Uncategorized

رواية نور حياتي الفصل السادس والعشرون 26 بقلم بسمة شعبان

 رواية نور حياتي الفصل السادس والعشرون 26 بقلم بسمة شعبان

رواية نور حياتي الفصل السادس والعشرون 26 بقلم بسمة شعبان

رواية نور حياتي الفصل السادس والعشرون 26 بقلم بسمة شعبان

فى المنصورة
بدأت ريم تستعيد وعيها ولكن مازالت مشوشه
ريم بدوخة : انا فين و ايه اللى جابني هنا
مازن بهيام وهو يتأملها : انا اللى جبتك هنا
ريم بغضب وزعيق : ليه بقى إن شاء الله ، لو مفكر انك ممكن تحبسني وتعذبني تاني تبقى غلطان وانا ابقى هبله لو رجعتلك تاني وسع عشان أمشي من هنا
مازن ببرود : اتهدى بقى ، ايه ماسورة واتفتحت ، مبدأيا كدا ياام لسان طويل أنا جبتك هنا عشان محضرلك مفاجأة هتعجبك ، ثانيا أنا مش هجبرك على حاجه ياريم ، انا خلاص عرفت غلطي وصدقيني عمري ما هعمل كدا تاني وعد
ريم بعصبيه : وانا بقى هبله وهصدقك و..
قطعها مازن : ايوة هتصدقيني عشان أنا بحبك فعلا وهثبتلك دا و دلوقتي بقى هتجهزى عشان نتجوز
ريم : نعم ياخويا ، دا اللى هو ازاى وبعدين ما احنا متهببين
مازن أقترب منها وامسك يدها وقبلها : بصي ياريم عارف ان المفروض اليوم اللى كل البنات بتستناه وبيكون اسعد ايام حياتها أنا بغبائي خليته اتعس ايام حياتك عشان كدا انا عاوزك تنسيه واوعدك اني هعوضك عن اى حاجه واحشه صدقيني
ريم بدموع : ليه عملت كدا ، انا وقفت قدام أختي علشانك
مازن بندم : عارف ياريم بس اوعدك انها مش هتتكرر تاني ، و دلوقتي عاوز اشوف حبيبتي بفستانها الابيض بس المرادى هيبقى بشهر عسل متخفيش
ريم بكسوف : بس انا مش معايا لبس ولا اى حاجه
مازن : وهو انا هخطفك من غير ما اكون مستعد بردو ، كل حاجه هتجيلك حالا بصي دا فندق وانا عملت فيه الفرح ..ثم أقترب من أذانها وقال بحب : وأول ما الفرح يخلص هنسافر انا وانتي عشان شهر العسل
ريم بإبتسامه : طب فين الفستان اللى هلبسه
مازن بمرح : ايه انتي مستعجله وانا معرفش ، واحشتك مش كدا ثم غمز لها
ريم : اتلم ، انا عاوزة اعرف هلبس ايه مش أكتر
مازن بضحك : ماشي هعمل نفسي مصدقك ، 5 دقايق وكل حاجه هتكون عندك وكمان ميكب أرتيست عشان تبقى ملكة و أنا شايف أنك مش محتاجه اصلا انتي قمر لوحدك ، بقولك ايه ما تيجي نلغي الفرح والكلام الفارغ دا ونسافر أنا وأنتى وبس
ريم ببرود : دا بعينك ، ويلا أخلع من هنا
مازن بمرح : أخلع ، شكلي كدا ادبست أنا عارف ، أيا حوستي السودة ياني ياما
ريم بضحك :  صحيح هو أهلك لسه معترضين
مازن : لا يا روحي ، ابويا اصلا هو اللى أهتم بكل حاجه وماما هى اللى جابت الميكب أرتيست وانا عشان عارف زوقك ف أخترت أنا الفستان عشان يعجبك وهيعجبك بإذن الله ، هطير انا بقى عشان أجهز انا كمان ….
