Uncategorized

رواية الفرسان الخمسة الفصل الثاني عشر 12 بقلم سارة أحمد عماد

 رواية الفرسان الخمسة الفصل الثاني عشر 12 بقلم سارة أحمد عماد

رواية الفرسان الخمسة الفصل الثاني عشر 12 بقلم سارة أحمد عماد

رواية الفرسان الخمسة الفصل الثاني عشر 12 بقلم سارة أحمد عماد

في النادي ..
سيف بصدمه /انت بتقول ايه ي عدي انت عملت كده بجد .
فهد بسخرية /وبتقولوا عليا انا بتاع بنات وسي عدي الي بيدعي الاخلاق والمبادئ طلع اوسخ مننا كلنا .
مالك بحزن /ي خساره ي عدي .
عدي بصراخ وغضب /انتوا بتلمومني علي ايه دي حكايه بقالها سنين كنتوا عايزني اعمل ايه واحده سلمتلي نفسها وجات فاجاه قالتلي انا حامل لو اي حد فيكم مكاني كان هيوافق يتجوز واحده زي دي .
دينا بضيق /ممكن اي حد فيهم يوافق لو مكنش واطي زيك .
فهد بحده /رعد فين .
دينا بدموع /رعد اللواء هاني استدعاء وانا شوفتك ي عدي وكان لازم نتكلم كلنا قصاد بعض مش دول اصحابك الي زي اخواتك وانت مشاء الله فضحتني قدامهم من غير ماتفكر طول عمرك ندل وسخ وواطي.
عدي بغضب /بلاش انتي بالذات تتكلمي عن الوساخه ابعدي عن رعد رعد انضف من مليون واحده زيك وانا مستحيل اسيب الجوازه دي تتم ابدا .
سيف بتجاهل ل عدي /انتي بتحبي رعد ي دينا .
عدي بغضب /احنا فيه ولا فيه ي سيف .
فهد بحده/هو ده الموضوع الاساسي ي عدي .
دينا بدموع وصدق /بحبه والله العظيم بحبه اوي انا عارفه أن الي حصل كانت غلطه وغلطه كبيره واتعاقبت عليها بما فيه الكفايه بس انا مش وحشه انا كل الي عملته اني وثقت في إنسان حبيته مكنتش اتخيل ابدا أنه يتخلا عني بالسهولة دي رجعت مصر وتوبت لربنا وكنت مواعيده نفسي اني عمري مهحب ولا هفكر في الموضوع ده ابدا لحد ماقبلت رعد حاست أن الحياه بتتديني فرصه تانيه وبتقويلي عيشي .
فهد بتنهيده /الموضوع ده هيفضل سر بينا احنا الخمسه رعد مش لازم يعرف اي حاجه .
عدي بغضب /انت بتقول ايه ي فهد رعد لازم يعرف وهو الي يقرر.
مالك بحده /وانت هتستحمل وجع زي ده ي عدي لنا رعد يعرف الحقيقه دي .
فهد /رعد لو عرف الحقيقه هيدمر وأولها احنا هنفترق وهننتهي .
سيف /ده غير اعدائنا الي لو شمو خبر الموضوع ده هنتفضح .
فهد /ده غير أن دينا بتحب فهد وتابت يعني من حقنا نديها فرصه تأنيه .
عدي بغضب /مستحيل رعد لازم يعرف وهو الي يختار .
فهد بضغط /اوكي وسلمي كمان لازم تعرف واظن من حقها كمان أنها تختار.
سيف /انت غلطت وهي كمان  من حقها تعرف .
مالك /هو ده الي لازم يحصل وكله يبقا علي المكشوف .
عدي بارتباك /انتوا بتهددوني .
سيف /احنا بنفوقك لو رعد عرف اي حاجه هنبقا احنا خلاص ادمرنا.
دينا بدموع وعشق /ارجوكم انا مش عايزه اخسر رعد انا مقدرش اعيش من غيره ابدا .
