مني كده .
فجر بتصميم /اخلص منك ايه انت هتعيش معايا هنا في الفيلا قسما بالله لو فكرت تبعد عني ي رعد .
رعد /من غير ماتحلفي انا مستحيل ابعد عنكم ابدا .
فجر بحنان/بتحبها .
رعد بلخبطه /بصراحه مش عارف .
فجر باستغراب /ي عني ايه مش عارف .
رعد /بصي لةحد دلوقتي اعجاب صحيح هي خلتني احس احساس عمري محسيتوا قبل كده بس برضه انا متاكد ان الحب هياجي بعد كده صدقيني ي أمي انتي هتحبيها ازي لما تعرفيها .
فجر وهي تحتضنه /المهم انك انت الي تحبها يااه رعد رديت فيا الروح هنروح نطلبها امتا.
رعد بابتسامه /هرتب كل حاجه واقولك ي ست الكل ..
في شقه مالك ..
مالك بحب /اتفضلي ده مفتاح الشقه وجوه هتلاقي كل الي تحتاجيه وانا هبقا اطمن عليكي لو معندكيش مانع .
امينه بارتياح /تسلم يارب ربنا ياخد عدوينك ويجازيك خير يارب هيقعدلك في عيالك انشاء الله وهتشوف .
مالك بعشق لبرائتها/تسلمي يارب مش محتاجه اي حاجه اقفلي بالمفتاح وخالي بالك من نفسك .
امينه بابتسامه بريئه /حاضر .
في فيلا عاصم …
في غرفه فهد ..
كان يجلس فهد وهو يسرح في حديث الفرسان هل بالفعل فاطمه تعشقه هل ستننازل وتسامحه علي كل أفعاله هل هو يستحق بالفعل ذلك الملاك .
اميره باهتمام /سرحان في ايه ي فهد .
فهد بارتباك /ابدا ي امي مفيش حاجه .
اميره بابتسامه /علي مامي برضه .
فهد بتنهيده /ماما هو ممكن واحده زي فاطمه توافق علي واحد بتاع بنات زي وليه ماضي بالشكل ده .
اميره بحنان وهي تاخده في حضنها/الي بيحب بيسامح ي فهد العشق والحب يخلوا اي حاجه تعدي امشي وراء قلبك ي حبيب امك وهترتاح ربنا يسعدك ي قلبي ويوفقك دايما .
فهد بتنهيده /امين ي امي ..
في شركه كامل الفيومي ..
في مكتب سيف .
سيف بحب/ايه ده وانا اقول الشركه منوره ليه اتاري القمر نزل علي الارض.
صااافي بعشق /القمر مره واحده غريب انت النهارده مش مرتحلك .
سيف بحب /علشان بتكلم مع اجمل بنت في الدنيا وبحبها حب ميتوصفش .
صااافي بسعاده /حب ميتوصفش .
سيف بمرحه المعتاد /اه بس مش اكتر من الاكل بلاش خيالك يبقا واسع .
صااافي بضحك وسعاده /هههههه.
سيف وهو يسرح في ابتسامتها/احلا ضحكه في الكون كله.
صااافي بكسوف/احممم طب يلا عندنا شغل كتير .
سيف /يلا ي عسل ..
في شقه سلمي .
كانت تمشي ذهابا وإيابا بقلق ف عدي لم يتصل ليعلم متي الموعد المحدد ليغتباها القلق الشديد ليقاطعه رنه هاتفها.
سلمي بسعاده /ايوه ي عدي .
عدي بسعاده/ياااه مكنتش اعرف ان اسمي حلو كده عامله ايه .
سلمي بحب /بخير الحمد لله .
عدي /كلمت والدتك .
سلمي بسعاده/ايوه ومستناينكم بكره انشاء الله .
عدي بمرح /ايه ده واضح أن الست مش طيقاكي وعايزه تخلص منك .
سلمي بغيظ /كده برضه ي عدي .
عدي بحب /قلب عدي بحبك .
سلمي بعشق/وانا كمان والله .
في شقه فاطمه ..
محمود بترحيب /منور ي صالح ياخويا منور ي رشاد .
رشاد /بنورك ي عمي .
صالح /ها نقوم احنا بقا ي محمود .
محمود بحده /جرا ايه ي صالح ده كلام يبقا بيت اخوك موجود وتنزل في فندق .