فى ڤيلا جاسر السويسي
جاسر وهو يتحدث فى الهاتف : فهمت هتعمل ايه ، عاوز كل حاجه تمشي زى ما خطتلها فاهم
المتصل : تحت أمرك ياباشا
جاسر بحزم : لازم نخلص من القصه دى بقى ، أمن كل المداخل والمخارج فى اليوم دا
المتصل : كل هيبقى تمام متقلقش يافندم
ثم أغلق الهاتف وظل يفكر فيما سيحدث
جاسر : اسف يا نور بس لازم أعمل كدا عشان أخلص منه خالص ، أتمنى تسمحيني ، عارف أنى هكسرك بس غصب عنى والله
سمع عدة طرقات على باب مكتبه
جاسر : ادخل
آدم بفرح : بابي ،بابي
جاسر : أهلا يا روح بابي ، ايه سر الإنبساط دا
آدم : مش أحنا النهاردة هنروح فرح خاله على ريم صاحبتي
جاسر : صح يا روحي و عشان كدا فرحان ، والله خالك دا والعه معاه عمل فرحه مرتين ، الواحد مش عارف يسافر حتى
آدم : طب ما تيجي نسافر يابابي ، انا وانت وماما نور
جاسر بإحتضان وغموض  : قريب أوى يا حبيبي  هنسافر ومحدش هيعرف حاجه ، يلا يا بطل روح حضر نفسك عشان نلحق نروح لخالك إبن المحظوظة ، منك لله ياريم بقيت لوكل زيك
( لا انت اللى مايع بس ياخويا ????????)
آدم بضحك : حاضر يابابي هكون جاهز بعد شويه و…
قطع كلامه دخول نور
نور : يعني انت هنا وانا بدور عليك
جاسر بحب : انا هنا من بدرى ياقمر …ثم غمز
نور بإبتسامه : لا انا بكلم آدم على فكرة ، يلا ياآدم عشان تكمل لبسك
آدم بإيماء : حاضر يامامي
خرج آدم وهو سعيد وكادت نور أن تخرج ولكن توقفت عندما قام جاسر بجذب يدها وجعل ظهرها فى حضنه ويده على خصرها قائلا بهمس بجانب أذانها : عالفكرة أنت قصفتي جبهتي وانا زعلان
نور بإبتسامة : انا ابدا محصلش ياسطا
جاسر : اسطا ، بركاتك ياريم ، يلا صالحيني
نور بتفكير : اممم ، هصالحك بس بشرط
جاسر : قولي ، شاورى بس
نور : عاوزة الصبارة الرقاصه
جاسر بمرح  : نعم ياختي ، هتعملي بيها ايه بقى إن شاء الله
نور : والناس كلها عملت بيها ايه يعني ياخويا
قد يعجبك أيضاً
عشق الملك  بقلم Naemsae
عشق الملك
32.8K
339
هو شخص لا يمكن أن تتوقع في ماذا يفكر لا يمكن لأي أحد النظر إليه إلا إذا كان يفكر في الموت وعندما يعشق فهو يتملك ولا يسمح لأحد بالإقتراب من أملاكه …… هو الملك جاك
فارس عشقي  بقلم NorySabt
فارس عشقي
124K
1.5K
هو لم يره ابدا لكن عندما… راها وقعه في العشق! ! "تصبح معشوقته الصغيرة ..!! " "هي تعشق لكن هو متزوج!!" هي ايضا اصبحت زوجته !! "هو ايضا يعش…
صغيرة ❤الوحش????/ مكتملة بقلم ZOZO__MOHAMED__12
صغيرة ❤الوحش????/ مكتملة
605K
11K
تخافه حد اللعنه لا يجعلها تتنفس إلا بإذنه لا تعرف احد سواه هو و والدته التي هي خالتها و اخيه يمنع ان تتحدث مع احد يمنع ان تخرج بدون اذنه يمنع منعا باتا أن تكلم رجل يقت…
المراه التي ابكاءها الزمان بقلم arsfveii
المراه التي ابكاءها الزمان
813
19
تتحدث عن فتاه تواجه مصير لايطاق من قبل الحياه وترى احداث مولمه لها وتكون سبب تغيرها نحو الافضل لكن تصبح انسانه قاسيه بارده المشاعر لانها تقضي عليها الحياه بتشوه تتعرض له…
إغتصاب تحت مظلة القانون  بقلم SarahAli_1997
إغتصاب تحت مظلة القانون
37.6K
622
الاغتصاب لا يقتصر على فقدان العذريه فقط … انه انتهاك روح … انتهاك حق … انتهاك انثى لا ذنب لها سوى انها ولدت في مجتمع يراها عوره قبل اي شيء…. #اغتصاب_تحت_مظلة_ال…
( اهو جبت سيرة الصبارة عشان محدش يزعل ، زى ما طلبتوا اهو ???????? ، اللى يعرف يجبهالي انا بقبل الهدايا عادى ????????)