فهد /هنقرا الفاتحه كلنا وهنعاهد الله أن السر ده هيفضل بينا احنا الخمسه وبس ومحدش يبان عليه أي حاجه هنتصرف عادي جدا قدام الكل…..
في الاداره ..
مكتب اللواء هاني ..
هاني /اظن كده بقا عندك تفاصيل المهمه كلها ي رعد .
رعد بثقه /اطمن سعادتك انشاء الله هرجع بالميكروفيلم .
هاني بثقه /وانا واثق فيك ي رعد امسك بطاقه امينه بهويتها الجديده وكل أوراقها الي هتخليهاتعيش عادي زي اي مواطن .
رعد بابتسامه/بجد مش عارف اقولك ايه شكرا جدا لسعادتك .
هاني /ربنا يوفقك ي ابني .
في فيلا عزيز …
كان يمسك احمد بجميع الملفات الذي جمع بيها معلومات عن جميع الفتيات لينظر إليهم بمكر فقد حان وقت الانتقام من الفرسان .
عزيز وهو يمسك كاسه بيده/ايه مالك مبتسم ليه كده .
احمد بشر /علشان خلاص ي بابا جيه اليوم الي بستناه بقالي سنين وهنتقم من الفرسان .
عزيز بتحزير/طب خالي بالك انا مش ناقص وجع دماغ .
احمد وهو يمسك الملفات بيده /اطمن ي بابا دي خطه تمام هتوقعهم ومش هيقوموا منها تاني .
تأتي يوم صباحا ..
رعد باستغراب /مالكم بقولكم اني هروح اطلب ايد دينا بكره .
فهد /الف مبروك ي اخويا .
سيف بمرح لتخفيف الأجواء /الف الف مبروك ي اخويا دستيتين جتوه بقا علشان نحلي .
عدي /مبروك ي رعد .
مالك /الف مبروك ي اخويا يلا كلنا وقعنا مره واحده .
سيف /احنا هنعمل خطوبتنا كلنا في يوم واحد لازم نكون مع بعض زي مأطول عمرنا مع بعض .
فهد /وانا كمان هكون معاكم انشاء الله لاني هتقدم للفاطمه .
رعد بسعاده /ايوه كده ربنا يجمعنا في الفرح دايما يارب ..
في شقه امينه ..
امينه /يااه ي ماما ايه بجد انتي مليتي حياتي ربنا يخليكي لينا .
ايه بحنان /ويخليكي لينا ي حبيتي .
مالك بسعاده /سلاموا عليكم .
ايه وأمينه /عليكم السلام .
مالك بعشق /عامله ايه ي امينه .
امينه بخجل/الحمد لله .
ايه /الي معاك ده .
مالك /ده ورق امينه بطاقتها باسمها الجديد .
امينه بسعاده /بجد دي اسمي امينه برضه .
مالك بحب/ويترا امينه تتكرم وتتعطف وتقبل اتجوزني.
امينه بعشق/هي امينه تنفع تكون لغيرك اصلا بعد كل الي عملته معايا ربنا يخليك ليا يارب .
في فيلا علي الصياد ..
رعد /انا طبعا اتشرف ي علي بيه اني اطلب ايد الانسه دينا.
علي /الشرف لينا ي ابني خالد باشا مش محتاج .
خالد /وحضرتك كمان ي علي بيه اشهر من نار علي العلم .
فجر /هي فين العروسه.
بناتي دينا وهي تحمل كاسات العصير وهي تنظر أرضا خجلا .
فجر بإعجاب /مشاء الله زي القمر يرعد ربنا يسعدكم ي حبايبي .
رعد بهمس /بحبك .
دينا بهمس/وانا بموت فيك .
في فيلا كامل الفيومي ..
كامل بترحيب/منورين ي جماعه والله .
فارس /ده نورك ي كامل بيه ده احنا يزيدنا شرف .
كامل /العفو.
صااافي بخجل/مساء الخير .
رنا بإعجاب /مشاء الله عرفت تنقي ي واد ي سيف .
