Uncategorized

رواية الفرسان الخمسة الفصل الحادي عشر 11 بقلم سارة أحمد عماد

 رواية الفرسان الخمسة الفصل الحادي عشر 11 بقلم سارة أحمد عماد

رواية الفرسان الخمسة الفصل الحادي عشر 11 بقلم سارة أحمد عماد

رواية الفرسان الخمسة الفصل الحادي عشر 11 بقلم سارة أحمد عماد

في سياره ساره ..
سلمي بدموع وانكسار /خودي فلوسك ي هانم احنا مستورين والحمد لله بصراحه الغريب انك تكوني انتي ام عدي بجد يستغرب بس علي فكره انا مش هسيب عدي هتمسك بيه اكتر من الاول لانه يستاهل ولو حضرتك عايزه تيجي بكره معاه اهلا وسهلا مش عايزه براحتك انا هكتفي بيه عن العالم كله عن اذنك .
لترحل سلمي بشموخ لتندم ساره ندما شديدا علي مافعلت ..
في فيلا كريم ..
في غرفه مالك .
ايه بصدمه /انت بتقول ايه ي مالك امينه ايه الي عايز تتجوزها.
مالك بابتسامه /ماما انتي اطيب حد في الدنيا وانا متاكد انك هتتعطفي معاها وتحبيها كمان دي عامله زي الاطفال.
ايه بحده /ايوه اعمالها زي بنتي لكن مش مرات ابني واتقابلها ي مالك .
مالك بحزن /ليه ي امي .
ايه بزعيق/ليه إذا كنت انت بنفسك الي حكالي عنها تقدر تقولي هتقبل بيها مراتك ازي ي دكتور بنت جايه من الشارع .
مالك بدفاع /مش ذنبها أنها عاشت في الشارع مش ذنبها اي حاجه من الي حصلت ليها ذنب الي رماموها الي مكنوش عندهم ضمير ماما انا متمسك جدا ب امينه واتمنا أن حضرتك وبابا تقفوا معايا.
ايه بحنان وطيبه/خلاص ي مالك خلاص انا مقدرش علي زعلك اوعدك اني أقنع ابوك واخدها في حضني واعوضها عن كل الي فات واعتبرها بنتي بالظبط .
مالك وهو يقبل يدها بسعاده /ربنا يخليكي ليا يا ست الكل وميحرمنيش منك ابدا .
ايه بابتسامه /بس انا عايزه أشوفها .
مالك بسعاده /حاضر ي امي .
في شركه الفيومي ..
في مكتب كامل .
كامل /ها اظن كده تمام وفهمتوا الشغل هيبقا عامل ازي .
صااافي /طبعا ي كبير كله هيبقى تمام .
سيف بابتسامه /كل حاجه هتبقا تمام ي كامل بيه متقلقش .
صااافي /طب هروح انا اطبع الصور .
سيف /كامل بيه انا كنت عايز افاتح حضرتك في موضوع .
كامل بانتباه /خير ي سيف .
سيف بعشق /انا كنت عايز اطلب ايد صااافي .
كامل بسعاده /انا عن نفسي موافق ي ابني بس المهم هي.
سيف /تمام هستنا أن حضرتك تفاتحها واعرف ردها وترد عليا ساعتها اجيب اهلي وأجي اتقدم رسمي .
كامل /حاضر ي سيف .
في شقه فاطمه ..
فاطمه بدموع /بابا انا مش موافقه علي الجوازه دي والله اموت نفسي .
محمود بحده /اخرسي ي بت اوعي تجيبي السيره دي تاني عايزه تموتي كافره وكل ده ليه علشان حبيب القلب مش كده .
فاطمه بدموع والم /فهد مالوش اي علاقه بالموضوع انا الي طول عمري مبطقش رشاد ولا ابوه ومستحيل اتجوزه .
محمود بغضب /لا هتتجوزيه لأن رشاد الي مش عجبك ده اشرف وانضف بكتير من سي فهد بتاعك الي عشته كلها وساخه استغفر الله العظيم.
فاطمه بدفاع /اي أن كان فهد ممكن يتغير ويمكن ربنا عمل كل ده علشان نقابل بعض علشان يتوب عن الي كان بيعمله .
محمود بحده/يتوب ميتوبش ده شئ يخصه انا قولتلك قبل كده أن الناس دول غيرنا مش من توبنا.
فاطمه بغضب/حتي لو متحوزتش فهد مستحيل اتجوز رشاد .
محمود بحده/هتتجوزيه غصبن عنك فاهمه رشاد هو الي هينسيكي الشيطان الي وقعه في عشقه لما هيضيعك .
ليرحل محمود لتسقط أرضا بدموع ووجع يكفي العالم .
في الاداره ..