جاسر : بغض النظر أن الشعب كله بقى تافهه مشاء الله ، بس حاضر ياستي ، متحبيش أجيب  DvD بالمرة ( بصوت رياض المنفلوطى ????)
نور بضحك : لا كدا فل أوى
جاسر : لا دا انتى اتعلمتي من ريم كتير أوى ، البت مشاءالله مسبتش حد ف حاله
نور بفرحه : فرحانه اوى ان أخيرا هتعيش مرتاحه من غير عذاب
جاسر بحب وهو يلف لها : خلاص يا حبيبتي كل فات أنسيه وهنبدأ من الاول وكل حاجه هتبقى كويسه ، بس انتى خليكى واثقه فيا ، نور عاوزك دايما تثقي فيا واوعي تفكري انى ممكن اتخلى عنك أبدا ، نور انا بحبك
نور بخجل وكسوف : وانا كمان بحبك اوى …قام بإحتضانها
( لا البت وش كسوف أوى ????????)
جاسر بهمس : يلا يا روحي كملي لبسك ، عشان بعد فرح أختك هخطفك
نور بضحك : بجد هتخطف ، هو انت عندك عقدة من النساء ؟
جاسر بإستغراب : ايه
نور : طب رائد مثلا
جاسر بمرح : رائد ، منين ياختي ،كنت اتمنى
نور : طب انت من عيلة زين الجارحي ولا حتى قريب مراد الالفي
جاسر : مالك يانور أنتى سخنه
نور : يبقى مفيش غير أنك اسمك خالد وهتوديني أرض زيكولا
جاسر : أرض من ياعنيا
نور : ولما انت مش من كل دول هتخطفني ليه بقى ، بس يبقى أكيد تار او انا ضربتك بالقلم وانت هتتجوزني غصب وتعذبني بعد كدا تحبني صح ؟!
جاسر بضحك : منك لله ياريم خليتى البت تتهبل ، نور انا غيرت رأي خلاص ، قال اتجوزها قال أحنا اصلا متجوزين ياأخرة صبري، اتكلي على الله يانور
نور بضحك :  تصدق صح ،ماشي بس متندمش بقى
وخرجت نور من المكتب وظل جاسر شارد فى أثارها بحب … هل ما سيفعله هو الصواب !! أم انه يخطئ مجددا فى قرراته !! …
أمسك جاسر هاتفه وقام بإتصال أحدهم
جاسر ببرود : طبعا فاكرني
المتصل : أكيد دا انا هنا بسببك
جاسر : محتاج منك خدمة وكل اللى عاوزه هعملهولك
الظابط رأفت : أؤمر ياجاسر باشا ، بس نتفق الاول …
( طبعا انتو نسيتوا الظابط رأفت ???? أنا مش هقول غير منكو لله ????????، بإختصار دا الظابط اللى جاسر حوله للصعيد لما قبض على نور فى تهمة قتل علي )
كانت نور فى قمة الروعه والجمال
نظر لها جاسر وهى تهبط إلى الأسفل وكانت ترتدي
فستان أسود ومتوج ببعض الفصوص من ناحيه الخصر وكانت ترتدي حجاب رمادي وهيلز أبيض مع القليل من الميكب ،كانت غايه فى الروعه ، لقد أحبها بهذه الطلاله الرائعه … كم هى تشبه الأميرات ، أحبك كل يوم من جديد … كل يوم أقع بحبك مجددا …
آدم : بابي بابي شوفت مامي حلوة ازاى
جاسر بهيام : حلوة بس ، يخربيت جمال أم…
قطع كلامه حمحمه نور
نور بخجل : احم احم ، يلا عشان منتأخرش
جاسر بمرح : دا انتى فصيله ياشيخه ،بس قمر
( كفايه بقى جاسر و نور ونهتم بالعرسان شوية ????????)