رشاد /ميصحش ي عمي علشان فاطمه.
صالح بمكر /بكره تبقا فاطمه مرات صالح ونبقا نبيت هنا براحتها .
لتسقط الصينيه بما عليها وهي تنظر إليهم بكره .
صالح بمكر /فداكي ي عروسه فداكي .
محمود /روحي اعملي غيرهم ي فاطمه .
لترحل فاطمه بدموع غزيره لتسقط أرضا وهي تستنجد بهمس /الحقني ي فهد الحقني .
في الاداره ..
كانت تجلس علي مكتبه بغضب وهي تنظر ل ساعه يدها بضيق .
رعد باستغراب /دينا انتي بتعملي ايه هنا .
دينا بغيظ /حمد لله على السلامه ي سياده المقدم انت ناسي أن عندنا اجتماع مع سياده اللواء هاني .
رعد بابتسامه /هو مين فينا الظابط عايز افهم .
دينا بابتسامه /احنا الاتنين يلا يلا مفيش وقت .
رعد بابتسامه /يلا ي مجنونه .
في النادي ..
كان يتتدرب احمد بعنف وهو يتخيل بان الفرسان أمامه .
نادر بخبث /جيابلك اخبار جامده اوي عن حبايبك ي كبير .
احمد بانتباه /الفرسان .
نادر /هو فيه غيرهم .
احمد /طب اخلص ي روح امك خير.
نادر بمكر /طب والتمن.
احمد بغضب  /اخلص يلا .
نادر /كلام عمي عزير كان صح لما قالك هيجيلك الضربه الي تضرب بيها الفرسان .
احمد بنفاذ صبر /وبعدين أنجز.
نادر /كل واحد فيهم واقع لشوشته ودي فرصتنا أننا نضربهم ونوقع بينهم .
احمد بشر /حلو اوي اهدا بقا كده واحكيلي كل حاجه علي روقاه .
في فيلا كريم ..
في غرفه ايه .
كانت تقف وهي ترتب الملابس باناقه في الدولاب .
مالك بابتسامه /يويو عامله ايه ي عسل .
ايه بصدمه /مالك بيهزر انا في حلم ولا علم .
مالك بسعاده /ههههه ايه ي يويو مبسوطه ورايق انتي تكرهي .
ايه بحنان /لا ي قلبي مكرهش بس قولي ايه سبب الفرحه دي .
مالك /هقولك بس اوعديني تفهميني .
ايه /اتكلم ي مالك قلقتني .
مالك /وقص قص لها حكايه امينه كامله .
ايه بطيبه /ي ضنايا وماله ي مالك انا هتتبرها زي بنتي وهنتكلف بكل مصاريفها لحد مانوصلها لعريسها  .
مالك بقلق /ماما انا هتجوز امينه .
ايه بصدمه/ بتقول ايه .
صباح اليوم الثاني .
من أمام  المدرسه .
كانت تمشي سلمي  سريعا بسعاده وهي تستعد لاجمل يوم في حياتها ..
في سياره ساره .
ساره بضيق /هي البنت دي هاتوها.
الحراس /امرك ي هانم .
سلمي بصراخ وخوف /الحقوني انتوا مين وعايزين مني ايه .
ساره بغضب /اخرسي ي عني هيخطفوكي علي ايه انا ساره والده عدي.
سلمي بارتباك /اهلا وسهلا ي هانم .
ساره بغضب /من غير كلام كتير تاخدي كام وتبعدي عن ابني .
سلمي بصدمه /ايه .
ساره بحده /بقولك ايه من غير كلام كتير أنا سألت عليكي كويس وعرفت انك من بيت فقير وامك محتاجه عمليه في القلب وده نص مليون جنيه اظن مبلغ كويس وتبعدي عن عدي تمام .
سلمي بانكسار ودموع /اااانا يتتتتتتتبع .
تفتكروا سلمي ايه هيكون ردها على ساره ..
هل ساره عندها حق في الي عملته …..
تفتكروا ايه هتوافق علي جواز مالك من امينه …..
ي ترا ايه الي مخبياه دينا ويترا كشفه هتكون ايه نتائجه ..
تفتكروا فهد هيلحق فاطمه ولا خوفه هضيعها……..
يتبع…..
لقراءة الفصل الحادي عشر : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

اترك رد