Uncategorized

رواية الملاك والشيطان والرومانسي الفصل العشرون 20 بقلم مريم حسن سليمان

 رواية الملاك والشيطان والرومانسي الفصل العشرون 20 بقلم مريم حسن سليمان

رواية الملاك والشيطان والرومانسي الفصل العشرون 20 بقلم مريم حسن سليمان

رواية الملاك والشيطان والرومانسي الفصل العشرون 20 بقلم مريم حسن سليمان

فارس ضربه بالبوكس فوشه: مين اللي زقك علينا يلااا انطق قول حاولت تقتل رضوان بيه ليهه 
الشاب بخوف كبير وارتباك: ااااني مقتللتش حححد 
فارس ضربه تاني: اني مش عاوز امد ايدي عليك اكتر من كد انطق وقول حاولت تقتل ابوي ليهه 
الشاب: والله يباااشا معملتش حاجه 
فارس نزل ضرب فيه: انت شكلك مش هتنطق ف اخدك للشرطه تتصرف معاك 
الشاب بتعب: معملتش حاجه والله اني مش عارف سبني والنبي
فارس: انت لسه شوفت حاجه .. اركب … قولت ارررركب 
ركب الشاب العربيه معاه بخوف واتجه فارس لمركز الشرطه 
فارس:حضرت الظابط انا لقيته .. بس مش عايز يعترف اتعاملوا معاه بطرقيتكو بقي 
الظابط بتفاجئ: بالسرعه دي .. خلاص تمام 
سابه فارس ومشي للفيلا بأرهاق وتعب شافته سناء جريت عليه 
سناء بسرعه: عرفت يفارس مين اعمل اكدهه ..
فارس بإرهاق: معلش يمرت عمي تعبان هرتاح واحكيلكو طلع فوق لقي ملاك بتصلي وبتدعي للعمده يقوم بالسلامه وهي بتعيط 
فضل فارس يتأملها لحد مخلصت: حرمًا يحبيبتي 
ملاك بابتسامه: جمعا انشاءالله 
فارس: كنتي بتعيطي ليه
ملاك: كنت بدعي لبابا يخف ويقوم بالسلامه 
فارس بحب: هيقوم بالسلامه انشاءالله 
ملاك: هنزل اجهزلك تاكل زمانك جعان 
فارس: لا مش جعان .. عايز انام بس 
ملاك: مينفعش انت مكلتش حاجه لحد دلوقتي ممكن تاكل عشان خاطري 
فارس بابتسامه: حاضر 
نزلت ملاك تجهزله هيا ياكل ودخلت لها سلوي 
سلوي: فارس لقه اللي حاول يقتل عمي 
ملاك: مسألتوش ..
سلوي: طب مسألتهوش ليه ؟
ملاك: لو عاوز يحكي كان حكي هو تعبان شويه ولما يفوق متأكده هيحكيلي 
سلوي: تمام  وسابتها ومشيت
اسراء دخلت وبخبث: ملاك بتجهزي الوكل هاتي اكمله واطلعي لجوزك زمانه تعبان من الصدمه 
ملاك : قربت اخلص اصلا.
اسراء بتوتر: طب انا هكمل عادي 
ملاك: جهزته والله خلاص 
اسراء بغل: طيب ومشيت 
طلعت ملاك لقت فارس نام وهو قاعد عدلته ملاك وجت تقوم مسك فيها فضلت قاعده جمبه لحد مغلبها النوم 
رحمه كانت قاعده في الاوضه عماله تعيط وفجاه الباب خبط مسحت دموعها بسرعه وقالت اتفضل 
محمد: احم … رحمه القمر بتعيط ليه عمي وهيخف انشاءالله ادعيله انتي بس متعيطيش انتي قويه يرحمه 
رحمه بشهقات: الدكتور شهقه قال شهقه انه شهقه ممكن ميف ميفوقش وانفجرت فالعياط 
محمد بوجع: رحمه يحبيبتي عمي هيخف والله خليكي واثقه من كدا وقال بمرح يحاول اضحاكها: يخرابي علي وشك الاحمر من العياط يشيخه انتي وشك ديما احمر كده ونتي بضحكي بيحمر ونتي بتتكسفي بيحمر حتي ونتي بتعيطي علي كده بقي هسميكي فراوله 
رحمه بصتله بدموع: بابا هيخف صح ! 
#الكاتبه_مريم_حسن
محمد: هيخف وهيبقي احسن من الاول بكتيررر
حضنته رحمه وقالت بتلقائيه: انا بحس بالامان معاك اوي .. انا بحبك جداا وشبتت فيه اكتر وراحت فالنوم
محمد بحزن: رحمه احنا قولنا اي قبل كده ؟ .. رحمه … رحمه انتي نمتي