شهد وهى تجلس فى غرفتها وتبكي بشدة وتتذكر ما حدث
فلاااااااش بااااك
منذ شهرين
مراد بضحك وهو يخرج من شقه شهد وكانت الصدمة عندما وجدت حسام أمامها وأمسك مقدمة قميصه
شهد بزعيق : أنت بتعمل ايه يا حسام ، سيبه
حسام بغضب : اسيبه ، مش دا اللى كنتى بتخافي منه وعاوزاه يبعد عنك ، ايه اللى جابه هنا بقى
شهد : دا بيت عمته يعني يجي براحته ياحسام ومحدش يقدر يمنعه
حسام بصدمه : محدش يقدر يمنعه ! يعنى ايه ياشهد طب وانا نستيني خلاص ، كل مرة بتثبتلي انى أهبل بجد ، بس المرادي انا اتخدعت فيكي انتي عشان امي طلعت بريئة ياشهد وطلعتي انتي اللى ….
قطعت كلامه بغضب : لحد هنا وكفايه ياحسام ، انا مش هستحمل منك أهانه أكتر من كدا ، مادام مفيش ثقة يبقى أحسن اننا ننهي العلاقه دي انا سبق وسمعت كلامك دا ومش مستعدة اسمعه تاني ولا انزل من كرامتي أكتر من كدا و دلوقتي انا مش هقدر أقولك اتفضل عشان بابا نايم وامي مش موجودة
ضحك حسام بسخريه : لا متخافيش مش هدخل ، انا مش قريبك عشان أدخل أصلا ، عن اذنك
ذهب وهي لم تذهب إلي العمل مجددا … أهكذا انتهى كل شئ .. لماذا لا نثق بمن نحب !؟ إن لم تكن هناك ثقة ، من الأفضل أن تنتهي هذه العلاقه
بااااااااك
دلف والدها إلى غرفتها
والدها : ولما انتي بتحبيه أوى كدا سبتيه ليه
شهد : عشان شك فيا ومش أول مرة ومادام مفيش ثقة يبقى العلاقه دى كدا كدا كانت هتفشل
والدها : وليه مفكرتيش انها غيرة مثلا ، مش مراد كان خطيبك قبل كدا
شهد بغضب : دا حتى مسمعش هو كان جي ليه يا بابا
والدها بحكمه : بصي يا حبيبتي الواحد مننا لما بيحب بجد بيبقى نفسه يخبي اللى حبها دي فى عينه عشان محدش يشوفها غيره ودا اللى حسام كان عاوز يعمله هو عاوز يخبيكي سواء من مراد أو غيره ، طب لو انتي مكانه كنتي هتعملي ايه
شهد : مش عارفه بصراحه بس أكيد كنت هضايق ، خلاص يا بابا تلاقيه نسيني اصلا
والدها : اللى بيحب بجد عمره ما هينسى ، لأن اللى بنحبهم بيفضلوا هنا ..شاور على قلبها : وعمرنا ما بننساهم حتى بعد سنين ولو بيحبك بجد هيرجعك ليه بس بطريقته
خرج والدها وتركها تفكر فيما سيحدث وهى تستمع لبعض الموسيقي
انا كداب، انا منستش، فضلت استنى واتارى حكايتنا اللى مستنتش ومهما هغني لغيابك وللنسيان ، رجوعك غنوة لسه ف قلبي متغنتش ، اشوفك فين وحشتيني ، غيابك مش وجع هيروح …دا شوك فى شراييني ،بقيت مكرهش سيرة الموت عشان انا موت فعلا …لما نستيني … وعلى عيني اشوفك جاية وابص بعيد ????????علي عيني ???? أحمد كامل ..
( والله ياجماعه انتوا اللى بتختاروا الاغاني انا مليش دعوة ????????)
