Uncategorized

رواية توأمي 2 الفصل الخامس 5 بقلم منة سامح

 رواية توأمي 2 الفصل الخامس 5 بقلم منة سامح
رواية توأمي 2 الفصل الخامس 5 بقلم منة سامح

رواية توأمي 2 الفصل الخامس 5 بقلم منة سامح

نورين واقفة علي الباب ومصدومة لما لقت مازن نائم علي الكنبة ومش لابس حاجة غير بنطلون 
نورين بدموع وانهيار زقت سيرا وراحت لمازن الي نايم ولسة بصاله بصدمة …ومازن بدأ يفوق وهو مدروخ
سيرا بخبث:اظن عرفتي الحقيقة بقي 
مازن بتعب ودروخة وهو بيتعدل:هو في أي ….وبص علي نفسه بصدمة ..وبص علي نورين الي واقفة مش بطنق وبصاله بدموع 
مازن بحزن :نو…….
نورين عملت بايديها وهي ماشية أنه مبتكلمش وجريت خرجت علي برة ….وسيرا واقفة عمالة تضحك 
مازن وهو بيلبس :نورين استني …..وانتي حسابك معايا كبير استني بس وخرج
سيرا بسخرية: مستنية وقفلت الباب وهي بتضحك بانتصار
___________
يزن بخبث:الو كريم عامل اي 
كريم:الحمد لله انت عامل اي
يزن:انا تمام انت فين في ملفات عايزها 
_الحقوني الحقوووني
يزن :اي الصوت الي عندك ده 
كريم بتوتر :لا لا مفيش ياصحبي انا جاي اهو وقفل وبص لسارة بغضب 
كريم :عارفة لو كان شك في حاجة كنت قتلتك ومشي 
سارة بعياط:يااارب احميني
___________
عند مليكة واياد روحوا البيت واستغربوا جدا اما ملقوش نورين ولا مازن
مليكة :غريبة هما فين ده نورين حتي مش موجودة 
اياد :مش عارف استني اتصل ب مازن وفعلا اتصل لمازن
اياد بخوف:تليفونه مقفول اتصلي كدة علي نورين 
مليكة  :تمام وبدات تتصل بيها 
مليكة بقلق:م مش بترد انا قلبي مش مطمن يااياد 
اياد وهو بيسندها:طب اهدي اهدي ياحبيبتي أن شاء الله خير تعالي اقعدي بس …وفعلا قعدت وهي بتحاول تتصل ب نورين بس مفيش فايدة 
____________
مازن وهي بيجري ورا نورين 
مازن:نورين استني استني يااانورين ….فضلت تجري كنها مغيبة عن الواقع ومش حاسة بحاجة وفجاءة وقفت في حتة عالية علي الحرف 
نورين بصريخ:ماماااااااااا ا اناااا جيالك ياحبيبتي استني متمشيش وغمضت عنيهة ولسة هتنط….. بس في ايد مسكتها وسحبتها جامد
مازن حضنها جامد ونورين مفيش اي رد فعل 
مازن استغرب جدا لانه كان مستني أنها تزقه وخرج بقلق :نورين انتي كويسة ردي عليا ياحبيبتي ردي والله يانورين مفيش حاجة من الي في دماغك صح والله وكل الي انتي شوفتيه دي لعبة من الحيوانة ديه صدقيني يانورين انا مقدرش اعمل كدة وانتي عارفاني 
نورين بصاله ومفيش اي علامات علي وشها ومبتكلمش .
مازن بقلق:نورين ردي عليا متبصيش كدة ط طب وعقب اضربي اعملي اي حاجة نورين ردي عليا 
مفيش رد …..وكل الي بييجي في دماغها كل حاجة وحشة حصلت معاهم  لحد شكل مازن لما لقته كدة 
مازن :ط طب تعالي نروح عند الدكتور …وفعلا مسكها وهي كانت مستسلمة خالص وهو كان قلقان جدا 
______________
يزن بتفكير:الصوت الي سمعته ده غريب جدا ….وأكمل بصدمة :د ده ممكن يكون اخت ميار ايوة ….واتصل بحد 
يزن بحب:محمد عامل اي ياصحبي
محمد :الحمد لله ياسطا وانت عامل اي 
يزن :تمام الحمد لله بقولك عايزك في خدمة 
محمد :اي هي 
يزن :اسمع………..
محمد :تمام يايزن وقفل  
يزن:خلاص دوركم خلص ههههههههه 
____________________
مليكة قاعدة والدموع في عينيها واياد عمال يهديها وفجاءة تليفونها يرن 
ملبكة بسرعة:د ديه نورين يااياد نورين …الو الو نورين انتي كويسة ياحبيبتي ا انت ….
مازن بمقاطعة :اييي يامليكة ….وأكمل بحزن :نورين يامليكة في مستشفي****تعالوا دلوقتي
مليكة قامت بسرعة وخوف:اي بتقول اي في اي يامازن اختي مالها 
مازن :تعالي بس الاول وقفل
مليكةة بعياط:اختي اختي في المستشفي يااياد ي يلا يلا نروح بسرعة …وخدت اياد ومشيت 
___بعد وقت وصلوا المستشفي
مليكة بخوف:نورين يامازن مالها ….وبصت علي نورين لقتها قاعدة بصا للفراغ وساكتة …قربت عليها مليكة بخوف وحضنتها:نورتي انتي كويسة صح صح نورين انتي مش بتردي لي …دكتور هي مش بترد لي طب هي مش بتبصلي لي 
الدكتور :.
يتبع….
لقراءة الفصل السادس : اضغط هنا

اترك رد

error: Content is protected !!