Uncategorized

رواية عشق المراد 2 الفصل الثاني 2 بقلم فاطمة جودة

رواية عشق المراد 2 الفصل الثاني 2 بقلم فاطمة جودة
رواية عشق المراد 2 الفصل الثاني 2 بقلم فاطمة جودة

رواية عشق المراد 2 الفصل الثاني 2 بقلم فاطمة جودة

في صباح يوم جديد
ليليان .. صباح الخير 
عز .. صباح النور يا حبيبتي بقولك انتي هتعملي سبوع للولد صح 
ليليان ..مش عارفه بصراحه التوقيت مش مناسب خالص بعد اللي حصل 
عز .. هتخرجي انهارده 
ليليان .. طيب عايزه اشوف مرام 
عز .. انتي قادره تقومي 
ليليان .. اه 
عز .. والمحلول اللي في ايدك 
ليليان .. عادي سندني بس 
عز .. تعالي بس رضعي الولد الاول 
ليليان ضحكت .. ولد اي يا عز الممرضه جت خدت البيبي عشان يطمنو عليه 
عز .. انا بردو بقول اي الهدوء دا 
ليليان .. يلا يا عز 
راحو لمرام واسر في الاوضه اللي جمب ليليان 
ليليان .. حمدالله على السلامه يا حبيبتي 
مرام .. الله يسلمك هتعملو سبوع البيبي امته 
(كلهم استغربو من  كلامها ) 
مرام .. مالكم يا جماعه الاندهاش علي وشكو لي 
عز .. مرام حبيبتي انتي مش زعلانه 
اسر .. حبك برص انت كمان 
عز .. اصبر بس 
مرام بتفهم .. دا ابنكم يا عز وليليان في مقام اختي واكتر انتو عارفين ان اختي سافرت برا 
مينفعش متعملوش سبوع للولد عشاني انا كويسه والله كفايه عليا اسر وكملت بدموع انا بس عايزه لما يكبر يقولي يا خالتو ممكن 
ليليان .. طبعا يا حبيبتي اكيد 
مرام .. انا كده مش هخلف تاني ودا الأكيد انا مش مشكله انا عندي اسر اهم من الأطفال 
اسر دمع .. وانا مش عايز غيرك 
عز .. خلاص بطلو عياط 
عدي اسبوع ومرام بقت احسن هي وليليان 
يوم سبوع عاصم 
مامت عز  ماسكه الهون .. اسمع كلام امك ومتسمعش كلام ابوك 
الكل ضحك 
عز .. انتي امي مليش دعوه قوليلو يسمع كلامي 
مامت عز .. اسمع كلام مرام ومتسمعش كلام اسر 
مرام ابتسمت واسر خدها في حضنو 
مامت عز .. اسمع كلام ادهم و اوعي تسمع كلام فريده 
ادهم طلع لفريده لسانو 
فريده .. كدا يا طنط
مامت عز ضحكت .. اسمع كلامي ومتسمعش كلام جدك 
مامت ليليان .. عنك شويه 
وخدت الهون 
*اسمع كلامي ومتسمعش كلام حد غيري 
*اسمع كلام عمتو داليدا واونكل مراد 
*اسمع كلام فرح ومتسمعش كلام كيان 
كيان .. هي جت عليا 
مامت ليليان .. بس يا واد 
اسمع كلام نانسي ومتسمعش كلام عمر سيبك منو 
الكل ضحك 
قضو وقت لطيف وجميل ومليان فرحه 
**********
خلصو وكل واحد روح بيته 
ادهم .. اي فيري مبسوطه 
فريده .. حسا اني في طايره في السما
ادهم قرب منها .. انا مبسوط اوي 
فريده لفت ايديها حولين رقبته وقبلت رقبته برقه 
ادهم بادلها نفس الشعور وانسجمت معه  
**********
اسر .. مالك يا حبيبتي 
مرام .. اسر انا كدا بظلمك 
اسر .. مرام انتي عندي بالدنيا كلها انا اشتكيت من حاجه وبعدين مش يمكن ربنا يكرمنا ويرزقنا بالخلفه 
مرام دمعت .. اسر انا حسا بوجع كبير اوي حسا اني عاجزه مش عارفه اعمل ابسط حقوقك 
اسر .. مرام لو انا مبخلفش هتسيبني 
مرام .. لا طبعا 
اسر ضحك .. يعني انتي عايزه تكوني اجدع مني يلا وضربها بالمخده 
مرام .. هي بقت كدا وضربتو هي كمان بالمخده وفضلو يضربو بعض 
اسر حضن مرام .. ربنا يخليكي ليا وميحرمنيش منك ابدا 
*************
مراد .. انتي فين دا كلو 
داليدا خرجت من الحمام وكانت لابسه فستان قصير بارز جمالها  وفارده شعرها وحطه مكياج خفيف وروج احمر 
مراد تنح .. هو في كدا 
داليدا .. امم
