Uncategorized

رواية توأمي 2 الفصل الثامن 8 بقلم منة سامح

 رواية توأمي 2 الفصل الثامن 8 بقلم منة سامح
رواية توأمي 2 الفصل الثامن 8 بقلم منة سامح

رواية توأمي 2 الفصل الثامن 8 بقلم منة سامح

نورين ومليكة بصوا بصدمة وخوف علي الصوت 
مليكة:كريم انت بتعمل اي هنا 
نورين بعدم فهم:انتي تعرفيه 
مليكة : أه ده بيشغل في شركة يزن 
كريم بخبث:أه أه ده انا عايزين يزن تعالوا تعالوا هو كان بيعمل شغل بس 
نورين بشك:بس المكان هنا مقطوع اوي اي الي هيجيبه هنا 
كريم بتوتر:ه ها ل لا ده علشان مكان هادئ وكدة تعالوا تعالوا …..وفعلا خدهم ومشي تحت شك نورين وخوفها 
مازن :انا مش فاهم حاجة مين الراجل الي هما ماشيين معاه ده 
اياد :مش عارف بس أنا قلبي مش مطمن تعالي ننزل بسرعة وراهم 
________
دخل مليكة ونورين 
نورين بهمس:مليكة انا قلبي مش مطمن 
مليكة بنفس الهمس:وانا بس لازم نشوف يزن 
كريم بخبث وهو بيفتح الباب:تعالوا تعالوا ..قربوا نورين ومليكة بخوف براحة وراح هو زاققهم وقعوا 
مليكة بوجع وصويت:ااااااه ب بطني بط بطني…د ده دم دم لااااا لا ااااه وراح مغمي عليها 
نورين ويزن بصريخ:مليكة مليكة فوووقي مليييكة 
يزن بغضب وعنين حادة:هقتلكوا والله هقتلكوا …مليكة قومي نورين ده دم 
نورين بتعيط بس وبتصرخ 
وكريم ومايكل بيبص عليهم بشماتة 
مايكل ببرود وهو بيقرب علي يزن:يلا امضي 
يزن بصلوا بغضب ومردش 
__________
مازن بخوف:ده صويت 
اياد جري ومازن وراه بس وقفوه عربيات البوليس 
_استنوا انتو بتعملوا اي هنا 
اياد بقلق:مراتي جوة مخطوفة هي واختها 
_ايوة احنا جالنا بلاغ فعلا …اتجمعوا بسر عة لازم نقتحم 
______
مايكل وهو بيديه القلم :امضي يلا …
يزن بص علي ميار ومليكة الي واقعين بحزن وكان لسة هيمضي بس وقفوا الباب الي اتكسر 
كريم بخوف:هو في أي 
_سلموا نفسكوا …جمعولي الرجالة ديه بسرعة واتصلوا بالاسعاف بسرعة 
مايكل بغضب :لاااااا لا انا مخسرش ابدا وطلع المسدس وضرب طلقة علي نورين 
مازن بخوف جري عليها :نووورين فوقي فوقي لا ياحبيبتي فوق ي
_خدوه بسرعة وفعلا خدوه وخرجوا  بالعافية هو وكريم وكل الي معاهم 
اياد بدموع وهو شايف دم مليكة :م مات مات قبل ما يجي علي الدنيا 
يزن بدموع:بحبك فوقي يلا اوعي تسبيني ياميارر 
_________________________________________
في المستشفي 
خرج الدكتور من أوضة مليكة 
اياد جري عليه بخوف :ه هي عاملة اي كويسة صح ص صح هي كويسة و و البيبي كويس 
الدكتور بحزن :احنا قدرنا ننقذ المريضة لاكن للاسف مقدرناش ننقذ الجنين انا اسف ومشي بحزن 
واياد رجع لورا بحزن وقعد يعيط مازن شافوا وجري عليه خدوا في حضنوا بحزن ودموع 
مازن :اهدي ده قدر ربنا وان شاء الله ربنا هيعوضكوا خير 
__
خرج الدكتور من أوضة ميار 
يزن وسارة بخوف:ع عاملة اي 
الدكتور بحزن :للاسف هي دخلت في غيبوبة  (والله كان كيفي إموتها بس يلا خليها علينا )
سارة بحزن وانهيار :يع يعني اي يادكتور ي يعني هي مش هتفوق دلوقتي ي يعني هي ممكن متفوقش خالص …وقعدت علي الارض بتعيط 
يزن بصلوا بحزن ورجع لورا بعدم تصديق وحزن 
_____
خرج الدكتور من أوضة نورين 
 مازن ساب ايد وجري عليه 
الدكتور:الحمد لله الرصاصة كانت في دراعها وقدرنا نطلعها وساعتين وهتفوق 
مازن تتنهد براحة :الحمد لله ياارب الحمد لله ..شكرا جدا يادكتور ومشي راح ليزن واياد وشاف كل واحد وحالته بص عليهم بحزن 
______________________________________________
تاني يوم 
في أوضة مليكة 
مليكة بتعب :د دم دم …..اااه وحطت أيدها علي بطنها بوجع والم:انا مش حاسة بيك لييي ا انت روحت فين لا لا …وبصت جنبها لقت اياد حاطط وشه في الأرض وبيعيط 
مليكة بقلق:اياد ا انت بتعيط لي اياد البيبي كويس …اياد انا مش حاسة بيه لي …وأكملت بصريخ :ليييييي رددد ا انا مش حاسة بيه يااياد 
اياد بصلها بحزن واتكلم بألم:اكيد ربنا هيعوضنا بالاحسن ياحبيبتي 
مليكة
يتبع….
لقراءة الفصل التاسع : اضغط هنا

اترك رد