Uncategorized

رواية أصبحت ملكة الكينج الفصل السابع 7 بقلم سلمى عاطف

 رواية أصبحت ملكة الكينج الفصل السابع 7 بقلم سلمى عاطف
رواية أصبحت ملكة الكينج الفصل السابع 7 بقلم سلمى عاطف

رواية أصبحت ملكة الكينج الفصل السابع 7 بقلم سلمى عاطف

أشرقت: لااااا حمزاااااه 
كادت طلقة يائيل ان تصيب حمزه ولكن لحسن الحظ انها جاءت في الحائط ورائه اما يائيل فلحق نفسه وابتعد عن مرمي طلقته 
جرت اشرقت ناحية اخيها بزعر وقالت :انت كويس انت كويس فيه حاجه بتوجعك 
حمزه : اهدي يااشرقت انا كويس الطلقه مصابتنيش 
احتضنت اخوها وبكت بصوت عالي كأنها تشكي له كم الالم التي رأته في ابتعاده عنها 
حمزه بحنان وهو يربت علي حجابها : هششش بس ياحبيبتي انا جمبك متخافيش انا موجود 
أشرقت ببكاء: خودني من هنا ياحمزه بالله عليك 
حمزه :حاضر ياحبيبتي اهدي متعيطيش عياطك بيدبحني اهدي والله هاخدلك حقك 
نظر لهم بإستفزاز وقال: تروحي فين ياقمر وتسيبي بيت جوزك  
ذهب ناحيتها وماان كاد ان يجذبها من احضان اخيها حتي باغته حمزه بلكمه اوقعته ارضا 
حمزه بغضب: اياك تلسمها انت ال حكمت علي نفسك يايائيل واتحمل ال هيحصلك مني عشان بس فكرت انك تتحداني وتنتقم مني في اختي  انا هوريك مين هو حمزه اقترب منه حمزه وظل يلكم فيه وهو يرد له الضربات حاولت أشرقت ان تتصرف وتنقذ اخيها وتنهي هذا القتال الذي سينتهي  بشيئ لا تحب ان تتوقعه حتي  نظرت حولها قوجدت فاظه ذهبت اليها  وامسكتها برعشه واتجهت ناحيتهم وجاءت من وراء يائيل ورفعتها وبكل قوتها ضربته في راسه بها 
أشرقت بغل: اتهد بقه 
يائيل بألم : اااااااااه 
ماهي الا ثواني ووقع علي الارض 
حمزه بزهول:انتي عملتي اي 
أشرفت : يستاهل لو أطول اولع فيه هعمل كده بسرعه يلا ياحمزه عايزه امشي من هنا يلا 
حمزه : وانتي فكرك هسيبه هنا استني 
حمزه : يارجاله 
الرجل : امرك يابيه 
حمزه : تاخد الحيوان ده توديه المخزن ميشوفش لا ميا ولا اكل ولا نور  وعشام ابقي كريم ابقوا شوفوا دكتور يشوف جرحه لسه محتاجينه خلصتوا علي رجالته 
الرجل : حصل ياباشا 
حمزه : طب يلا خودوه من وشي وعايزيكم تروقوه علي الاخر  
اخذوه وذهبوا لينفذوا أوامره 
حمزه : يلا ياحبيبتي 
أشرقت: معتش هيرجع صح مش هياخدني تاني 
حمزه بحنان: مش هيحصل ياحبيبتي طول ماانا جمبك يلا 
ذهبت معها وطوال الطريق عقلها مشغول بما قاله يائيل هل بالفعل اخيها سيئ هل كلامه صحيح لالا بالتأكيد لا ارادت ان تقطع هذا الشك وتسأل اخيها ليرتاح قلبها 
أشرقت: حمزه  
حمزه : نعم ياحبيبتي 
أشرقت: انت مافيا ياحمزه 
حمزه بثبات: اي الكلام الفارغ ده مين قالك كده 
أشرقت: يائيل 
حمزه : وانتي صدقتيه 
أشرقت: لا والله ياحمزه بس ريح قلبي وقولي ان ال قاله كذب انا واثقه فيك 
