Uncategorized

رواية توأمي 2 الفصل الثالث 3 بقلم منة سامح

 رواية توأمي 2 الفصل الثالث 3 بقلم منة سامح
رواية توأمي 2 الفصل الثالث 3 بقلم منة سامح

رواية توأمي 2 الفصل الثالث 3 بقلم منة سامح

ميار بعياط :انا انا كنت بضحك عليك يا يزن بس والله غصبا عني والله بس حبي ليك بجد 
يزن بهدوء:احكي كل الي عندك 
ميار :هما بعتني وقالولي لازم توقعي يزن في غرامك وتمضيه علي ورقة كدة هي معاهم  ولما رفضت ….وبدأت تعيط:خ خطفوا اختي وبيهددوني بيها واضطريت أن اوافق بس والله والله انا حبيتك بجد يايزن 
يزن بغضب مكتوم:هما مين دول 
ميار بخوف:م مش هقدر مش هقدر يايزن اقولك حياة اختي في خطر دلوقتي 
يزن بيحاول يهدي :قولي مين دول ومتخفيش اختك هترجعلك سليمة 
ميار بتحاول تهدي: ا انا مش عارفة بظبط بس كل الي اعرفه أن في واحد اسمه كريم والكبير بتاعه مش مصري ومش عارفة اسمه 
يزن بغضب:كنت متاكد أن مش هتجبوها البر انتو الي جنيتوا علي نفسكم ….وكان لسة هيمشي بس وقفوا صوت ميار 
ميار بكسرة:ا اختي يايزن ا اختي ا انا مليش غيرها 
يزن بطمئنان :متقلقيش اوعدك ومشي 
_____________________
مليكة: ايااااااد 
اياد :نعممممم 
مليكة :انا جاااية معااااااك الشركة 
اياد دخل :ليه 
مليكةة وهي بتلبس الطرحة :زهقت ياسطا والله زهقت 
اياد بضحك:طب خلصي ياختي بسرعة مستنيكي تحت ومشي خطوة ورجع تاني بأس مليكة من خدها ومشي 
مليكة ضحكت بحب وكملت لبس
__________________
مازن بحب:حبيبتي انا ماشي عايزة حاجة 
نورين بحب :لا ياحبيبي خلي بالك من نفسك 
مازن حضنها وخرج 
نورين شافت مليكة 
نورين :يابنتي اقعدي في البيت شوية مبتشبعيش 
مليكة بثقة:يابني هو انا خرجت امتي انا اخر مرة خرجت فيها من امبارح كتير اوي 
نورين بضحك:والله هبلة 
مليكة وهي ماشية بثقة وغرور :ميرسي …وحدفتلها بوسة ومشيت 
وخرجت لقت اياد ساند علي العربية 
اياد بغيظ:اييي ساعتين
مليكة ببرود :ساعتين اي يابني هما ساعة مش اكتر 
اياد بصلها بغيظ وركب العربية وهي كذالك واتحركوا
_______________ 
يزن :مازن انت فين 
مازن :انا رايح الشركة اهو يابني في حاجة 
يزن وهو بيتحرك بالعربية:متتاخرش علشان عايزك في موضوع مهم وقفل
مازن بقلق:ربنا يستر …..وجاله رسالة وقرئها وفرمل علي طول بغضب :والله ما انا سايبك 
“اللعبة لسة مخلصتش ديه بتبدء لسة ومراتك واختها الي ضحكوا عليا الحركة ديه مش هعديها علي الفاضي باباي مازن”
مازن تتحرك تاني بغضب 
________________________
عند اياد ومليكة داخلين الشركة والكل باصص عليهم الي باصص بحب والي باصص بحقد ودخلوا المكتب واياد قعد يشتغل ومليكة قاعدة علي التليفون بعد وقت 
مليكة بزهق:اوووف بقولك اي يااياد انا هقوم اجيب كابتشينوا اجبلك 
اياد :تمام ياحبيبتي بس مش لازم تروحي انتي اطلبي 
مليكة  وهي بتخرج :لا لا انا عايزة اتمشي في الشركة اصلا يلا باي وخرجت 
__________________
مازن وصل الشركة وقاعد مستني يزن بقلق وهو بيفكر في الرسالة بغضب 
وصل يزن وقعد 
مازن بقلق:في أي يابني مالك مش علي بعضك ليه 
يزن بصله وحكاله كل حاجة ميار قالتهاله 
مازن بغضب:ياولاد الك……طب وانت ناوي علي اي 
يزن بتفكير:مش عارف بس قبل ما اعمل اي حاجة لازم اعرف مين الي مع كريم ……واتكلم بصدمة:عرفته عرفته افتكرت هي قالت مش مصري واحنا ملناش أعداء غير مايكل
مازن باستغراب:ايوة وده اي مصلحتوا في م
كدة 
يزن :يابني ركز معايا هو انا مش قولتلك انواع جال بعد فرحك وكان عايز يمضي الصفقة بس انا موافقتش وهو غضب وقال هوريكوا وهتندموا بس انا مخدتش علي كلاموا يعني.
مازن :اممم فهمت ….طب دلوقتي لازم نعمل حاجة قبل ماهما يعملوا 
يزن :عندك حق …بص هنعمل……………
مازن :طب ليه مش نتخلص علي طول
يزن :لان اخت ميار في أيديهم وياعالم هيعملوا اي فيها فهمت 
مازن :اممم فهمت خلاص هتنفذ يعني لما تعرف مكان اختها 
يزن :بظبط
_______________________
عند مليكة نزلت الكافيه وطلبت الكابتشينوا وقعدت 
زياد:احم نتعرف 
مليكة بصتله :مبتعرفش
زياد :مالك قفشاها كدة لي بس ياحلوة 
مليكة بغيظ:حلوة في عينك ياقليل الادب يالي نوريتش بربع جنيه تربية ياااحيوان وقفشة ايه يطلب انت انت متخلف ولا ايه …ولااااا فوق يلا والله امسكك محدش يقدر يحوشني من  عليك 
زياد خاف وسكت 
بعد وقت مليكة خدت الكابتشينوا وهي ماشية بصت عليه بقرف ومشيت…وزياد تاه في عصبيتها وشكلها وبيبتسم تلقائي
____
ميار بخوف:مقولتش حاجة صدقني وهو بدء يحبني اهو  وتقريبا النهاردة هيعترف ايه المطلوب تاني
كريم :اما يعترف هتخديه بقي انا بحبك وكدة وبعدين هتمضيه علي الورق ودورك هيبقي خلص ياقطة 
ميار :تمام اختي اختي هسبها امتي 
كريم بخبث:اما دورك يخلص ومشي وسابها 
______________
عند مليكة طالعة المكتب وبتفتح الباب وانصدمت.
يتبع….
لقراءة الفصل الرابع : اضغط هنا

اترك رد

error: Content is protected !!