Uncategorized

رواية انتقام يولد الحب الفصل الرابع 4 بقلم إيمان

 رواية انتقام يولد الحب الفصل الرابع 4 بقلم إيمان
رواية انتقام يولد الحب الفصل الرابع 4 بقلم إيمان

رواية انتقام يولد الحب الفصل الرابع 4 بقلم إيمان

يرجع عدي الفيلا وينادي ع رهف بس متردش يتعصب عدي ويروح يشوفها ف اوضتها وميلاقيهاش 
ويدور ف الفيلا كلها وبردو مفيش اي اثر لرهف
عدي راحت فين دي اكيد مش هتعرف تطلع برا من الحراس ويرجع ينادي عليها تاني ومتردش 
ويطلع يسأل الحرس برا مفيش حد طلع خالص النهاردة 
عدي يعني راحت فين دي مفيش اي اثر ليها جوا
الحارس مدام حنان بعتتنى اجيب العربيه 
الحارس التاني وانا بردوا بعتتني اجيب طلبات للبيت وقولتلها مينفعش اسيب البوابه قالتلى ملكش دعوه انا هتصرف
عدي يعني قصدك ان ماما هي الى هربت رهف 
الحارس منعرفش ياعدي بيه بس دا احتمال 
عدي ماشي خلاص اول واخر مره تسيبوا البوابه وتمشوا انتوا فاهمين
الحراس احنا اسفين ياعدي بيه
وبيدخل عدي وبينادي علي امه وبتطلع حنان
حنان في ايه ياعدي بتزعق ليه
عدي فين رهف ياماما
حنان وانا اعرف منين 
عدي بغضب انا عارف انك هربتيها 
حنان ايوا هربتها انا مش طايقه وجودها ف البيت وانت عارف كدا
عدي ماشي ياماما انا مش هتكلم معاكي المره دي بس بعد كدا هيبقا ليا تصرف تانى ويمشي ويسيب امه وبيطلع للحرس 
عدي عاوزكوا تقلبوا الدنيا على رهف وتجبوها
الحراس حاضر ياعدي بيه
عند نيره 
مش عارفه توصل لرهف وهتتجن عليها 
نيرة يعني هتروح فين دي وكمان سايبة تليفونها هنا ممكن يكون احمد دايقها ف حاجة انا هروح اسأله يكمن اوصل لحاجة وتروح نيرة لاوضة احمد
نيرة رهف سابت البيت ومشيت ليه يا احمد 
احمد وانتي بتسأليني انا ليه ما يمكن تكون راحت لجوزها هي مش متجوزة من ورا مامتها بردو
نيرة ايه الهبل الي كنت بتقوله ده 
احمد ده مش هبل انا سمعتكوا وانتوا بتتكلموا امبارح
نيرة انت اكيد عملتها حاجة وخليتها تمشي
احمد وصوته يبتدي يعلي انتي شكلك اتجننتي خلاص
وتيجي امهم ع صوتهم العالي ف ايه صوتكوا عالي كده ليه
احمد تعالي شوفي بنتك بتقولي ايه
نيرة ماما احمد اكيد عمل حاجة لرهف وخلاها مشيت دي حتي سابت تليفونها هنا
ام نيرة بعصبية اخرسي متقوليش كده ع اخوكي 
احمد الي بنت حضرتك بتدافع هنا كده متجوزة من ورا امها واكيد راحت لجوزها ده وبنت حضرتك عايزة تلبسني مصيبة 
ام نيرة ل نيرة مسمعكيش تجيبي سيرة البت دي هنا وتقطعي علاقتك بيها خالص 
نيرة بس يا ماما رهف مظلومة ومعملتش كده
ام نيرة سمعتي انا قولت إيه هتقطعي علاقتك بيها
تسيبها نيرة وتدخل اوضتها وتفكر ف رهف
انا مش هقعد كده لازم اعرف رهف فين هروح بيتها واشوفها يمكن تكون رجعت 
وتطلع نيرة وتروح عند ام رهف بس مش هتلاقي رهف 
منال بقلق يعني هتكون راحت فين دي ملهاش حد هنا 
نيرة ممكن تكون راحت عند عدي
منال مفيش غيره قدامها اكيد راحت تشوفه 
ويروحوا عند عدي 
ويقولهم عدي انها هربت منه وميعرفش راحت فين
منال يا حبيبتي يا بنتي يا تري انتي فين دلوقتي ليه يا بنتي عملتي كده ليه اضطرتيني إني اطردك من البيت 
نيرة رهف معملتش حاجة يا طنط رهف مظلومة بجد كلكوا ظلمتوها بس هي راحت فين دلوقتى انا هتجنن عليها  ……….. 
ف مكان المستشفي
بيطلع اكتور من اوضه العمليات
ماجد هاا يادكتور طمني اخبارها اي
الدكتور الحمد لله المريضه اتجاوزت مرحله الخضر بس
ماجد بس ايه يادكتور 
الدكتور الخبطه كانت جامده على دماغها واحتمال يحصلها مضاعفات مش حنقدر نحدد حاجه غير لما تصحي 