حمزه : خليكي واثقه فيا لحد ماكل حاجه تبان يااشرقت مش هقدر اقولك اي حاجه دلوقتي بس تأكدي تماما اني مش وحش الايام هتفهمك كل حاجه  
لم تفهم مايردف به اخيها حديثه مغلف بالغموض ماالذي يخبأه وماهي سر كره يائيل له لهذه الدرجه تعبت من التفكير وانتظرت ليتضح كل شيئ  وتمنت ان لا تعيش ماعاشته مره اخري  اغمصت اعينها ونامت لاول مره براحه وامان منذ ان تعرفت على هذا الشيطان
نظر حمزه بجانبه وجدها نائمه نظر لها بحنان وحدث نفسه : ياتري لما الحقيقه تظهر كل حاجه هترجع زي ماكانت  ام  الحرب ستعود مره اخري 
ذهب الي المنزل وقام بإفاقتها ودلفوا للمنزلهم 
حمزه :أشرقت
أشرقت: نعم ياابيه 
حمزه : ارتاحي عشان فيه مناسبه بالليل وعايزك تبقي جاهزه 
أشرقت: مناسبه اي ياابيه 
حمزه بإبتسامه : هتجوز 
أشرقت بفرحه : بجد ياابيه الف مبروك وياتري مين  ملكت قلب المغرور 
حمزه : مفاجأه بالليل تعرفي 
أشرفت : لا حرام كده ياابيه مش هقدر استني بلييز قولي 
حمزه : مفاجأة قولت وهتفرحي لما تعرفيها اطلعي انتي ارتاحي وعايزك تجهزي نفسك كده عشان تقابليهم وانا هروح اجيبهم  
أشرقت بحماس : عيوني ياابيه الف مبرووووك 
وصعدت للأعلي بسعاده كبيره 
اما علي الجانب الاخر 
افاق يائيل بتعب ووجد نفسه في مكان غريب  ويديه مكبله بالاربطه  
يائيل: انتو يابهااايم قولوا لل مشغلكوا ان ال بيعملوا  هيندم عليه وان يائيل مش هيسكت وهيهرب وياانا ياهو  ساامعينن 
ظل يصرخ حتي دخل احد الرجال وقال: عمل دوشه ليه ياجدع انت ده انت متوصي عليك جامد من حمزه بيه  متستعجلش علي رزقك وبم انك فرقت بقه وانت جامد ف شوف بقه احنا هنعمل اي 
الرجل : يارجاااله يلااااا ننفذ  ال قال عليه حمزه بيه  
اقتربوا منه  خمس رجال وبايديهم عصيان ليضربوه 
يائيل:  بلاش عشان متندموش يارجاله 
رجل منهم: هتعمل اي يعني وانت متربط كده 
يائيل :  قرب كده وانا اقولك 
اقترب منه الرجل حتي باغته يائيل وهو يضريه في راسه بقوه  ووقع الرجل متألما علي الارض 
اقترب منه رجل اخر ليضربه ولكنه ركله بقدمه واوقعه 
يائيل: هااا يلا ال بعده انا وقتي من دهب 
اقترب منه ثلاث رجال  
وهو يجهز نفسه حتي يلقنهم درسا
اقترب الاول منه ف مد ارجله واوقعه وركله في وجهه وكرر فعلته مع الثاني والثالث 
ظل يائيل يحاول ان يحرر نفسه لكنه لم يستطع حتي لمح سكينا ملقاه علي الارض وقعت من احد  من ضربها جلبها بأرجله وحاول ان يفك الاربطه بفمه حتي نجح وحرر نفسه وتسلل  للخارج وجد  ستة رجال يقفون ولا ينتبهون لشيئ  استغل هذا ومشي ببطئ حتي هرب من المكان وذهب للباب الرئيسي للفيلا وجد هناك تجهيزات ويبدو ان هناك حفله فابتسم بخبث ودلف للداخل وتنكر في زي جرثون وارتدي كاب وغطى به وجهه حتي لا يعرفه احد وبدا في استكشاف المكان 
اما بالمشفى 
حمزه :  اسف اني اتاخرت بس كان شغل مستعجل 