في مكتب رعد ..
كان يجلس رعد وهو يتابع بعض الملفات الهامه لتقتحم المكتب بعفويه .
دينا بابتسامه /جبتلك اكل معايا .
رعد بابتسامه /شكرا بس ليه التعب .
دينا بعشق /تعبك راحه كل حاجه لازم نقسمها سواء.
رعد بخبث/ده انا مهم عندك بقا .
دينا بارتباك /تقصد ايه انا بتعمل بعفوايه عادي .
رعد بضحك /ههههه ماشي ي ستي .
دينا بغيره /جميله اوي البت الي معاك في الصوره دي .
رعد بمكر /هي فعلا جميله دي روحي .
دينا بدمع يتلألأ/بتحبها .
رعد بخبث /جدااا فوق متتخيلي .
دينا بدموع/ربنا يخليكم لبعض عن اذنك.
رعد بابتسامه /علي فكره دي امي .
دينا بسعاده /امك بجد .
رعد بضحك/هههه اه والله بجد .
دينا بانبهار/بس مشا الله عليها دي قمر شكلها صغيره اوي .
رعد /هي فعلا جميله هي وابويا كانوا قصه حب اسطوريه .
دينا بسعاده وحب/ربنا يخليهملك نفسي اشوافهم واتعرف عليهم.
رعد بمكر وهو يقترب منها /انشاء الله هتشوفيهم قريب اوي .
في فيلا سليم ..
سليم باستغراب /مالك بتعيطي ليه .
ساره بعتاب لذاتها/انا قرفانه من نفسي اوي سليم اوي مش عارفه اوي عملت كده .
سليم باستفهام /عملتي ايه .
ساره بدموع /قابلت سلمي وعرضت عليها فلوس عيرتها بفقرها افتكرت أنها ممكن تطمع وتسيب عدي بس خالفت كل توقعاتي طلعت بنت جدعه وبتحب عدي بجد وانا مخنوقه انا مش وحشه لدرجه دي ي سليم .
سليم وهو يختتضنها /خلاص يروحي متزعليش هنروح مع عدي النهارده ونعوضها كل الي حصل .
ساره /طبعا هنروح وهنعوضها وهعتبرها بنتي كمان .
في شقه امينه ..
مالك بصراخ /امينه ي امينه .
امينه بخجل /نعم ي دكتور مالك .
ايه بإعجاب /مشاء الله ي مالك اموره اوي .
امينه /ربنا يكرمك ي هانم .
ايه بحنان /متقوليش ي هانم قولي ي ماما .
امينه بدموع /ماما .
ايه وهي تحتضنها بحنان أم /ايوه طبعا لانك من للحظه دي بقيتي بنتي .
لتشبس امينه باختضانها فذلك هو الدف والحنان الذي انحرمت منه لتنظر لمالك نظره تحمل الكثير ..
في فيلا عاصم ..
في غرفه فهد ..
كان فهد يرتدي حلته الكلاسيكيه للذهاب مع عدي ف عدي أصر علي حضور الفرسان معه .
اميره باستغراب /رايح فين ي فهد .
فهد /اخيرا ي امي واحد فينا هاتتفك عنده عقده النحس ويتجوز.
اميره بدهشه /بجد مين .
فهد /عدي رايحين نخطبله النهارده .
اميره بتمني /عقبالك ي قلب امك .
فهد بتفكير /انشاء الله ي امي قريب .
في فيلا سليم ..
في غرفه عدي …
كانوا يجتمعون الفرسان جميعهم .
سيف بتأثر مصتنع /يااه الدمع هيفر من عيني معقول عدي خلاص هيتجوز مش قادر اصدق مش قادر .
فهد بضحك /اداك اوفر اوي يلا .
مالك بطيبه /الف مبروك ي اخويا ربنا يتمم علي خير .
عدي بسعاده /ربنا ما يحرمنا منكم ويخليكم ليا وجودنا مع بعض نعمه ربنا ميحرمنا منها .
الفرسان جميعهم /امين.
رعد /يلا ي عدي كلنا هنحصلك .
فهد بقوه /وانا كمان علي فكره .
عدي بسعاده /اخيرا ي فهد اقتنعت أن فاطمه بتحبك ومينفعش تسببها .
فهد بابتسامه /انا كمان حاسس اني فعلا بقيت بحبها ي عدي وحشاني اوي نفسي أشوفها.
مالك بسعاده /مشاء الله كلنا وقعنا في العشق سواء .
رعد بابتسامه /عندك حق ي مالك .
سيف بمرح وسعاده /تبقي معديه .
الفرسان بحركات راقصه وضحك /لالا.
رعد /متسلمش عليا .
الفرسان /لالا.
عدي /عيني في عينيها .
الفرسان بمرح ورقص/لالا.
فهد /وعينيها في عنيا .
الفرسان بضحك /لالا.
