Uncategorized

رواية قمر الزمان الفصل السادس 6 بقلم ندى رأفت

                                                   رواية قمر الزمان الفصل السادس 6 بقلم ندى رأفت

رواية قمر الزمان الفصل السادس 6 بقلم ندى رأفت

 رواية قمر الزمان الفصل السادس 6 بقلم ندى رأفت

شريف بصدمه : ازاي مش لقياها ..
داده صفيه : زي ما بقولك يا ابني ..انا كنت بنقي حاجه وهي كانت جنبي ..فانشغلت بالحساب..وبعدها بصيت جنبي ملقتهاش ..
شريف بعصبيه : انا مش قولتلك يا داده ان البنت دي مينفعش تخرج اصلا ..لكن انتي قعدتي تقولي متحسسهاش انها في سجن خليها تخرج وانا هخلي بالي منها ..مش دا كلامك يا داده … انا غلطان لاني واقفت انها تخرج معاكي ..
داده صفيه بتعيط : معلش يا ابني ..
شريف : هاتي سيف (واحد من رجالته ) يا داده ..وارجعي انتي على البيت …
داده : حاضر يا ابني ..
سيف : نعم يا باشا
شريف : سيف اسمعني..اقلبوا السوق عليها ..ولو لقتوها ..ترجعوها البيت علطول ..وبعدها تبلغني ..
سيف : حاضر يا باشا ..
قفل شريف ..
وقعد يفكر …وهو قلقان ..
في منزل راشد ….الباب خبط ..
منال : روحي يا بت يا أمل شوفي مين على الباب …
أمل: حاضر يا ماما..
راحت أمل وفتحت ..قالت بصدمه : قمر ..
قمر : فين بابااا …
أمل: في اوضته بيتكلم في التليفون ..خير في إيه ..
منال : إيه يا أمل مين على الباب ..
أمل بصوت عالي : دي قمر يا ماما ..
دخلت قمر ..الشقه ..
منال بعصبيه : انتي إيه الي جابك هنا يا بت ..
راحت قمر اوضه ابوها وفتحت الباب ..
راشد بص على قمر وانصدم وقال : طيب نتكلم بعدين يا استاذ حسن ..سلام وقفل …
راشد بخوف: انتي إيه الي جابك هنا يا حبيبتي …
قمر بعصبيه والدموع في عنيها : حبيتك…بقا بعد كل الي انت عملته وبتقولي حبيبتك …
راشد : انتي إيه الي خرجك من بيتك …
قمر بتعيط : بيتي ..بيتي إيه ..ليه يا بابا تعمل فيا كدا ..انا ضايقتك في حاجه ..قولي ..ليه …
لف راشد الناحيه التانيه وقال : ارجعي بيتك ..
قمر بعند : مش راحه حتى ..مش هتحرك من مكاني ..
راشد بعصبيه : احنا مش عايزينك..هنا …..وبعدها قال بصعوبه : انا مش عايزك …يلا روحي ..
انصدمت قمر ونزلت الدموع منها جامد وقالت : ليه طيب …انا مش فاهمه …انا عملت …. إيه غلط ..طيب.. قولي… غلطتي…. وانا هصلحها ..
راشد : بقولك ..اطلعي ……فجأه قاطع كلام راشد خبط على الباب جامد …
راشد بقلق : إيه دا ..مين الي بيخبط كدا ..راح بص راشد على قمر بخوف ..
راح خرج من الاوضه وقبل ما قمر تخرج وراه راح قفل الباب بسرعه بالمفتاح ..وحطه في جيبه ..
قمر بتخبط على الباب جامد وبتقول : افتح يا بابا..افتح ..يا بابا
اتجه راشد بخوف للباب ..وبعدها فتح …فجأه لقى بدر ..
راشد بصدمه : بدر ..
بدر : إيه كنت معتقد اني مت ولا إيه يا عمي …ولا انت افتكرت اني مش هنتقم بعد الي عملته فيا انت والأستاذ شريف …
راشد بخوف : انت بتكلم ..بتقول إيه يا راجل انت ..
دخل بدر ..وراشد رجع لورا …
راشد : بقولك إيه اطلع برا بيتي ..
بدر بسخريه : اطلع اه ..اطلع …
فجأه راح طلع بدر مسدس ووجه على ..راشد وقال : قمر فين …؟!
راشد : ….
بدر : قمر فين يا راشد ..لو مقلتليش مش هتردد لحظه اني اقتلك ..زي ما عملت في شريف ..
راشد بخوف : انت بتقول إيه …
بدر : ايوه ..انا بعتله رجاله يخلصوا عليه وزمانهم بيظبتوا دلوقتي …
وفي الأثناء دي في عربيه شريف ..وقفت العربيه فجأه ..نزل شريف من العربيه ..وبص لقى عربيتين ..واقفين قدام عربيتوا ..وخرج منهم رجاله ….
راشد بخوف : انت كداب …
بدر : وايه مصلحتي اني اكدب عليك يا عمي ..يلا بقا قولي قمر فين ..ومتزعلنيش انا زعلي وحش ..
راشد : ……
بدر بزعيق وعصبيه : بقولك قمر فين ….؟!!
في اوضه راشد ..
قمر بصدمه : بدر .
يتبع … 
لقراءة الفصل السابع : اضغط هنا 

لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

اترك رد

error: Content is protected !!