Uncategorized

رواية عشقي لك تخطى الحدود الفصل الثاني 2 بقلم شروق عبدالعزيز

 رواية عشقي لك تخطى الحدود الفصل الثاني 2 بقلم شروق عبدالعزيز
رواية عشقي لك تخطى الحدود الفصل الثاني 2 بقلم شروق عبدالعزيز

رواية عشقي لك تخطى الحدود الفصل الثاني 2 بقلم شروق عبدالعزيز

سهر: اومال اية هو انت مفكر بما انك طلعت صاحب الشركة بقا وكدا هخاف يعيني واعيط والكلام لا فوق يابابا كدا مش انا وهخرج وهنشوف مين اللي هيمنعني 
ادهم بخبث: عشرين مليون ادفعيهم وممكن تخرجي من هنا عادي 
سهر: انت قصدك 20جنية صح قول كدا بقا انت طمعان فيها من الاول ياعم ولاتزعل تفسك خد اهية 
ادهم بزهول وخبث ايضاً: 20 جنية اية ياهبلة انتي 
وبعدين دول 20مليون بس مطلبتش منك مبلغ يعني 
سهر بردح: نعم نعم روح يابابا العب بعيد اجري اجري
ادهم: براحتك لو مش حابة تروحي بيتك ممكن تروحي مكان تاني وهينفع مع اللي زيك اوي
سهر: تعرف انك بني ادم حقي*ر
ادهم بغضب وعصبية: بت انتي احترمي نفسك ياروح امك مش في زريبة هنا ويلا غوري من وشي علي شغلك 
سهر: انا مسمحلكش.. 
ادهم: قسما بربي كلمة كمان وهدفنك مكانك 
سهر بخوف بعض الشيء: انت عايز اية انا حرة مش عايزة اشتغل 
ادهم بخبث: بس ياحلوة من قبل متمضي مفكرتيش لية كان عندك حرية الاختيار دلوقتي عايزة تستقيلي ادفعي الشرط الجزئي ومع السلامة يلا دلوقتي برا مش فاضيلك انا 
خرجت سهر من الشركة بعصبية وخوف من القادم 
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
عند زين 
كان قاعد بيفتكر كلام اللواء وانو لازم كل المعلومات عن العصابة دي تكون قداموا خلال 24 ساعة 
فلاش باك
اللواء: دلوقتي زي منت عارف انو موضوع الخطف اللي شغال دلوقتي دا شاغل الراي العام وكمان وصلتنا معلومات انو كل اللي بيتم خطفهم سنهم بيتعدي 18 سنة 
يعني الاغلبية مش قاصر وكمان وصلتنا معلومات انو بعد كدا بيشغلوهم في اماكن خاصة بالدعا…… 
زين: المطلوب دلوقتي يافندم انو نعرف اماكن البنات دي
اللواء: لا اماكن البنات دي سهلة معرفتها ومش صعبة عليك يعني 
احنا دلوقتي محتاجين زعيم المافيا دي وعلشان كدا الذئب لازم يرجع
زين: بس يافندم الذئب صعب يرجع
اللواء: هيرجع ياسيادة المقدم هيرجع وبعدين الفهد والذئب لازم يتحدوا علشان ننهي المهمة دي
زين: تمام يافندم ادي التحية وخرج 
        باك 
 خرج زين من القسم قاصدا وجهة اخري لمقابلةالذئب
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
عند ادم في الشركة
السكرتيرة: ادم باشا الوفد الاميركي بانتظارك يافندم
ادم: تمام اتفضلي انتي ياداليا دلوقتي
داليا:تمام يافندم 
خرجت داليا وتركت ادم بمفردة يفكر في معذبة قلبة ويشتاق لرويتها تنهد تنهيدة حارة وذهب للقاء الوفد
في القاعة
….. Welcome Mr Adam 
……..(مرحبا سيد ادم) 
ادم: Welcome Mr Jack (مرحبا سيد جاك) 
جاك: Mr Adam we are the deal as soon as possible(مستر علينا ان ننهي الصفقة في اقرب وقت) 
 ادم: Of course Mr Jack(بالطبع سيد جاك) 
 ‏
جاك: If that partnership between us, we will have half of the brands of cars in the world 
(لو تمت الشراكة بينا سوف نمتلك نصف ماركات السيارات بالعالم) 
ادم: Mr Jack We are partners for more than 5 years but I do not want half brands I want to become supplier for all car brands in the Middle East (مستر جاك نحن شركاء لاكثر من خمس سنوات وانا اريد ان اصبح المورد الوحيد لماركات السيارة بالشرق الاوسط) 
جاك: But Mr Adam this ratio will not suit us(لكن مستر ادم النسبة غير كافية) 
ادم: Mr Jack is 15% enough(نسبة 15٪ كافية) 
جاك: that it Percentage Very few (انها نسبة قليلة جدا) 
ادم: Mr Jack You know it is not a little (مستر جاك انت تعلم انها ليست بقليلة) 
جاك: We agreed Mr Adam as you want(اتفقنا مستر ادم كما تريد)
ادم: The nearby meeting Mr Jack (الي اللقاء مستر جاك) 
قدم جاك التحية وانصرف وتبقي ادم 
وفجاءة
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
بمكان اخر اول مرة نروحلة
بمنزل امجد الكافري
نور: صباح الخير ياخالود 
خالد: صباح النور يانوري
همس: قعدوا بقا خلينا نخلص اوف الواحد زهق 
خالد ونور بصوا لبعض وسكتوا 
جت امهم  صفاء 
صفاء لهمس: هتيجي معايا النادي يا هموس
همس: مش عارفة يامامي بس عندنا دكتور جديد ورخم اوي مش عارفه جي من اي زريبة دا 
نور بضيق: علي فكرة ياهمس كدا ميصحش 
همس: الله يخليكي ياشيخة نور مش وقتك خالص
خالد: انا ماشي اوف مش عارف انا اية العيشة اللي تقرف دي
نور: خالد عملت اية في موضوعي مع بابا 
خالد: مش…… 
امجد: مفيش شغل معنديش بنات تشتغل والكلام الفاضي دا 
نور: بس يابا انا نفسي اشتغل
 نفسي احس بكياني  ويبقي ليا كيان وشغل 
 ‏مقدرش اعيش كدا مبحبش احس اني عالة ابدا 
 ‏
 ‏خالد: نور اية الكلام دا انتي مستحيل تبقي عالة علي حد واحنا الحمدلله الخير كتير لية بتقولي كدا
 ‏
 ‏نور بسخرية: كتير اوي بس هو يكفي ست همس وصفاء هانم 
 ‏
 ‏امجد:  خلاص ابقي شوفي وبلغيني 
 ‏
 ‏نور: حاضر يابابا وفي نفسها قال يعني يهمو امرنا اوي 
 ‏خرجت نور تبحث عن عمل وجدت في الجريدة مطلوب سكرتيرة للعمل في شركة AZG للسيارات(لاحظتوا حاجة من الاسم) 
 ‏خطت اولي خطواتها داخل الشركة 
 ‏
 ‏نور لموظفة الاستقبال: لوسمحتي كنت جاية علشان وظيفة السكرترية 
 ‏
 ‏الموظفة: تمام يافندم اتفضلي 
 ‏وفجاءة
يتبع….
لقراءة الفصل الثالث : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

اترك رد