فضل باصص عليها وعلي دموعها اللي علي خدودها ومسحهم لها وعدلها ع السرير ومشي 
بعد مرور ساعتين تليفون فارس كان بيرن صحي بسرعه مسك التليفون رد ع المكالمه بعصبيه ودخل الحمام يتحمم وخرج ولبس وباس راس ملاك ونزل بسرعه الي المركز 
فارس بغضب: هو فين 
الظابط: جوا 
فارس بغضب: تمام سبوني انا اتعامل مع ال**** ده 
الظابط: والله يفارس بيه عملنا اللي المفروض يتعمل بس هو مش راضي يعترف 
فارس بصله بنظره حاده وسابه ودخل للشاب 
فارس: بقي كد مش عاوز تعترف وتقول ليه حاولت تفتل رضوان بيه وكمل بغضب: انت عارف يبن*** لو منطقتش دلوقتي هستعمل معاك اسلوب مش هيعجبك اصل انت كد كد هتفضل فالسجن بس لوو بقي قولت في كلام غير ده 
الشاب بلهفه: لو قولت هتخرجني من اهنيه 
فارس: هديك فلوس .. هتطلب اي رقم وف ثانيه يبقي معاك الفلوس 
الشاب بلهفه: فارس بيه هتبجي صدمه بالنسبالك جوي 
فارس بعصبيه: انطق بسرعععه 
الشاب: 
في مكان تاني*
*الو فارس عرف حاجه بلموضوع 
:لا معرفشي لسه 
*بس انتي عارفه فارس واكيد هيجيب اللي عمل كده حتي لو تحت الارض 
: لا متخفشي مش هيعرف 
*لو اتمسكتو متنطقوش اسمي مدخلونيش في اي مصيبه 
: دنتا اول واحد هيتقبض عليك مش انت اللي قولت ع الخطه دي لسناء 
*ايوه انا قولت بس معملتش حاجه تاني 
: بس كنت عايزه يتقتل ولا لا 
*ايوه عايزه يتقتل انا لو عليا عايز العيله كلها تتقتل وناخد الأملاك ونهرب من هنا 
:المهم اني هقفل دلوك وخلي بالك بجي لان فارس مش ساكت ولا الشرطه وشكلنا اكده هنتمسك 
*خلي بالك انتي اني مش هضر في حاجه سلام 
: بجي بتعمل اكده حاضر لو حوصل حاجه اني اللي هعترف عليك يلا بجي 
فارس بصدمه: يعني ايه عمي اللي عمل اكده مستحيل وبعدين كمل بغضب وضربه بالبوكس جامد: انت يلااا انطق وقول الحقيقه بدل مقتلك اني 
الشاب بخوف: والله يباشا هو .. هو  و ومراته وكان معاهم كمان بنت بس مش عارفاها 
فارس بغضب: ماشي .. وسابه واتجهه للبيت بغضب كبير 
فارس: اي يمرت عمي .. عمي لسه تعبان ! 
سناء بارتباك: ايوي لسه تعبان
فارس بشر: ماشي بشريه بجي وقوليله متقلقش قربنا نعرف مين اللي عمل اكده 
سناء بتوتر ملحوظ: مممماااشيي 
وسابها فارس وطلع لاوضته 
ملاك: انت جيت 
فارس: ملاك عرفت مين اللي عمل اكده ف ابوي ومين اللي بيحاول يقتله من زمان وكل ده عشان اي مثلا !! 
ملاك: مين مين يفارس 
قبل ميكمل فارس جملته دخلت هدي وقالت بارتباك
هدي بارتباك: فارس .. اني معايا حاجه لازم تسمعها 
فارس: حاجه اي 
هدي بتوتر وعيونها اللي فيها دموع: طيب اوعدني انك مش هتإذيهم جامد 
فارس: اوعدك …
وبعد مسمعوا التسجيل 
فارس: هدي الستجيل ده صح يعني مش مفبرك !! 
هدي بدموع: انا سمعتهم وكنت مصدومه وقولت اسجل عشان ابقي اسمعهولك عشان لو قولت كده مش هتصدقني 
ملاك بصدمه: يعني ايه !! يعني اطيب واحده يطلع منها كل ده ازاي !! 
الريتش مش عاجبني خااالص الناس اللي بتقرا بصمت مفهاش حاجه لو قولت رايك بكومنت وعملت لايك ????❤️،
تتوقعوا مين بيساعد سناء وتامر !! 
وهل العمده هيفوق ولا ..هيموت !!   
يتبع…..
لقراءة الفصل الحادي والعشرون : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

اترك رد