ماجد ماشي يادكتور طيب هي هتصحي امتي 
الدكتور كمان شويه ان شاء الله
عند عدي بيطلع للحراس
عدي وصلتوا لايه لسه معرفتوش مكانها
الحارس ليه ياعدي بيه ملهاش اي اثر
عدي يعني اي الكلام دا هي ملهاش مكان تروحه دوروا عليا ف كل مكان متسيبوش مكان غير لما تدوروا عليها فيه
الحراس حاضر ياعدي بيه
بيدخل عدي الفيلا وبيقعد يفكر ف رهف
ياتري انتي فين يارهف مش هرتاح غير لما الاقيكي انا مش خايف عليكي انا لسه ماخدتش حقي منى لازم انتقم منك على خداعك ليا وعلى حبي الى حبتهولك 
 عند والده رهف
منال ياتري انتى روحتي فين يابنتي انا اسفه انى طلعتك من بيتك بس كنت مصدومه من الى عملتيه ارجعي ياحببتي انا مش عارفه قلبي واكلني عليك ليه خايفه اخسرك زي ما خسرت ابوكي واخوكي يارب رجعهالى سليمه يارب 
ف المستشفي 
رهف بتعب وبتبدا تفتح عينها انااا انا فين
الممرضه انتى قس المستفي زوج حضرتك هو ال جابك على هنا
رهف جوزي
الممرضه ثوانى هنادي عليا وبتطلع الممرضه برا وبتنادي على ماجد
الممرضه المريضه فاقت وعاوزه تشوف حضرتك
ماجد تمام هدخل اشوفها  وبيدخل للرهف
رهف لو سمحت هو جوزي فين
ماجد هو انتى متجوزه
رهف مش عارفه بس الممرضه قالت اول ما صحيت ان جوزي هو ال جابني هنا بس انا مش عارفه ولا فاكره هو مين ولا انا متجوزه ولا لا
اخذ يلعن الممرضه ف سره وقال بغيظ حصل سوء تفاهم انا قاطعه دخول الممرضه 
الممرضه بابتسامه ها شوفتي زوجك واطمنتي ياستي وشاروت على ماجد 
رهف بخجل ممكن تيجي جمبي هنا
نظر لها باستغراب وراح وقعد جمبها مسكت ايده رهف ولمعت الدموع في عينها وقالتله انا مش فاكره حاجه خالص مش فاكره اسمي ولا انا مين ولا اهلى ولا فكراك انت
ماجد بتوتر من لمسه ايديها احم يعني انتى مش فاكره اسمك 
رهف وهي بتهز راسها لا مش فاكره حاجه خالص
ماجد ثوانى طيب هنادي الدكتور
رهف لا خليك جمبي انا خايفه 
ماجد خلاص ماشي ياستي وبيقول للممرضه تنادي الدكتور 
وبيجي الدكتور وبيكشف على رهف وبيفضل يكلم فيها ويسئلها شويه اسئله وبعدين بيبص على ماجد وبيقول الواضح ان عندها فقدان ذاكره كلى 
ماجد بصدمه انت متاكد يادكتور 
الدكتور ايوا طبعا دا شغلى 
ماجد طيب والذاكره هترجع امتى 
الدكتور انا هكتبلها على شويه ادويه ولازم تاخدهم بانتظام علشان ترجعلها الذاكره
ماجد تمام يادكتور شكرا نقدر نخرجها امتي 
الدكتور خليها النهارده نطمن عليه وتقدر تاخدها من بكره
ماجد تممم
رهف يعني انا فاقده الذاكره هو مش انت المفروض جوزي قولي انا اسمي اي
ماجد بتوتر اسمك ملاك 
رهف الله دااسم حلو اوي وانت اسمك ايه 
ماجد اسمي ماجد 
ملاك الله بس انت موووز اووي 
ماجد بخجل من كلامها احم شكرا 
ملاك بمزاح متجيب بوسه 
ماجد بيتهرب منها يلا ارتاحي انتى دلوقتي علشان تعبانه وممنوع عنك الكلام الكتير 
ملاك وهي بتزم شفايفها بطفوله خلاص مش عاوزه حاجه منك انا زعلانه
ماجد بضحك على منظرها خلاص ياستي حقك عليا ويبوس راسها ها مرضيه
ملاك بطفوله وبتسقف بايديها ايوا مرضيه
ماجد طيب يلا ارتاحي دلوقتي ونكمل كلامنا بعدين وبسيبها تنام وبيطلع برا وبيفكر يارب انا مش عارف اعمل اي خايف اقولها انى مش جوزها يحصلها مضاعفات وهي مش فاكره حد حرام اسيبها ف وقت زي دا انا هخليها عندي لحد م ترجعلها الذاكره دا انسب حل
يتبع ……
لقراءة الفصل الخامس : اضغط هنا
لقراءة باقى فصول الرواية : اضغط هنا

اترك رد

error: Content is protected !!