سيف بغمزه /طبعا ي ماما دي الحلويات كلها .
في أحدا محلات الفساتين الفخمه .
سلمي باحراج /هو حلو ي طنط بس غالي اوي .
ساره بغيظ /طنط هو ده الي اتفاقنا عليه برضو .
سلمي بابتسامه /خلاص اسفه ي ماما .
ساره بسعاده /ايوه كده يلا نشوفه ..
علي الجانب الآخر ..
رنا /ها ي حبيبتي عجبك الفستان .
صااافي بسعاده /جميل اوي ي ماما تسلمي ومتزعليش لاني هفضل اقول ي ماما طول الوقت لاني انحرمت منها سنين طويله. 
رنا وهي تحتضنها بحنان /قوليها طول الوقت ي نور عيني انتي خلاص بقيتي بنتي انا عارفه المخبل سيف وفقيتي عليه ليه ده مفجوع .
صااافي بهيام /بس حنين وانا بحبه وبموت فيه كمان .
رنا بسخرية/سيدي ي سيدي طب يلا ي اختي لتنامي مني يلا .
فجر بانبهار /مشاء الله عليكي يروحي زي القمر .
دينا بدمع فرح /ربنا يخليكي ليا ي ماما بجد عمري متخيلت اني ابقا مبسوطه كده في يوم زي ده لكن ربنا عوضني بيكي انتي ورعد وخلاه اسعد يوم في حياتي كلها.
فجر بحنان /ربنا يسعدك ي ضنايا .
في فيلا فهد ..
عدي /واووايه ي واد ي فهد يخربيتك ولاتوم كروز .
فهد بسحره الخاص/بقولكم ايه حلو كده ولا ايه لحسن انا ملخبط خالص .
رعد بابتسامه/زي الفل ي حبيبي زي الفل.
مالك وهو يعدل نضارته الطبيه/مش المفروض كنا عرفناهم الاول .
سيف /لا كده مفاجاه حلوه هنتصدمهم.
فهد /ربنا يستر .
في شقه فاطمه ..
كانت تعتلي الزغاريط في كل مكان اما هي فقد فرضت عليها ذلك الزيجه كانت تبكي كاللشلال.
محمود بحده/خلصي متاخريش المأذون زمانه علي وصول وافردي وشك كده مسيرك هتشكرني علي الي بعمله ده .
ليخرج والدها لتمسك هي بذلك الازازه وكسرها بعنف في المراه لتتهشم الي أشلاء لتبكي بالم وهي تنادي معشوقها.
من أمام المنزل ..
رعد بصدمه /هو ايه النور ده فيه ايه .
فهد بقلق /مش عارف .
سيف /فيه ايه ي جماعه م يمكن اي حاجه تخص شقه تانيه.
عدي /لا هي شقتها فيها نور مش هي دي الشقه ي فهد مش قولت الدور التاني .
مالك /ربنا يستر .
فهد بجنون /هو فيه ايه الفرح ده عند مين .
ام محمد بحزن /ده فرح الغلبانه فاطمه ابوها ربنا يحاسبه بيجوزها غصبن عنها لابن عمها وهي يعني لا بتحبه ولا بطيقه وهتموت من العيط يلا ربنا معاها .
عدي برفع حاجب /اممممم بقا هي كده بقا .
فهد بوجع/هنعمل ايه دلوقتي.
سيف /متهيالي أن الفرسان مفيش حاجه تعصا عليهم لينظروا الي بعضهم نظره تحمل الكثير فبالاكيد سيدمرون ذلك للعرس .
رعد /اطمن ي فهد مش هتكون لغيرك.
عدي /قانون الفرسان .
الفرسان الخمسه /الله الوطن الخراب المستعجل.
عدي /سيف روح نزل سكينه الكهرباء اما العريس الغفله ده سببهولي انا
يتبع…..
لقراءة الفصل الثالث عشر : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

اترك رد

error: Content is protected !!