منذ شهر
في مكتب حسام
حسام بغضب فهو أصبح سريع الغضب وكيف لا وهو لم يراها منذ شهر : كدا احنا بنلعب ، الشغل دا كله يتراجع من الاول ومش عاوز ولا غلطة فاهمين ، يلا كله على مكتبه 
طرق باب المكتب عدة مرات
حسام بعصبيه : ادخل
السكرتير : ف واحد عاوز يقابل حضرتك يافندم ، بيقول قريب الانسه شهد
حسام بخوف : ايه دخله بسرعه
دلف مراد إلى المكتب : ازيك يا حسام باشا
حسام بغضب : هو انت خير
مراد : ممكن تسمعني
حسام : انا عندى شغل ومش فاضي
مراد : معلش هما 10 دقايق
حسام بنفاذ صبر : اتفضل قول اللى عندك
مراد : انا بحب واحدة
حسام بغضب : والمفروض ان الواحدة دى حبيبتي واللى ناوي اتجوزها مش كدا ، عارف اني ممكن اقوم أكسر عظامك دلوقتى
مراد : اسمعني بس ، انا عمري ما حبيت شهد اصلا ، انا بحب واحدة تانيه وروحت اتقدمتلها فعلا بس أترفض وأكتر من مرة كمان
( خالد اوى ف نفسه ، بطل أرض زيكولا ????)
عشان للاسف صايع وكمان بشرب والله انا حاولت ابطل بس مش عارف ، ارجوك ساعدني وارجع لشهد أنا روحتلها عشان تساعدني مش أكتر عشان اللى بحبها جارتهم ، أرجوك ياحسام باشا ساعدني
حسام : بص أنا بثق فى شهد وعارف ان مفيش حاجه بينكوا ، أنا هساعدك واول خطوة عشان تبطل الهباب دا انك تدخل مصحة وبإذن الله هتخف وعالفكرة انا مبسوط انك حبيت وعاوز تستقر
مراد : طب وشهد
حسام : بص مبدأيا كدا متقولش اسمها تاني ، اقولك ملكش دعوة بيها خالص عشان مزعلكش وانا هصالحها بطريقتي
مراد بضحك : خلاص يا عم انا مالي بيها يكش تولع
حسام : ان شالله انت ، اتلم ياض ويلا طير من هنا و تعالي بكرا الصبح عشان هتتعالج وهتشتغل كمان
مراد بفرحة : شكرا ياحسام ، شكرا بجد
حسام بحب : لا من هنا ورايح انت أخويا وانا هفضل معاك ، يلا ياعم النحنوح اخلع
مراد بضحك : حاضر يا ابيه
خرج مراد وظل حسام يفكر ما الذي سيفعله حتى يسترجع شهده …
( ونسيبه بقى يفكر عشان انا مش بحب النحنحه دى ????????)
فى المنصورة
مازال معتز مصدوم مما حدث … كيف حدث هذا لا لم أكن أقصد
تاليا بصريخ : لا اوعى سيبني …ثم قامت بدفعه بعيدا وهبطت لأسفل العمارة وهى تجري بأقصى سرعة ولكن أتصدمت بسيارة وكانت نهايتها …كم هى نهايه بشعه .. كيف ستقابل ربها .. ماذا ستقول له … أتمنى ان نفيق قبل فوات الاوان …
( الكلام دا مش ل تاليا بس ولينا كلنا???????? ، اتمني نبطل تقصير مع ربنا ، وحاول تقرب بكل الطرق من ربنا ????)
أما فى الأعلى قام احد الجيران بإبلاغ الشرطة
معتز بصدمة : انا .. انا معملتش حاجه سيبوني ، انا معملتش حاجه بقولكوا .. وبالفعل تم القبض على معتز ورغم كل محاولات والده فى الافراج عنه إلا ان هناك شهود ولم يستطع والده من إخراجه وحبس معتز
( كدا نكون خلصنا من تاليا وخالتهم البومة ومعتز كمان ، يلا أهم غاروا فى داهيه ????????)
كفايه كدا عشان تعبت بصراحه ????
يتبع….
لقراءة الفصل السابع والعشرون : اضغط هنا
لقراءة باقي الفصول : اضغط هنا

اترك رد

error: Content is protected !!