جنه في سرها : مستعجل قال ياتري خنف مين المره دي ولا خرشم مين
هناء: ولا يهمك ياابني  
حمزه :طب يلا لو جاهزين نتحرك عشان جنه تلحق تجهز نفسها  
جنه :اجهز نفسي ليه مالي ماانا حلوه اهو ملوش لارم فشخره كدابه 
حمزه : هنكتب الكتاب وانتي ريحتك قالبه المستشفي كده 
جنه بصدمه :انا ريحتي قالبه ليه شايفني جربانه 
حمزه : والله قولي لنفسك  انتي بقالك كام يوم مستحمتيش 
جنه بصدمه من وقاحته: انت بتقول اي ياجدع انت احترم نفسك ونظرت لامها ومريم انتو ساكتين ليه ماتتكلموا 
هناء: حمزه بيهزر ياجنه 
جنه : ده مش هزار دي وقاحه وقلة ادب اي ده انا سايبلكوا الاوضه وماشيه 
وتركت الغرفه بتذمر ولحقتها مريم 
حمزه: طلعت قفوشه اووي 
هناء : ياختاااي ده زمانها قالبها مناحه ولمت المستشفى عليها 
حمزه بضحك : لدرجادي  
هناء : واكتر يلا يلا تعالي نروح ليها 
اسندها حمزه وخرجوا للخارج وجدها  وتفرك عينيها كطفل  صغير  
ابتسم علي شكلها الطفولي واتجهوا ناحيتهم 
هناء : كل العياط ده عشان حمزه هزر معاكي بكلمتين 
جنه بشهقات : ده مش هزار 
حمزه : خلاص حقك علي قلبي  انا غلطان متزعليش   ونظر لها بخبث في الخفاء وغمز 
نظرت له شرازا كم هو متقن في التمثيل  
هناء: خلاص بقه ياجنه  
اومأت لها جنه ونظرت له بإشمئزاز وكره بينما هو بادلها بإبتسامه مستفزه 
نزلوا لاسفل وصعدوا للسياره متجهين لمنزله 
وحينما كانوا في الطريق رن هاتف حمزه وكان عدي 
حمزه: الو 
عدي : عملت اي ياحمزه  
حمزه : مش وقته ياعدي المهم  تعالي علي البيت دلوقتي  وانا افهمك 
عدي: تمام مسافة الطريق سلام 
وصلوا بعد وقت الي المنزل 
ودلفوا للداخل  وانبهروا بالتجهيزات 
حمزه : حاجه بسيطه والله عشان تفرح جنه 
جنه : مش عايز افرح لو انت ال عامل الحاجه دي  وتركته وذهبت للناحيه الأخرى 
هناء بحزن: معلس ياابني هي… 
حمزه : عارف ياطنط متقلقيش  انا هحل كل حاجه 
هناء: ربنا يهديها يارب بالله عليك ياحمزه طول بالك عليها هي محتاجه مسايسه مش عايزاك تزعلها 
حمزه : حاضر  متقلقيش جنه في قلبي ونظر لها ونظراته مخيفه لا تعرف اذا كانت في صالحها ام ضدها  
حمزه : يلا اطلعوا فوق واجهزوا وانا هجيب أشرقت واجيلكم 
هناء: ماشي ياابني 
ذهبت هناء باتجاهها وأخذتها للاعلي وتبعتهم مريم   واتجه هو لغرفة اخته 
دق الباب فسمع صوتها تسمح له بالدخول  
حمزه : الله ده انتي محضره نفسك اهو 
أشرقت بسعاده: ايوه متحمسه اووي ها جم 
حمزه : اه 
أشرقت : طب يلا متشوقه اشوفهم 
حمزه : يلا 
ذهبت معه للغرفه التي بها جنه ودقوا الباب ودلفوا للداخل 
حمزه : جبتلك أشرقت اهو 
هناء بسعاده: مش معقول كبرتي ياحبيبتي ماشاء الله 
اشرقت بسعاده وجرت لاحضانها: ماما هناء وحشتيني اوووي 
هناء: وانتي كمان  الله اكبر كبرتي كنتي سايبانا  وانتي ١٠ سنين   ودلوقتي بقيتي انسه قمر 
