Uncategorized

رواية توأمي 2 الفصل السادس 6 بقلم منة سامح

 رواية توأمي 2 الفصل السادس 6 بقلم منة سامح
رواية توأمي 2 الفصل السادس 6 بقلم منة سامح

رواية توأمي 2 الفصل السادس 6 بقلم منة سامح

الدكتور بحزن:هي للاسف مش هترد عليكوا لان هي جالها صدمة حادة وهتقعد فترة كدة 

مليكة بدموع:ل ليه يادكتور هي كانت كويسة …..مازن اي الي حصل انطق
مازن باصص في الأرض والدموع في عينه ومش بيرد 
مليكة راحت عليه بعصبية:انطققق اختي فيها أي اي الي حصلها انت مش بترد لي ….بصوت عالي:رددددددد 
اياد بهدوء:مليكة اهدي ياحبيبتي اهدي …في اي يامازن اي الي حصل لكل ده ريحنا 
مازن رفع رأسه بحزن وبدأ يحكي كل حاجة 
مليكة بصدمة وعصبية:يعني اي يعنييييي اي يعني اي واختي انا ذنبها اي لكل د…..اااااه بطن بطني م مش قادرة ووقعت مغمي عليها 
اياد جري عليها بخوف :مليكة مليكة فوقي ….
الدكتور بخوف:وديها الاوضة الي جنب ديه بسرعة 
اياد شال مليكة بخوف وجري بيها …ومازن قاعد بااصص لنورين بحزن وفجاءة دخل يزن بخوف وجري علي نورين 
يزن بخوف:نورين حبيبتي انتي كويسة صح وحضنها …اي الي حصل ياحبيبتي  …نورين نورين نوررييين طب بصيلي طيب ..
مازن بحزن:مش هترد 
اثليزن بصلوا :ل لي اي الي حصل انطققق اي  الي حصل لأختي 
مازن حط أيده علي رأسه وبدأ يعيط زي العيل الصغير 
يزن جري عليه وحضنوا وقال بهدوء:بس بس اهدي احكيلي اي طيب 
مازن هدي وبدأ يحكي كل الي حصل بهدوء وحزن …..ويزن فضل بصصلوا شوية 
مازن بحزن:عارف عارف قول الي عندك انا عارف بس صدقني انا معملتش حاجة والله انا معرفش انا روحت ازاي هي السبب 
يزن بابتسامة حزن:مصدقك علي فكرة 
مازن بصلوا بدموع:ب بس انا عايزها هي تصدقني يايزن وحضنوا 
يزن خرج من حضنوا:هي فين مليكة واياد 
مازن بحزن:مليكة أغمي عليها وراحت الاوضة الي جنب ديه 
يزن بصدمة:اي وجري علي اوضة مليكة 
____________
الدكتور بحدة:انا مش قولتلك يااياد أنها عايزة راحة علشان الضعف ده 
اياد بقلق اي الي حصل يادكتور 
الدكتور بحزن:اسمع الضعف للاسف بيتمكن من البيبي كمان وده غلط جدا فلازم ترتاح وتتغذي كويس علشان كدة غلط جدا جدا 
اياد بحزن :تمام يادكتور …وفجاءة دخل يزن بخوف
يزن بخوف:اي الي حصل يا اياد 
اياد :مليكة حامل يايزن 
يزن بفرحة:ب بجد وحضنوا جامد 
اكمل اياد بحزن:ب بس بسبب الضعف الي عندها ممكن البيبي يتاذي 
يزن بصلوا بحزن وقال بهدوء:متقلقش ياصحبي كل حاجة هتبقي بخير أن شاء الله 
_____________________________________________
عدا شهر علي ابطالنا 
نورين علي نفس حالتها ومازن زعلان جدا وطول الشهر ده وهو بيدور علي سيرا بتوعد واياد بيخلي بالوان من مليكة ومليكة زعلانة علي اختها ويزن بيدور علي اخت ميار 
____
مليكة بحزن:تقريبا كدة يانورين الزمن بيعيد نفسه فاكرة لما انا كنت كدة وانت كنتي خايفة تقربي علشان مصوتش ..اااااه وحشتيني اوي يانورين 
نورين بصتلها بدموع وقالت بصوت مبحوح:و وانتي اوي ياحبيبتي 
مليكة بصدمة وفرحة:ن نورين ا انتي اتكلمتي ص صح ا انتي اتكلمتي وجريت حضنتها …..وحشني صوتكككك اوي 
نورين بحب:وانتي كمان …واكملت بتوتر:بس يامليكة م مش عايزة حد يعرف اني رجعت اتكلم تمام 
مليكة :لي اوعي يانورين تكوني صدقتي الي شوفتيه يابنتي اكيد والله ديه لعبة من عود الفاصوليا دي بس والله يانورين لاجيبها واعرفها ههي بتلعب مع مين والله 
نورين بهدوء:مليكة زي مقولتلك مش عايزة حد يعرف حاجة 
مليكة بقلة حيلة:تمام يانورين براحتك 
وقعدوا يتكلموا مع بعض
__________
مازن بجدية:تمام انا جيالك اوعي تهرب فااهم عينك عليها وقفل …….مازن بكره:والله لاندمك علي اليوم الي عرفتيني في ياااسيرا هانم وطلع من المكتب بسرعة بس قابله اياد 
اياد باستغراب:اي يابني مالك رايح فين 
مازن وهو ماشي:رايح اخلص حاجة يااياد وجاي 
اياد وهو ماشي وراه:طب استني خدني معاك …يارب استرها 
_______________
ميار بخوف:ي يزن يزن ا انا قلبي مقبوض علي اختي خايفة عليها اوي ا انت وعدتني انك هتلاقيها وترجعهالي 
يزن :متقلقيش ياميارر هانت وانا قربت اوي اخلص عليهم 
_ قصدك هما الي يخلصوا عليك 
ميار ويزن بيبصوا ناحية الصوت وانصدموا 
يتبع….
لقراءة الفصل السابع : اضغط هنا

اترك رد