ليحتتضنوا الفرسان بعضهم البعض تحت ضحكاتهم الساحره …
في شقه سلمي …
ساره بابتسامه /زي القمر ي عروستنا.
صفيه بسعاده /ربنا يخليكي ي هانم ده من زوقك .
عدي /ربنا يخليكي انتي كمان لينا ي طنط .
سيف بمرح /جرا ايه ي عروسه مفيش حتت جاتوه ده احنا جايبنلكم من الغالي .
رعد وهو يلكزه في كتفه بغيظ /معلش أصله مفجوع شويه.
سلمي /من عنيا حالا .
ساره /بعد اذنك ممكن اروح الحمام.
صفيه /ايوه طبعا ي هانم اتفضلي .
فهد بغمزه /لا عرفت تنقي ي واد ي عدي .
مالك بحنان /ربنا يسعدكم ي عدي يارب بجد شكلها بنت ناس .
سيف بغيظ /ده مين الرخم الي بيرن دلوقتي الواحد مش عارف يأكل ايه ده ايوه ي كامل بيه .
كامل بسعاده /ايوه ي سيف ي ابني مستنينكم بكره انشاء الله .
سيف بسعاده /ايه وحياه امك صافي وفقت صح وفقت وففففقت .
كامل بضحك /ههههه سلام ي مجنون .
سيف بمرح /جهزو نفسكم علشان عندكم بكره طالعه .
الفرسان بضحك /هههههههه.
في المطبخ ..
سلمي /مدام ساره .
ساره باعتزار /انا اسفه بجد مش عارفه اقول ايه .
سلمي بحنان /متقوليش اي حاجه احنا هنبقا أهل وميجيك هنا والفرحة الي شيفاها في عنيكي تستني كل حاجه.
ساره بحب /حبيبه قلبي ربنا يسعدك .
في سياره الفرسان ..
رعد بغيظ /ي ابني والله انت غلطان ازي تنزل معانا المفروض تقعد شويه مع خطيبتك .
عدي /مانا قعد كتير اهو ي رعد بصراحه اتحرجت كده كفايه وهي قدرت وفهمت .
فهد /تليفونك ي رعد .
رعد بابتسامه /ده الحب .
سيف بمرح وغمزه /سيدي ي سيدي .
رعد بابتسامه /ايوه انتي فين بجد طيب انا جيالك حالا عدي اطلع علي الكافيه بتاعنا الجو بتاعي هناك وعيازكم تتعرفوا عليها لاني خلاص قررت اخطبها لاني اكتشفت اني فعلا بحبها مش احاسيس وخلاص.
عدي بابتسامه /حاضر ي سيدي .
من داخل الكافيه .
كان يبحث رعد عنها حتي وقع نظره عليها .
رعد /دينا اهي يلا تعالوا اعرفكم عليها .
سيف بمرح /عليك ي واد ي رعد ده انت طلعت داهيه .
عدي بصدمه توقف فيها كل شي /هي دي دي البنت الي انت عايز تتجوزها ي رعد .
رعد بابتسامه /ايوه هي دينا .
فهد /طب يلا نروح لها بدل الاحراج ده .
عدي بالم ووجع/معلش روحوا انتوا لاني كنت ناسي ميعاد مهم .
رعد بضيق /انت بتستهبل ميعاد ايه الي افتكرته ماحنا جايين سواء تعال اعرفك عليها .
عدي بهروب /معلش ي رعد ميعاد في النادي مهم سلام ..
ليرحل عدي سريعا تحت استغراب الجميع ليذهبوا هم للتعارف علي دينا .
في النادي .
عدي بدموع والم شديد وصراخ /اه ياررب انا عارف اني غلطت بس متوقعتش العقاب يكون عده ابدا ارحمني يارب ودلني اعمل ايه في المصيبه دي .
فهد باستغراب /مالك ي عدي .
عدي /فين رعد .
سيف /رعد سيبناه مع دينا وجينا نشوف مالك .
عدي بالم ووجع/الجوازه دي مستحيل تتم مستحيل.
مالك /ليه ي عدي فيه ايه .
فهد بشك /عدي انت تعرف البنت دي قبل كده .
عدي بارتباك /مش مهم المهم أن البنت دي متسهلش رعد والجوازه دي مستحيل تتم .
سيف بغضب /ي عني ايه ده احنا مصدقنا أن رعد يحب .
فهد بغضب /الجوازه دي هتم ي عدي  .
عدي بصراخ ووجع /حتي لو عرفتوا أن دينا هي  البنت الي كنت اعرفها في امريكا هي البت الي غلطت معاها وسببتها وهي حامل مني .
الفرسان التلاته  بصدمه /بتقول ايه
يتبع…..
لقراءة الفصل الثاني عشر : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

اترك رد

error: Content is protected !!