أشرقت : مبسوطه اني شوفتك تاني  ياماما 
هناء: انا اكتر  ياقلبي 
حمزه : تعالي بقه ياستي اعرفك علي عروستي مش كنتي هتموتي وتعرفيها 
أشرقت : ااه هي فيين 
حمزه :قدامك اهي جنه فاكراها 
أشرقت بصدمه : مش ممكن جنه   
حمزه :اه 
أشرقت : ايوه ياحمزه بس بس 
حمزه: هبقي افهمك كل حاجه بعدين يااشرقت المهم ساعديها تحهز نفسها 
أشرقت :  حاضر ياحمزه 
حمزه :متتأخروش 
ذهب ليتجهر وتركهم 
اخذت أشرقت جنه وعقلها مليئ بالاسئله كيف سيتزوج بها  قطعتها جنه وهي تقول 
جنه : عشان انهي فضولك هقولك ازاي اخوكي هيتحوزني  اسمعي ياستي ال حصل 
أشرقت : معقوله في عم  يعمل كده 
جنه : والله ياابنتي ولا اعرفه بس اتس اوكاي رشيت بالامر الواقع 
أشرقت : انا عارفه انك زعلانه بس مامتك خايفه عليكي وابيه  والله عمره ماهيزعلك ابيه قلبه طيب جدا 
جنه بسخريه:مانا عارفه  
أشرقت : متزعليش ياجنه ان شاء الله ال جاي كويس 
جنه : يااارب يااارب 
تمنت من صميم قلبها ان يحدث اي شيئ ينهي هذا الموضوع  
جنه : هي مريم راحت فين 
أشرقت : بعتها اوضتي تجيب شوية حاجات منها هنحتاجهم 
جنه : تمام 
اما عند مريم كانت متجهه الي الغرفه التي أخبرتها  بها أشرقت ولكن صدمت بأحد 
مريم : ااه مش تحاسب 
عدي  بإبتسامه : حقك علي قلبي ياجميل 
مريم : اي ده ف اي اوعي من وشي 
عدي: الا الجميل منين اول مره اشوفه 
مريم : اوعي من وشي يلا  
تركته وذهبت بعصبيه من وقاحته ونظر في اثرها  بإبتسامه وقال:  هنتقابل تاني ياجميل  
وذهب ودلف الي غرفة حمزه دون استئذان 
وجده يرتدي بنطال وكان  يمسك القميص في يديه وكاد ان يرتديه لولا دخول عدي 
حمزه : مش فيه باب يتخبط عليه ياحيوان 
عدي : ياختاااي يقطعني استر نفسك استر نفسك لنتمسك اداب 
امسك حمزه شيئ بيده والقاه  بوجهه
عدي بضحك : هدي نفسك ياكينج  المهم قولي اي الهري ال بيحصل بره ده 
حمزه : اسمع يااخويا 
عدي : يخربيت دماغك يعني البنت اتربت معاك ومش راضي تسيبها باردوه اوعي تكون كنت متفق مع عمها ياحمزه عشان يعمل كل ده  
حمزه : لا انا مكنتش اعرف اصلا انها جنه ال اعرفها من يومين بس عرفت اول لما خليت رجالتي يجسيوا معلومات عنها واتصح المفاجاه كنت هسييها بس عرفت ان عمها مصمم يجوزها ابنه ف ياا تصرفت 
عدي : ونعم التصرف يعني تخطف البت وتمسح بكرامتها الارض وبعدين تقولها معلش انا طيب وهحميكي غصب عنك 
حمزه : عدي مس فايقلك كان لازم اعمل كده 
عدي: وليه تعذبها معاك وانت مش بتحبها  
حمزه :  مكنش ينفع اسييها لعمها  في الاول والاخو أهلها ليهم فضل عليا 
عدي: وده المعروف ال هترودوا ليهم لو كده اياك ياحمزه تزعل البت دي 
حمزه : يلا ياعدي بطل هري كتير هنتاخر 
عدي:مفيش فايده فيك هتفضل زي ماانت ياابني بطل التفكير السم ال ربوك عليه ده انت مكنتش كده 
