Uncategorized

رواية نور الصعيد الفصل العشرون 20 بقلم رقية طارق

 رواية نور الصعيد الفصل العشرون 20 بقلم رقية طارق

رواية نور الصعيد الفصل العشرون 20 بقلم رقية طارق

رواية نور الصعيد الفصل العشرون 20 بقلم رقية طارق

في صباح حاملا معه احداث جديده تستيقظ من نومها لتفتح عينها وتنزل من علي الفراش وتأخذ شاور وترتدي بذله عمل بنطال رمادي وقميص أبيض وجاكيت رمادي وهيلز ابيض وتتجه الي غرفه زهره حتي يتجهو الي المشفي كانت علي وشك الخروج من الغرفه لكن رن هاتفها لتري اسم المتصل وتبتسم تلقائيا 
نور بضحكه:قلبي اسم بالله 
المجهول بضحك مماثل:حبيب هآرتي صباح الخير يا عمهم 
نور بضحك ومشاغبه:صباح الزبادي يامعذب فؤادي هوا انت مش بتنام ابدا دا الساعه ٥ونص ياشيخه 
المجهول بضحك:اتعودت يالمبي.بكره تتعودي زي وتاخدي. مناعه وتناحه. وتبقي زي الفل…..
نور بضحك:لا يعم ..حد الله 
ثم تكمل.بجديه:ها ياسطا عملتي ايه في اللي قولتلك عليه 
المجهول بشمئزاز:بقا يسطا انا كارما عز الدين (بطله قصه هي الوحش)ياتقالي يسطا يابنتي عموما يابنتي الموضوع فشينك خلص 
نور بضحك:ماشي ياعم المقدم كارما طب والخطه امتي 
كارما بجديه:الخطه هتتنفذ النهارده بليل بأذن الله عشان عاملين حفله علي الضيق. كدا في شقه واحد صاحبهم والخطه هي ………………فهمتي 
نور بثقه:فهماكي وكله هيكون ١٠٠فل وعشره يلا سلام انتي دلوقتي
كارما:سلام يانور الصعيد????️♥️
لتذهب نور لتوقظ فيروز وتفتح باب الغرفه لتجدها تنام بعمق فتقول:اصلي يافيييروز اصحي يافيييروز اصحي قومي هنتأخر لكنها لم تجد استجابه 
لتهزها نور وتقول بدراما:قوم ياسليمان بالله عليك قوم ياخووووي قوم ياسلللليمان 
لتقوم فيروز بخضه وهيا تجري وتلتف حوالين الغرفه وتنط وشعره مشعتت:قوم ياسليمان قوم الله يخربيتك واد ياسليمان هنموت سوا الله يهدك قوم يابن الموكوسه.لتجد نور واقفه وهيا تكاد تموت من الضحك لتقول فيروز وهي تحك. شعرها بتفكير اللااه امال في سليمان(ياتري انت فين ياسليمان ????????)  دانا حلمت سليمان يالله ايدا ايدا هوانتي اتلبستس يانور ولا ايه
نور ووجهها احمر من كتر الضحك ولا تقدر أن تأخذ نفسه ووتتكلم بصعوبه وهيا تحاول أن تنظم نفسها:مش قادره همووووت ???????????????? وبعدين بالله خدي شاور ولبسي وياله هنروح الشغل وتتركها وترحل
فيروز بغباء:ايه بنت المجنونه دي وانا جالي سليمان ليه في الحلم لتضرت جبهتها بيديها وتقول يانهار دي نور هتنفوخني عشان مش نزلت لتأخذ شاور وترتدي فستان نبيتي اللون فوق الركبه بقليل وهيلز ابيض وشنطه بيضاء ونظاره سوداء وتترك لشعرها العنان وتضع روچ نبيتي قاتم وايلينر وتنزل الي أسفل لتجد نور تجلس علي طاوله الطعام بهدوء 
فيروز بأبتسامه جميله:صباح الخير يانوري 
نور بأبتسامه:صباح الخير يا روحي بعد قليل ينهوا افطارهم وتقول نور: تعالي ورايا علي المكتب 
في المكتب:بصي يافيروز احنا بعد شويه هنروح لأسر بس لازم تعرفي حاجه
فيروز بتساؤول:حاجه ايه
نور:انهارده في حفله عملاها البت الزبا**ه اللي اسمها نعمه والبت دي اكيد مش لوحدها يعني في ناس اكيد تانيه معاها واحنا لازم نساعد البوليس انو يقبض عليها اولا انتي هتتصلي بنعمه تقوليها انك عايزه كميه هير#وين وان واحده صحبتك برضوا بتشرب وكدا فاعيزين كميه كبيره وطبعا اي سعر انتي تحدديه مش مهم الفلوس خالص وهيا لما تسمع الكلام دا الطمع هيعمي عنيها وهتوافق  وهتدعيكي. الحفله الحفله دي اللي عرفنا أنها بتبقي في شقه العيال دي وواحد
 اسمه محمود الجمال واد صاي*ع وموزع مخد#ات معتمد
لما تدعيم الحفله اعملي انك متردده الاول وبعدين وافقي المكالمه هتكون متسجله هتجهزي باليل وهتروحي انتي وواحده صاحبتي اسمها كارما عز الدين مقدم في الداخليه وهيكون اسمها المستعار في المهمة دي نبيله عبد الواحد طالبه في كليه تجاره لما تروحوا هناك كارما هتكون مجهزه كل حاجه والبوليس هيكون علي تواصل معاكم وعارف كل حاجه وهيكون في كاميرا صغيره جدا في هدوم كارما وواحده في هدومك وهما مش هيدوا خوانه للموضوع ولما الحفله تشتغل والهرو**ين والمخ**درات والحاجات الحلوه بالصلاه علي النبي كدا تظهر كارما هتدي اشاره عن طريق الزرار اللي في الساعه بتاعتنا والبوليس هيطب ويقبض علي الكل متلفتوش النظر ليكم وبعدين هتشهدوا علي اللي حصل وهتطلعوا من هناك في ساعتها بس كدا فهمتي كل اللي قولتوهولك دا ولا فيه حاجه غلط
فيروز بزهول:واو ايه الدماغ دي هي دي خططتك انتي يانور 
نور بضحك:لا ياستي دي فكره كارما وياله. علي المشفي بقي ويذهبوا الي المشفي ويدلفوا إلي الداخل وهناك تلجمهم الصدمه الحقيقيه 
لتقول نور بصدمه وحزن شديد:وووووووووو
يتبع…..
لقراءة الفصل الحادي والعشرون : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

اترك رد

error: Content is protected !!