مراد شدها .. امم اي 
داليدا .. انا موافقه علي الخلفه 
مراد بفرحه .. احلفي 
داليدا .. والله العظيم 
مراد .. من قلبك والا عشاني  
داليدا .. طب ما انت قلبي بصراحه شوفت فرحتك انهارده وانا كمان كنت فرحانه اوي وقولت ليليان اصغر مني وخلفت اي المشكله 
مراد قبلها بحب .. ربنا يخليكي ليا 
داليدا .. ويخليك ليا وقبلته 
**********
نانسي .. عمر نهارك اسود ومهبب 
عمر .. استر يا رب لي 
نانسي وهي ماسكه سكينه .. والا انت مجبتش نوتيلا لي 
عمر وهو بيجري .. يا بنت المجنونه سيبي السكينه هتموتيني عشان نوتيلا 
نانسي بتجري وراه .. اه 
عمر .. انا تعبت من الجري ومن الجواز 
نانسي .. نهارك اسود تعبت دا انا هطلع روحك في ايدي 
عمر رن علي كيان 
كيان .. في اي بتنهج لي 
عمر .. اختك بنت المجنونه بتجري ورايا بالسكينه عشان نسيت اجيب نوتيلا 
فرح فضلت تضحك .. الله يكون في عونك يا عمور 
كيان ضربها في كتفها بخفه 
فرح بضحك  .. اي يا متخلف انا حامل 
كيان .. هات نانسي 
نانسي .. استني يا كيان العزاء بكره الخاين الواطي بيخوني ومجبش نوتيلا 
كيان ضحك .. معلش يا نانسي الوقت اتأخر هيجيب منين 
نانسي .. مليش دعوه لو مجبش يبقي اكيد بيخوني اي اللي خلاه ينسي 
كيان .. طيب سلام يا عمر الله يرحمك 
عمر .. والله بقت كدا فرح نكدي عليه 
فرح .. حاضر يا عمور 
كيان قفل .. عمور ها 
فرح .. اي هنهزر انا حامل لا قادره اجري والا قادره اعمل حاجه وتعبانه 
كيان بهزار .. تعبتي من اي يا مني 
فرح .. انا بحب الفيلم دا اوي 
كيان .. وانا بحبك 
********
عمر .. خلاص بقي ميبقاش قلبك اسود 
نانسي .. 
عمر حضنها .. خدي النوتيلا اهي انا مبنساش حاجه قلبي تطلبها 
نانسي .. زعلت مني 
عمر .. انا عارف انك بتهزري 
نانسي .. طب شيلني 
عمر .. لي 
نانسي .. عمر هو انا بطني هتبقي زي البطيخه امته زي فرح 
عمر .. لما تكوني حامل وبعدين بتتريقي عليها لي
نانسي .. تؤتؤ انا مش بتريق دا هي قمر اوي عشان رفيعه كمان وكلنا بنقولها بطيخه وهي بتفرح 
عمر غمز .. طب اي مش عايزه بطيخه 
نانسي فهمت وجريت من قدامو .. لا لا مش عايزه 
عمر .. قام جري وراها 
Fatma goda
********
في صباح يوم جديد 
فريده صحيت لقت نفسها نايمه في حضن ادهم وهو نايم من غير تيشرت وعضلاته بارزه 
فريده .. بحب قمر والله 
ادهم .. وانا بموت فيكي 
فريده .. يا حبيبي بطل لما اتغزل فيك وانت نايم متخضنيش 
ادهم حضنها .. نامي يا ديدا نامي يا روحي انتي مرهقه وانا عايز انام في حضنك 
فريده فضلت تلعب في شعره لحد ما نامت تاني 
**********
بعد مرور شهر 
مرام .. اهلا اهلا يا طنط 
مامت اسر .. عامله اي يا حبيبتي 
مرام .. الحمدلله احسن 
اسر .. اهلا يا ماما 
مامته .. عامل اي يا حبيبي 
اسر .. الحمدلله يا حبيبتي 
مامته فضلت قاعده وبتتكلم معاهم 
مامت اسر .. بصراحه كده انتي يرضيكي يا مرام اسر يتحرم من انو يكون اب 
مرام والدموع تملأ عينيها .. لا يا طنط ميرضنيش 
اسر بحب .. انا راضي يا امي هي كفايا عندي 
مامته .. بس انا عايزه حفيد ليا انا معنديش غيرك مرام ربنا أراد أنها متخلفش تاني يبقي تتجوز 
اسر .. لا يا ماما 
مامته .. هتتجوز يا اسر انا مبقولش تطلق مرام تتجوز وتخلف موافقه يا مرام 
مرام بوجع .. موافقه يا طنط بس طلقني يا اسر 
اسر .. 
يتبع….
لقراءة الفصل الثالث : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

اترك رد

error: Content is protected !!