حمزه بغصب: عدييي  قفل يلا قدامي عشان اتاخرنا 
هز راسه بنفاذ صبر علي صديقه واتجه لاسفل 
كان الاخر مازال يتسلل باريحيه في الفيلا حتي راها تخرج من غرفه ومعها فتاتين  ف اختبي  وانتظر حتي ينقذ مابعقله 
أشرفت : ماشاء الله قمر 
جنه : انتي ال قمر 
مريم : مبروك ياهبله 
جنه بحزن : الله يبارك فيكي 
حزنت مريم علي حالة صديقتها ودعت الله  ان يجبر خاطرها
هناء: انتي قولتي لباباكي  ومامتك يا مريم 
مريم : لا ياطنط خوفت تضايقوا عشان ده موضوع شخصي وكده بس هما عارفين اني معاكم 
هناء : لا عادي يابنتي قوليلهم مش حاجه عيب 
مريم : خلاص هقولهم وابقي اجيبهم لما اجي ازور جنه اصل دلوقتي خلاص الحفله بدأت وعما يوضلوا تكون خصلت ف هقولهم وافهمهم كل حاجه لما اروح 
هناء: تمام يابنتي  يلا ياجنه عشان منتاخرش 
نزل جميعهم الي الاسفل وبدات الحفله وكانت جنه متألقه وكانها ملكه بفستانها وكانت لا تقل عنها اشرقت و مريم 
اجتمع الجميع بالأسفل وبداو  بمراسم الزواج 
وبعد قليل قال المأذون كلمته الشهيره : بارك الله لكما وبارك عليكما وجمع بينكما في خير 
وتم زواج المشاغبه من الكينج واصبحت ملكه 
اقترب منها حمزه بخبث وقال : مبروك ياجنتي 
جنه : ده انا هولع فيك اما نشوف جنتك دي 
اقترب منها وقبل جبينها  وقال: هنشوف ياقلبي 
احمر وجهها من فعلته وابتعدت عنه فورا 
ضحك علي شكلها  ونظر لها بإبتسامه غامضه 
اقترب عدي من مريم وقال :الجميل مش هيشرفني. ب اسمه بقه عشان يشرف قلبي 
مريم : عارف لو مبطلتش  انا هصوت والم عليك الناس 
عدي : ياجامد انت ياحلو 
دبدبت مريم في الارض وقالت: مستفر 
وتركته وذهبت 
 ضحك عليه وقال:  ااه اذابت قلبي والله اذابته 
عدي لنفسه: اي المحن ال انا فيه ده ماتتعدل يلا  استففر الله اللهم اخزيك ياشيطان مكانش يومك ياعدي  مكانش يومك مشي يحدث نفسه وهي كانت تتابعه وتضحك عليه 
كان الاخر امر احد الخادمين باعطاء كاس من العصير به مخدر ل أشرفت واعطي له نقود 
بعد قليل شعرت أشرقت ببعض الدوار  ف استأذنت وصعدت لاعلي كي ترتاح بينما الاخر صعد ورائها وماان دخلت حتي دلف ورائها وأغلق الباب 
يائيل : والنبي وحشتني 
أشرقت بفزع وهي تشعر بدوار شديد وتقطع في كلماتها: ي… ا ئيل 
يائيل : ايوه يائيل ياقلبي 
تشوشت الروئيه لديها فترنحت وقبل ان تقع علي الارضيه لحقها يائيل وقال بخبث: اسم الله عليكي   
أشرقت بعدم وعي: سبني  بالله عليك 
يائيل :معلش بقه يائيل مش بيسيب حاجه بتاعته تعالي وحملها واتجه للخارج  من الباب الخلفي بعد ما تصرف مع الحرص وتواصل مع رجاله وحلبوا له سياره ووضعها بها  
ثم قال : انتي بقتيي ملك يائيل يعني ملكيس مكام غير في عذابه .. 
يتبع ……
لقراءة الفصل الثامن : اضغط هنا
لقراءة باقى فصول الرواية : اضغط هنا

اترك رد